English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2023
Goto page 1, 2, 3 ... 68, 69, 70  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 05.09.2022 15:16    Post subject: Rosenborg 2023 Reply with quote

Rekdal sier at han helst vil beholde Renzo og Jensen i 2023, men han er usikker på om det er mulig .
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 05.09.2022 15:28    Post subject: Reply with quote

Bra. Synes Jensen er mye bedre som indreløper enn alternativene (Tagseth og Skarsem). Håper vi får beholde ham. Kanskje taler det til vår fordel at han ikke har slått ut i full blomst enda, når det kommer til eventuelle forhandlinger med Ajax.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 05.09.2022 17:13    Post subject: Reply with quote

La oss håpe. Tror det er mye uforløst hos disse to.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1207

PostPosted: 05.09.2022 18:31    Post subject: Reply with quote

Jensen er god gammeldags spæller. Men langt i fra Ajax-nivå, heldigvis, I guess.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 05.09.2022 19:08    Post subject: Reply with quote

Knaptnok Rosenborg-nivå også.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 05.09.2022 19:33    Post subject: Reply with quote

Spørs hvilke parametre han skal bedømmes på da.
Hvis det på ren forhånds-hype så er han enorm.
Skal man bedømme det defensive står det til stryk.
Skal man vektlegge målpoeng er det heller ikke mye å skryte av.

Han er flink til å la ballen gå, men han mangler fortsatt mye i spillet sitt, uansett hvilken posisjon han spiller i.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 05.09.2022 20:04    Post subject: Reply with quote

Jensen er kanskje ikke den mest dominerende spilleren, men løser det grunnleggende i spillet fotball (ta i mot ballen, spille ballen videre til medspiller) mye bedre enn alle konkurrentene i hans posisjon, med unntak av Holse. Han er også flink til å komme seg i gode skuddposisjoner, men har skutt med løskrutt hittil. Tror han kan få en del målpoeng hvis det løsner for han foran mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Seier
Junior


Joined: 28 Aug 2022
Posts: 26

PostPosted: 05.09.2022 21:14    Post subject: Reply with quote

Jensen er spennende, men vi trenger noe mer defensiv støtte i tillegg.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 05.09.2022 21:30    Post subject: Reply with quote

Vi trenger nok en ny sentral midtbanespiller også ja. Skjelbred er for gammel og Børkeeiet for dårlig. En bevegelig og defensivt trygg ballsentral som er ok med ballen kunne virkelig løst mye i dette laget. Merker at jeg beskriver en skadefri Skjelbred her...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 05.09.2022 22:40    Post subject: Reply with quote

Potensielt Henriksen kan jo danne en god midtbane med Jensen og Holse, men da blir det jo spørsmål hva en skal gjøre på stopperplass.

Per nu, med forbehold om at Skjelbred gir seg som spiller etter sesongen så er det nok Tagseth som er nærmest å kunne fylle ut en midtbanetrio med Jensen og Holse neste år. Skarsem og Børkeiet tror jeg ikke allverdens på. Kan håpe på Broholm-gjennombrudd eller noe.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 05.09.2022 22:50    Post subject: Reply with quote

Helt enig når det kommer til Henriksen. Jeg tror helt ærlig at Henriksen opp på midtbanen hadde gagnet laget som helhet. For det første kunne hans ferdigheter løst det meste av problemene vi har på midtbanen i dag. Og for det andre har han svakheter med spillet sitt som hemmer oss som lag. Da tenker jeg på at han bidrar for lite i det oppbyggende spillet og, som andre her inne har påpekt, at han kanskje er den største synderen når det kommer til de store avstandene vi får mellom midtbanen og forsvarsrekka når vi prøver å stå høyt.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 06.09.2022 08:02    Post subject: Reply with quote

Ankepunktet mot Henriksen som anker er at han er for sein med ball i beina. Er det noen forskjell på han og Tobias Børkeiet i den rollen?
Jeg vil heller ha en kvikk teknisk spiller i den rollen. Jensen hadde vært perfekt dersom han hadde vært bedre defensivt og Per dersom han var fremtiden. Kanskje Edvard Tagseth.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 08.11.2022 08:32    Post subject: Reply with quote

Den siste halvdelen av denne sesongen har vært Rosenborg slik vi ikke har sett dem siden de to første sesongene under Kåre Ingebrigtsen. Vi angriper, vi scorer mål og har en intensitet i spillet vårt som er gøy å se på. Rekdal og Frigård med en stadig mer profesjonell organisasjon i ryggen må få tid til å bygge dette unge talentfulle laget i sesongene som kommer. Med riktige overganger i vinter, er vi en gullkandidat neste sesong:

- Vi må hente et anker som er tryggere og mer skapende enn Børkeeiet. Ole Selnæs fremstår for meg som et åpenbart valg og jeg tror faktisk han kommer hjem i sommer.

- Jensen og Holse må beholdes. Kan vi ha to indreløpere som lager mye trøbbel for motstanderen med et solid balanserende ledd i Selnæs, så prater vi Europa-klasse på midtbanetrioen.

- Tengstedt og Vecchia er spissparet vi skal satse på. Der er det målpoeng, teknikk og spilleforståelse nok til seriegull. Må komplementeres av en dyktig spiss i Sæter eller den nye islendingenen for å demme opp for Vecchias skader.

- Ny stopper må inn for Rogers. Henriksen og Dahl Reitan er stabile nok. Må komplementeres med hurtighet på venstre stopperplass. Ingen åpenbare kandidater.

- Skal Hansen erstattes? Jeg synes han er en skygge av seg selv, destruktiv i kommunikasjonen og passiv i igangsettingene.

Laget:

Hansen

Reitan, Henriksen, NY

Cornic, Jensen, Selnæs, Holse, Tagseth

Vecchia, Tengstedt
_________________
"Avløsning, Ernst! Avløsning!"
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 08.11.2022 09:23    Post subject: Reply with quote

Jensen har vært ustabil, men har et høyt toppnivå han må stabilisere. Selv om motstander og spillerkonstellasjon er som dag og natt mellom Glimt og Jerv så bør Jensen kunne levere mer stabilt mot en god motstander, men har trua.

Usikker på hva vi skal gjøre med forsvaret. Mener mange av målene i mot i år er basert på dårlig press og defensivt arbeid fra de to-tre sentrale midtbanespillerne som ser ut til å jukse defensivt.

Ser helst vi får tak i en midtbanesetjerne som kan stramme opp defensivt arbeid og fungere solid offensivt. Selnæs er jo en slik type...
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2547

PostPosted: 08.11.2022 10:10    Post subject: Reply with quote

Hansen er førstekeeper i 23 så lenge han ikke går til VIF, lsk eller stabæk for å fremme advokatkarrieren.

Tenker førsteprio er å erstatte Renzo og få inn en solid mann på midtbanen/kanskje erstatte Jensen i tillegg.

Spiss er helt oppi i lufta, vi får se hva som skjer med førstevalgene våre. Har jo en ny islending på vei inn, så kan være vi ikke behøver å handle så mye til den posisjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 11.11.2022 10:31    Post subject: Reply with quote

Ifølge Nettavisen, og Stian Andre de Wahl spesifikt, er det interesse på både Sæter og Rogers fra bl.a. MLS i tillegg til litt Polen, Belgia og Østerrike.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 11.11.2022 12:41    Post subject: Reply with quote

Er spendt på om Tangvik havner i samme situasjon som Faye og egentlig aldri klarer å etablere seg som førstekeeper i RBK.
Hansen tipper jeg ikke er fremmed for et eventyr på slutten av karrieren om det kommer et tilbud, og satser vi ikke på Tangvik da håper jeg vi følger med på Wahlstedt, en skikkelig spennende keepertype.

Registrerer at Bjørtuft er i kikkerten til Molde, så spørsmålet er jo om vi henter enda en stopper om Sam blir solgt eller om vi satser mere på Røsten. Det virker jo som Kurucay kun er aktuell om Gianpaoli ikke blir kjøpt permanent.

Selv hadde jeg håper Sjøli kanskje utviklet seg bedre så han etterhvert kunne være aktuell for en rolle opp mot a-laget (artig for bygdefolket Wink , men det virker ikke sånn for øyeblikket.

Kan eventuelt Selnæs inn føre til at Tobias igjen går ned som stopper?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 14.11.2022 00:21    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Ifølge Nettavisen, og Stian Andre de Wahl spesifikt, er det interesse på både Sæter og Rogers fra bl.a. MLS i tillegg til litt Polen, Belgia og Østerrike.


Selg.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 14.11.2022 01:43    Post subject: Reply with quote

Børkeiet må bevege seg enormt mye mer for å ha noe som helst i startelleveren å gjøre, det kamufleres bedre som stopper, men hurtigtog er han ikke, så størst potensiale har han nok på midten, men han må utvide aksjonsradiusen sin fra 5 meter til 20+.

Vi har definitivt ikke råd til å tette gapet til Glimt og Molde ved å hente inn klassespillere til å erstatte hele sentralinja, gapet til Glimt og Molde går primært på det kollektivet og egentlig ganske lite på spillermateriell.

Men vi mangler en midtbanegeneral til å gå først i krigen og en forsvarsjef til å sette linja og dirigere de der bak, det gjør vi. Spørsmålet er om vi rett og slett må klare å få spillere vi allerede har til å ta det ansvaret.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1515

PostPosted: 14.11.2022 15:02    Post subject: Reply with quote

Om vi er helt ærlige og ser på spillere inn i 2022. Har egentlig klubben gjort en god jobb? Føler vi har blitt blitt blendet av Tengstedt, men når vi ser litt nærmere så er det jaggu mye dårlig.

Som fryktet så ser det ut som Renzo er en spiller som er speidet på for Hamkam som vi bare tok som god fisk. Sam, kanskje et av de største bomkjøpene på lenge.
Jensen, mye fotball her men alt for ustabil, må koste veldig lite om han skal være verdt det.
Ingason, har på ingen måte imponert noe enda. Skal gi litt mer tid, men det ser tynt ut
Leo, positiv, mye bedre enn Reitan, men klarer ikke slå innlegg.
Tobias, langt unna det vi trenger, elendig speiding her.
Pereira, stort potensiale, men er han egentlig seriøs nok til å ta en plass i laget. Mistet plassen til Tagseth er ikke kjempe positivt
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 14.11.2022 15:06    Post subject: Reply with quote

Jeg syntes ja. Giampaoli har alt i alt vært bra når han har spilt, men ikke fått mye tillit. Jensen har et enormt toppnivå og egenskaper laget trenger. Må stablisere seg mer, men har ikke spilt veldig mye voksenfotball så langt i karrieren. Rogers har vært helt medium. Tengstedt brilliant, har nok i stor grad reddet sesongen for oss. Ingasson trenger nok litt tid, men er ung. Cornic har vært bra. Børkeeiet syntes jeg er mye bedre enn det folk gir uttrykk for. Pereira burde spilt mer enn det han har gjort i år. Mye farligere offensivt enn Tagseth.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1209
Location: Oslo

PostPosted: 14.11.2022 19:00    Post subject: Reply with quote

Hva tenker du at gjør Børkeiet bedre enn hva flere tenker om ham? Jeg synes jeg stadig vekk ser at han avbryter angrep ved å snu seg og slå støttepasning bakover, noe som ødelegger overganger og flyten i spillet. I dueller er han også for veik. Han slår også en del fæle pasninger rett i motstanders føtter. Iblant spiller han helt okei, men jeg mener at de nevnte tingene inntreffer for jevnlig, og dermed ser jeg ikke at han skal spille fast for oss.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 14.11.2022 21:28    Post subject: Reply with quote

Kvaliteten må opp i forsvar og sentral midt. Blir våre tre stoppere i går samt Børkeiet satt under press, blir det fort kaos og balltap. Dette må bli bedre til neste år og det blir det kun med nye spillere i disse posisjoner. Renzo tror jeg er tryggere, men særlig Reitan er elendig.
Tror ikke vi har spillere i troppen som er gode nok sentralt, heller ikke Henriksen. Han sliter også som stopper når han blir presset.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 15.11.2022 00:16    Post subject: Reply with quote

Mitt store problem med Børkeiet er at han står på stedet i det oppbyggende, avenogtil så går han litt rundt, men det er ikke antydning til litt jogging en gang, så han er altfor enkel å ta ut i det oppbyggende spillet.

Så står han og venter på ballen når den kommer, og da har han som regel mann i rygg og tvinges til å spille tilbake igjen. Sirup.

Spesielt bevegelig er han heller ikke defensivt, og da blir det rom rundt ham som han burde ha dekket bedre.

Han er bedre enn f eks Lundemo når han en sjelden gang er rettvendt i det oppbyggende, men synes nesten Lundemo var bedre i den fasen fordi han var litt mer bevegelig og litt flinkere til å ta med seg ballen og iallefall vende spillet til motsatt back. Vebjørn Hoff likeså. Han er også relativt flink når han får ballen rettvendt og høyt i banen.

Håper ærlig talt at det dukker opp et lag på Kypros eller noe som vil ha ham (slik som Lundemo).
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 15.11.2022 21:31    Post subject: Reply with quote

Ingason ser veldig bra ut spør du meg.
Om du ser bortifra at han er litt uvøren foran mål så har han upåklagelig innsats, presser som en helt og han er ung og har mulighet til å utvikle seg veldig positivt for oss!

Han kan bekle alle posisjoner og utføre pressjobb utmerket med litt skolering, så overhode ikke redd for at vi ikke får bruk for ham.

Sæter kanskje på tur ut og med Vecchia og Tengsted på top kan det hende vi må forandre presset litt for å få det beste ut av dem. Begge to er utrolig flinke til å finne blindsoner og utfordremot mål/ta bakrom, og jeg tror den bete løsningen der er å enten legge dem bredt i press eller smalt (og wingbackene høyere etc). Så når vi vinner ballen er de umiddelbart spillbare og truer mål.

Om vi skal ha 2 eller 3 sentrale bak gjennstår å se, men sånn som rekdal ønsker å spille og med det materialet vi har i dag synes jeg faktisk 4-3-3 (4-5-1) ser vell så bra ut i forhold til spillermaterialet.

Vi får vell bare se hva som skjer RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 68, 69, 70  Next
Page 1 of 70

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb