English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jayden Nelson
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 08.02.2023 19:43    Post subject: Reply with quote

Om Vecchia lærer han avslutningsegenskapene sine så flipper vi denne spilleren.
Back to top
View user's profile Send private message
Trolljkar
Rutinert


Joined: 01 Mar 2014
Posts: 865

PostPosted: 08.02.2023 19:51    Post subject: Reply with quote

Spennende signering! Skal bli artig å se hvilken forskjell det å ha hurtighet og dribleferdigheter på banen kan utgjøre, personlig tror jeg uforutsigbarheten Jayden kan gi oss vil komme ekstremt godt til nytte både på siste tredjedel og i midtbaneleddet hvor han kan dra av en mann, noe som har vært sterkt savnet selv om Holse selvfølgelig har evnen til det.

Jeg har trua! Very Happy
_________________
Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.

- Albert Einstein
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 08.02.2023 20:41    Post subject: Reply with quote

https://www.youtube.com/w...Xqo9EnQcjo

Intervju
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 08.02.2023 21:43    Post subject: Reply with quote

1 mål på 3 år er litt krise men det ene var i hvert fall et man husker (fra 05:30): https://youtu.be/F6XlNkBBspk
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.02.2023 22:46    Post subject: Reply with quote

“It has been a pleasure to work with Jayden and see his progress here at his hometown club,” said Toronto FC Head Coach and Sporting Director Bob Bradley.

“We knew Jayden always had the ambition to play in Europe, and when the right opportunity presented itself, we worked diligently with the player to secure the move. Jayden joined us as a Homegrown Player, and we are excited for him to take the next step in his professional journey.”

Read more: Toronto FC transfer Jayden Nelson to Rosenborg BK

– Han kan spille venstre eller høyre indreløper. Han kan spille venstre eller høyrekant om vi spiller 3–4–3. Og han kan spille spiss i 3–5–2. En spiller vi håper at vi klarer å utvikle videre her, sier Rekdal.

Les mer: Bekreftet: 20-åring klar for Rosenborg

Jeg hadde håp om at RBK la opp til intervjuer med ham i kveld. Den gang ei. Får snakke med ham heller senere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 08.02.2023 22:47    Post subject: Reply with quote

En spiller som sammenligner seg selv med Ronaldinho må man jo bare like. Da er lista lagt. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1198
Location: Oslo

PostPosted: 08.02.2023 23:06    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb wrote:
1 mål på 3 år er litt krise men det ene var i hvert fall et man husker (fra 05:30): https://youtu.be/F6XlNkBBspk


Hvis han er kjøpt for å skåre mål.. men han har kanskje andre kvaliteter vi trenger. eks. fart og dribling..
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 09.02.2023 08:59    Post subject: Reply with quote

Buran wrote:
Spennende signering, men svært usikker på nivået etter å ha sett video. Noe av motstanden så mest ut som norsk 4 div. Men 40 kamper i MLS er da noe.

Hvis du finner skrytevideoer fra spillere i Eliteserien, ser det også ut som dem møter forsvarsspillere i fjerdedivisjon. Se på Tengstedt sin fra i høst, for eksempel. Det gjøres EKSTREMT mye banale feil av motspillere i mange situasjoner. Nivået defensivt i Eliteserien er neppe noe bedre enn i MLS.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
JBH
Senior


Joined: 13 Sep 2022
Posts: 151
Location: Toril, Davao City, Philippines

PostPosted: 09.02.2023 09:16    Post subject: Reply with quote

Nå er vel ikke Canada oppe i verdenstoppen når det kommer til landslagsfotball, men at spilleren i så ung alder, allerede står notert med 4 A-landskamper for Canada, må jo det bety at han har noen kvaliteter.
Samtidig opplyser RBK at de har fulgt Jayden Nelson tett i 2 år allerede , så da må de ha sett noe som de liker.
Det var forøvrig slik RBK også gjorde med Casper. De fulgte han tett over to sesonger i Horsens , og selv om folk var kjempeskeptiske da Casper Tengstedt navn kom ut , viste tydeligvis RBK hvilke kvaliteter han hadde.
La oss håpe det samme er tillfellet med Jayden også.. Det er jo lov å håpe på et nytt eventyr 😉
_________________
RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag.


Last edited by JBH on 09.02.2023 09:20; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 09.02.2023 09:19    Post subject: Reply with quote

I likhet med Casper virker det som også denne spilleren kommer fra Reka og Geirs scouting. De har fulgt han siden de var i HamKam. Dorsin er gode i forhandlinger, det virker å være bankers, men undres litt på hvilke lister scouting avdelinga vår egentlig sitter på..
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 09.02.2023 10:00    Post subject: Reply with quote

Virker ikke helt sånn

https://www.adressa.no/sp...eningsleir

Quote:
Der Nelson er et ubeskrevet blad for de aller fleste som følger Rosenborg, har 20-åringen selv bra kontroll på klubben han nå er en del av. Nelson har studert Rosenborg lenge.

– Jeg vet at RBK var interessert i meg for omtrent to år siden. Da begynte jeg å gjøre litt research på Rosenborg, og sette meg inn i klubben og historien. Og nå er jeg her. Det betyr mye for meg. Fotballen betyr alt for meg, og den har allerede tatt meg steder jeg aldri trodde jeg skulle få oppleve. Jeg gleder meg bare til fortsettelsen, sier han.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 09.02.2023 10:03    Post subject: Reply with quote

Det er helt fint at den lista ikke er offentlig kjent, og at vi ikke bare henter spillere som alle her på forumet - og alle konkurrenter - vet om.
Back to top
View user's profile Send private message
MariusM
Proff


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 433

PostPosted: 09.02.2023 10:24    Post subject: Reply with quote

Dette... Virker som ett ekstremt godt kjøp. Gi han rett rammer og ett lag som gir han rett posisjoner til å bruke sine styrker som man klart ser at han har.

++++ Fart
+++ Balanse
++ God teknikk

Jeg stiller så klart spørsmål med laveste nivå versus høyeste nivå og evnen til å tilpasse seg vårt lag. Men dette kan snu fort.

edit: Ser ut som Toronto fansen liker han veldig, drar fram det samme styrkene. Mange sier også at klubben sliter med å utvikle sine talenter, noe vi i RBK kan kjenne oss igjen i. De har også hatt 4 managere på 4 år, noe som er vanskelig for en ung spiller å forholde seg til.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 09.02.2023 11:44    Post subject: Reply with quote

En greie er å finne en god spiller et sted ute i verden, men interessant å se at klubben scouter spillere i nord-amerika. Det virker som at det er etablert "noe" der borte.
Back to top
View user's profile Send private message
pappabrun
Senior


Joined: 27 Nov 2014
Posts: 119
Location: San Giljan, Malta

PostPosted: 09.02.2023 12:01    Post subject: Reply with quote

Spurte på Reddit om det var noen fra Canada som hadde noe peiling på han.

"Not Canadian but I’m a Bernardeschi mega fan, so I watched a lot of Toronto as soon as he moved there.

Seems a quick young player, quite good technically but his dribbling is nice but isn’t too effective, crossing needs a lot of work, doesn’t turn the ball over too much with his passing.

He’s still very young and can play on both wings or CM.

I think he can develop into a good young versatile player.

Don’t expect him to be the leagues best player though."
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 334

PostPosted: 09.02.2023 12:14    Post subject: Reply with quote

Unge spillere som mange kjenner til er automatisk dyrere. Vi må handle spillere som enda ikke har slått gjennom skikkelig - men som har lyst til å komme til RBK fordi vi gir denne typen spillere spilletid. Er glad for at Rekdal er i Rosenborg. Han er den første treneren på lenge som virkelig tør å satse på unge og uferdige spillere.

Han har mot og guts til å tåle den hetsen som blant annet har gjennomsyret meningene til mange på forumet - som allerede før sesongstart krevde hans avgang.

Kanskje var hans tanker om akkurat dette en av de viktigste årsakene til at styret valgte Rekdal? Med skrantende likviditet var vi helt nødt til å tenke annerledes om spillerkjøp og spillerlogistikk.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 09.02.2023 12:18    Post subject: Reply with quote

Vi fikk vel litt tyn i fjor for at vi leverte mest på enkeltmannsprestasjoner kontra godt lagspill, sånn sett passer hans X faktor inn. Dog håper jeg vi får brukt egenskapene hans inn i en slags rolle, slik at han ikke bare blir en dribblefant uten noe sluttprodukt. Bra han får vært med på de fleste treningskampene så han forhåpentligvis får litt innsikt i spillet vårt
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 09.02.2023 15:00    Post subject: Reply with quote

En YouTuber i Toronto om hvorfor salget er bra for Nelson, Toronto og RBK.
https://youtu.be/8P9UJaIdO3E
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 09.02.2023 16:15    Post subject: Reply with quote

Om man tar bort hårmanken så blir jeg nesten litt bekymret for om man har kjøpt Simon Mesfin fra LSK.
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 09.02.2023 17:34    Post subject: Reply with quote

Morsomt at han snakker om Eliteserien som et ganske mye lavere nivå enn den nordamerikanske ligaen. Ser ikke bort i fra at det kanskje er korrekt, men inntrykket mitt er at vi nordmenn ofte snakker i lignende ordlag om serien deres Smile
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 09.02.2023 18:35    Post subject: Reply with quote

Det er nok stor forskjell på god og dårlige lag der. Mye på vei ned spillere med lite motivasjon i ligaen. Men tror nok Molde hadde slått Toronto.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 09.02.2023 18:50    Post subject: Reply with quote

Nr 11 er ledig trøyenummer, et tall som passer Nelson😉
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.02.2023 20:02    Post subject: Reply with quote

– Jeg har ingen favorittposisjon, jeg har spilt mest offensiv midtbane og ving, sier Nelson og beskriver seg selv slik:

– Jeg er en showman, jeg liker å vinne, jeg har stort konkurranseinstinkt. Jeg liker å glede fansen, sier Nelson.

(...)

– Vi har fulgt ham i to år. Da vi kom hit satte vi han på lista, og etter det har «Micke» og speideravdelingen fulgt opp. Det er en felles avgjørelse fra alle involverte på at vi skal hente ham, sier Rekdal.

Les mer: RBK-spilleren har fulgt klubben en stund. Én historie inspirerer ham: – Jeg håper å få til noe av det samme

Hedning wrote:
– Jeg vet at RBK var interessert i meg for omtrent to år siden.


Jeg tror nok vi skal stole på Rekdal. Mulig Nelson også er feilsitert, altså at han sa "they" og siktet til Rekdal og Frigård.

Har prøvd å forske litt på VM-uttaket til Canada, og tilsynelatende hadde de stor bruttotropp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 09.02.2023 22:38    Post subject: Reply with quote

Kent23 wrote:
Det er nok stor forskjell på god og dårlige lag der. Mye på vei ned spillere med lite motivasjon i ligaen. Men tror nok Molde hadde slått Toronto.


Med spillere som Insigne og Bernadeschi tror jeg like gjerne Toronto kunne slått Molde
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 10.02.2023 05:53    Post subject: Reply with quote

Disse lagene har ofte store navn, men det varierer mye. Har aldri sett skikkelig godt samspilte lag fra den ligaen. Det fokuseres veldig på navn istedet for lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Next
Page 5 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb