English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ísak Thorvaldsson
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 09.11.2022 18:24    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
På fredag får Isak trolig sin andre A-landskamp for Island mot Nord-Korea….. Kampen spilles i Midt-Østen.


Er vel strengt tatt Sør-Korea de møter vel?
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 09.11.2022 20:41    Post subject: Reply with quote

Nei, de møter faktisk Nord-Korea i Saudi-Arabia.
Back to top
View user's profile Send private message
Rob Koren
Junior


Joined: 11 Oct 2022
Posts: 95

PostPosted: 09.11.2022 21:12    Post subject: Reply with quote

Usikker på om du troller eller er seriøs nå. De møter Sør-Korea (i Sør-Korea) på fredag.

Ifølge Flashscore så spilte Nord-Korea sist en offisiell kamp i 2019 Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Jostode
Junior


Joined: 15 Aug 2022
Posts: 7

PostPosted: 09.11.2022 21:22    Post subject: Reply with quote

Kanskje det er et samarbeidslag?
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 09.11.2022 21:45    Post subject: Reply with quote

Iceland Foods og Iceland Air?
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 09.11.2022 22:11    Post subject: Reply with quote

Rob Koren wrote:
Ifølge Flashscore så spilte Nord-Korea sist en offisiell kamp i 2019 Rolling Eyes


Det er riktig.
Nord korea trakk seg først fra OL i '19 og så fra kvalikken til VM'22 pga Covid og har ikke spilt kamper siden.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 09.11.2022 22:41    Post subject: Reply with quote

Sør Korea ja Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.11.2022 22:48    Post subject: Reply with quote

Siden at kampene mot Saudi Arabia i Abu Dhabi og Sør-Korea i Seoul ikke blir spilt på internasjonale datoer, er det et slags ligalandslag som Thorvaldsson er med på.

Det vanlige A-landslaget skal spille Baltic Cup 16. og 19. november.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 10.01.2023 15:57    Post subject: Reply with quote

Har vi erstatteren for Tengstedt i klubben allerede, eller vil Rosenborg lete etter en mer etablert Eliteseriespiss? Det blir interessant å se hvor god Thorvaldson er, hvilket nivå han tar og hvor fort han eventuelt tar det.
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 776

PostPosted: 10.01.2023 16:11    Post subject: Reply with quote

Thorvaldsson er nok heller en erstatter for Sæther. Noen som har fått med seg hvordan han har vært på trening på Granca?
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 10.01.2023 16:14    Post subject: Reply with quote

Har vel vært på landslagssamling, så kommer ikke før senere.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.01.2023 15:03    Post subject: Reply with quote

– Det er et veldig godt lag, de scorer mye mål. Det bør passe meg. Jeg har snakket en del med Kristall siden jeg hørte om interessen. Han har gitt meg noen råd, men bare enkle ting som å komme og kose meg. Det er fint å kjenne en fra før, det er en trygghet, sier Thorvaldsson og fortsetter:

– Så møtte jeg faktisk noen av gutta i Barcelona. De var på bot-tur og jeg var på lagtur med mitt gamle lag. Jeg bare gikk på gata, snakket med en kompis fra Island, så plutselig kom Adrian (Pereira) og Sam (Rogers). Jeg ble overrasket! Jeg møtte dem da jeg signerte i Trondheim også, så jeg kjente dem litt fra før.

- Etter det ble jeg med dem, det var fint å bli kjent med dem der nede i Barcelona, sier han.

Les mer: RBKs nye spiller om kameraten: – Det er en trygghet å ha han
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
oddarild
Proff


Joined: 16 Aug 2012
Posts: 281
Location: Lillehammer

PostPosted: 15.01.2023 18:21    Post subject: Reply with quote

dags wrote:
Har vel vært på landslagssamling, så kommer ikke før senere.


Helt usynlig med andre ord… Dorsin må gå!!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.01.2023 20:36    Post subject: Reply with quote

Ísak Snær Þorvaldsson leikmaður Rosenborg og íslenska landsliðsins hefur bætt á sig kílóum undanfarna mánuði.

(...)

„Ég var að horfa á klippur úr þessum leikjum, Ísak Snær var oft að skjóta á sjálfan sig í sumar. Mjög gagnrýnin á sjálfan sig, án þess að vera… Hann virkar aftur svolítið þungur,“ sagði Hjörvar Hafliðason og Albert Brynjar Ingason tók í sama strengt.

„Ég er sammála þér, mér fannst það undir lok tímabilsins líka,“ sagði Albert en Ísak var seldur frá Breiðablik til Rosenborg í haust.

Ræddu líkamlegt atgervi Ísaks sem hefur sjálfur opnað á umræðuna – „Hann virkar aftur svolítið þungur“

Google-oversetteren wrote:
Ísak Snær Þorvaldsson, a player of Rosenborg and the Icelandic national team, has gained some kilos in recent months.

(...)

"I was watching clips from these games, Ísak Snær was often shooting at himself this summer. Very critical of himself, without being... He acts a bit heavy again," said Hjörvar Hafliðason, and Albert Brynjar Ingason echoed the same sentiment.

"I agree with you, I felt that towards the end of the season too," said Albert, but Ísak was sold from Breiðablik to Rosenborg this fall.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 16.01.2023 20:48    Post subject: Reply with quote

Google-oversetteren wrote:
Ísak Snær Þorvaldsson, a player of Rosenborg and the Icelandic national team, has gained some kilos in recent months


Skulle til å si det. Han så da fryktelig tung ut på de treningsklippene?!
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Rob Koren
Junior


Joined: 11 Oct 2022
Posts: 95

PostPosted: 16.01.2023 22:28    Post subject: Reply with quote

Tung, eller stor og sterk? Syntes klippene fra Innsida virket lovende. At han har litt ekstra muskler på kroppen trenger ikke å være negativt. Dette gjelder for så vidt hele RBK-troppen.
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 759

PostPosted: 17.01.2023 07:43    Post subject: Reply with quote

Så tung ut ja, virket ikke spesielt god men det var første trening.
Back to top
View user's profile Send private message
Duncan
Senior


Joined: 16 Aug 2016
Posts: 177

PostPosted: 17.01.2023 10:59    Post subject: Reply with quote

Så veldig tung ut på Innsiden-klipp ja. Men regner med en god og hard oppkjøring vil gjøre han fit til seriestart. Han vet vel at det er konkurranse og at han ikke vil ha sjans på spilletid om han ikke er fit innen den tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 17.01.2023 11:17    Post subject: Reply with quote

Framstod veldig tung og treg ja.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 17.01.2023 11:48    Post subject: Reply with quote

Det må nesten være lov i midten av januar. Det er ikke nå vi skal være i toppform. Det lille jeg har sett av han syntes jeg ser overraskende bra ut. Ser ut til å være sterk i kroppen og god teknisk. Har faktisk bra trua på karen, jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 17.01.2023 13:38    Post subject: Reply with quote

Ja Isak virker litt tung men kommer til å ta av noen kilo under Rekas regime. Spørsmålet er om Isak unngår skader når han nå skal opp et solid hakk i treningshverdagen sin i forhold til Breidablikk. Gutten virker sterk i kroppen, solid i avslutninger, gode tekniske ferdigheter, inkl noen finesseferdigheter. Sliter litt med tempoet, men det fikser han i løpet av vinteren. Isak er en typisk angriper i frontleddet, neppe noen indreløper i RBKs system.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.01.2023 20:26    Post subject: Reply with quote

Han omtaler årene i Norwich som veldig bra.

– Jeg var heldig og hadde med meg familien. Det var en stor forandring, men vi elsket oss der. Fotballmessig var det veldig bra og vi elsket stedet. Vi har fortsatt venner der og drar på ferier dit, sier Thorvaldsson.

(...)

Så dukket koronaen opp. Thorvaldsson, som hadde vært i England i nesten fem år, kjente at fotball ikke lenger var like gøy. Løsningen ble et lån til den islandske klubben IA.

– Jeg har hatt gode folk rundt meg. Lysten til å gå ut og spille profesjonelt igjen har alltid vært der. Men folkene rundt meg hjalp meg. Trenerne var tøffe med meg, sier han.

– På hvilken måte?

– Jeg var på lån og var litt overvektig. Hver gang jeg spiste noe usunt fikk jeg tyn for det av lagkameratene mine, sier han.

– Var du overvektig?

– Jeg var tregere enn vanlig. Så jeg endret diet [sic] og begynte å trene hardere, sier han.

Les mer: På armen har RBKs nye spiss en hyllest: – Mine største supportere
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 613
Location: Åfjord

PostPosted: 27.01.2023 15:25    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke sett noe av Thorvaldson i år, men flere antyder at han virker veldig "tung". Thorvaldson har sagt at et tidligere utlån fra Norwich til Akraness var positivt, fordi han "var litt overvektig", noe trenerne på Island hjalp ham med. Tidligere i denne tråden står også dette: – Trenerne i Breidablik har hjulpet meg mye. Jeg var litt overvektig da jeg startet sesongen, men alle i klubben hjalp meg mye, forteller spissen.

Han har altså ved minst to anledninger vært overvektig, ifølge seg selv, hvis jeg har forstått dette riktig. Og nå starter han tilsynelatende sesongen med RBK som "tung og overvektig", ifølge brukere her inne. Det virker for meg som en spiller med lav selvdisiplin, noe som fremstår uprofesjonelt.

Håper jeg tar feil, og trenerne kan sikkert få opp formen hans denne gangen også. Han er heller ikke den første fotballspilleren som tidvis er overvektig, ikke minst i oppkjøringen. Men skal du overbevise i en forholdsvis ny klubb, og du er en profesjonell fotballspiller, så virker det lite ambisiøst å være overvektig. Da er det en mental bit som mangler, tenker jeg.

EDIT: Men han skal uansett få sin sjanse til å overbevise, bare så det er sagt.[/list]
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 27.01.2023 15:49    Post subject: Reply with quote

Han slet i alle fall med å komme opp seg opp i press og dueller. Ser ut til at den fysiske formen er et godt stykke unna toppen, men hvor lang tid han bruker på å finne den er vanskelig å si.
Ser at han er sterk og han har noen tekniske ferdigheter, blir også spilt igjennom et par ganger, men ser veldig lite skarp ut for øyeblikket.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 27.01.2023 16:51    Post subject: Reply with quote

Useriøst er vel det som slår meg. Om man har ambisjoner og er klar for ny klubb møter man opp fit. At fotballformen ikke er på topp i ferien er jo helt normalt, men å være i fysisk god forfatning er ikke noe problem. Blir spennende å se utviklingen men synes dette er en useriøs start på oppholdet
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15  Next
Page 4 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb