English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rasmus Sandberg
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 05.12.2023 12:10    Post subject: Reply with quote

Tipper den svir rimelig godt. Blir litt vanskeligere å være "åpenbart førstevalg neste sesong" når konkurrenten uansett skal stå første kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 05.12.2023 14:23    Post subject: Reply with quote

OK - "noen" tok feil! Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.12.2023 23:36    Post subject: Reply with quote

RBK har fått bekreftelse til slutt: Sander Tangvik mister seriepremieren
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.12.2023 17:43    Post subject: Reply with quote

– Jeg har stått litt i Kjernen i noen år. Der får jeg levd meg mer inn i kampen. Jeg har en kompis der som har dratt meg med en del. Nå skal jeg spille foran dem og det blir en drøm. Det er utrolig stort for meg. Som jeg sa i Rotsekk-podkasten, så er det jo som om en av dem skulle stått i mål, bare at jeg er litt lettere i kroppen, sier han og ler videre.

(...)

Totalt 24 landskamper har han fått på ungdomsnivå. Fire G16-kamper i 2017, 11 kamper for G17 året etter og ni kamper for G19-laget i 2019.

Likevel var han svært overrasket i vår, da han rett før seieren mot RBK i cupen skulle inn og sjekke om kompisen Warren Kamanzi var tatt ut på U21-landslaget som skulle spille EM i Portugal.

(...)

– Jeg er veldig stolt av det. Å bli tatt ut av personlige årsaker, ikke bare sportslige. Som Iker Casillas sa, «jeg vil bli husket som en god fyr, ikke bare en god keeper». Det er jeg veldig stolt av. Jeg er opplært til å verdsette det, sier Sandberg.

(...)

Fra sofakroken har han i høst sett Tangvik levere varene.

– Jeg er utrolig glad på hans vegne. Jeg har fulgt ham hele veien og er som alle andre RBK-fans fan av ham. Jeg syns det er veldig artig å se at han spiller bra i Eliteserien. Han skal være så god, for min oppgave er å være enda bedre. Jeg kan ikke sitte og håpe at han gjør noe dumt, det er ikke sånn lagspill fungerer, sier Sandberg.

Les mer: Da RBKs nyeste spiller «endelig» ble spurt om selfie, smilte kompisen: – Han var mye gladere for det enn ungen!

Syns vel det er litt rart av Nidaros-Marius gang på gang å omtale Gabriel Bless som "samboer". Ville sjøl ha brukt noen ekstra ord og heller skrevet at "de to kameratene deler leilighet" e.l. Samboer er tross alt et juridisk begrep om par.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.01.2024 19:59    Post subject: Reply with quote

Som den ferske i gruppa ønsker han på å bruke treningsleiren på å bli godt kjent med lagkameratene.

– Det er viktig for meg å komme ordentlig inn i gjengen og skape meg en posisjon i gjengen. Bli kjent med hver enkelt, sånn at jeg vet hvor lista ligger og så kan vi bygge derfra. Jeg har tro på at man må bli godt kjent før man kan begynne å sette krav til hverandre, og da må man investere i hverandre. Jeg tror det er veien å gå og det er det jeg kommer til å bruke disse dagene på, sier han.

(...)

1. april kan nesten ikke komme raskt nok for Sandberg.

– Det er jo en barndomsdrøm for meg. Det blir Lerkendal-debut for meg. Det har sikkert du også drømt om. Jeg tror samtlige av mine venner har drømt om å spille på Lerkendal og 1. april skal jeg det. Jeg gleder meg så sinnssykt mye til det, så det blir en ordentlig gulrot.

Les mer: Nykommeren har en klar plan: – Må investere i hverandre
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.02.2024 00:04    Post subject: Reply with quote

- Er du revansjelysten etter at Tangvik og ikke du ble tatt opp i A-stallen for tre år siden?

- Nei, det er jeg ikke. Jeg er utrolig glad for den veien jeg har tatt. Hadde det ikke vært for årene på Stjørdalen, så hadde jeg ikke vært den personen jeg er. Man går forskjellige veier. Det er flere veier til Rom, som man sier. Og Sander sin er litt annerledes enn min.

(...)

- På hvilken måte har du blitt en bedre keeper siden du var her sist?

- Jeg har jo spilt mye kamper og blitt en mer voksen utgave av meg sjøl. Jeg var ikke helt klar for seniorfotball da jeg dro, men nå føler jeg virkelig at jeg er klar for å ta kampen om å stå på Lerkendal. Og jeg har fått en ryggrad som jeg ikke hadde fått uten å ha stått litt alene i det.

Les mer: - Jeg håper at det ikke blir den eneste kampen

Jeg snakket faktisk aldri med ham før han skadet seg og senere forsvant. Trivelig kar, som svarer bra for seg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.03.2024 22:31    Post subject: Reply with quote

I sin forrige periode i Rosenborg endte Sandberg med fire kamper på benken. Ingen av dem på Lerkendal.

– Da jeg var unggutt sto jeg på gutterommet og satte på tippeligahymnen, som det het den gangen, og Bilde tå’n Ivers i etterkant, lukket øynene og så for meg at jeg sto på Lerkendal. Så det å visualisere det øyeblikket … det har jeg gjort i 20 år nå.

(...)

– Det er jo en helt annen opplevelse enn jeg har hatt tidligere. Og jeg tror jeg skylder meg selv å ta innover meg de øyeblikkene, i hvert fall før kampen, og se meg litt rundt. Sånn at jeg får tatt innover meg det øyeblikket det er for en ung trønder å spille sin første kamp på Lerkendal. Litt før kamp tror jeg det blir noen fine øyeblikk, sier han.

Les mer: Hjemme på gutterommet spilte han «Bilde tå’n Ivers»
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6555
Location: Heaven

PostPosted: 29.03.2024 10:33    Post subject: Reply with quote

Hvorfor henter vi en så dårlig keeper egentlig?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
HupOranje
Junior


Joined: 26 Apr 2019
Posts: 82

PostPosted: 29.03.2024 12:05    Post subject: Reply with quote

Er ikke også dette er tilfelle av «han stod godt i en kamp mot oss»?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.03.2024 12:14    Post subject: Reply with quote

Handler også om hvor mye penger vi ønsker å bruke på en reservekeeper?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
HupOranje
Junior


Joined: 26 Apr 2019
Posts: 82

PostPosted: 29.03.2024 12:17    Post subject: Reply with quote

Det er nok absolutt en del av vurderingen, ja.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 983

PostPosted: 29.03.2024 14:34    Post subject: Reply with quote

Sandberg har erfaring fra 1. div og mange kamper på aldersbestemt landslag, og han er fremdeles ung og relativt lovende. I tillegg er han klubbtrent og tilnærmet gratis i overgang og drift, og ikke minst er han er spiller som virkelig ønsker å være i RBK og kommer nok ikke til å syte når han sitter benk. Til slutt er han såpass lite meritert at det ikke blir spørsmål om keeperbytte straks Tangvik har en dårlig periode, så Tangvik får arbeidsro. Han er en rimelig perfekt reservekeeper slik som den økonomiske situasjonen. Sandberg er ikke klar for å være førstevalg i noen Eliteserieklubb akkurat nå, men han er heller ikke så rævva som flere skal ha det til.
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 203

PostPosted: 29.03.2024 16:01    Post subject: Reply with quote

Alder vel stort sett et ikke-tema når det gjeler keepere. Det er veldig sjeldent at helt unge spillere blir førstekeepere. Da er det gjerne to forhold. Klubben ofte av økonomiske årsaker ikke har noe annet valg. Eller at de har ferdigheter som går utpå det meste.

Og har en keeper ferdigheter og med alder følger erfaring, så er du god hvis du er gammel nok. Og i denne forståelsen av gammel som voksen. Og gjorde nok et fornuftig valg med å hente Andre Hansen. Han er ikke like gode som han var, men for et eliteserielag som har aksepterer middelhavsfarer, så er han god nok
Back to top
View user's profile Send private message
Bjermer
Junior


Joined: 29 Mar 2024
Posts: 32

PostPosted: 30.03.2024 08:52    Post subject: Reply with quote

Man skal ikke hugge av Sandberg hodet, men han fremstår utrygg med ball i føttene. Det bekymrer meg når han står i mål. Med den stilen vi skal spille nå er det et meget dårlig utgangspunkt, men han må gjerne slå tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2083
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 30.03.2024 10:18    Post subject: Reply with quote

Han må jobbe mye med å bli tryggere med ball i beina og være med på å spille oss ut bakfra. Kan bli veldig bra med tiden, men pr dags dato synes jeg kanskje han er et par knepp lenger bak i utvikling enn jeg skulle ønske at vår andrekeeper var på. En langtidsskade på Tangvik hadde vært svært uheldig nå.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 401
Location: Østsida

PostPosted: 13.04.2024 23:02    Post subject: Reply with quote

Haha, Sandberg i siste Innsiden Very Happy Han er i allefall en herlig type.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb