English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Isak Holmen

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 12.12.2025 23:45    Post subject: Isak Holmen Reply with quote

18-åringen har skrevet under på en treårsavtale som binder ham til Rosenborg ut 2028-sesongen.

- Det føles føles veldig bra. Jeg er veldig ydmyk over sjansen jeg har fått nå. Dette er noe jeg har jobbet hardt for å få til, så det er absolutt en milepæl som jeg har oppnådd nå, sier Holmen.

Les mer: Holmen inn i A-stallen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
aalen
Proff

PostPosted: 13.12.2025 07:20    Post subject: Reply with quote

Hvor mye bedre har han blitt de siste årene? Føler han var det største talentet vi hadde i akademiet for noen år siden.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran

PostPosted: 13.12.2025 08:22    Post subject: Reply with quote

Veldig teknisk og taktisk skolert spiller. Skulle ha skåret noe bedre på div fysiske parametre. Isak bør lånes ut til et 2. div lag for å herdes i 2026. Det gjelder også for et par av de andre juniorgutta som de siste ukene er tatt opp i A-stallen. Kun fysisk tøffe Elias Slørdal som kan ta for seg i ES nå. Muligens Sandrød kan ta steg, men tror OBOS er rett plass for ham i 2026. Kontraktene disse gutta får er jo også for å unngå flere dumme gratisoverganger.
Back to top
Akademia
Junior

PostPosted: 14.12.2025 15:04    Post subject: Reply with quote

Litt overrasket over dette. Er ikke en av spillerne som har dominert i 3.div. Teknisk fantastisk, men har kanskje en spillestil som fordrer mer fysikk. Både Slørdal og Sandrød har tatt godt for seg i 3. div og er klar for større oppgaver. Utlån til post-nord er vel det mest naturlige.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 14.12.2025 16:15    Post subject: Reply with quote

Er vell mere et signal om at vi er klar over at andre klubber speider på de yngre spillerne våre.
Gi ha met år til å utvikle seg litt fysisk så blir han en veldig spennende tilvekst i A-Stallen RBK
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 15.12.2025 15:00    Post subject: Reply with quote

Når de blir tatt opp i a-stallen så er det fordi klubben har tro på disse og ikke for å holde andre klubber unna. Man trenger ikke bli tatt opp i a-stallen bare fordi man får proffkontrakt.

Dorsin, Hernes og en til har vel proffkontrakt selv om de er i akademiet. Borgersen hadde det før han ble tatt opp. Tørset Johnsen hadde det før han ble solgt til Leipzig.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 16.12.2025 15:52    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Isak bør lånes ut til et 2. div lag for å herdes i 2026.

Folk her inne på forumet er så steinkåte på at unge spillere skal lånes ut. "Herdes" han så mye mer av 2. div i en amatørklubb enn av å trene hver dag med A-laget til RBK og spille 3. div i helgene? Er jo mye bedre å være i klubben og få proffest mulig oppfølging i hverdagen.
Back to top
Akademia
Junior

PostPosted: 16.12.2025 16:11    Post subject: Reply with quote

Jeg er veldig usikker på hva som er best her. Jeg må innrømme at jeg tidligere har tenkt at utlån til slike spillere er best, slik at de får en kamparena som er god nok for de. Derimot ser det ut som at Alfred & co ikke vektlegger dette i det hele tatt. De vil få en vesentlig bedre treningshverdag i RBK. I 2025 så har de som har blitt tatt opp i A-stallen (eller de som bare har trent mye med a-lag) nesten ikke spilt kamper, da de sjelden har vært ned på RBK2 og spilt kamper der. Mulig at treningshverdagen trumfer kamparena, jeg vet ikke.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 16.12.2025 16:28    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker stabile rammer og forventninger har stor verdi når man fremdeles er i mental og fysisk utvikling. Holmen er 07-modell, altså går han på videregående fremdeles. Hvis han får trene fast med A-laget og spille nok i 3.div og på aldersbestemte landslag så burde det gi utmerket utvikling. Kamp er jo eksamen, trening er skolearbeidet. Utlån av tenåringer bør (i min mening) ikke være aktuelt før de er såpass gode at de kan konkurrere om en plass i OBOS. Lavere nivå enn det så mister man mer enn man får.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 16.12.2025 16:59    Post subject: Reply with quote

Snabeltann wrote:
josinho wrote:
Isak bør lånes ut til et 2. div lag for å herdes i 2026.

Folk her inne på forumet er så steinkåte på at unge spillere skal lånes ut. "Herdes" han så mye mer av 2. div i en amatørklubb enn av å trene hver dag med A-laget til RBK og spille 3. div i helgene? Er jo mye bedre å være i klubben og få proffest mulig oppfølging i hverdagen.

Veldig enig. Jeg ser ikke helt hvordan elendige treningsanledning og en brølende trener som vil at du bare skal slå langt på Stein Arne høres ikke ut som en fantastisk utviklingsarena.
Back to top
JW
Rutinert

PostPosted: 16.12.2025 17:08    Post subject: Reply with quote

Et eksempel på et nyttig, for alle parter, utlån til PostNord er 18-årige Jørgen Sønstebø sitt opphold i Stjørdals-Blink. Etter en god vårsesong med RBK2 i 3. divisjon, gikk han på lån i juli.
Blink hadde da mistet begge sine midtstoppere og et stort ansvar ble lagt på 18-åringen. Etter en noe ujevn start tok ha fort nivået og var en av Blinks beste spillere i høstsesongen.
Ved utlån er det mange avveininger som gjøres. Med tanke på spilletid er det selvsagt en risiko for at ungdommer som går til OBOS-ligaen blir sittende mye på benken.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 16.12.2025 19:31    Post subject: Reply with quote

Ja et godt eksempel dette og disse tilfellene er det langt flere av enn at lokale rekrutter går rett fra jr-laget i 3. div og inn til mye spill i ES. Noen ytterst få kan klare det, som Nypan, Steffen og Per. Viktig for de fleste å «gå trappa». Ellers vil mange tenåringer på A-treninger svekke nivået på treningene.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 18.12.2025 22:20    Post subject: Reply with quote

Isak var å trente med Stjørdals/Blink i fjor vinter.. Mener å huske at han ble litt lett.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb