English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ola får sparken snart...

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pshyconaut
Junior


Joined: 07 Aug 2004
Posts: 51
Location: Oslo Øst

PostPosted: 21.10.2004 11:29    Post subject: Ola fÃ¥r sparken snart... Reply with quote

Det kan se ut til at Ola må gå snart. Artikkelen i adressa kan ikke tolkes på noen annen måte en at Ola må ta hatten sin å gå.

Må si at jeg synes at rune b og skutle ikke har håndtert denne saken på en fornuftig måte. Selv om rbk skal være en åpen klubb, er det ikke alle ting man behøver å fortelle media. Med rune sine kryptiske kommentarer til pressen, er det jo ikke rart media fyrer opp under debatten om Ola sin avgang. Først og fremst trenger vi ro og fred de få kampene som er igjen i denne sesongen, men det er vel for mye å forlange både fra rbk ledelsen og media.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 21.10.2004 11:44    Post subject: Re: Ola fÃ¥r sparken snart... Reply with quote

pshyconaut wrote:
Må si at jeg synes at rune b og skutle ikke har håndtert denne saken på en fornuftig måte.


SÃ¥ lenge det er klart at evaluering skulle skje etter sesongen, er jeg uenig.

Bratseth kan ikke si "Javisst fortsetter Ola!" hvis det hele tiden har vært meningen at det skulle evalueres først etter sesongslutt.

Men svaret får vi vel snart. Krisemøte nå, melder Dagbladet.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 21.10.2004 11:51    Post subject: Reply with quote

Det ser kanskje sånn ut ja. Men jeg må si meg enig i den grad etter sesongen er etter Arsenal-kampen. Før det må ny trener være på plass eller Ola ha fått klar beskjed om at han leder laget i 2005. Jeg synes etter PSV-kampen er passende tidspunkt (pga. at den er så tett etter serieavslutningen). Men synes det minner litt om den usmakelige vinglinga til Åge fra Bratseth og Skutle nå.
Oppbyggingen mot neste sesong må starte 3. november og da må premissene for neste sesong være på plass.
Back to top
View user's profile Send private message
pshyconaut
Junior


Joined: 07 Aug 2004
Posts: 51
Location: Oslo Øst

PostPosted: 21.10.2004 11:54    Post subject: Reply with quote

Men det er jo tydelig at evalueringen ikke skal skje etter sesongen, men nå.

Senest i går sa Rune b at pressen ikke skal sette agendaen for rbk, og at de derfor ikke vil gi etter om å ta opp trenerspørsmålet før sesong slutt. Hva skjer, dagen etter på er temaet allerede satt på agenda.
Man etterlyser en klarer og mer bestemt trener, men jeg vil gjerne ha en klarer og mer bestemt ledelse.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 21.10.2004 12:02    Post subject: Reply with quote

Vi får vel se hva lederne er laget av også nå ja. Også de må jo kunne stå oppreist i motgang. Hverken Skutle eller Bratseth har vel opplevd noe særlig av det i sine jobber i rbk. OG DE HAR IKKE HÅNDTERT DET BRA.
Uavhengig av hva som er riktig å gjøre i trenerspørsmålet.
Back to top
View user's profile Send private message
jenssenc
Senior


Joined: 22 Sep 2004
Posts: 114

PostPosted: 21.10.2004 12:02    Post subject: Reply with quote

Det er jo vinglete når Rune B sier at de forholder seg til at Ola har en toårskontrakt samtidig som de sier at de må vurdere situasjonen etter sesongen. Ulogisk, spør du meg....
Back to top
View user's profile Send private message
kms
Senior


Joined: 18 Sep 2002
Posts: 241

PostPosted: 21.10.2004 12:11    Post subject: Reply with quote

Mye sprikende her, det er også typisk når pressen kommer inn i bildet og det blir en del rot i forholdene.

Jeg for min del synes ikke Rune B og Nils S har håndtert denne situasjonen spesielt dårlig. De blir jo kontinuerlig bombadert av pressen med spørsmål om Ola Bys fremtid, og de har jo svart ærlig -- at ting ikke går så bra med laget som de bør, og at meningen er å ta en evaluering ved sesongens slutt. Mener å ha lest at dette også står i kontrakten til Ola By, at han er engasjert i to år men med en felles evaluering ved slutten av første året.

Det ville vært en umulighet for dem å medgi at det er problemer og at det trenges en evaluering ved sesongens slutt, samtidig som de påstod at "Ola By Rise er treneren for laget vårt og han forblir i jobben." Det henger ikke på greip. En evaluering innebærer at _alles_ jobber evalueres, treneren, spillerne, osv., og at ingenting kan taes på forhånd.

Når det gjelder at de skal ha latt seg presse til et oppvaskmøte:

Quote:
Senest i går sa Rune b at pressen ikke skal sette agendaen for rbk, og at de derfor ikke vil gi etter om å ta opp trenerspørsmålet før sesong slutt. Hva skjer, dagen etter på er temaet allerede satt på agenda.


Ola By Rise var selv ute og uttalt seg i går om at han savnet en klarere linje fra ledelsen. Da er det bare riktig at han og ledelsen tar seg en prat i dag. Vi får nå se hvor det hele ender.... at dette oppstyret er dårlig for laget er vi vel alle enige om, men så mange tap som det har vært i det siste er vel strengt tatt enda dårligere!
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 21.10.2004 12:31    Post subject: Reply with quote

Min mening: Når det er en gjensidig avtale der ledelsen gir Ola By tillit og sier at det skal evalueres etter sesongen, så bør de vise den tilliten til sesongen er over.

Men jeg er enig. Dette trenger ikke bety slutten for Ola. Kanskje er det bare for å få avklart medieskapte misforståelser og for å få lagt veien videre.
Back to top
View user's profile Send private message
hermsty
Senior


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 173
Location: Trondheim

PostPosted: 21.10.2004 13:02    Post subject: Reply with quote

Liker virkelig ikke dene utviklingen.
Ola er en topp mann for klubben. RBK har vært skikkelig uheldig de siste kampene, men det skal ikke Ola ha skylden for. Folk må huske at det er et TEAM det snakkes om.

Personlig begynner jeg å misslike Rune mer og mer. Når Eggen var på brakka turte han ikke si noe, men etter Åge Hareide tok over og etter det, Ola By Rise synes jeg han har åpnet kjeften sin litt for mye.

Mediapresset har vært utrolig stort mot klubben i det siste. Det kan Rune takke seg selv for. Han går ut til media å melder at fremtiden er usikker.

Hva blir det av Rosenborg nå da?


Ola er vår mann!
_________________
Life is good, life is fotball
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 21.10.2004 13:21    Post subject: Reply with quote

Dersom Ola blir konkludert å være for dårlig for jobben, er vel også noen andre nødt til å gå. Da har vel noen gjort en dårlig jobb når etterkommeren til Hareide skulle ansettes......

Nei, det blir for dumt. Nettopp dette er en av styrkene til RBK. Alle står samlet i medgang og motgang. Blir feigt av Skutle og Bratseth dersom de innfører en ny politikk nå.
Back to top
View user's profile Send private message
JellyFish
Veteran


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1540
Location: Bergen

PostPosted: 21.10.2004 14:08    Post subject: Reply with quote

håper det ikke er noen store forandringer på dette tidspunktet. RBK står sammen.
Vi får se på slike ting etter sesongen, ikke nå. Da skulle de gjort noe tidligere.

Ola! du står!
_________________
Mikael Dorsin wrote:
Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt.
Back to top
View user's profile Send private message
stikkan
Junior


Joined: 15 Oct 2004
Posts: 5

PostPosted: 21.10.2004 14:12    Post subject: Reply with quote

Ola har iallefall min støtte! Håper de roer seg ned et par hakk og lar han fullføre jobben han har begynt på!
Back to top
View user's profile Send private message
Morten
Junior


Joined: 20 Oct 2004
Posts: 3

PostPosted: 21.10.2004 14:16    Post subject: Nettavisene Reply with quote

Helt sykt å se forsidene til nettavisene, aldri opplevd maken siden 11. september.
Back to top
View user's profile Send private message
Sondre
Senior


Joined: 16 Dec 2003
Posts: 130

PostPosted: 21.10.2004 14:59    Post subject: Reply with quote

Nå ser det ut som Ola må gå av, men hvor er det blitt av smartingene på brakka? De kan da vente til etter sesongen med å evt evvaluere sesongen. Vi KAN fortsatt vinne serien, gå videre i CL. Hvorfor begynne å bråke med dette nå ? foran de viktigste kampene på lenge? Synes det blir for lettvint å sparke han nå, la han jobbe ut sesongen! Når man ser på klubber som sparker trenerne, så gir det en kortvarig effekt, de vinner som regel en kamp, men så begynner det og rakne! Leste på vg.no at Eggen ble spurt om å ta over, men man må ta sånt med en klype salt. Uansett, la Eggen "hvile" i fred, ikke at han er dau, men at han skal ta over igjen nå blir bare dumt! Bruk han som en støtteperson, selvsagt, men å ansette han nå blir dumt!

La Ola jobbe i fred ut sesongen, så kan de heller ta evalueringen da!
_________________
-RBK
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Banksjef
Junior


Joined: 30 Apr 2004
Posts: 18
Location: Trondheim

PostPosted: 21.10.2004 15:01    Post subject: Reply with quote

Jeg tror rett og slett Ola har blitt forbannet over ikke å få den tilliten fra ledelsen som han har etterlyst de seneste dagene og derfor har tatt sin hatt og gått (helt frivillig)
Back to top
View user's profile Send private message
Morten
Junior


Joined: 20 Oct 2004
Posts: 3

PostPosted: 21.10.2004 15:07    Post subject: Reply with quote

Hentet dra dagbladet.no:

"PS! Hos BetOnBet kan man nå spille på om Ola By Rise vil få sparken i Rosenborg før 1. januar 2005. Oddsen på at han får ny tillit ligger i skrivende stund på 5.00, mens at han må slutte gir 1,2 ganger pengene."
Back to top
View user's profile Send private message
JellyFish
Veteran


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1540
Location: Bergen

PostPosted: 21.10.2004 15:11    Post subject: Reply with quote

Sondre wrote:
Nå ser det ut som Ola må gå av, men hvor er det blitt av smartingene på brakka? De kan da vente til etter sesongen med å evt evvaluere sesongen. Vi KAN fortsatt vinne serien, gå videre i CL. Hvorfor begynne å bråke med dette nå ? foran de viktigste kampene på lenge? Synes det blir for lettvint å sparke han nå, la han jobbe ut sesongen! Når man ser på klubber som sparker trenerne, så gir det en kortvarig effekt, de vinner som regel en kamp, men så begynner det og rakne! Leste på vg.no at Eggen ble spurt om å ta over, men man må ta sånt med en klype salt. Uansett, la Eggen "hvile" i fred, ikke at han er dau, men at han skal ta over igjen nå blir bare dumt! Bruk han som en støtteperson, selvsagt, men å ansette han nå blir dumt!

La Ola jobbe i fred ut sesongen, så kan de heller ta evalueringen da!


Nå er det klart at Ola og Trener-Temaet fortsetter i hvert fall ut sesongen. Tror det var det beste. Hadde vært hodeløst å hente inn en ny trener nå.
Nå skal spillerene og Ola vise alle pressefolk at RBK er det laget som ingen er over og ingen ved siden. (Altså, RBK skal ikke vinne gullet på målforskjell!)
_________________
Mikael Dorsin wrote:
Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 21.10.2004 16:05    Post subject: Reply with quote

Til dem af jer der har skrevet at Bratseth og Skutle har håndteret den her sag på en dårlig måde kan jeg kun sige en ting.
Jeg er 100% enig.
Synes ikke at det er smart at "afskedige" træneren når der stadig er 2 kampe tilbage, og man kæmper for seriemesterskabet. Og dere udtalelser om at man "gør op" efter sesongen har de jo løbet fuldstændig fra.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
sander a
Senior


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 135

PostPosted: 21.10.2004 16:36    Post subject: Reply with quote

Sondre wrote:
Nå ser det ut som Ola må gå av, men hvor er det blitt av smartingene på brakka? De kan da vente til etter sesongen med å evt evvaluere sesongen. Vi KAN fortsatt vinne serien, gå videre i CL. Hvorfor begynne å bråke med dette nå ? foran de viktigste kampene på lenge? Synes det blir for lettvint å sparke han nå, la han jobbe ut sesongen! Når man ser på klubber som sparker trenerne, så gir det en kortvarig effekt, de vinner som regel en kamp, men så begynner det og rakne! Leste på vg.no at Eggen ble spurt om å ta over, men man må ta sånt med en klype salt. Uansett, la Eggen "hvile" i fred, ikke at han er dau, men at han skal ta over igjen nå blir bare dumt! Bruk han som en støtteperson, selvsagt, men å ansette han nå blir dumt!

La Ola jobbe i fred ut sesongen, så kan de heller ta evalueringen da!


Er ikke kun resultatene som teller. Tror det avgjørende har vært at prestasjonene har vært svake omtrent hele sesongen, og ikke minst at prestasjonskurven også har gått nedover utover høsten, - noe som ikke akkurat vitner om at ting er i ferd med å ordne seg rent spillemessig.

Ledelsen har vel dermed ikke den store trua på at Ola er riktig mann til å få skuta på rett kjøl igjen, noe jeg faktisk kan si meg enig i.

Spørsmålet er bare hvem som er alternativet. Trond Sollied hadde vært en drøm, men tviler sterkt på at han vil hjem allerede nå...
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 21.10.2004 19:09    Post subject: Reply with quote

Synes dette er litt skivebom av RBK når det kommer fram at spillerne har ytret misnøye til Rune B. uten å konfrontere Ola selv.
Jeg tror Ola er en veldig dyktig mann generelt, ikke bare fotballfaglig. Han ville ha lyttet til spillernes innvendinger og gjort sitt for å bedre seg.
Han er tross alt som en debutant å regne.
Det blir utrolig feil å sammenligne med treningene med Eggen som har 30 års erfaring og Hareide som vel har 10 år når de ikke en gang tør å gå direkte til mannen å si at her er vi misfornøyd.
Spillerne med Hoftun i spissen burde skamme seg. Har ikke sett noe om hvor lenge Rune B. har kjent til misnøyen, men han også burde røsket tak i det med en gang.
I fotballnorge bør det være noen som ser sitt snitt til å kapre en god trener nå. Faktisk tror jeg Ola By kan bli den som leder laget som til slutt klarer å vippe RBK ned fra tronen.
Back to top
View user's profile Send private message
Jomer
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 590
Location: Trondheim

PostPosted: 21.10.2004 19:14    Post subject: Reply with quote

Synes vi eller skulle sparket noen spillere i ræva først jeg da! Før Ola... Skulle tro vi holdt med Real Madrid eller noe sånt møkkalag. For en personalpolitikk. Eier ikke Rune B. bein i nesa eller? Si opp trenern som har kvalifisert oss for cl og førsteplass i serien. Men live går videre. Med eller uten Ola. Støtt Rosenborg! Ikke spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 21.10.2004 23:54    Post subject: Reply with quote

Jeg trodde Bratseth klaget på vingling og manglende vilje til å bestemme seg da Åge fikk tilbud om landslagsjobben. Vetl, jeg synes ikke Rune har vært særlig mye bedre selv nå. Jeg forstår at han ikke kan gi noe endelig svar, når meningen er at alt skal evalueres etter sesongsslutt, men det går an å svare media på en mye bedre måte. Rune skal, i tunge tider, støtte helt og fullt opp om treneren, samme hvor mye evaluering det skal være etter sesongslutt. Sesongen er ikke over før i desember, og da har pressen glemt hva du sa til dem for to/tre måneder siden.

All honnør til Ola. Han er debutant som hovedtrener, og den jobben han påtok seg, er sannsynligvis Norges vanskeligste. I år har det gått noe på tverke, og spillerne bør nok først og fremst innse at de selv ikke har gjort nok for å selv gjøre noe med det. Og det faktum at Hoftun, Brattbakk og kompani løper rett til Rune med problemene, uten å konfrontere Ola selv, tyder på svært dårlig moral blant gamlegutta. Er de redd for generasjonsskiftet som enten vi vil eller ei, er pokka nødt til å komme snart? Ja, jeg har vært blant Olas fremste kritikere i perioder, og jeg er veldig delt i synet på om dette var riktig eller ei, men slik saken fremstår nå, får jeg enorm sympati med Ola.

"Ola By, du har betydd så my!"
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
pelun
Proff


Joined: 09 Aug 2004
Posts: 292
Location: Trondheim

PostPosted: 22.10.2004 00:15    Post subject: Reply with quote

Timingen kan diskuteres, men den er det Ola som har framprovosert. Avgjørelsen er genial! Jeg trodde det var alt for mye kammeraderi på Brakka til at noen torde å gjøre dette. All honnør til Rune Bratseth og Nils Skutle.

Ola har nemlig aldri vært en ledertype! Han var rett og slett en nødløsning når Hareide stakk av. En nødløsning som aldri fungerte fordi han ikke har nok autoritet.

Ellers takk for alt annet du har gjort for laget i mitt hjerte, og lykke til med barnebøkene og andre skriblerier... Regner med at det kommer en bok om denne sessongen etter alt du har notert.... Confused
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.10.2004 14:30    Post subject: Reply with quote

Jomer wrote:
Synes vi eller skulle sparket noen spillere i ræva først jeg da! Før Ola... (...) Støtt Rosenborg! Ikke spillere.


Kjetil Kroksæter sin kommentar i Adresseavisen i dag:

"Kjemien stemte ikke mellom den intellektuelle treneren og en mer grovkornet spillergruppe.

(...)

Man må spørre hvordan står det til med klubbens lovpriste åpenhet all den tid misnøyen med Ola By Rise ble feid under teppet et halvt års tid og spillernes langvarige murring ikke kom ledelsen for øret før for et par uker siden?"

Les mer: Står RBK-kulturen for fall?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb