English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
HÃ¥kon Volden
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 21.12.2025 05:31    Post subject: Reply with quote

Kan bli god kan stagnere. Håper det første Smile
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran

PostPosted: 21.12.2025 13:38    Post subject: Reply with quote

Selvsagt kan han stagnere. Men per dags dato er han bedre enn Mikkel Ceide, som ansees som et talent selv om han er 6 år eldre.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 21.12.2025 16:54    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Ceide er bedre per nå. Generelt hypes talenter opp etter min mening.Mange faller igjennom
Back to top
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 21.12.2025 17:13    Post subject: Reply with quote

Synes det er spennende at vi potensielt har to svært dyktige midtstoppere med ball fra start neste år. Kan få ringvirkninger i hele det oppbyggende spillet vårt. At Volden får nummer 5 er for øvrig en klar indikasjon på at han skal satses på. Han har fått lovnader.
Messi
Veteran

PostPosted: 22.12.2025 13:58    Post subject: Reply with quote

Draktnummer er et draktnummer, så det har ingen verdi. Han fikk draktnr til Zeidan, noe som i ditt hode, Der Kaiser tilsier at Zeidan skulle vart klink på laget.. Dessverre ble det ikke sånn..
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 22.12.2025 14:44    Post subject: Reply with quote

Det er vel en god del år siden 1-11 var reservert for startelver og 12-15 for reserver?
waterfalls
Veteran

PostPosted: 22.12.2025 15:55    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Draktnummer er et draktnummer, så det har ingen verdi. Han fikk draktnr til Zeidan, noe som i ditt hode, Der Kaiser tilsier at Zeidan skulle vart klink på laget.. Dessverre ble det ikke sånn..

Når Zeidan ble hentet så var nok tanken at han skulle spille ganske fast, noe han gjorde høsten 24.

Var innbytter i 4/5 de første kampene han var i troppen (runde 19, 15, 20, 21 og 22). Deretter startet han alle kampene i fra runde 23 til og med runde 30.

Så ble låneavtalen forlenget og da er det naturlig at han fortsatte med samme draktnummer.

Så ditt innlegg underbygger egentlig bare det Der Kaiser sier, man kan ikke vurdere draktnummer på bakgrunn av hva som har skjedd men hva som er tanken når det ble gitt. Zeidan var tiltenkt mye spilletid når han ble hentet sommeren 24 og fikk det.

Volden har fått det draktnummeret fordi han er tiltenkt mye spilletid neste sesong. Så får vi se om han klarer å gjøre seg fortjent til det.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 23.12.2025 23:03    Post subject: Reply with quote

Nei ! Volden har spurt etter et ledig nummer som er lavt, intet mer å legge i det.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 23.12.2025 23:16    Post subject: Reply with quote

Og klubben gir han ikke det nummeret hvis han ikke er tenkt å få mye spilletid.

Du prøvde å argumentere mot det med å vise til Zeidan, men der bommet du selvsagt da han fikk mye spilletid etter at han kom sommeren 24. Og han beholdt draktnummeret når lånet ble forlenget.

Du kan lese denne statistikken her og vise meg hvor mange spillere som har fått 1-11 i Rosenborg de siste årene som enten ikke har vært tiltenkt mye spilletid eller ikke fått mye spilletid på det tidspunktet de fikk draktnummeret sitt.

https://www.rbkweb.no/sta...mmer.shtml

Draktnummer er en indikasjon. Hvis en spiller får et lavt draktnummer er han tiltenkt mye spilletid, men det betyr ikke at han får det om han ikke klarer å gjøre seg fortjent til det.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 24.12.2025 00:05    Post subject: Reply with quote

Draktnummer 5 er selvfølgelig et veldig tydelig signal på at han kommer til å bli satset på.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 21.01.2026 14:09    Post subject: Reply with quote

Var ikke med på treningsleir til Frøya... hmm.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 21.01.2026 14:14    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke dette blir en ny Nypan-historie. Der Nypan fremstår svakere i 2026 enn i 2024, virker dette som en spiller med tydelig utviklingskurve.

Nypan har av uforståelige grunner stagnert fullstendig (stagneringen skjedde i 2024, slik at vi kan ikke skylde på at han gikk for tidlig)– riktignok er han fortsatt bare 19 år og har tiden på sin side.

Volden har kontinuerlig blitt bedre og bedre, og sjansene for at han lykkes er dermed svært store.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 21.01.2026 14:44    Post subject: Reply with quote

Nypan stagnerte i 2024? Nå har jeg lest det også Laughing
Helt normalt at en ung spiller som går til et høyere nivå trenger tid på å tilpasse seg.
NÃ¥r du snakker om stagnering mens han var her handler det like mye om skader og spillestil som om ferdighetsutvikling.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 21.01.2026 17:12    Post subject: Reply with quote

Når mener du at stagneringen startet? Etter mitt syn skjedde det etter 2024-sesongen, men jeg er åpen for at jeg kan ta feil. Samtidig er det vel liten uenighet om at sesongen han hadde hos oss i 2025 var klart svakere enn 2024.

Mener du at det er spillestilen til Middlesbrough som gjør at han ikke passer der? Han har jo blitt forsøkt brukt i flere roller uten å fungere særlig godt. Flere Middlesbrough-supportere hevder også at nivået i Championship er for høyt for ham, og at et utlån til League One ville vært mer riktig.

Samtidig handler ikke dette egentlig om Nypan. Han er ikke lenger RBK-spiller, og så langt har han levert svakt for Middlesbrough. Det er fakta – ikke synsing eller bortforklaringer.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 21.01.2026 17:30    Post subject: Reply with quote

La meg først beklage tonefallet mitt, det var usakelig Bart1 Tommel'n opp!

Jeg reagerte mere på at du skrev : "Nypan har av uforståelige grunner stagnert fullstendig (stagneringen skjedde i 2024, slik at vi kan ikke skylde på at han gikk for tidlig)"

Jeg mener det er uriktig.
Nypan ble riktignok satt tilbake etter at han kom som en solstorm og varmet oss da vi trengte det som mest, men at han stagnerte fullstendig er feil.

At utviklingen var satt litt tilbake er naturlig også at han ikke lenger fikk den samme friheten som han hadde tidligere (ih.h.t taktikk og motstander).
Nypan var fremdeles god, men han var ikke lengere like offensiv.

Når overgangen da kom så skjønte vi stort sett alle at han ville trenge tid. Selv i championship i en annen rolle enn den han er vandt med, i en annen kultur og mye mere fysisk liga. At han skulel dominere var det ikke mange som trodde, men at han skulle få mere spilletid var nok beregnet.
Så kan man si at man tok feil, peke på managerbytte eller feil klubb eller hva man vil egentlig.

At han fremstår svakere i 2026 enn i 2024 kan være riktig, men at han ER det tviler jeg på. Hadde han i dag kommet inn som indreløper hos oss hadde han nok vært den første på lagoppstillingen.

Mulig du ikke fikk det svaret du ønsket, men jeg mener altså at han IKKE stagnerte fullstendig i 2024, men at den utrolige utviklingen hans nok bremset opp litt pga skade og flyt hovedsakelig.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.01.2026 17:50    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Når mener du at stagneringen startet? Etter mitt syn skjedde det etter 2024-sesongen, men jeg er åpen for at jeg kan ta feil. Samtidig er det vel liten uenighet om at sesongen han hadde hos oss i 2025 var klart svakere enn 2024.

Likevel ble han solgt for fem ganger så mye i 2025 som du mente han var verdt da han angivelig peaket som en yngre spiller i 2024. Make it make sense!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 29.01.2026 18:22    Post subject: Reply with quote

PÃ¥ de fem siste kampene spilte Volden alt. 13 kamper ble det totalt.

– Jeg føler vel kanskje at jeg har tatt litt større plass i gruppa nå, selv om jeg fremdeles er blant de yngste, sier midtstopperen etter tirsdagens økt.

– Føles det som om du har fått større ansvar tross den unge alderen?

– Nei, jeg har ikke så mye mer ansvar sånn sett, men spiller man i startelleveren så er man jo selvfølgelig en viktig brikke, og det er jo alle andre i troppen også, men ansvaret blir kanskje litt større sånn sett, sier Volden.

Les mer: Ga viktig utbytte for RBKs stortalent: – Føler jeg har tatt litt større plass nå
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
£irik
Proff

PostPosted: 29.01.2026 18:40    Post subject: Reply with quote

Er han klar for å være fast makker med Nemcik i 2026? Virker ikke som stopper står øverst på lista i vinter, samtidig var behovet der i fjor, sånn jeg ser det.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 29.01.2026 18:53    Post subject: Reply with quote

Kommer an på vurderingene til han nye sportssjefen det.

Dorsin var tydelig på at det var et strategisk valg å ikke hente inn en ny stopper fordi da ville veien for egne talenter (Volden) bli for lang. Og målet er å utvikle egne spillere.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 29.01.2026 19:29    Post subject: Reply with quote

Har stor tro på Volden. Håper han fortsetter der han har vært og tar steg med å ta bedre valg og enda færre "tabber". Det er helt nødvendig med en teknisk god midtstopper som kan passere ledd, og tåler at motstander presser uten at han får panikk. Mangler kanskje den fandenivollskheten med å kaste seg inn foran skudd og har vært litt passiv foran eget mål.

Når det gjelder Nypan var han vel en del syk i fjor vår, samt at motstanderne var jo nærmest ekstremt opptatt av han. Innhoppene han har gjort for Middlesbrough har vært relativt bra, men så er han på et lag som holder premier league nivå og ligger på 2.plass med en liten luke til 3.plassen i championship, riktig nok en kamp mer spilt.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 30.01.2026 13:11    Post subject: Reply with quote

£irik wrote:
Er han klar for å være fast makker med Nemcik i 2026? Virker ikke som stopper står øverst på lista i vinter, samtidig var behovet der i fjor, sånn jeg ser det.

Vil heller tro Røsten er nærmere å konkurrere om plassen til Mikkel Ceide ved siden av Nemcik. Spilte alt for Ranheim i 2025 og RBK sa visst tydelig fra til Ranheim at han skulle tilbake til RBK denne sesongen. Spilte det aller meste for Norge under U20-VM i oktober. Virker absolutt å være klar for å konkurrere om fast plass, rart om han nå skal være fjerde eller femtevalg på midtstopper. Spørs vel også litt hva som skjer med UYJ, men gitt at han blir ut sesongen så er det kanskje mer sannsynlig at Volden går på utlån for å få jevnt med spilletid.
Back to top
Duncan
Proff

PostPosted: 30.01.2026 13:48    Post subject: Reply with quote

Du tror Volden skriver under ny langtidskontrakt og får trøye nr.5 for å sitte på benken bak Røsten og Ceide?!
Med mindre vi henter et soleklart førstevalg er nok planen og avtalen at Volden skal satses på som makker for Nemcik, til han evt spiller seg ut av laget (kommer ikke til å skje Cool ).
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 30.01.2026 15:12    Post subject: Reply with quote

Kan jo hende han spiller seg ut av vårt lag ved å spille seg inn på et annet!
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 30.01.2026 15:27    Post subject: Reply with quote

Duncan wrote:
Du tror Volden skriver under ny langtidskontrakt og får trøye nr.5 for å sitte på benken bak Røsten og Ceide?!
Med mindre vi henter et soleklart førstevalg er nok planen og avtalen at Volden skal satses på som makker for Nemcik, til han evt spiller seg ut av laget (kommer ikke til å skje Cool ).

At en 18-åring skriver under en ny langtidskontrakt betyr jo ikke at han skal inn i startoppstillinga med det første. Vil ikke legge for mye vekt på draktnummer heller. Det må i alle fall være totalt uaktuelt for Røsten å komme tilbake til RBK for å stå bak både Ceide og Volden i køa, og RBK var tydelig på at han skulle tilbake fra Ranheim. Så enten skal Røsten ut på nytt lån til en bedre klubb enn Ranheim, eller så skal han konkurrere om startplass denne sesongen. Volden er lovende, men han har knapt 900 minutter med A-lagsfotball under beltet og har vært direkte involvert i mange baklengsmål på den korte stunden. De som mener han er klar for førsteelleveren samtidig som RBK skal prøve på medalje forstår jeg ikke.
Back to top
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 30.01.2026 15:48    Post subject: Reply with quote

Volden er klink førstevalg. Ceide kan vi selge (har bare ett år igjen på kontrakten). Røsten kan få vise seg fram til Nemcik er tilbake. Forhåpentligvis kjøper vi en ny stopper som kan konkurrere med Nemcik og Volden.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 7 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb