English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Roar Vikvang
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bakke
Junior


Joined: 06 Mar 2009
Posts: 62
Location: Stavanger

PostPosted: 28.04.2022 16:24    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
I tillegg så jobbet han vel ganske mange år i forsvaret tror jeg, før han var leder på NAV Stjørdal og etter det leder for FIDES. Så han har ledererfaring men ikke allverdens med fotballerfaring på toppnivå minus den nesten ene sesongen han ledet Blink i OBOS.


Utdanning: Befalsskole, Krigsskole 1, Krigsskole 2 og stabsskole fra Luftforsvaret. Master i Public Administration fra Handelshøyskolen i København.

Jobb-karriere: Værnes flystasjon (1992-1995), Luftkrigsskolen(1995-2007), Møller kompetansesenter Statped (2007-2012), Nav Værnes (2012-2016), Fides (2016-2020).

Betviler ikke hans kvalifikasjon til den nye prosjektstillingen med utgangspunkt i dette, akademistillingen er den det må stilles spørsmål ved i så fall.

https://www.adressa.no/pl...47&t=1
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6525
Location: Heaven

PostPosted: 28.04.2022 17:29    Post subject: Reply with quote

Herregud,Han har jo ingen fotball faglig bakrunn,Er det rart supporterne reagerer!
Håper de har sjønt det og sparker vikvang.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 28.04.2022 19:04    Post subject: Reply with quote

Gutteklubben grei.

Gjort en rævdårlig jobb så langt, så hva gjør man da? Jo, i stede for å sparke vedkommende så gir klubben han en annen jobb.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 28.04.2022 20:17    Post subject: Reply with quote

Det er ikke sÃ¥ enkelt at vi bare kan sparke alle og enhver. Jeg antar at dette handler om at man mener at lederen Vikvang har mer Ã¥ tilføre klubben enn fotballtreneren Vikvang. I sÃ¥ tilfelle er det veldig bra, og bokstavelig talt i trÃ¥d med klubbens nedfeldte verdier. At han ikke forsvinner fra akademiet handler nok litt om at nan vil prøve dette i en periode, før man risikerer noe økonomisk, med Ã¥ ansette en ny akademisjef. Min spÃ¥dom er at Vikvang fÃ¥r koordinatorstillingen fast fra 1.1.2023, og at André Bergdølmo blir akademisjef fra samme dato. Eller en annen, kanskje, men har oppfatta at Bergdølmo har vært positiv til jobben pÃ¥ Twitter 😂
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1841
Location: Stjørdal

PostPosted: 28.04.2022 20:35    Post subject: Reply with quote

Nå vet ikke jeg om Vikvang er fast ansatt eller om han har en tidsbestemt kontrakt, men er vel ikke bare bare å fjerne han fra stillingen sånn helt uten videre uansett. Så tror jeg som sagt at den nye stillingen kan passe han bedre, selv om jeg er enig i at det virker rart å "forfremme" noen som har levert dårlige resultater i sin opprinnelige stilling i klubben.

Håpet er at dette prøveprosjektet uansett ender med ny akademisjef i 2023, da sportslig koordinator over tid bør være en egen heltidsstilling skal den opprettholdes.

Jeg ser for meg følgende utfall:

a) Sportslig Koordinator blir opprettholdt, Vikvang har overbevist til å få den permanent og vi ansetter ny akademisjef

b) Sportslig Koordinator blir opprettholdt, Vikvang får ikke stillingen og er ferdig i klubben av en eller annen årsak (ikke vil bli "degradert", får ikke lov, evt. kontrakt utløper)

c) Sportslig Koordinator blir ikke opprettholdt, Vikvang fortsetter som akademisjef

d) Sportslig Koordinator blir ikke opprettholdt, Vikvang forlater klubben av en eller annen årsak (mulige årsaker nevnt over)

Og ja, dette er en helgardering men i utgangspunktet ser kun på c) som totalt krise per dags dato selv om også a) ikke er drømmen men han skal få en sjanse til å overbevise der. Så dette kan være et smart grep av klubben, fordi man får testet ut om stillingen trengs ved å bruke interne ressurser og det er en viss sjanse for at man kommer styrket ut av dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Skammels!
Junior


Joined: 09 Jul 2013
Posts: 98
Location: Oslo

PostPosted: 28.04.2022 20:52    Post subject: Reply with quote

Det kaller jeg umiddelbar effekt... G19 med 3-2 seier mot Molde 😂😂😂
_________________
Laget som alltid står på. Hele Norges RBK! Rosenborg er laget mitt. Et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 28.04.2022 20:52    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Jeg spår Andre Bergdølmo.


HÃ¥per virkelig du har rett!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Sliter
Veteran


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 1094
Location: Oslo

PostPosted: 29.04.2022 10:06    Post subject: Reply with quote

Får sånne Alstad 2.0 vibber av fyren og opplegget Tommel'n ned
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 29.04.2022 10:51    Post subject: Reply with quote

Dette er vel en administrativ rolle får vi håpe!!.
Jeg tenker at jo mindre han har med fotball å gjøre dess bedre for RBK
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.05.2022 17:43    Post subject: Reply with quote

Skal rollen videreføres i 2023, er Vikvang nødt til å være enten akademisjef eller sportslig koordinator.

– Inntil videre skal jeg håndtere begge delene, så får vi se hvordan løsning det blir etter hvert. Det blir mye jobb, men det er jeg forberedt på, sier Vikvang, som pendler til Trondheim fra Stjørdal hver dag.

Nå skal han avlaste de respektive sportssjefene, slik at de kan fokusere enda mer på for eksempel spillerlogistikk.

– Det er et overordnet ansvar på sport, knyttet til planverket vårt og de tingene vi skal stå for rent sportslig. Det handler også om å rendyrke rollen til Dorsin. Jobben som sportslig leder og arbeidet knyttet til spillerlogistikk, er nesten 24 timer i døgnet, forteller akademisjefen.

– Micke vil fortsatt ha budsjettansvaret for A-laget til Rosenborg med tanke på lønn og sånt. Jeg har overordnet ansvar over der da, på totalbudsjettet, som består av A-lag herrer, akademiet og det som etter hvert blir på kvinnesiden og.

Vikvang sier Dorsin selv har ytret ønske om en slik rolle nå som lagene skal gjennom en fusjon.

– Spillerlogistikk er en så ekstremt viktig bit av en fotballklubb. Mye av økonomien er knyttet til det, både utgift og inntektssiden. Og det er også etter ønske fra Micke, slik at han kan få rendyrke sin rolle, sier Vikvang.

Les mer: Styret har tatt grep: Dette skal RBK-toppen gjøre i sin nye rolle
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.01.2023 21:52    Post subject: Reply with quote

Det har lenge vært varslet at rollen skal evalueres, og når RBK har styremøte på torsdagen i neste uke blir det et av temaene.

– Det er en av sakene som står på agendaen. Prosessen med evaluering og oppsummeringer er nok ikke helt i mål. Det er jo noe som påvirker hverdagen til meg og (Christer) Basma direkte. Når jeg sitter med denne rollen her så er han leder for akademiet, og det videreføres til en endelig beslutning er tatt, sier Vikvang.

Les mer: Neste uke kan bli avgjørende for RBK-toppens rolle: – Påvirker hverdagen direkte
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.03.2023 18:55    Post subject: Reply with quote

Roar Vikvang er, med unntak av hovedtrener for A-lagene, klubbens øverste sportslige leder. Og det ikke lenger på midlertidig basis.

– Med lang ledererfaring og den høyeste trenerutdanningen i Norge er jeg ubeskjeden nok til å tenke at jeg er kvalifisert til å ha en slik type rolle. Jeg har en solid ballast til å være med og påvirke, sette retning, og håndheve de beslutningene som er tatt av styret, sier 54-åringen.

Samtidig er tittelen «sportslig koordinator» byttet ut med «leder sport».

– Akkurat det har jeg ikke brukt energi på, men jeg er jo enig i at det var fornuftig med en navneendring. Tittelen «sportslig koordinator» reflekterte ikke helt det som ligger av ansvar og myndighet i rollen. «Leder sport» er mer dekkende for den rollen jeg faktisk har - som er et overordnet ansvar på sport. Men det viktigste er at vi internt er klar på grenseoppgangene oss imellom. Så skal det også selvsagt ha en stillingstittel som er forståelig for omverdenen, sier han.

Så spørs det hvor forståelig det faktisk er å se forskjellen på Vikvangs «leder sport» og Micke Dorsins «sportslig leder».

– Ser du på de internasjonale begrepene, så er vel teknisk direktør det som brukes. Og det er en klubbrolle som skal ivareta de litt mer langsiktige strategiske sportslige linjene, jeg skal sikre at vi i det operative holder oss til de vedtatte sportsplanene som vi har lagt og så videre. Nå skal vi inn i en litt grundigere prosess på den sportslige strategien frem mot 2028, og der vil jeg selvsagt være en sentral bidragsyter sammen med de andre som jobber på sport. Og når den planen blir vedtatt vil det være oppgaven min å styre i tråd med den, sier han.

Les mer: Ny tittel for RBK-topp: - For meg handler det ikke om makt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5314

PostPosted: 24.01.2024 12:31    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...-rosenborg

Enda et steg i riktig retning!
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 24.01.2024 12:40    Post subject: Reply with quote

Bra, men en hedersmann som setter klubben foran seg selv
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
tokik
Proff


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 314
Location: Trondheim

PostPosted: 24.01.2024 12:41    Post subject: Reply with quote

Slapp noen å kontrollere masteroppgaven…
(Kødd)
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 24.01.2024 13:17    Post subject: Reply with quote

Har fått pratet med Vikvang ved flere anledninger og inntrykket mitt er at han er langt dyktigere enn folk tror, at det gikk litt sport i å kritisere han og han ble tilskrevet mye av fiaskoene til akademiet enda han hadde kort virketid der og det var andre som var mer ansvarlig. Blir litt som å kritisere Stoltenberg/Solberg for alt som er feil med landet per første kvartal ut i ny periode. Har jo gått bedre der med tiden.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 970

PostPosted: 24.01.2024 13:37    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Har fått pratet med Vikvang ved flere anledninger og inntrykket mitt er at han er langt dyktigere enn folk tror


Absolutt enig. Han har vært veldig lett å ta pga alt rotet i klubben i hans periode og det faktum at hans rolle har vært litt vanskelig å forstå utenfra, spesielt da han har byttet tittel/jobb underveis. Folk har nærmest ment at han har vært en slags usynlig styrende hånd for alt de ikke liker i klubben.

Han er tilsynelatende dyktig på organisasjon og mennesker og har nok gjort et godt stykke arbeid i både akademiet og fusjon med kvinnesiden. At han no forlater klubben virker som et greit tidspunkt med tanke på nedskjæringer og mindre behov for hans kompetanse.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 24.01.2024 13:38    Post subject: Reply with quote

Vikvang har vært her i tre år, ikke et kvartal. Generelt: De fleste kan gi et positivt inntrykk i en samtale.

Tviler ikke på at han er en grei kar, men dette er fornuftig for Rosenborg. Stillingen hans er det ingen som har klart å forklare eller forsvaret behovet for.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
vænstrebænk
Junior


Joined: 30 Jan 2022
Posts: 74

PostPosted: 24.01.2024 14:14    Post subject: Reply with quote

Fantastiske nyheter.

Har ingenting mot Vikvang som virker som en kjernekar.
Men med hele opplegget rundt ansettelsen ble dette så veldig feil, og jeg er glad han kommer seg videre.

Denne ansettelsen havner for meg i en bolk med folk som ikke bringer oss spesielt videre. I samme bolk som Roar Strand.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.01.2024 14:17    Post subject: Reply with quote

Lurer fortsatt på hva det var han faktisk gjorde. Hvordan var en typisk arbeidsdag liksom ? Sliter litt med å se hvilke oppgaver han har hatt. Det meste av behov virker jo å være dekket av Jamtfall (logistikk), Dorsin (kontrakter/overganger) og staben til daglig leder.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 24.01.2024 14:37    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Vikvang har vært her i tre år, ikke et kvartal
HVA ER DET DU SIER?!
Nei altså, burde kanskje presisert det enda mer inngående; at folk kritiserte han veldig raskt etter tiltredelse for jobben i akademiet.

Det sagt så sier jeg meg enig i det flere nevner om at stillingen hans nå fremstår overflødig og at det derfor er like greit at går. Men det var en lengre periode der det virket som man skulle ta Vikvang litt fordi han var Vikvang.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 24.01.2024 15:09    Post subject: Reply with quote

Kritikken kom vel mye på grunn av en omlegging som gjorde at alle våre juniorer reiste rundt land og strand for å bli slått med tosifret antall mål. Hele akademiet virket å være i full oppløsning på et tidspunkt etter at han tok over ansvaret. Selvsagt kommer det kritikk da.

Videre har han jobbet seg opp i organisasjonen uten at noen helt har forstått hvorfor, og ingen i klubben har klart å forklare hvorfor. For min del toppet det seg da han som RBK-representant presterte å stemme for cupfinale på våren, stikk i strid med medlemmenes ønske. Hevdet da å ha vært der som "fagmann" og ikke RBK-representant, selv om han helt soleklart ble invitert inn i gruppen som RBK-representant.

Det er slangete og bekrefter litt av den litt dårlige magefølelsen som har bygget seg opp over tid. Virker også hakket for arrogant til å komme medlemmene i møte noe særlig. Føler han har gjort seg fortjent til den kritikken som har kommet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2002

PostPosted: 24.01.2024 15:31    Post subject: Reply with quote

Som vanlig, Hedon. Så sliter du med innsikt, å det hjelper lite når utsikten din også er borte.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1841
Location: Stjørdal

PostPosted: 24.01.2024 15:32    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Lurer fortsatt på hva det var han faktisk gjorde. Hvordan var en typisk arbeidsdag liksom ? Sliter litt med å se hvilke oppgaver han har hatt. Det meste av behov virker jo å være dekket av Jamtfall (logistikk), Dorsin (kontrakter/overganger) og staben til daglig leder.


Vanskelig å si, men han var jo først en slags koordinator mellom herrelaget og damelaget mens man jobbet med fusjonen. Så ble han jo leder sport, men underlagt daglig leder (?) hvor jeg mener det var en fortsettelse av koordinator-stillingen, men skulle vel ha ansvaret for at dame- og herrelaget samarbeidet og fungerte som en klubb osv. samt andre oppgaver tipper jeg. Nå mener man vel at klubbene er såpass samkjørte at det ikke er behov for stillingen i dagens økonomiske situasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 24.01.2024 16:12    Post subject: Reply with quote

Bra fyr, oppegående, men blir fort overflødig med andre flinke folk. Var i overkant arrogant da han stemte for å ha cup-finalen om våren. Det har han angret på. Var visst også på et tidspunkt en sparringspartner rundt spillerlogistikk i forhold til om klubben skal hente "utviklingsspillere" eksternt eller fra akademiet.


edit.
God dialog med klubben = forhandling om sluttpakke
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb