English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dommerkontroversene Elite/Serien 2023
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 27.02.2023 18:46    Post subject: Dommerkontroversene Elite/Serien 2023 Reply with quote

Vet jeg er litt tidlig ute, men det er jo NM snart (og tradisjonen tro har dommertabber der havnet i tilsvarende tråder tidligere, selv om det i all hovedsak handler om serien).

Kai Erik Steen dømte oss i treningskamp. Blir spennende å se om de forsøker ham i seriekamp mot oss igjen i løpet av sesongen, vel vitende om at NOK en skandale begynner å se veldig stygt ut både for ham og folkene som bestemmer.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 28.02.2023 13:25    Post subject: Reply with quote

Årets eliteserie blir den første med VAR, så tipper denne tråden får mye besøk i løpet av sesongen Very Happy
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 28.02.2023 17:10    Post subject: Reply with quote

Jeg tror at denne tråden vil vise seg å være fullstendig overflødig, og det vil trolig ikke være noen grunn til å lage tilsvarende tråd i 2024.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 01.03.2023 08:43    Post subject: Reply with quote

Wow, SÅ optimist har jeg aldri mistenkt deg for å være, Hentesveis. Very Happy

Jeg tror nok ^Mirth er inne på noe - denne kan preges av kombinasjonen First Price VAR og et sensasjonsjag uten sidestykke fra TV2. Så må man jo bare håpe det er feil...
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 01.03.2023 21:18    Post subject: Reply with quote

Wink

Jeg forstår ikke helt den hallelujastemningen som er rundt at TV2 har fått tilbake rettighetene. Forrige gang de hadde dem er det mitt inntrykk at de hadde et ekstremt negativt fokus mot RBK, og lette gjennom alle situasjoner for å forsøke å finne noe negativt. Den mest åpenbare endringen siden den gang er vel at Davy Wathne er blitt pensjonist, men jeg er usikker på om det var han som satte agendaen for alle disse "skandaleoppslagene" mot RBK. Jeg tror vel egentlig ikke det...
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 02.03.2023 08:09    Post subject: Reply with quote

Davy var nok langt fra alene om det, men han hoppet jo på anledninger til å delta på hylekoret han også. Han sa jo i en sending at "RBK aldri har vært en redelig klubb", og brukte Pelu-situasjonen som bevis på at vi alltid har vært en jukseklubb. I tillegg var det han som "intervjuet" nåværende hovedtrener da han fikk sitte i 22 minutter og tømme seg for alt som var av edder og galle om hvor forferdelige RBK er og at alt som gjøres på brakka er feil og ondskap.

Man kan jo bare håpe at de i sitt sensasjonsjag kan forsøke å være LITT mer balanserte i denne omgangen. Men at det er de som stiller med VAR fra Wish gir meg en medium dårlig magefølelse.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 06.03.2023 16:00    Post subject: Reply with quote

Larsveen var vel den første og største frontfigur med slagside mot RBK i TV2.

Tror det var en redaksjonell holdning, sportsredaktøren presterte vel i 2010 å levere et blogginnlegg hvor han hevdet at hele Norge burde håpe RBK røk mot FCK fordi de 100 millionene RBK da ville få ville være "ødeleggende for konkurransen i norsk fotball"

Er jo bare tøys, alle penger inn til norsk fotball er bra for norsk fotball. Historien viser derimot at kun Molde har tålt å få sprøytet inn masse cash (Glimt er for tidlig å si noe om).

Dessverre så kommer alle pengene til Molde fra Røkke der hvor RBK og Glimt har ærlig tjent hver krone, men enda verre så ville det sett horribelt ut for norsk fotball uten den dopingen.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
TI-84
Senior


Joined: 21 Aug 2010
Posts: 241
Location: Nordmøre

PostPosted: 10.04.2023 19:50    Post subject: Reply with quote

MFK var misfornøyd etter tap i Tromsø, de mente seg snytt for skåring etter ca 85 minutter. Vanskelig å se ut fra TV-bildene om det var mål eller ikke. Virker som de bare kunne vise situasjonen fra én vinkel på TV.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 10.04.2023 21:21    Post subject: Reply with quote

Kan forstå at det er frustrerende, men tv-bildene er ikke gode nok til å kunne vise at ballen tydelig er inne i målet slik jeg at VAR i Norge kan gjør veldig lite med den der.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 10.04.2023 21:58    Post subject: Reply with quote

De murrer også om straffen TIL fikk (og bommet på), men den ser ganske grei ut på den reprisen som ligger ute på TV2.no, ikke verdens beste vinkel det heller.

Ikke noe godt stillbilde på ballen som påstås å være inne, ser TIL-spilleren har standfoten på streken og foten som holder på å klarere omtrent på linje, men han står i vinkel slik at ballen kan være innafor likevel.

I begge tilfeller tror jeg vi kan frikjenne dommer hva gjelder åpenbare feil.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2649
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 11.04.2023 11:49    Post subject: Reply with quote

Vi kan vel nevne Cornic også, som stoppa en Viking-overgang med hånda. Egentlig helt ubegripelig at ingen i dommerteamet klarte å fange opp den. Er vel ikke VAR-mat nødvendigvis, men Leo kan bare takke og bukke for å ha unngått et meget klart gult kort.
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 11.04.2023 12:45    Post subject: Reply with quote

Tror det hjalp hannes sak at han ble klippet ned rett etterpå. Cornic klaga ikke noe på det fordi han visste at han burde fått noe mot seg på handsen!
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 11.04.2023 21:28    Post subject: Reply with quote

Straffen Tromsø fikk, så mer ut som et frispark til molde.

At vi bruker ressurser på å få VAR fremfor mållinjeteknologi, i det minste et kamera, forstår jeg ikke. Ganske kampavgjørende dersom dommer ikke ser om ballen er over linjen eller ikke. Derimot ikke sikker på at ballen i Tromsø var over linjen.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 12.04.2023 08:22    Post subject: Reply with quote

Usikker på om denne skal her.
Tenkte litt på dette med VAR, om det var slik at det var kamper der VAR ikke fungerte. Burde de ikke stoppet VAR på alle de andre også?
Burde ikke kampene dømmes på like "forhold"?

Kan jo få betydning uten at det skjedde noe spesielt i runde 1.

Vil uansett legge til at rødt kort til Sarp ble først dømt som to gule, men VAR gjorde om til direkte rødt. Dette gir jo en ekstra straff på 2 kamper. Kan jo bety en del for et lag som Sarpsborg
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 296

PostPosted: 12.04.2023 10:10    Post subject: Reply with quote

Tja, så lenge dommerne varierer fra mildt inkompetent til ravende tullinger så er det uansett ikke mulig å spille under like forhold.
Back to top
View user's profile Send private message
BGFE_1916
Proff


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 288

PostPosted: 12.04.2023 10:25    Post subject: Reply with quote

Kanskje ikke helt nøytral siden begge VAR-avgjørelsene gikk Glimts vei, men jeg har problemer med å skjønne argumentet. S08 hadde jo i utgangspunktet også en fordel av å spille en kamp hvor dette fungerte bra. En kan jo puste letta ut hvis ens eget lag heldig slipper unna rødt kort, eller se gjennom fingrene om en får et offsidemål godkjent, men vi vil jo i bunn og grunn at dommeren skal gjøre det riktige. Og det fungerte ihvertfall bra i Glimtkampen.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 12.04.2023 10:44    Post subject: Reply with quote

Altså jeg bryr meg ikke om hva som var rett i situasjonen osv. Tenker bare at det skal være like forhold for alle lagene i samme seriesystem. Det ble det jo ikke i runde 1.

Jeg regner med at avgjørelser tatt av og med VAR i kampene der de ble brukt er rett, men når det ikke brukes på alle kampene i samme runde i samme seriesystem blir dette feil.

Poengene teller like mye i runde 1 som i runde 30
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 12.04.2023 10:45    Post subject: Reply with quote

BGFE_1916 wrote:
Kanskje ikke helt nøytral siden begge VAR-avgjørelsene gikk Glimts vei, men jeg har problemer med å skjønne argumentet. S08 hadde jo i utgangspunktet også en fordel av å spille en kamp hvor dette fungerte bra. En kan jo puste letta ut hvis ens eget lag heldig slipper unna rødt kort, eller se gjennom fingrene om en får et offsidemål godkjent, men vi vil jo i bunn og grunn at dommeren skal gjøre det riktige. Og det fungerte ihvertfall bra i Glimtkampen.


Hvorfor hadde S08 en fordel av at dette fungerte i deres kamp mot Glimt?
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
BGFE_1916
Proff


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 288

PostPosted: 12.04.2023 11:02    Post subject: Reply with quote

Merk at jeg skriver "i utgangspunktet". Når kampen blåses i gang tror jeg alle er enige om at gode og riktige dommeravgjørelser er en fordel for begge lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 12.04.2023 11:32    Post subject: Reply with quote

Helt klart, ingenting er bedre enn at situasjoner blir dømt rikitg.

Klarer ikke helt å gi slipp på at jeg syns det er merkelig at de kjører på med noen og ikke alle.

Blir som Cup i England dette. Er det PL lag med hjemmekamp er det var er det lag fra divisjonene under så har de ikke var. Kan blir veldig avgjørende, en ene eller andre veien
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 12.04.2023 11:35    Post subject: Reply with quote

Legge ved denne

https://www.tv2.no/sport/.../15650788/

Syns ikke dette blir rett heller jeg.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 23.04.2023 18:52    Post subject: Reply with quote

Solid av dommerstanden i Norge som vanlig. På Nadderud går VAR inn og gir Krygård rødt for stempling mot hodet mens på Lerkendal sitter Eskås og sover på VAR-rommet og lar samme situasjon passere. Virker som om de norske dommerne har egne regler de følger og ikke et felles opplegg.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 23.04.2023 22:22    Post subject: Reply with quote

Min reaksjon var gulkort i henriksen sitt tilfelle, er en fot som ikke skal være så høy, der VAR griper inn så var det litt mer voldsomt inn i situasjonen.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 23.04.2023 22:43    Post subject: Reply with quote

Fantastisk av dommersjef Terje Hauge og hoveddommer i kampen Kristoffer Hagenes å være så arrogante og lite ydmyke.

Hauge ble etter litt diskusjon med på at rødt burde vært gitt.
Mens Hagenes står på sitt. Gult var riktig.

Helt håpløst
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 09 Apr 2006
Posts: 1112
Location: Oslo

PostPosted: 23.04.2023 23:23    Post subject: Reply with quote

Jeg mener også at gult kort i forseelsen mot Henriksen var riktig idømt, men poenget er jo at VAR ikke går inn og løser problematikken med at det dømmes ulikt. Noe som var åpenbart på forhånd.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb