View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
2% |
[ 2 ] |
Tagseth |
|
9% |
[ 9 ] |
M. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
Nemcik |
|
11% |
[ 11 ] |
Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
Väänänen |
|
0% |
[ 0 ] |
Selnæs |
|
36% |
[ 34 ] |
Nypan |
|
37% |
[ 35 ] |
Broholm |
|
1% |
[ 1 ] |
Holm |
|
0% |
[ 0 ] |
Reitan-Sunde |
|
1% |
[ 1 ] |
Zeidan |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 93 |
|
Author |
Message |
Putte Veteran
|
Posted: 08.07.2024 21:52 Post subject: Rosenborg - Lillestrøm |
|
|
Rosenborg BK - Lillestrøm SK
vs.
Turnering: eliteserien
Tid: onsdag 21. august 2024 19:00
Sted: Lerkendal stadion
TV: TV2 Sport 2 _________________
(delt bruker - PM for tilgang) |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 14.07.2024 20:31 Post subject: |
|
|
Kan ikke forstå annet enn at Nemcik får starte. Er Pereira tilbake?
Sæter på topp? |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 19.07.2024 23:28 Post subject: |
|
|
Fortsatt spent på valget av makker til Jenssen til midtforsvaret:
- Jeg er komfortabel med å spille til høyre. Men jeg er ikke trener. Det er Alfred som har siste ordet og som tar avgjørelsen. Uansett hva som skjer, så respekterer jeg valget. Jeg håper å holde meg skadefri og være på banen så mye som jeg kan, kommenterer Nemcik til rbkweb. no.
Les mer: - Alfred har siste ordet
RBK ligger nederst på bortetabellen med fattige fire poeng på sju kamper. 5. plass på hjemmetabellen med 13 poeng på sju kamper er langt mer hederlig - spesielt fordi alle lagene foran har flere spilte hjemmekamper.
- Vi spiller bra når vi er på Lerkendal, konstaterer Marius Broholm til rbkweb.no.
Les mer: - Vi har mye selvtillit
– Det er en del parametere i spillestilen mot Sarpsborg som ser veldig bra ut, også er det noe som er dritt, for å si det som det er. Det skal vi bli bedre på. Det er noe av det vi hadde fokus på under treningskampen mot United. Jeg syns spillerne tok det til seg på en veldig bra måte. Jeg føler vi har lært oss noen ting, akkurat som vi har gjort under hele sesongen, så har vi lært oss noen ting de seneste dagene. Dette kan vi definitivt bygge videre på, sier Johansson.
Les mer: Returnerer til tøff konkurranse: – Jeg tilbyr noe annet enn dem to
– Vi vet at Lillestrøm spiller litt annerledes enn de vi møtte på mandag, men vi skal spille på den samme måten, sier Johansson.
Les mer: RBK-sjefen: – Gjør noe med stemningen
Også Rotsekk har pratet med Johansson.
Nemcik, Nypan og Holm trente alle alternativt i dag iht. plan. |
|
Back to top |
|
|
Goran Proff
|
Posted: 20.07.2024 12:08 Post subject: |
|
|
Jeg gleder meg veldig til kampen i morgen, tror det blir en underholdene match mellom to lag som forhåpentligvis har lyst til angripe.
Jeg ble imponert over LSK mot Godset, de så utrolig skarpe ut. De er som alltid skumle på dødball (hvor vi er veldig sårbare). Men de overrasket meg mest med å være offensive i stilen. Tipset mitt er at vi vil få mange gode overganger som kan straffe dem hardt.
«Det gledes». _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
Back to top |
|
|
Pjoltergeist Senior
|
Posted: 20.07.2024 14:17 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Kan ikke forstå annet enn at Nemcik får starte. Er Pereira tilbake?
Sæter på topp? |
Pereira ikke tilbake enda nei. Kanskje neste helg, kanskje helga etter.
Nemcik starter nok denne ja, på bekostning av Jenssen (alternativet er to venstrebeinte stoppere, men det er litt "ekkelt"). Sæter mest sannsynlig på topp. |
|
Back to top |
|
|
GammelTrållj Junior
|
Posted: 21.07.2024 10:15 Post subject: |
|
|
Håpe man itj går i fella og tru det e samme sulta etter balln som det va i manu reservistan. Det må jobbes, shøl mot Lsk. _________________ «De' handla om to mainn hær i dag. Æ scora tre, hainn slapp inn tre». Odd Iversen |
|
Back to top |
|
|
håpløs Veteran
|
Posted: 21.07.2024 11:32 Post subject: |
|
|
Særdeles spennende kamp! |
|
Back to top |
|
|
Flabbergast Veteran
|
Posted: 21.07.2024 11:51 Post subject: |
|
|
Pjoltergeist wrote: | Nemcik starter nok denne ja, på bekostning av Jenssen (alternativet er to venstrebeinte stoppere, men det er litt "ekkelt"). Sæter mest sannsynlig på topp. |
Hæ, antar du syns to høyrebente stoppere er like "ekkelt"?
Håper selv vi ser Nemcik som stopper og Jenssen på venstreback |
|
Back to top |
|
|
EspN Veteran
|
Posted: 21.07.2024 12:53 Post subject: |
|
|
Håper på jenssen som venstreback selv. Men vi MÅ begynne og vinne kamper nå. |
|
Back to top |
|
|
fatslick Rutinert
|
Posted: 21.07.2024 12:54 Post subject: |
|
|
AJ er veldig kompromissløs om at en velger å ville starte opp bakfra. Det har blitt veldig populært. Men det kreves stoppere som er meget ballsikre og kan holde roen. For å gjøre det uforutsigbart så kan en terpe på at Tangvik skal spille ut till backer som gjerne står fri for presset. Men det krever at Tangvik er pasningssikker
Det som har vært mangelvare gjennom sesongen er solide returløp ved balltap og komme ned for å ta ut rom for motstanderen og komme i ramma.
En annen svakhet har vært ved dødballer defensivt. Har registrert RBK'ere som har formidlet at de føler at motstanderen omtrent kan spasere inn til mål. Det var jo bortimot grotesk i kampen mot TIL hvor TIL scoet omtrent blåkopier av dødballsmål. Det finnes ingen enkle løsninger, men går på å terpe forsvarsline. Rbk har utfordring med en ung keeper på linje med andre lag som satser på unge keepere er at de har meget begrenset feltarbeid
En må føle med RBk med skademarerittet som de har hatt på viktige spillere. Og med spillere som enten er skadet eller "trener alternativt" så går det utover treningshverdagen
Håper at hele mitt hjerte at RBK slår småfugler. Så håper jeg at Tangvik får en god opplevelse, slik at opplevelsen i siste eliteseriekamp kan bli avskiltet
Og med inspirasjon fra Kåffa så hadde vært interessant med en 3-backlinje og Børkeeiet foran som DM, Så har en Broholm og sunde som vingbacker. Hvis Selnæs blir spilleklar så blir han spilleklar med Vænanen (sikkert skrevet feil) eller Tagset ved siden av. Så er Nypan opp bak spissen og Sæter på topp. Slk jeg ser det, så får en benyttet Børkeeiet i en rolle som passer han. Sunde bruke sin vannvittige løpskvalitet og Nypan i en fri rolle bak spissen |
|
Back to top |
|
|
Macha Veteran
|
Posted: 21.07.2024 14:13 Post subject: |
|
|
Akkurat frispilling bakfra fikk Alfred til omtrent fra første kamp av. Morro tatt i betraktning at det prøvde både Kåre og Rekdal lenge på uten å lykkes. Horneland og Hareide prøvde ikke engang. |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 21.07.2024 14:51 Post subject: |
|
|
For LSK-assistent Robin Asterhed blir søndagens klassiker mellom Rosenborg og LSK også et møte med en god kamerat i Rosenborg-trener Alfred Johansson.
De har tidligere møtt hverandre i svensk fotball og har jobbet i samme klubb i Danmark.
– Vi bodde sammen noen uker da vi begge var trenere i FC København. Det ble ganske mye fotball på oss da. Vi var enten på trenerkontoret eller i leiligheten. Der ble det litt FIFA-spilling og fotballprat, sier Asterhed.
Samtalene deres om fotball var både lange og lærerrike for 36-åringen som nå er Andreas Georgsons assistent i LSK.
– Vi er nok inspirert av samme måte å spille fotball på og inspirert av de samme trenerne i verden. Der var vi ganske enige. Det var en givende tid, sier han.
Les mer: Møter «samboeren» i klassikeren
Samme kamptropp som i Sarpsborg. Holte igjen foretrukket framfor Sadiku. Nelson fortsatt skadet.
Greit med seinkamp på en dag som denne. Fortsatt 28 grader ved kampstart, men synker ned mot 26 grader. |
|
Back to top |
|
|
Pjoltergeist Senior
|
Posted: 21.07.2024 14:55 Post subject: |
|
|
Flabbergast wrote: | Hæ, antar du syns to høyrebente stoppere er like "ekkelt"?
Håper selv vi ser Nemcik som stopper og Jenssen på venstreback |
Det er ikke optimalt nei, men jeg kunne godt ha tenkt meg å prøve to venstrebeinte stoppere. Ser derimot ikke ut til at Alfred vil prøve det.
Jenssen på ventreback er jo forsøkt tidligere, og det fungerte jo helt greit den gangen. Reitan har derimot større fart og arbeidskapasitet i forsvar / angrep, samt bedre innleggsfot (altså sammenlignet med Jenssen). |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 21.07.2024 15:00 Post subject: |
|
|
Mye som har skjedd med tilgjengelige forsvarere de siste ukene:
Jeg føler meg rimelig sikker på Jenssen hadde blitt venstreback mot Viking og Odd dersom Nemcik hadde vært klar for å starte de to kampene.
Mot Sarpsborg var Henriksen ikke tilgjengelig, og Ceide ble valgt framfor Nemcik. Spørsmålet er om det først og fremst dreide seg om å unngå to venstrebeinte midtstoppere eller om Nemcik fortsatt ikke ble vurdert klar for å starte. Ble ikke at jeg forsøkte å få svar på dette. Laguttaket i dag blir sånn sett fasit.
PS! TV2 Direkte viser likevel ikke kampen som opprinnelig oppgitt pga. Tour de France. TV2 Sport 1 er riktig kanal. |
|
Back to top |
|
|
Pjoltergeist Senior
|
Posted: 21.07.2024 15:07 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Mot Sarpsborg var Henriksen ikke tilgjengelig, og Ceide ble valgt framfor Nemcik. Spørsmålet er om det først og fremst dreide seg om å unngå to venstrebeinte midtstoppere eller om Nemcik fortsatt ikke ble vurdert klar for å starte. Ble ikke at jeg forsøkte å få svar på dette. Laguttaket i dag blir sånn sett fasit. |
Den gangen var det nok hakket for tidlig for Nemcik til å bli vurdert fra start. Alfred har vel hatt alle tilgjengelig tidligere også(?) uten at han har startet med to venstrebeinte stoppere av den grunn. Spår derfor at dagens stopperpar blir Nemcik og Ceide, med Jenssen på benk. |
|
Back to top |
|
|
Flabbergast Veteran
|
Posted: 21.07.2024 15:23 Post subject: |
|
|
Tidligere laguttak tyder på at Jenssen er førstevalg som venstreback. Eneste grunnen til at Reitan har spilt der er jo skade på Pereira og på midtstoppere som har ført til at Jenssen har blitt flyttet inn. Blir spennende å se i dag hvem som er førstevalg på høyre av Reitan og Cornic |
|
Back to top |
|
|
ballbingen Veteran
|
Posted: 21.07.2024 15:44 Post subject: |
|
|
HÃ¥per det er Cornic |
|
Back to top |
|
|
Pjoltergeist Senior
|
Posted: 21.07.2024 15:48 Post subject: |
|
|
Slik ståa er nå så er det definitivt Cornic ja. Dagens backrekke blir nok seende slik ut:
Reitan - Nemcik - Ceide - Cornic
Last edited by Pjoltergeist on 21.07.2024 15:54; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
baltus Junior
|
Posted: 21.07.2024 15:53 Post subject: |
|
|
Etter min mening burde det vært:
UYJ - Nemcik - Reitan - Cornic/Reitan Sunde |
|
Back to top |
|
|
MkBerg Veteran
|
Posted: 21.07.2024 16:30 Post subject: |
|
|
RBK melder om nær 12.000 solgte, men her er det nok mange sesongkortinnehavere på ferie(?). Uansett gøy å se at Øvre Øst er utsolgt! |
|
Back to top |
|
|
Pjoltergeist Senior
|
Posted: 21.07.2024 17:03 Post subject: |
|
|
Antatt XI i dag:
Sunde - Sæter - Broholm
Nypan - Selnæs - Tagseth
Reitan - Nemcik - Ceide - Cornic
Tangvik
Santeri og Jenssen byttes ut fra forrige seriekamp, Tagseth og Nemcik kommer inn. Eneste usikre moment er Sæter / Holm, her er det nok ganske 50/50 mellom hvem som starter. Holder derimot en knapp på Sæter.
God kamp og KIT! |
|
Back to top |
|
|
Bonnien Senior
|
Posted: 21.07.2024 17:04 Post subject: |
|
|
Jeg orker ikke Mikkel Ceide i midtforsvaret. Han er den dårligste stopperen i Eliteserien. Spiller han kommer vi til å tape etter at han har mistet markeringen eller tapt en duell. Garantert! Uten Henriksen og Pereira vil jeg se denne fireren bak:
Yttergård Jenssen - Nemcik - Reitan - Cornic |
|
Back to top |
|
|
Flabbergast Veteran
|
Posted: 21.07.2024 17:21 Post subject: |
|
|
Blir overrasket om UYJ benkes, da han har vært en av våre beste i år. |
|
Back to top |
|
|
moomoo Veteran
|
Posted: 21.07.2024 17:55 Post subject: |
|
|
ehhh YJ spiller jo selvfølgelig om han er skadefri. Hvis han ikke er i startoppstillinga så er det pga skade _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
|
Pettergomes Proff
|
Posted: 21.07.2024 17:57 Post subject: |
|
|
Nelson ble meldt kampklar.
Ikke i troppen |