English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Oscar Aga
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 06.03.2023 10:02    Post subject: Reply with quote

Å kjøpe ny spiss når man ikke evner å skape sjanser er litt som å sminke grisen, men det er virkelig nødvendig med en forsterkning på topp. Vecchia og Sæter har bevist at de har et visst nivå, men Ingason og Thorvaldsson virker som de hadde slitt med spilletid hos Kolstad. Aga har en fin alder og bøtta inn med mål i Obos. Greit kjøp, men veldig lite spennende sånn umiddelbart.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 06.03.2023 11:16    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvorfor han fikk så lite spilletid i Elfsborg. Var det skader, eller rett og slett ikke god nok. Litt skeptisk om vi kjøper en spiller som ikke engang forsvarer startplass i et middelmådig svensk lag for å erstatte Tengstedt.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 06.03.2023 11:51    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å si ut fra hva som er skrevet, men er nok en kombinasjon. Tror han var god nok, men Elfsborg har et par andre spisser(i alle fall en) de antar de får mer igjen for. Både finansielt og sportslig.

Fikk sett Aga for Grorud i to matcher (live) og han er en god spiller, og vil klare seg fint på eliteserienivå, men har mine tvil på at han er god nok for et lag som skal kjempe om gull. Jeg ser på det som bortkastet tid og ressurser, men kan like gjerne spise mine ord... Hvorfor ikke satse litt på RWP og gi han sjansen som jeg tør påstå er en spiller som er vesentlig raskere og minst like god på alt annet. Akkurat nå tør jeg påstå at laget må bruke tid på å hente spillere som skal forsterke førsteelleveren. Omsetningen og utskiftningene har vært radikal siste året og vi har nå en god stall, sammenlignet med 1,5 år siden.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 06.03.2023 11:54    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Noen som vet hvorfor han fikk så lite spilletid i Elfsborg. Var det skader, eller rett og slett ikke god nok. Litt skeptisk om vi kjøper en spiller som ikke engang forsvarer startplass i et middelmådig svensk lag for å erstatte Tengstedt.


Aga var egentlig et taktisk feilkjøp av Elfsborg som oftest kjører men en spiss på topp, type "target man". Aga passer best på topp i et to-spann.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 06.03.2023 12:34    Post subject: Reply with quote

Vi får håpe han tar en Tengsted for uten det er der ikke lett å se hvordan vi skal skape muligheter og score.
Hdn er vel en sånn dokk opp spiss så vi får spille mye inn i 16 mesteren. Hsn har scoret mye på landslaget så noe er det nok i ham
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 06.03.2023 12:47    Post subject: Reply with quote

Man kan jo ikke basere innkjøpspolitikken på at vi ikke har noe samspill og er dønn avhengige av at spillere klarer å skape ting på egenhånd, enten så løsner det eller så kommer en resultatrekke som Rekdal neppe overlever. Aga kan være en fin mann å ha hvis det løsner og han kan være en fin mann å ha for neste trener.

Det jeg er mest skeptisk til er om det blir for mye bredde men ikke nok kvalitet, alternativt så velger man en strategi med å hente litt flere spillere enn man egentlig trenger hvor det er mye ungt som kan ha uforløst potensial og disse er rimelige nok til at man tåler at et par av disse faller fullstendig igjennom så lenge man treffer bra nok på resten.

Tengstedt var knall, har troa på Sande, Aga kan bli bra, Cornic har ikke gjort seg bort, Bjørlo kom gratis og angivelig på lavere lønn enn han ville fått i Ålesund, skal ikke avskrive islendingene helt enda. Mest de tidlige kjøpene i Rekdal-regimet som Børkeiet og Rogers som virker i overkant tvilsomme mtp på pris og status.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Trolljkar
Rutinert


Joined: 01 Mar 2014
Posts: 865

PostPosted: 06.03.2023 12:56    Post subject: Reply with quote

Sånn jeg har forstått det så ble han brukt litt feil i Elfsborg, som et oppspillspunkt.
Det er vel ikke hans styrke, så blir spennende å se ham som 1 av 2 isteden for alene på topp (med mindre vi spiller 3-4-3 og han blir dyttet på kanten eller havner som alenespiss igjen)
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 06.03.2023 13:10    Post subject: Reply with quote

Her er et bare å krysse fingrene å håpe på en Tengsted runde igjen.
Skjønner at vi har lite penger, men man skulle tro at vi kunne bruke noe av det vi tjente på danske til å handle en eller to med god kvalitet.
At vi med to islendinger som det ikke lukter svidd av, en skadeplaget Vecchia og en Sæter som skal råtne på tribunen velger å gå for en Obos spiss er jo mildt sagt merkelig. At vi ikke går for noen med mer kvalitet der vi i det minste kan forvente noen mål er sjokkerende.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 06.03.2023 13:11    Post subject: Reply with quote

Greia med Tengstedt er at han er "alt" hva en spiss bør ha. Fungerte både som oppspillspunkt og bakromsspiss, tilrettelegger og goalgetter. Ekstremt smart, brukbart rask, sterk, god balanse, bra avslutningsevne og gode basisegenskaper. Hadde vi sluppet f.eks. Adegbenro inn i samme rolle vil jeg tro vi hadde muligens fått et tilsvarende resultat, kanskje ikke på samme nivå, men opp mot Tengstedt-nivået. Tilsvarende om Ibrahima Wadji dersom han ikke ble tatt for doping da han kun underskiften for RBK da han ble tatt.

I stedet for å fokusere på et oppsspillspunkt så mener jeg vi burde hente en bakromsspiller som kan fungere som et oppspillspunkt. Håper vi er ferdig med Dino-type-sagaen. Det har vært en del angrepsspillere opp igjennom i norsk eliteserie som har hatt et høyt nivå. Klubben bør fokusere på hente en soleklar ener - uten det koster for mye penger. Det bør vi få til.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 06.03.2023 13:15    Post subject: Reply with quote

Dino hadde egentlig Ok ferdighetsprofil han, problemet var at han ikke gadd å gjøre jobben i press og alltid var to meter på etterskudd der hvor Sæter går inn i situasjonene med dødsforakt for å komme seg først fram til ballen.

Dette kombinert med et kroppspråk som signaliserte til de grader at han ikke brydde seg. Skuldertrekk hvis han bommer der hvor Sæter river seg i håret, helt annen mentalitet.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 06.03.2023 13:29    Post subject: Reply with quote

Ser flere etterlyser at vi ikke bruker mer penger på en skikkelig spiss. Ja, vi har råd til å kjøpe en spiller til 20 millioner men som oftest er lønnskravet tilsvarende høyt kontra en spiller som koster 5 millioner. Det er lønn som hindrer oss på overgangsmarkedet per dags dato tipper jeg. Vi vil ikke forplikte oss til høye lønninger over tid, samt at tjener en spiller godt vil resten også kreve høyere økning neste gang det skal forhandles. Det har vi IKKE råd til.
Back to top
View user's profile Send private message
Datsgnerf
Senior


Joined: 17 Jan 2020
Posts: 201
Location: Trodheim

PostPosted: 06.03.2023 17:04    Post subject: Reply with quote

Bekreftet

https://www.rbk.no/nyhete...-rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 06.03.2023 17:32    Post subject: Reply with quote

Hjertelig velkommen til RBK. Håper du pøser på med mål Cool
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 06.03.2023 17:35    Post subject: Reply with quote

Jeg liker at Frigård kjenner han godt fra landslag. Jeg har litt trua, men dette er en spiller vi skulle henta i stedet for én av islendingene. Adressa melder 5 mill i overgangssum, litt mye for en spiller som Elsborg ikke brukte noe særlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 06.03.2023 18:24    Post subject: Reply with quote

Har troen på signeringen her! Han er god på det en spiss skal være god på, nemlig å score mål.

Hvordan kommer førstevalget på spissplassene å se ut nå? Aga og Arne?

Og dette er vel spikeren i kisten for RWP?
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 06.03.2023 18:27    Post subject: Reply with quote

Frigård kjente vel også til Sam og Bjørlo så det gir ikke meg noen trygghet.
Er nok en mål snik så han passer nok bra med slik vi spiller nå. Jeg tror vi nå enda oftere og enda hurtigere vil ha ballen inn i boksen med 2 spisser der.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.03.2023 19:17    Post subject: Reply with quote

Manager Jimmy Thelin

–Oscar har ett driv och en potential för en bra framtid. Utifrån nuvarande truppsituation har vi kommit fram till en bra lösning för båda parter. Vi uppskattar tiden Oscar varit i IF Elfsborg och önskar honom lycka till i sin nya klubb.

Klubbchef Stefan Andreasson

–Efter en sportslig och ekonomisk värdering har vi nu valt att acceptera en övergång till Rosenborg för Oscar. Oscar har varit ett föredöme på alla sätt hur man skall uppträda som professionell fotbollsspelare. Vi tackar honom för tiden hos oss och önskar han all lycka till i sin framtida karriär.

Läs mera: Oscar Aga lämnar för Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 06.03.2023 21:50    Post subject: Reply with quote

Litt av grunnen til at hele laget sliter er nok også fordi Tengstedt er borte. Én slik stjernespiller kan få resten opp på et ekstra høyt nivå av en ren mental effekt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.03.2023 22:06    Post subject: Reply with quote

– Han er en hardtarbeidende spiss som er god i boks. Han er ikke så stor, men han har en fantastisk timing i lufta. Han scorer en del mål på dødball og innlegg. Han er en god avslutter. Han har en del likhetstrekk med Tengstedt, sier Kjetil Rekdal til Adresseavisen.

– Han er flink til å starte i bakrom og god til å lese spillet. Så kan vi ikke forvente at han skal gjøre det samme som Tengstedt gjorde fra første dag. Det gjorde vi forsåvidt ikke med Tengstedt heller, sier Rekdal.

Les mer: Han er RBKs nye spiss: – Har en del likhetstrekk med Tengstedt

– Det er store sko å fylle i alle fall, men jeg vet jo at Rosenborg har hentet meg fordi de har troa på meg og vil bruke meg. Jeg kjenner allerede etter møtet i dag med Geir (Frigård) at jeg har fått et veldig godt inntrykk. De har troa på meg og at jeg kan score masse mål. Det har jeg troa på selv også.

– Så det skremmer deg ikke å skulle overta for Tengstedt?

– Nei, det gjør det ikke. Jeg tenker det bare er positivt at Rosenborg har vist at de kan utvikle spisser som kan score mye mål og som de kan selge de videre. Det er bare gøy det.

– Lar du deg også inspirere av den reisen nevnte Tengstedt hadde i RBK?

– Absolutt. At han viser at man kan ta et slikt steg videre fra Rosenborg er jo bare positivt, mener Aga.

Les mer: Nysigneringen om «Agent Cornic»: – Han har jobbet bra i kulissene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.03.2023 15:03    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
Her er et bare å krysse fingrene å håpe på en Tengsted runde igjen.
Skjønner at vi har lite penger, men man skulle tro at vi kunne bruke noe av det vi tjente på danske til å handle en eller to med god kvalitet.
At vi med to islendinger som det ikke lukter svidd av, en skadeplaget Vecchia og en Sæter som skal råtne på tribunen velger å gå for en Obos spiss er jo mildt sagt merkelig. At vi ikke går for noen med mer kvalitet der vi i det minste kan forvente noen mål er sjokkerende.


Ble Aga henta fra Obos? Det var nytt for meg. For vi vet jo alle at ingen spillere som noen gang har trått sine sko i Obos noen gang kan bli en god fotballspiller.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.03.2023 15:06    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Frigård kjente vel også til Sam og Bjørlo så det gir ikke meg noen trygghet.
Er nok en mål snik så han passer nok bra med slik vi spiller nå. Jeg tror vi nå enda oftere og enda hurtigere vil ha ballen inn i boksen med 2 spisser der.


Bjørlo kom gratis og har enda til gode å spile en tellende kamp enda for Rosenborg. Men du har allerede avskrevet han. Tøft. Har alltid digget dine spissfindige analyser.
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5304

PostPosted: 07.03.2023 15:13    Post subject: Reply with quote

Gift Orban gikk nylig rett fra OBOS til KAA Gent. Foreløpig har han scora 4 mål på 6 kamper. Just sayin'.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 07.03.2023 15:34    Post subject: Reply with quote

Jeg er positiv. Ung, stort potensial og billig. Helt rett signering.
Nå har sittet og sett på Søder og Dino i mange år. Jeg vet hva jeg velger.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 07.03.2023 16:42    Post subject: Reply with quote

Rail
Du er et nettroll og ingen tar deg seriøst.
Bjørlo er en straight eliteserie spiller. Han har stort sett vært i Obos før HamKam rykket opp.
I beste fall blir han helt grei for oss. Mest sannsynlig blir han solgt videre til Obos eller en mindre elite serie klubb.

Aga kan nok score en god del for oss. Rekdal sier selv han er god i boksen på inlegg og det passer rekeball bra. Så på papiret er han spennende
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Laff1
Senior


Joined: 15 Feb 2011
Posts: 233
Location: Aspmyra

PostPosted: 07.03.2023 17:25    Post subject: Reply with quote

Hadde vel uansett kommet kritikk om vi hadde kjøpt Berisha for 40 mill eller Salvesen for 10-12 mill..

Aga er i en fin alder, definitivt en naturlig målscorer som kan slå igjennom hos oss. Synd det ikke er en ren byttehandel med RWP, mulig det har vært et tema under forhandlingene.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 3 of 7

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb