English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - HamKam
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Børkeeiet
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
1%
 1%  [ 1 ]
Rogers
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
2%
 2%  [ 2 ]
Jensen
1%
 1%  [ 1 ]
Holse
6%
 6%  [ 5 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Sæter
0%
 0%  [ 0 ]
Tengstedt
88%
 88%  [ 71 ]
Total Votes : 80

Author Message
Hulken
Rutinert


Joined: 20 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 06.08.2022 21:48    Post subject: Reply with quote

Mulig å bli presset tilbake hjemme på Lerkendal etter 2-1 mot 10 mann fra storheten Hamkam er et steg i riktig retning, men da er utgangspunktet bættre lavt!
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1165

PostPosted: 06.08.2022 22:06    Post subject: Reply with quote

Hulken wrote:
Mulig å bli presset tilbake hjemme på Lerkendal etter 2-1 mot 10 mann fra storheten Hamkam er et steg i riktig retning, men da er utgangspunktet bættre lavt!


Ja det er selvfølgelig mulig å se dette fra to sider, glede seg over 75 gode minutter eller sutre over 15 dårlige. Jeg velger å fokusere på at vi spilte godt nesten hele kampen.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 06.08.2022 22:09    Post subject: Reply with quote

Hulken wrote:
Mulig å bli presset tilbake hjemme på Lerkendal etter 2-1 mot 10 mann fra storheten Hamkam er et steg i riktig retning, men da er utgangspunktet bættre lavt!


Det er latterligt vi ikke evner at spille bolden rundt 11 mod 10 og nærmest selv bliver spillet lavt. Meget skyldes den underlige indskiftning af islændingen. Vi ændrede på et velfungerende hold på en helt central position fordi vi skulle erstatte en dårligt spillede Adrian. Hvorfor i alverden lavede vi ikke bare en 1-1 indskiftning med Eddie. Islændingen vist på meget kort tid, at han pt. ikke har evnerne til at spille centralt på en 3 mands midt.

Det positive i dag var helt klart at Tengstedt virkelig stemplede ind. Han var her der og alle vegne og kæmpe MOM. Og så vigtigt vi holdt fast i sejrsstimen. Vi skal også vinde de næste 2 - så begynder det er ligne noget.
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 342

PostPosted: 06.08.2022 22:29    Post subject: Reply with quote

Selv om jeg kanskje hadde forventet at de skulle klare å kontrollere kampen bedre etter det røde kortet, så skal vi huske på at snittalderen på startoppstillingen var 24,6. Det innebærer at peestasjonene kan svinge mye.

La oss som noen sier, glede oss over 70-75 meget bra minutter.

Det kunne like gjerne stått 4-1 om vi hadde vært 4.3% mer effektive.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10943

PostPosted: 06.08.2022 22:30    Post subject: Reply with quote

Det er fordi angriperne våre ble slite av å prøve å løpe et svært baktungt Ham Kam i 70 minutter. Vi klarer ikke å holde opp det høye presset lenger når Tengstedt og Sæther ikke orker mer.

Last edited by Hedning on 06.08.2022 23:11; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1126
Location: Oslo

PostPosted: 06.08.2022 22:59    Post subject: Reply with quote

Bedreviteren wrote:
Selv om jeg kanskje hadde forventet at de skulle klare å kontrollere kampen bedre etter det røde kortet, så skal vi huske på at snittalderen på startoppstillingen var 24,6. Det innebærer at peestasjonene kan svinge mye.

Jeg er enig i at dette kan være forklaringen, men det gjør det ikke noe mindre frustrerende. Det virker som om det er en helt fraværende evne til å takle at motstanderen legger om fra å ligge defensivt, til å gå i angrep. Det må tas tak i.

Svein Maalen etter kampen wrote:
Skal du ro i land en kamp, så må du ha høyt balltempo, da også. Vi trenger ikke å storme i angrep, men ballen må gå hurtig. Du må sørge for at motstanderen har mer enn nok med å løpe etter ballen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10943

PostPosted: 06.08.2022 23:09    Post subject: Reply with quote

Hvor mange xG hadde vi i denne kampen?
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1126
Location: Oslo

PostPosted: 06.08.2022 23:28    Post subject: Reply with quote

Det er rått å se Kjetil Rekdal kommentere Ole Sæter i Adressa live etter kampen, ler meg ihjel!
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3904
Location: Oslo

PostPosted: 07.08.2022 00:25    Post subject: Reply with quote

De siste 20 minuttene gjør meg bare trist som faen.
Tenk at vi legger oss bakpå mot 10 mann fra Hamar hjemme på Lerkendal.

Takk og lov at premier league har staret opp igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 07.08.2022 00:35    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:
Det er rått å se Kjetil Rekdal kommentere Ole Sæter i Adressa live etter kampen, ler meg ihjel!


Sa han at Det er mye rart men Ole er Ole?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3557
Location: Drammen

PostPosted: 07.08.2022 00:38    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
De siste 20 minuttene gjør meg bare trist som faen.
Tenk at vi legger oss bakpå mot 10 mann fra Hamar hjemme på Lerkendal.

Takk og lov at premier league har staret opp igjen.


Personlig velger jeg å være fornøyd med de første 70. Langt ifra bra nok enda, men klar bedring sammenlignet med starten av sesongen, samt avslutning på sesongen i fjor.

Takk og lov at pl har startet opp igjen - var ikke nok saker i VG om Håland før sesongstart....
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3557
Location: Drammen

PostPosted: 07.08.2022 00:45    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Hvor mange xG hadde vi i denne kampen?


Vet ikke om det er ironi pga det er flere på forumet som flere ganger har klaget på lav xG selv om vi har vunnet. Uansett, her er den:

2,43
https://footystats.org/no...ts#1566128

HamKam hadde litt under 1, mener jeg. Dette forsterker bare inntrykket flere hadde av kampen - at rbk var det klart beste laget og skapte en god del sjanser.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1544

PostPosted: 07.08.2022 00:51    Post subject: Reply with quote

Nå må folk roe ned med all negativitet. Vi dominerte til de grader og skapte flust av sjanser, vi har fått en superspiss, alt ser bedre ut. Vi falt sammen på slutten, men fasit er at dette er mange skritt fram.
Det negative for meg er at Reitan skaper alt for lite i sin posisjon. Alt for enkel på alt han foretar seg, ny spiller inn sporenstreks.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 07.08.2022 01:23    Post subject: Reply with quote

For alt for mange på dette forumet, er glasset alltid halvtomt.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1126
Location: Oslo

PostPosted: 07.08.2022 01:24    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
martibs wrote:
Det er rått å se Kjetil Rekdal kommentere Ole Sæter i Adressa live etter kampen, ler meg ihjel!


Sa han at Det er mye rart men Ole er Ole?

Var litt krassere enn som så. Men ansiktsuttrykket sa mest. Frustrert mann.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 07.08.2022 01:48    Post subject: Reply with quote

Reitan et faktisk ganske bra i første omgang.
I andreomgangen er han tilbake til gamle synder. Han bommer også nok en gang på nærmest åpent mål. Bare å stupe fram med hodet, i stedet for disse hoppe, vri seg unna og sette bredsiden til som han så ofte gjør. Kast deg inn gutt!
Dessuten må han vel få kred for innlegget på målet til Sæter.
Men Reitan trenger en utfordrer på høyre vingback - jo før, jo heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2761

PostPosted: 07.08.2022 02:39    Post subject: Reply with quote

3 fullt fortjente deilige poeng og veldig bra debut av Tengseth(husker ikke navnet i farten) Tommel'n opp! Smile Bedring at vi holder koken i 70 min.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18493

PostPosted: 07.08.2022 09:36    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Takk og lov at premier league har staret opp igjen.


Da får vi forhåpentligvis færre poster fra deg også.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2071

PostPosted: 07.08.2022 10:21    Post subject: Reply with quote

Nok en merkelig kamp av våre gutter. Burde vært en komfortabel 3 målsledelse etter 75 minutter,isteden 15 minutter ren angst på slutten.
Slik norsk fotball er nå så er faktisk Glimt og Molde representativt for ett godt europeisk nivå, klarer vi å konkurrere med de to så skal vi også klare å komme oss inn i Europa og prestere der.
Spørsmålet er da om det vi presterer både i går og ellers av sesongen er godt nok mot de to lagene.
Jeg ser ikke at dagens regime vil føre oss dit dessverre. Jeg ser helt klart at vi er ett ungt lag,men kollapsene våre skyldes mer enn det. Jeg tror mangelen på ett gjenkjennbart grunnspill er hovedårsaken til slike opplevelser som i går, førsteomgangen mot Odd og 0-0 mot AAfk for eksempel. Vår inngang til kampene er en kombo av et intensivt og kraftkrevende press-spill og motstanderspesifikk taktikk. Det betyr at vi er sårbare for både endringer i kampbilde samt at vi risikerer å gå tom for krefter før motstander.
Da får vi såpass bisarre kampbilder som de siste 15 i går der ett svakt Ham-Kam med 10 mann sette oss under kraftig press bare med å løfte laget 30 meter og vinne dueller. Vårt eneste svar var å klarere langt og blokkere, vår midtbane vant null og niks av andreballer.
En normalsituasjon ville vært at vi komfortabelt spilte av press samt at vi hadde energi nok til å kontre de i senk.
Og en sist ting når jeg først er i gang, trenerteamet må fokusere på individuell trening i større grad, EDR og innlegg er en ting , Tagseth 1 vs 1 defensivt er en annen, sjelden sett en spiller lar seg dra av så lett som han.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5349
Location: Ski

PostPosted: 07.08.2022 10:59    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
3 fullt fortjente deilige poeng og veldig bra debut av Tengseth(husker ikke navnet i farten) Tommel'n opp! Smile Bedring at vi holder koken i 70 min.


Tenksthe var veldig solid.

Ellers: vi fortsetter med et spill tilsynelatende uten mål og mening. Heldigvis med mange gode individuelle prestasjoner, og tidvis «lokalt» samspill ute på banen.

Holse er i ferd med å finne tilbake til seg selv.
Reitan…han får sendt inn 1 av 10 innlegg. Håpløs mekanisk og forutsigbar. Sånn har det alltid vært. Nå er det på tide med en erstatter.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 949

PostPosted: 07.08.2022 12:00    Post subject: Reply with quote

Det er godt med tre poeng, tre seire på rad og litt poengmessig flyt. Vår nye danske spiss gjør et godt førsteinntrykk. Han er skarp foran mål, kombinerer godt med medspillerne og kan utfordre på egen hånd. Lovende.

Etter kampen sitter jeg likevel igjen med blandede følelser til tross for at vi har dominert stort og skapt mange store sjanser som burde gitt bedre uttelling. En ting er den veldig forutsigbare kollapsen etter at Sæter setter inn 2-1. Det var dessverre ikke overraskende at HamKam tok over selv med kun ti mann. At vi ikke klarer å styre kampen trygt inn er likevel skuffende. Det sier kanskje noe om det mentale, eller at laget er nytt og ungt. Men først og fremst er jeg redd det skyldes mangel på innøvd grunnspill. Vi bør rett og slett klare å spille av HamKams press gjennom hurtig, kollektiv ballbehandling. Men vi blir litt avslørt og utkjempet, slik vi ble mot Jerv og Odd i de seneste kampene. Her må det konkret øving til.

Vi har trøkk på- og skaper som sagt flere sjanser mot HamKam. Topp, det! Likevel sliter jeg litt med å se hva planen er. Det er jo helt glimrende at vi klarer å vinne igjen ballen raskt og høyt i banen, men jeg vil gjerne at vi skal være forutsigbare (i positiv forstand) i angrepsspillet. Jeg sitter igjen med et inntrykk av at det vi skaper skyldes at vi har gode nok spillere som løser situasjonene de kommer opp i. Altså i mindre grad en kollektiv plan. Jeg savner at løp, bevegelser og pasninger skjer på autopilot, og at spillerne ikke behøver se opp og tenke seg om før de foretar valg. For selv om kampen i går er god sammenlignet med mye av det vi har levert før i år, er vi ennå ganske langt unna et godt kollektivt angrepsspill. At det er tungt å skape sjanser mot lavtliggende lag som HamKam må tas med i ligningen, men vår plan synes i for stor grad å være å slå innlegg og ha stor trafikk i boksen. Vi scorer jo to på denne måten, så en skal kanskje ikke klage, men jeg kunne som sagt tenkt meg at vi hadde flere strenger å spille på.

Det er ikke sikkert (eller sannsynlig?) at vi noen gang kommer dit med Rekdal. Men som situasjonen er, med en viss positiv utvikling på flere nivå, er det klokest å se hvordan dette vil utvikle seg før en rører for mye i gryta.
Back to top
View user's profile Send private message
RAN78
Junior


Joined: 01 Dec 2019
Posts: 51
Location: Trondheim

PostPosted: 07.08.2022 13:50    Post subject: Reply with quote

Kjente jeg ble litt irritert på Lerkendal-publikummet. Når RBK skulle holde ballen i laget etter 2-1 så begynte publikum å pipe på Lerkendal. Jeg tror at årsaken til den dårlige avslutningen av kampen skyldes unge, urutinerte spillere som kvier seg for å holde ballen i laget selv om de vet at de egentlig behersker det meget godt. Spillerne bør slutte med å bli påvirket av hjemmepublikummet og heller gjøre det de vet kan, holde på ballen og kontrollere kampen. Klarer de det så blir det veldig bra RBK
_________________
Football is something like war. Whoever behaves too properly, is lost.
Rinus Michels
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 07.08.2022 14:04    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Aristoteles wrote:
3 fullt fortjente deilige poeng og veldig bra debut av Tengseth(husker ikke navnet i farten) Tommel'n opp! Smile Bedring at vi holder koken i 70 min.


Tenksthe var veldig solid.

Ellers: vi fortsetter med et spill tilsynelatende uten mål og mening. Heldigvis med mange gode individuelle prestasjoner, og tidvis «lokalt» samspill ute på banen.

Holse er i ferd med å finne tilbake til seg selv.
Reitan…han får sendt inn 1 av 10 innlegg. Håpløs mekanisk og forutsigbar. Sånn har det alltid vært. Nå er det på tide med en erstatter.


Spill uten mål og mening? Virkelig? Er det ikke mål og mening med å presse høyt?
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 07.08.2022 14:41    Post subject: Reply with quote

Rekdal må tage en stor del af ansvaret for den ringe og usikre afslutning. Han sætter en fuldstændig uerfaren islænding ind centralt sammen med Olaus. Ingen af dem er specielt gode kombinationsspillere og vi evner slet ikke at spille bolden rundt stille og roligt. Man brude måske have sat Hoff ind som 6,er og spille med Holse og Victor foran ham. Så kunne vi have kørt videre stille og roligt. Og så bare byttet Eddie direkte for Adrian, der ikke rigtig lykkedes med noget. Jeg kan virkelig undre mig over at en erfaren mand som Rekdal tager den chance det var.
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 07.08.2022 14:51    Post subject: Reply with quote

Det er så utrolig mange deprimerte folk her inne. At det er mulig å være så negative etter den kampen her. Hadde Nils vært trener og vi hadde kjørt over Ham-Kam slik i 75 min hadde det vært kanonstemning. Spillet var knallbra og vi skapte såpass med sjanser at om vi hadde hatt to spisser av ok kaliber så hadde vi hatt 4 mål.

Det som skjer etter 75 min støtter jeg slaktet av. Det er et feil bytte av Rekdal samt TOTAL psykisk kollaps av spillerne. Det der kommer til å ordne seg desto bedre selvtilliten blir. Vinner vi et par kamper til så er vi der at vi går for nr 3 og nr 4.
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 9 of 10

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb