View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Henri Legende
|
Posted: 11.06.2023 21:56 Post subject: Rosenborg 2024 |
|
|
Sesongen 2023 er over og vi kan se fremover til neste sesong. Hansen er sannsynligvis borte, tviler på at vi beholder Holse, kommer Selnæs, og hva med Svensson? |
|
Back to top |
|
|
TAF Veteran
Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2738 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 12.06.2023 11:20 Post subject: |
|
|
For ikke å snakke om Sæter. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
Back to top |
|
|
Snabeltann Veteran
|
Posted: 12.06.2023 11:41 Post subject: |
|
|
Neste år jo er alle de unge spillerne endelig litt mindre unge og klar for å løfte RBK til å konkurrere om en respektabel tredjeplass i Eliteserien og kanskje til og med runde 3 eller 4 i cupen, avhengig av at vi unngår de beste lokale amatørlagene i trekning selvsagt. Får bare håpe at ingen blir solgt, for da er det åpenbart at man må nedjustere forventningene på både kort og lang sikt. Eksempelvis var det jo fullstendig uvirkelig å erstatte Tengstedt som kom fra ingenting og spilte en halv sesong i klubben. En sånn bærebjelke trengs tid for å erstatte. |
|
Back to top |
|
|
moomoo Veteran
|
Posted: 12.06.2023 11:43 Post subject: |
|
|
Tangvik
Reitan/ny ung - Henrix/Langås - Røsten/Ulrik - Pereira/ny ung
Nypan/Skarsem - Selnæs/Santi - Santi/Tagseth
Nelson/Ny - Aga/Holte/evt Snær - Sadiku/Nelson
Ny trener og Flere solgt, deriblandt Cornic, Agustinsson, Børk, Bjørlo og Hansen
Per legger opp men blir en del av terenerapparatet.
Jeg lengter etter romantikken igjen _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
|
Zarm93 Veteran
|
Posted: 12.06.2023 11:44 Post subject: |
|
|
Mye som er usikkert opp mot neste sesong. Rekdal eller ny trener? Hva er ståa for spillere som Sadiku, Kristall, Isak, Santeri, Nelson og Aga? Hvem av disse har klart å spille seg til mer eller mindre fast plass på laget? Hvilken av disse spillerne er det vår, forhåpentligvis, nye trener ønsker å satse videre på? Får vi beholde Nypan? Hva skjer videre med Broholm? _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
|
Kai88 Veteran
|
Posted: 12.06.2023 11:49 Post subject: |
|
|
Zarm93 wrote: | FÃ¥r vi beholde Nypan? |
Om en ting skal forbli det samme før neste sesong, håper jeg det er dette... |
|
Back to top |
|
|
Kent23 Rutinert
|
Posted: 12.06.2023 12:49 Post subject: |
|
|
Holse orker ikke mer av tulleklubben, så han selges på billigsalg til Bodø. |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 19.07.2023 13:05 Post subject: |
|
|
I alt ni spillere har kontrakt ut 2024, og normalt sett ville det vært god timing å innlede samtaler om fremtiden med disse spillerne denne sommeren.
(...)
Spørsmålet er hvordan Rosenborgs anstrengte økonomi påvirker arbeidet med eventuelle kontraktsforlengelser. Sportslig leder Mikael Dorsin er ærlig på at økonomien spiller inn.
– Det gjør det vanskeligere. Men da får man være dyktigere og mer kreativ. Men vi må uansett og alltid vurdere opp mot sportslige prestasjoner, og hva som passer best for laget, mot hva det koster.
(...)
Dorsin bekrefter at klubbens økonomiske situasjon kan føre til at navn på denne lista kan bli solgt heller enn å bli tilbudt kontraktsforlengelser.
– Det kan skje. Men vi skal inn i en Europa-kvalik, og vi skal forsøke å klatre på tabellen. Det kan bli en vurdering på hvor mye penger vi kan få for en spiller opp mot en forventning om bedre sportslige resultater. Så skal vi være såpass ærlige å erkjenne det kanskje er større verdi på Sverre Nypan med tanke på alder og spilletid enn for eksempel på spillere som Bjørlo og Skarsem, som spiller i samme posisjon. Faktisk. Men samtidig kan de være like viktige for at vi skal oppnå resultater. Og da kan det kanskje være viktig å beholde noen selv om skulle få inn bud på dem.
Les mer: Dorsin innrømmer: - Vi må kanskje vente med nye kontrakter |
|
Back to top |
|
|
Der Kaiser Rutinert
|
Posted: 07.08.2023 17:05 Post subject: |
|
|
Tangvik
Reitan, Røsten, Henriksen, Tagseth
Nypan, Skjelbred, Skarsem
Broholm, Sæter, Holte _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |
|
|
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 6901 Location: South-west coast exile
|
Posted: 07.08.2023 17:28 Post subject: |
|
|
Nei takk. |
|
Back to top |
|
|
waterfalls Veteran
|
Posted: 07.08.2023 18:44 Post subject: |
|
|
Morro med trøndere, men la oss nå ikke bruke trøndere bare for å bruke trøndere og i tillegg sette de ut av posisjon bare for å få plass til de. Tagseth har vist over tid at venstreback ikke er en posisjon for han og Holte slår meg ikke som en utpreger kantspiller.
Basert på de som per dags dato også er her i 2024 (altså har kontrakt)
Tangvik
Reitan - Henriksen - Røsten - Pereira
Nypan - Väänänen - Holse
Fredriksen - Holm - Nelson
Ikke et perfekt lag, og jeg tviler sterkt på at laget kommer til å se skin ut i første seriekamp 2024. Hvis Sæter forsvinner så har vi behov for ny spiss, og jeg hadde ikke hatt noe imot forsterkninger i forsvarsrekka heller. |
|
Back to top |
|
|
Der Kaiser Rutinert
|
Posted: 07.08.2023 19:51 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Nei takk. |
waterfalls wrote: | Morro med trøndere, men la oss nå ikke bruke trøndere bare for å bruke trøndere og i tillegg sette de ut av posisjon bare for å få plass til de. |
Åpenbart ikke et seriøst forslag om lagoppstilling kommende sesong, solskinnsbrukere.
Det er mer et forsøk på å vise at den lokale forankringa i klubben begynner å bli bedre enn den har vært på mange år. Jeg tror vi må tilbake til Kåre Ingebrigtsens tid med spillere som Selnæs, Midtsjø, Svensson og Helland. Så er det ikke slik at Tangvik, Holte, Nypan og Broholm er der nivåmessig enda. Men Nypan er godt på vei til tross ung alder og resten ser spennende ut.
Tangvik/ny
Andersson/Cornic, Reitan/Røsten, Yttergård/Augustinsson, Pereira/Pawel
Henrix/Skarsem, Santeri/Børkeeiet, Nypan/Tagseth
Frederiksen/Broholm, Isak/Holte/Sadiku, Nelson/ny
Jeg tror dette er et lag som kan slå fra seg neste sesong. Her forutsetter jeg at Sæter og Holse har dratt. Så er det tidlig enda, men jeg synes Maalen ser meget solid ut. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |
|
|
katalogen Senior
|
Posted: 07.08.2023 22:53 Post subject: |
|
|
Det der er et særdeles middelmådig lag. |
|
Back to top |
|
|
Neeskens Veteran
|
Posted: 07.08.2023 23:22 Post subject: |
|
|
Det sa de vel også om Glimt før 2020 sesongen. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
|
Kjello Forumsjef
|
Posted: 08.08.2023 00:21 Post subject: |
|
|
Eh, nei?
Går du enda en sesong tilbake i tid sa de kanskje det. Var jo mange som tippa Glimt på nedrykk i 2019. |
|
Back to top |
|
|
Neeskens Veteran
|
Posted: 08.08.2023 07:31 Post subject: |
|
|
Ok
Men poenget står uansett.
Det er et lag spill dette her og man kommer langt med en god trener som gjør ting riktig det vet vi godt i RBK. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
|
PauloSilas Veteran
|
Posted: 08.08.2023 08:21 Post subject: |
|
|
Der Kaiser wrote: | Kamerat Ola wrote: | Nei takk. |
waterfalls wrote: | Morro med trøndere, men la oss nå ikke bruke trøndere bare for å bruke trøndere og i tillegg sette de ut av posisjon bare for å få plass til de. |
Åpenbart ikke et seriøst forslag om lagoppstilling kommende sesong, solskinnsbrukere.
Det er mer et forsøk på å vise at den lokale forankringa i klubben begynner å bli bedre enn den har vært på mange år. Jeg tror vi må tilbake til Kåre Ingebrigtsens tid med spillere som Selnæs, Midtsjø, Svensson og Helland. Så er det ikke slik at Tangvik, Holte, Nypan og Broholm er der nivåmessig enda. Men Nypan er godt på vei til tross ung alder og resten ser spennende ut.
Tangvik/ny
Andersson/Cornic, Reitan/Røsten, Yttergård/Augustinsson, Pereira/Pawel
Henrix/Skarsem, Santeri/Børkeeiet, Nypan/Tagseth
Frederiksen/Broholm, Isak/Holte/Sadiku, Nelson/ny
Jeg tror dette er et lag som kan slå fra seg neste sesong. Her forutsetter jeg at Sæter og Holse har dratt. Så er det tidlig enda, men jeg synes Maalen ser meget solid ut. |
Hva med Holm da? _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
|
RBKSandvika Veteran
|
Posted: 08.08.2023 09:15 Post subject: |
|
|
Røsten og pereira eneste som duger i forsvaret der… |
|
Back to top |
|
|
ibejnar Veteran
|
Posted: 08.08.2023 11:06 Post subject: |
|
|
Adrian ???? Han er duelangst og forstår hverken at placere sig eller kommer i overlap. Vigtigste opgaver for en back. Kan virkelig ikke se hvad vi kan bruge ham til. |
|
Back to top |
|
|
Der Kaiser Rutinert
|
Posted: 08.08.2023 16:14 Post subject: |
|
|
PauloSilas wrote: | Hva med Holm da? |
Fotballinvalid. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |
|
|
Der Kaiser Rutinert
|
Posted: 14.08.2023 15:44 Post subject: |
|
|
Ser vi begynnelsen på en slags perfekt storm lik den som traff med ansettelsen av Kåre Ingebrigtsen i 2014? Den gangen kom han inn med en voldsom entusiasme og fikk dra nytten av at spillere som Jonas Svensson, Ole Selnæs, Pål Andre Helland og etter hvert Fredrik Midtsjø blomstret for fullt.
Nå ser vi Maalen få en generasjon spillere med Nypan, Røsten, Tangvik, Holte og ikke minst Broholm vokse frem. Kan bli ytterst spennende fremover dette. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |
|
|
andham93 Senior
|
Posted: 14.08.2023 16:06 Post subject: |
|
|
Trua på det ja |
|
Back to top |
|
|
Predicted Veteran
|
Posted: 14.08.2023 16:07 Post subject: |
|
|
Da må vi inn i europa i år, ellers blir det nok store utskiftelser. |
|
Back to top |
|
|
Neeskens Veteran
|
Posted: 17.08.2023 22:20 Post subject: |
|
|
Med de pengene Glimt/Molde/Brann og etterhvert Viking får nå må vi sikte på 4plassen neste sesong tror jeg _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
|
Carl Veteran
|
Posted: 17.08.2023 22:31 Post subject: |
|
|
Penger er ikke alt. Glimt startet som et konkursbo og et oboslag. Viking var i obos for fem år siden. Tromsø viser også at godt arbeid i en klubb trumfer penger. Jobber rbk godt og målrettet, kan vi fort være topp tre neste år. |
|
Back to top |
|
|
|