English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Strømsgodset - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
13%
 13%  [ 7 ]
Henriksen
7%
 7%  [ 4 ]
Vagic
1%
 1%  [ 1 ]
Reitan
7%
 7%  [ 4 ]
Skarsem
20%
 20%  [ 11 ]
Børkeeiet
1%
 1%  [ 1 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
37%
 37%  [ 20 ]
Holse
0%
 0%  [ 0 ]
Holm
0%
 0%  [ 0 ]
Rogers
3%
 3%  [ 2 ]
Hoff
5%
 5%  [ 3 ]
Fiabema
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 53

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1354
Location: Lerkendal

PostPosted: 24.04.2022 21:59    Post subject: Strømsgodset - Rosenborg Reply with quote

Strømsgodset IF - Rosenborg BK


VS.

Turnering: Eliteserien
Tid: søndag 8. mai 18:00
Sted: Marienlyst stadion
TV: Eurosport Pluss 1

_________________
(delt bruker - PM for tilgang)


Last edited by Putte on 08.05.2022 19:52; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.05.2022 21:28    Post subject: Reply with quote

Sam Rogers kan være aktuell for kamptroppen mot Strømsgodset.

- Det får vi se på. Han må trene for fullt ei stund. Prognosen er at han skal trene for fullt fra mandag av. Så får vi se det an dag for dag, forteller Kjetil Rekdal til rbkweb.no.

Les mer: - Han må trene for fullt

Jeg tipper han i så fall ikke starter.

Mest spenning om Rekdal tør å starte med Vecchia eller gir Jensen tilbake plassen?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.05.2022 20:41    Post subject: Reply with quote

Etter en kampfri helg trente Rosenborg mandag i øsende regnvær og sterk vind på Lerkendal. Flere spillere manglet, men midtstopper Sam Rogers var tilbake i trening.

(...)

Edvard Tagseth og Olaus Skarsem er syke. Noah Holm og Stefano Vecchia sliter med kroppen.

– Er det noe som kan bli gjeldende inn mot kampen til helga?

– I utgangspunktet ikke, men det er klart at du trenger å trene om du skal levere på ditt beste nivå. Vi får vurdere det når det nærmer seg om de har trent godt nok og er hundre prosent klare. Du vinner ikke kamper i Eliteserien på 80 prosent, sier Rekdal.

(...)

Renzo Giampaoli fikk et overtråkk mot Molde og spilte ikke treningskampen mot Stjørdals-Blink fredag. Argentineren var tilbake på feltet mandag.

Les mer: Her er storsigneringen tilbake. Men RBK-sjefen manglet flere nøkkelspillere
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
aalen
Proff


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 321
Location: Landet

PostPosted: 03.05.2022 08:42    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Mest spenning om Rekdal tør å starte med Vecchia eller gir Jensen tilbake plassen?


Kan bli spennende å se om det er flere plasser det står mellom etter dobbelbyttet i pausen mot Molde, sykdom og folk som ikke er helt skadefri.
Vært spennende med disse 11:

Hansen
Renzo Henriksen Vagic

Reitan Skarsem Bjørkeeiet Holse Pereira

Sæter Jensen

Sam får forhåpentligvis litt spilletid og Skjelbred er alternativ til Skarsem hvis han ikke er helt i slaget. Pereira fortjener spilletid og derfor vrakes Tagseth. Holm og Vecchia usikre kort, og det gjøres kanskje lurt i å spare de i denne kunstgress kampen. Dessuten håper jeg Sæter klinker til og Jensen hadde vært spennende å se på topp. Evt ryker Holse mot Jensen på midten og Holm starter. Har troen på 10poeng de neste 4 kampene. Da må vi starte med 3p her RBK
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.05.2022 19:47    Post subject: Reply with quote

Holm og Vecchia sliter med småskader, mens Rogers var på trening mandag og tok det mer med ro tirsdag.

Olaus Skarsem og Edvard Tagseth deltok ikke grunnet sykdom.

(...)

Noah Holm skal være tilbake på feltet igjen onsdag, etter å ha fått en uke med annerledes trening. Det samme gjelder Sam Rogers, som er på vei tilbake etter seks uker med skader.

– Det er bedre å ta en uke for mye enn for lite med han, sier Rekdal om å hvile Rogers.

Les mer: Bekymret over fraværet: – Jeg liker det ikke
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 03.05.2022 21:02    Post subject: Reply with quote

hvis vi vil forsøge at opnå en mere spillede og moderne stil bør vi omgående sætte Victor Jensen og Holse sammen centralt. De spiller spillet og er begge gode i relationer. Jeg forstår slet slet ikke at det ikke allerede er sket. Vi er nødt til at have spillere der kan holde bolden i egne rækker og har øje for både medspillere og gode løb. Det er simpelthen ikke nok med en midtbane hvor kun 1 er god i relationsspillet.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.05.2022 09:52    Post subject: Reply with quote

Samtidig er det jo ikke så fryktelig relevant å sette Jensen og Holse sammen i et midtbaneledd som stort sett ikke får bruke ballen, men blir spilt over når vi har ballen i forsvarsrekka og skal gjenvinne og utfordre med ball når vi får den fra motstander. I en 4-3-3 a la Trond Henriksen kunne jeg lett vært enig med deg, men i Rekdals 5-3-2 må jo disse 'indreløperne' først og fremst ha:

- Gode ferdigheter på gjenvinning/duellspill
- Gode ferdigheter på å løpe seg ut av gjenvinningssituasjonen med ball

Det er jo helt åpenbart at Kristian Eriksen ville vært soleklar bankers på den ene indreløperplassen dersom vi hadde lyktes med å kjøpe ham. Heller ikke overraskende at Skarsem prioriteres, da han også skårer bedre på disse parameterene enn de to mer 'spillende' danskene. Egentlig er det litt rart at ikke vi kjører Skjelbred inn hardere nå, for også han er bedre på disse tingene enn Holse og Jensen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 341

PostPosted: 04.05.2022 12:18    Post subject: Reply with quote

Er det bare jeg som synes Skjelbred er temposvak? At han sliter med tempoet og ikke har den kapasiteten som før vises også at han blir litt klumsete med pallen, spesielt når han tar seg forbi ledd (noe han egentlig er ganske god på). Jeg tror riktignok at med mer spilletid så vil også tempoet bli litt bedre.

Jeg er jo i motsetning til en del supportere, av den oppfatning av at spillerne har et høyere nivå inne enn det de får visst. Mange her snakker jo om spillere som om de ikke har potensial; "Få ut han, han er udugelig", "han kan ikke slå innlegg, få han ut", osv.

Når det gjelder å bruke ballen, så har også det sammenheng med selvtillit; både det å pasere ledd, slå gjennom ledd, at midtbanespillerne er tydelige på hvor de vil ha pallen, tør å bruke den etc. Alt henger sammen (no shit).

Dette jobbes det med, men om man skal tenke at "disse spillerne kan vi ikke ha innpå samtidig fordi de ikke brukes", blir det samme som å se vekk fra utvikling og heller innfinne seg med at man ikke skal spille på den måten man ideelt sett ønsker.

Når spillet sitter mer, så tror jeg også det blir tydeligere hvordan Rekdal ønsker at Rosenborg skal spille. Forutsetningen er selvsagt at vi vinner kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 05.05.2022 08:44    Post subject: Reply with quote

Får håpe du har rett. Jeg for min del tror vi allerede ser hvordan Rekdal ønsker å spille, når vi har justert for ting han aldri vil tørre å velge eller prioritere å øve på når det står om poeng, og for den saks skyld aldri har vist fram i noen klubb han har trent noensinne.

Det sier vel egentlig alt vi trenger å vite når vi fortsatt bare slår langt bakfra når vi møter Blink i treningskamp - da kommer vi ikke akkurat til å øve oss på frispilling i seriekamp før vi skriver 2023. Kanskje i noen tidlige cuprunder - hvem vet? Til da står jeg på dette: det er viktigere for våre 'indreløpere' å være duellsterke og direkte enn å være gode i pasningsspillet, for de blir rett og slett ikke involvert med ball så ofte som midtbanespillerne på andre lag. Vi har mindre ball enn de andre lagene, og våre vingbacker har ballen en relativt stor del av den tiden. Så kan det selvsagt hende Holse og Jensen individuelt tar steg på duellstyrke og å utfordre med ball i beina, hvem vet, men det endrer ikke på de grunnleggende forutsetningene.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
KRS
Proff


Joined: 19 Oct 2007
Posts: 306
Location: Oslo

PostPosted: 05.05.2022 10:39    Post subject: Reply with quote

Er det ikke litt påfallende at vår uttalte taktikk ved høyt press er å ikke presse keeper, men la han slå langt fordi det er det som er lettest å forsvare seg mot. Samtidig som vi nesten alltid slår langt fra egen keeper?

Et ganske tydelig eksempel på at vår spillestil går mer i retning av risikominimering og innsats enn ballspillende og systemorientert.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 05.05.2022 12:26    Post subject: Reply with quote

Det er korrekte.
Vi presser lite når keeper har ball. Presser vi så er det ganske lavt og forde keeper spiller ut til en av backene. Mindre risiko å gå i press når ballen er ute ved side linja. Vi spiller alltid langt fra keeper, selv om Andre lett kunne kastet ut til en back eller ving back og startet hurtig. Alt dette gir å minimere risiko. Det påvirker jo også hvordan vi presterer i angrep og hvorfor vi har lavest xG i serien
Vi har nok sett hvordan Rekdal ønsker å spille og ihvertfall hans ønske om ikke å risikere særlig mye for å score mye mål.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.05.2022 22:41    Post subject: Reply with quote

Wibe-Lund [ser] frem til å ta imot Kjetil Rekdals ubeseirede mannskap søndag.

- Det er en kamp vi skal angripe. Vi skal glede oss til den kampen der. Vi fikk en tøff kamp hjemme sist og får muligheten til å revansjere oss. Det kommer et Rosenborg-lag som er bra. De skal kjempe i toppen, og vi får muligheten til å teste oss sjøl skikkelig. Og så må vi slå tilbake og finne det vi er bra på og prøve å få ut det spillet. Sånn sett så gleder vi oss til å angripe den kampen der, sier Wibe-Lund.

Les mer: Legger seg flate etter stortapet: - Jeg blir litt sjokkert
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 06.05.2022 07:42    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Det er korrekte.
Vi presser lite når keeper har ball. Presser vi så er det ganske lavt og forde keeper spiller ut til en av backene. Mindre risiko å gå i press når ballen er ute ved side linja. Vi spiller alltid langt fra keeper, selv om Andre lett kunne kastet ut til en back eller ving back og startet hurtig. Alt dette gir å minimere risiko. Det påvirker jo også hvordan vi presterer i angrep og hvorfor vi har lavest xG i serien
Vi har nok sett hvordan Rekdal ønsker å spille og ihvertfall hans ønske om ikke å risikere særlig mye for å score mye mål.


Jeg fatter ikke en lyd af hvorfor vi som stor klub vælger en tilgang og spillestil som den vi nu er ved at se konturerne af. Jeg synes det er en falliterklæring, at vi ikke tør have bolden og i den grad spiller over midtbaneleddet med lange bolde fra keeper eller midtstopper. Det er grim fodbold og jeg kender ingen andre store hold der praktiserer den spillestil. Jeg sidder og tænker om styret og sportschef var vidst det var sådan det ville blive. Endnu mere underligt når vi har spillerne til at angribe kampene og være boldbesiddende. Fik jeg chancen som træner i bare en kamp som den på fredag ville jeg stille op som følger og jeg føler mig sikker på det hold ville være boldbesiddende og vinde kampen. Andre, Erlend, Sam, Vagic, Perriara, Markus, Victor, Holse, Skarsen, Vecchia og Noah i en klassisk 4-3-3 langt mere offensiv end det vi bliver budt nu her. Jeg tror faktisk at de flere trænere med et offensivt moderne mindset ville gøre som jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 06.05.2022 09:15    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig visste både styret og Dorsin hva vi kom til å få med Rekdal. Han har spilt på den samme måten i 20 år, så det var åpenbart. Så blir det feil å skyte på Dorsin da han ønsket Milosevic, men ble skutt ned av (enkelte i) styret.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 06.05.2022 09:23    Post subject: Reply with quote

Det er Rune B som skal og har fått pepper for at vi endte opp med Reka og n'Geir. Milojevic hadde vært mye, mye bedre. Vi får trøste oss med at Rune B ikke sitter i styret ved neste trenerkorsvei.
Back to top
View user's profile Send private message
ØstlandsJokke
Junior


Joined: 19 Sep 2006
Posts: 58

PostPosted: 06.05.2022 11:13    Post subject: Reply with quote

Nok sutring :p Vi er der vi er og spiller som vi spiller. 3 poeng går foran alt annet. Jeg skal på Marienlyst. Første kamp på lenge med mye folk for en stakkar bosatt i vestre viken. Fy f.. som jeg gleder meg… Godset på hjemmebane er alltid skummelt føler jeg. Mest skummelt fordi det er en kamp vi bør vinne for å opprettholde følelsen av en viss flyt.
Back to top
View user's profile Send private message
krysstvælla
Rutinert


Joined: 06 Mar 2013
Posts: 515

PostPosted: 06.05.2022 12:12    Post subject: Reply with quote

Henriksen er usikker til kampen, meldes det.

Rogers inn fra start?
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 06.05.2022 12:34    Post subject: Reply with quote

Nei, for tidlig for ham. Børkeeiet blir drillet i Henriksens posisjon på trening.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 06.05.2022 12:45    Post subject: Reply with quote

Stod i adressa at Bjørkeidet ble drillet som stopper ja, men hvem er da i trioen på midtbanen? Holse, Skjebred og Jensen?
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 06.05.2022 13:26    Post subject: Reply with quote

Bare RBK folk er småsjuk hele tiden?tviler spillere i NHL står over kamper pga de er småsyke.
De er også syke over lang tid.

Folk skal tåle og spille fotball så lenge du ikke sliter med noe spesielt.
Sjelden spillere i premier league også står over for de er syke,mest pga skader.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 263
Location: Hent tribunen

PostPosted: 06.05.2022 19:12    Post subject: Reply with quote

Ønsker å se ett rbk lag som er hel tent og som går i strupen på godset. Gir vi alt i 90 min + tillegg så har vi så mye kvalitet at vi vinner kampen.

MEN skal vi begynne å ta høyde for godsets styrker osv så kommer vi ut på matta med for mye tanker og høye skuldre som vi gjorde mot sarpsborg.

Håper på det første Smile
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.05.2022 20:44    Post subject: Reply with quote

– Det er jo hjembyen min, det er det jeg kaller hjembyen. Denne kampen blir spesiell for meg, for seks kompiser skal stå med Kjernen der nede. Det blir gøy, sier Noah Holm med et smil.

(...)

– Jeg er fortsatt Godset-fan, ønsker de alt godt utenom kampene mot oss, sier Holm.

– Jeg rakk jo aldri å spille for Godset, så jeg skal juble med kompisene i Kjernen om jeg scorer, fortsetter han med et smil.

Les mer: Noah forvandlet seks av kompisene sine. Nå er han selv også god som ny: – Det har preget meg

Ståle wrote:
hvem er da i trioen på midtbanen? Holse, Skjebred og Jensen?


Laget på treninga i dag:
Hansen

Giampaoli - Børkeeiet - Vagic

Reitan - Skarsem - Hoff - Jensen - Pereira

Holse - Holm

Da kan vi vel offisielt si at Skjelbred er vraka sentralt. Satt og tenkte på det under treningskampen, da han spilte indreløper og Hoff sentralt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 06.05.2022 22:40    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke helt hva jeg synes om laget...
Skjelbred har nok fått status som backupspiller, ikke fordi han plutselig har blitt så dårlig men fordi laget besitter yngre spillere som kan ha en verdi for videresalg. Når det er sagt har ikke PCS vært særlig skarp det siste halvåret. Dårlige pasninger, feilberegner ofte driblingene sine når han skal passere ledd, mister ballen oftere nå enn før. Små-pasningsspillet er ikke like skarpt. Mistet litt selvtillit etter alle skade-avbrekkene. Vært brukbar plasseringsdyktig og hardtarbeidende defensivt. Mulig han burde fått sjansen sentral midtstopper? Lav, men til sammenligning akkurat samme høyde som cannavaro.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 06.05.2022 22:42    Post subject: Reply with quote

Katastrofe om Henriksen er ute, hvis vi holder nullen med den treeren der blir jeg svært overraska.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 06.05.2022 23:22    Post subject: Reply with quote

helt på linje med dig. Jeg tror det handler om vi skal have bolden rigtig meget for at undgå scoringer imod os. Og det er jo ikke den spillestil vi praktiserer. Jeg tror dog vi vinder - men vi holder ikke nullet.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Next
Page 1 of 12

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb