English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2023
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 68, 69, 70  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 12.01.2023 16:09    Post subject: Reply with quote

Vi har mange på midtbane, men gode? Tjaaa.

Børkeiet og Skarsem har ingenting å gjøre i RBK slik de framsto ifjor.
Nypan og Sande er spennende, Broholm trenger nok et utlån på høyeste nivå han får spille fast. Hoff er vel med til granca mest av plikt en at han eller andre ønsker at han skal være i RBK. Bjørlo får vi se hva han kan.

Skjeldbred og Holse er vel de eneste vi er trygge på at holder høyt nok nivå, men den ene har en kropp som tydeligvis er litt for slitt og den andre er i opptrening etter å ha vært under kniven.

Pdd så er Tagseth den tredje beste midtbanespilleren i troppen med god margin.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3215
Location: Oslo

PostPosted: 13.01.2023 16:29    Post subject: Reply with quote

Nypan og Bjørlo står fram på treningsfeltet i følge adressa. Blir hard konkurranse på midtbanen i år..
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1230
Location: Oslo

PostPosted: 13.01.2023 19:34    Post subject: Reply with quote

Kan ikke se for meg at denne stallen skal jage noe gull. Tror fortsatt bronse er realistisk. Forsvar og sentral midtbane er for svake. Vi skåra masse i fjor, men slapp inn for mye, ikke minst mot antatt svak motstand. Det var forsvarsspill fra helvete flere ganger. Da er bronse maks.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1016

PostPosted: 13.01.2023 20:53    Post subject: Reply with quote

Helt enig med det. Vi mangler en defensiv hårdhed og samtidig er vi nødt til at lave rigtig mange mål for at komme op i toppen af rækken. Den eneste kreative midt vi har er Holse - resten skaber INTET som helst. Og nu har vi mistet Tengstedt. Det bringer os ingen steder. Og så kan trænerne tale om at Nypan og ham den nye fra Ham Kam er dem der ser bedst ud så langt. Det siger mig kun at vi slet slet ikke kommer til at spille med om guldet. Første skridt må simpelthen være at bringe en klasse midt, der også har mål og assists i sig. Han skal gudhjælpemig også kunne forsvare. Sådan en bliver meget dyr at finde. Det er derfor jeg er fortaler for Victor Jensen. Han har meget af det vi kommer til at mangle og som de andre slet ikke har. Jeg forstår ganske enkelt ikke hvorfor vi skal have 6-7 midtbanespillere af tvivlsom karakter. Er der nogen der kan forklare det.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 13.01.2023 20:53    Post subject: Reply with quote

Jeg er spent på hva Yttergård Jenssen kan bidra med, ellers er ikke forsvaret noe bedre enn i fjor nei. Rogers må ta noen steg mens Henriksen vel er den som kanskje skal være i sin prime og bli enda bedre i sin 2. Sesong som stopper. Er ikke trygg på at vi tetter så veldig til..
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18537

PostPosted: 13.01.2023 21:05    Post subject: Reply with quote

Tenker vel at selv om Rekdal & co gjør en bra jobb også i år så skal det holde hardt å klare bedre enn 3. plass. Molde og Glimt er rett slett bedre lag og med bedre stall, særlig Glimt.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1016

PostPosted: 13.01.2023 21:27    Post subject: Reply with quote

Jeg var forholdsvis optimistisk for 1 måned siden - men siden da har vi mistet både Tengstedt og Victor. Bevares vi har fået Yttergård ind - men hvis Vecchia som forventet bliver skadet ret hurtigt så har vi kun Holse til at åbne og skabe noget. Det vinder vi satme ikke guld med. Og er det Ole der skal tegne vores offensiv ? Som jeg ser os nu, kan jeg slet ikke se vi står bedre rustet til den nye sæson. Sorry jeg ville så gerne være positiv og fuld af håb. Jeg er bange for at Bodø kommer til at cruise igennem.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59456
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.01.2023 22:43    Post subject: Reply with quote

Kjetil Rekdal sier at det ikke er slik at det nødvendigvis kommer inn en spiss i vinter.

– Det kan hende vi ikke henter noe, så kan det skje ting andre plasser, sier Rekdal, som lenge har snakket om nødvendigheten av for eksempel midtbanespillere etter at Victor Jensen dro tilbake til Ajax.

– Han (Tengstedt) etterlater seg selvfølgelig et tomrom, men det er det som er igjen som skal fylle. Det er ikke sånn at vi får tak i en ny som gjør akkurat det som Casper gjorde. Ingen spillere er like. Det er opp til Ole Sæter, Stefano Vecchia, Kristall Ingason og Isak Thorvaldsson. Og også 16 år gamle Magnus Holte og Rasmus Wiedesheim-Paul når han er her. Det er opp til dem nå, sier Rekdal.

Les mer: Garanterer ikke Tengstedt-erstatter inn i vinter: – Sedlene brenner ikke i baklomma

Sier meg enig. Slapp av litt nå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11739

PostPosted: 14.01.2023 00:13    Post subject: Reply with quote

Sånn situasjonen er akkurat nå så skjønner jeg jo at de mener de har god nok dekning. Så er det dog et spørsmål om kvaliteten på de man har. Mye uvisst om spesielt hvilket nivå islendingene faktisk har.

Men kan ikke helt se for meg at ingen drar. Forventer nesten at enten Sæter eller Vecchia forsvinner. Om ikke Sæter forlenger så må han ut. Verken RBK eller han selv er noe særlig tjent med at han forsetter å være i klubben da.

Så har man jo den mulige CL plassen til årets ligatoer, som man finner ut i løpet av vinteren. Føler man burde styrke laget med en solid signering eller to om det blir et faktum.


Men sånn sett greit å avvente litt nå til man får full oversikt på spillerne man har og om noen kan være på vei ut. Resten av januar blir sikkert stille, men jeg vil tro det fort kan skje noe utover vinteren og frem mot sesongstart.
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 14.01.2023 10:59    Post subject: Reply with quote

Kan vel være greit at Sæter får vist seg fram, både for oss og andre frem til sommeren. Fortsetter han å prestere kan vi vel bruke, eller få noen kroner. Hvis ikke, blir det retur til Ranheim.
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 881

PostPosted: 14.01.2023 11:44    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Jeg var forholdsvis optimistisk for 1 måned siden - men siden da har vi mistet både Tengstedt og Victor. Bevares vi har fået Yttergård ind - men hvis Vecchia som forventet bliver skadet ret hurtigt så har vi kun Holse til at åbne og skabe noget. Det vinder vi satme ikke guld med. Og er det Ole der skal tegne vores offensiv ? Som jeg ser os nu, kan jeg slet ikke se vi står bedre rustet til den nye sæson. Sorry jeg ville så gerne være positiv og fuld af håb. Jeg er bange for at Bodø kommer til at cruise igennem.


Er så enig. vi mangler masse kvalitet i alle ledd.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2886

PostPosted: 14.01.2023 11:55    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:
Kan vel være greit at Sæter får vist seg fram, både for oss og andre frem til sommeren. Fortsetter han å prestere kan vi vel bruke, eller få noen kroner. Hvis ikke, blir det retur til Ranheim.

Tror dessverre Sæter har nådd sitt makspotensial. En god avslutter, men en begrenset spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3907
Location: Oslo

PostPosted: 14.01.2023 12:01    Post subject: Reply with quote

Om ikke Sæter signerer før sesongen bør islendingene og egne juniorer være foran han i køen.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8307

PostPosted: 14.01.2023 12:09    Post subject: Reply with quote

Er Lasse Qvigstad med på treningsleiren nå? Har ett år igjen av kontrakten og er 1.-års senior. Solid fysikk og en solid skudd- og pasningsfot. Håper RBK forvalter og utvikler LQ til en ES-spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2602

PostPosted: 14.01.2023 12:10    Post subject: Reply with quote

Uenig. Beste laget bør starte. En topp 3-plassering er verdt uendelig mye mer enn Sæter. Det bør allikevel handles en ny spiss for å erstatte Tengstedt, og Sæter er ikke nødvendigvis først i køen ved siden av Vecchia (forutsatt at vi handler ny spiss).
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2886

PostPosted: 14.01.2023 12:14    Post subject: Reply with quote

Tror faktisk at den nye islendingen er vel så god som Sæter. Vecchia er selvskreven på laget, om han er skadefri. Noe som skal godt gjøres i løpet av en hel sesong. Mulig Ingason kan ta steg også.
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 399

PostPosted: 14.01.2023 15:30    Post subject: Reply with quote

Hva RBK tenker, og hva RBK sier utad trenger nødvendigvis å være det samme. Dårlig forhandlingskort på hånden å gå ut å si at en spiss skal inn før seriestart.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1212
Location: Trondheim

PostPosted: 14.01.2023 16:59    Post subject: Reply with quote

Burde bruke litt av pengene på en egen fysio som fotfølger Vecchia, ala det Haaland har i city. Mye billigere enn ny spiss.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2602

PostPosted: 14.01.2023 17:21    Post subject: Reply with quote

Tror Vecchia trenger 3-skift av fysioer...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59456
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.01.2023 17:50    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Er Lasse Qvigstad med på treningsleiren nå?


Ikke meg bekjent.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8307

PostPosted: 15.01.2023 10:17    Post subject: Reply with quote

Ok. Han trener vel ikke med RIL heller da, som også er i syden nå. LQ har jeg litt trua på, håper ikke han trener med jr nå, Blink hadde vært et bedre alternativ nå viss han nå er frisk og skadefri.
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1048
Location: stjørdal

PostPosted: 16.01.2023 18:24    Post subject: Reply with quote

Sverre Nypan imponerer på Gran Canaria ser jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2590

PostPosted: 16.01.2023 18:56    Post subject: Reply with quote

Ja, Nypan imponerer. Ser ut til at han har tatt ytterligere steg. Flere som har vært tett på som sier at en del har skjedd bare siste 2-3 månedene. Bjørli blir kalt kleggen, og imponerer andre utover trenerapparatet som kommenterer på innsiden.
Edit.
Få tak i en spiss nå, så blir det fort bra!
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1549

PostPosted: 16.01.2023 19:05    Post subject: Reply with quote

Nypan blir trolig kanon, men i en alder av 16 kan ikke han være en som er sentral på midtbanen i år. Kanskje neste år..
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2590

PostPosted: 16.01.2023 19:14    Post subject: Reply with quote

I det minste sørge for en god kontrakt slik at vi kan få en like god avtale for han som for Tengstedt. Skrev under en 3 årskontrakt i april i fjor. I praksis to år igjen av kontrakten... Tror ikke vi skal belage oss på "klippekortplass" enda. Han er bare 16 år og er ikke moden nok. Kommer nok til å bli noen "meltdowns" og ballmister. Uansett, han ser ut til å ha fått et noe større teknisk repertoar og enda mer fotrapp. Lover godt!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 68, 69, 70  Next
Page 4 of 70

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb