English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sverre Nypan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1868

PostPosted: 03.11.2023 14:37    Post subject: Reply with quote

Vært for mye rovdrift av Nypan at han starter, burde komme inn heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 983

PostPosted: 06.11.2023 13:50    Post subject: Reply with quote

Pappa Nypan "garanterer" at Sverre blir i RBK hvertfall frem til sommeren

Quote:
– Planen er at han fortsatt skal være i RBK og utvikle seg videre her. Det handler om å få spilletid og om erfaring, og ikke minst mer læring, sier han.

Og påpeker at både Rosenborg som lag og sønnen isolert sett har variert i prestasjonene gjennom høsten.

– Kan du dermed garantere at Sverre blir i RBK gjennom vintervinduet?

– Ja, svarer far Nypan kontant.

Hvor det eneste forbeholdet er om RBK skulle «få et tilbud klubben ikke kan si nei til». Det finnes klubber som skal være klare til å gjøre et framstøt, men dette kan fort skje først til sommeren.

Uten at dette avgjør hvor lenge Nypan faktisk blir i Rosenborg.

– Det er viktig for oss at ting er godt planlagt. Vi kan se både ett og to år fram i tid, sier Nypan.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 911
Location: Norway

PostPosted: 06.11.2023 20:50    Post subject: Reply with quote

For en vanvittig prestasjon i går. 16 år altså.
_________________
"Avløsning, Ernst! Avløsning!"
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3946
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 06.11.2023 21:04    Post subject: Reply with quote

Det er litt trist for norsk fotball at talentene nå reiser ut så tidlig. Det er forståelig og sikkert delvis bra for videre utvikling, men tenk hvor bra ES hadde vært dersom vi greide å holde de her til de ble 22-23 minst.

En del kommer jo tilbake som skadeskutte lam, men de fleste etablerer seg på et ok nivå og enkelte blomstrer vilt til å være en så liten nasjon som vi er...

Det som slår meg er jo at det virker å være mye mindre import av gode spillere fra utlandet enn det var før. Spillere som kanskje ikke slo helt igjennom, men som brukte Norge som et springbrett over 2-3 år. Sapara osv.

Nå kan det være at jeg ikke er fotballinteressert nok i annet enn RBK til å legge merke til slike ankomster, men tar jeg helt feil når jeg sier at det er mindre spillere som kommer nå enn før? I allefall som slår igjennom tenker jeg.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.11.2023 23:54    Post subject: Reply with quote

Arne Nypan:

— Sverre blir sannsynligvis i Rosenborg i minst to sesonger til, sier han.

Les mer: Tok over som toppsjef - resultatene stupte
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.11.2023 00:06    Post subject: Reply with quote

– I fjor trente jeg for mye, men vi har tatt det noe ned nå slik at jeg ikke pusher grensene, men ligger akkurat under. Med mindre belastning, får jeg også muligheten til å spille flere kamper, sier RBK-talentet.

Så skal to mandler bort når sesongen er over.

– Da slipper jeg å få halsbetennelse annenhver helg.

Pappa Arne Nypan husker ikke statistikken fra kampen mot Strømsgodset i sommer da sønnen scoret og laget vant 1-0, men fisker opp mobilen fra baklommen.

– Du løp 12,4 kilometer i løpet av kampen, ser jeg. Det er langt, sier han.

Til sammenligning løp Martin Ødegaard i underkant av 11 kilometer per kamp han spilte i Premier League i fjorårssesongen. Arsenal-kapteinen var spilleren som løp syvende mest i hele ligaen. I kampen mot Godset lå Sverre Nypan også i toppsjiktet blant de som løp fort, både over 29 og 25 kilometer i timen, pluss i statistikken som teller antall bråstopp og akselerasjoner.

(...)

Hovedpersonen kan huske hver eneste lille detalj fra matchene, ikke bare de som henger på veggen, men samtlige. Den ene gule og blå vimpelen der oppe minner ham om da han scoret Norge G15s første mål mot Sverige en høstdag i 2021. Da snappet han en feilpasning, dro av en spiller og kylte ballen lavt i det ene hjørnet. Norge vant 6–0. En fin kveld, med andre ord. Men mest av alt handler tankearbeidet om selvransakelse.

– Etter kamper tenker jeg på hva jeg kunne gjort annerledes og bedre.

Les mer: RBK-juvelen har samme agent som Erling Braut Haaland
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1890
Location: Selsbakk

PostPosted: 23.11.2023 22:10    Post subject: Reply with quote

En lovende sesong, men samtidig ser man en del mangler som de største talentene har. Han har også variert en del - spesielt mot litt bedre motstandere.

For hans og vår del, må han ikke finne på å gå videre nå. Hvis han skal kunne klare å gå fra å ikke være blant de helt beste i et svakt RBK til å bli en av de beste i Eliteserien, må han ta noen steg. Det er jeg veldig sikker på at han gjør - så lenge han blir her.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 23.11.2023 23:01    Post subject: Reply with quote

Han har faktisk vært blant de beste i RBK, på toppnivået. Så har det variert litt, men det tåler vi når gutten er 16 år. Enig i at det er lurt å bli å få spille på seniornivå. Men det har ikke gått dårlig med spillere som Martin Ødegård og Oscar Bobb heller. Det er ikke gitt at det beste valget er å være i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
Talent
Senior


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 114

PostPosted: 24.11.2023 10:50    Post subject: Reply with quote

Men samtidig, hvem har ikke variert i prestasjonene denne sesongen? Hvis noen, så er det fordi de har levert jevnt dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6738
Location: South-west coast exile

PostPosted: 24.11.2023 10:54    Post subject: Reply with quote

Men først og fremst, hvis ikke en 16-åring skal få lov til å være litt variabel i prestasjonene, da kan vi like godt legge ned klubben. Dagene da det ikke var rom til å bli god i Rosenborg er forbi.
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 342

PostPosted: 24.11.2023 15:43    Post subject: Reply with quote

Det er ikke Nypan på 16 som er problemet i dette laget. Selvsagt svinget han, og enda mer selvsagt er det når du spiller på Rosenborg i 2023. Det er enklere å prestere stabilt på et lag i medgang.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 24.11.2023 16:29    Post subject: Reply with quote

Håper han blir værende. Spennende type som bare kommer til å bli bedre. Vi trenger ham og forhåpentligvis kan vi være en arena der han kan utvikle seg videre.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13699
Location: Namsos

PostPosted: 24.11.2023 18:39    Post subject: Reply with quote

Starter for U19 laget i finalen som starter kl 19. Litt spesielt.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.11.2023 19:18    Post subject: Reply with quote

Tipper etter eget ønske - samt for å gi Skjelbred plass på laget på søndag.

Ellers:

I den siste episoden av «Fotballpunch» har Yaw Amankwah møtt Nypan for å grave i supertalentets fotballhjerne.

Les mer: «Det er ingenting som er mer patetisk enn å være en god taper»

Litt rart å bruke sitat fra Amankwah i overskrifta?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 24.11.2023 20:09    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Starter for U19 laget i finalen som starter kl 19. Litt spesielt.

Tenker han har lyst til å vinne sammen med kompisene sine. Og det er ikke noe å spille for i serien med a-laget uansett.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 25.11.2023 12:31    Post subject: Reply with quote

Synes det er positivt at aldersbestemte spillere som er på A-laget, vil bidra. Dessuten er det ikke forbudt å spille 2 kamper på 48 timer.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 05.12.2023 14:41    Post subject: Reply with quote

nrk.no nesten ordrett wrote:
RBK-juvelen Sverre Nypan (16) ble kåret til årets unge spiller i Eliteserien mandag.

Nypan har levert en kjempesesong i RBK og har fått sitt gjennombrudd på det øverste nivået i norsk fotball.

«Sverre Nypan har vært det store lyspunktet i årets Rosenborg-sesong. Med sin uredde spillestil og kloke fotballhode har han sjarmert og imponert en hel landsdel. Juryen gratulerer Sverre Nypan som Årets unge spiller i Eliteserien!», heter det i juryens begrunnelse.

Jakob Napoleon Romsaas, Tobias Gulliksen og Mathias Løvik Twisted Evil var de øvrige nominerte.


Very Happy RBK
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6681

PostPosted: 05.12.2023 16:17    Post subject: Reply with quote

RBK RBK RBK Nypaninho!!!! RBK RBK RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.12.2023 15:22    Post subject: Reply with quote

Nettavisen:

16-åringen som nylig fylte 17 år har på imponerende vis gått foran for et Rosenborg-lag som har slitt tungt dette året.

Les mer: Ã…rets unge spiller: Sverre Nypan (Rosenborg)

Litt spesiell formulering. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MGrand3
Junior


Joined: 28 Feb 2018
Posts: 57

PostPosted: 24.12.2023 23:04    Post subject: Reply with quote

Sverre (16) og Martin (15) på midten for Norge om noen år høres ikke så verst ut, det.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.12.2023 16:05    Post subject: Reply with quote

– Du har vært tydelig på at du ikke har noe behov for å forlate Rosenborg i januar. Samtidig er klubben i en økonomisk presset situasjonen. Om det ramler inn et bud på 100 millioner kroner, hvordan ser du på situasjonen din da?

– Det er litt opp til flere. Jeg skal ikke si så mye, men det aller beste for meg hadde vært å bli i Rosenborg i hvert fall et år til. Men man vet aldri og Rosenborg er i en situasjon der ikke alt handler om hva jeg vil, og da er jeg åpen for å hjelpe dem også med det jeg kan. Men det er ganske uaktuelt, ja.

– Så om det er opp til deg, blir du værende ut januar?

– Ja.

Les mer: Stjerneagent Rafaela Pimenta om Sverre Nypan: – Det er spektakulært
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.12.2023 20:06    Post subject: Reply with quote

Det manglet ikke på trekkplaster da årets romjulscup i futsal ble arrangert tredje juledag i Oppdal Idrettshall. Håkon Røsten tok med seg både storebror Elias og lillebror Fredrik. Rennebus førstedivisjonslag i futsal forsvarte nabobygdas ære, og Sverre Nypans bein som transfermarkt.com har en samlet verdi på 90 millioner danset på parketten.

(...)

Nypans 06 Elite kvalifiserte seg til sluttspillet som nest beste tredjeplass i gruppespillet.

- Vi er en godt og blandet gjeng fra Trondheim og Oppdal. Jeg fikk en melding om at jeg måtte stille, og jeg har ikke noe annet å gjøre på hytta i ferien, så dette passet godt, sier Nypan til OPP mellom gruppespillet og sluttspillet.

Nypan har hytte i Oppdal. At beina hans er verdt en formue er han ikke bekymret for, selv mot old boys og høy temperatur.

- Blir det for røft så går jeg av, sier trønderen.

(...)

Mens Røsten-brødrene tapte for Rennebu, ble det opp til Sverre Nypans lag Elite 06 å hindre rennebuseier i romjulscupen i Oppdal. De tapte for de gamle A-lagsgutta fra Oppdal i gruppespillet, men i semifinalen var Nypan & best og vant 3–1. Dermed ble det finale mot Rennebu som de tidligere på dagen hadde tapt 0–2 for.

Det ble en tett match i 2x 10 minutter, og da Rennebu tok ledelsen ved HÃ¥kon Halseth et godt stykke ut i 2. omgang trodde nok de fleste at det ble futsalekspertene som skulle vinne.

Men med få minutter igjen dunket Jonas Sandvik inn utligningen og like etterpå ledermålet.

Da satte Rennebu inn en utespiller i mål for å jakte utligningen, men istedet satte oppdalingen Børge Staverløkk inn spikeren i kista. 3–1 og seier for 17-åringene!

Les mer: RBK-stjerner i julecup-drama: – Ekstremt deilig!

Bilder fra cupen viser imidlertid Nypan i en helt annen trøye enn den som forhåpentligvis står hans hjerte nærmest. Journalisten blir litt redd idet Nypan skal konfronteres.

– Det er vel ikke en Rosenborg-trøye du har på deg her?

– Nei, det er en Vålerenga-trøye. Det er en på laget jeg kjenner veldig godt som hadde drakten liggende.

– Men hvorfor Vålerenga?

– Vi måtte ha på oss blå trøye og svart shorts. Det måtte bli sånn. Det var den eneste trøya.

Les mer: Her spiller Sverre Nypan i upopulær trøye: – Det måtte bli sånn

Ser ut som om Havig sto i mål, sjøl om han er 19.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2527

PostPosted: 28.12.2023 23:10    Post subject: Reply with quote

Deilig å se at proffgutta blir med på slike turneringer. Det er det som gjør de gode. Det er i interesse, lidenskap og hardt arbeid som har gjort hva de er i dag.... og mange glemmer dette når man blir plukket opp i større klubber og havner i en tilværelse med regide rammer og obligatoriske treninger. Og kanskje noen har signert noen regide kontrakter som nekter de i trene og spille på amatørnivå...
For 20 til 15 år siden var det vanlig at spillere fra lyn, vif, stabæk og lillestrøm spilte i coca-cola -cupen i romjula i oslo. Sykt høyt nivå, og utrolig artig for alle andre som spilte med eller mot disse spillerne. Det eksisterer noe lignende i dag med supporter-cupen om sommeren, men ikke nærheten av hva det har vært.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 02.01.2024 15:18    Post subject: Reply with quote

Kan forstå klubbene og da, kjedelig hvis spilleren blir langtidsskadet fordi han spilte en slik cup. Var det ikke Midtsjø som dro på seg en skade i en slik turnering i romjula et år da?

Mener ikke at klubbene skal i legge forbud, men det bør være tydelige rammer for hva som er greit og at spillerne må utvise skjønn og være forsiktig, ikke ta for mye risiko.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 983

PostPosted: 03.01.2024 11:39    Post subject: Reply with quote

Hvor store begrensninger klubber legger på spillerenes fritidsaktiviteter vokser gjerne i takt med hvor mye penger klubben betaler spilleren og spillerens verdi (både økonomisk og sportslig). Nypan er verdifull på alle måter, men samtidig er det en risikovurdering. Å delta i en futsalcup utenfor sesongen er rimelig lav risiko, selv om uhell selvsagt kan skje. Futsal regnes nok av mange klubber som grei trening i vintermånedene. Odin Holm spilte eksempelvis futsal for Kattem etter sesongslutt med Vålerenga i 2022.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Next
Page 17 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb