English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sverre Nypan
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 12.04.2022 11:55    Post subject: Reply with quote

Ligger en oversikt også her over minstelønnssatsene. Jeg har vel tvil om at en spiller som er 15 år og ikke påbegynt videregående opplæring en gang (?) drar seg mot en halv million i årslønn. Det er vel også (forhåpentligvis) en av de positive tingene som kom fra akademiet at de ikke bare skulle utdanne fotballspillere, men også mennesker. Regner med grunnskole og VGS inngår i dette.
_________________
«Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...»
Back to top
View user's profile Send private message
MichaelScarn
Senior


Joined: 31 Jan 2022
Posts: 118

PostPosted: 15.04.2022 12:54    Post subject: Reply with quote

Dette tenker jeg nok at det store apparatet rundt Nypan har kontroll på.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.04.2022 22:31    Post subject: Reply with quote

I november 2020 spilte han på g14-laget til Nardo. Ett år etter trente han med a-laget til Rosenborg.

Hvordan ble det slik? Hvordan er livet som fast del av RBK? Og ikke minst: Hva tenker en 15-Ã¥rig RBK-proff om framtida?

Les mer: RBKs brennhete 15-Ã¥ring: Ringes ned av klubber og agenter
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 30.05.2022 20:16    Post subject: Reply with quote

Noen som vet noe status her? Har ikke vært på banen siden han herjet (ifølge tekstoppdateringene) på G16 landslagssamling 5-9 mai.

Hadde jo håpet å se han i cupen mot Verdal men virker som om han ble skadet i siste kamp på den samlingen eller rett etter da han ikke var med mot Verdal og heller ikke har vært å se på RBK2 eller G19.
Back to top
View user's profile Send private message
Jomer
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 590
Location: Trondheim

PostPosted: 30.05.2022 21:40    Post subject: Reply with quote

Er snart tilbake, skal trene med ball uka her. Overhørt i kaffekøa på 2er banen.
_________________
ultras nidaros
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 30.05.2022 21:56    Post subject: Reply with quote

Flott. Satse på å se han mot Levanger i cupen om 3 uker.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.06.2022 18:17    Post subject: Reply with quote

Sju minutter før slutt i siste kamp fikk han røff behandling av en motspiller på Polen.

Resultatet ble et kraftig overtråkk.

– Jeg fikk en takling mot leggen og tråkket over. Da røk det ene leddbåndet under kulen, og så var det et annet som var nære å ryke. Siden det har jeg egentlig bare trent meg opp, sier Nypan.

(...)

– Det som er sjeldent med Sverre er at han har så stor helhet i spillet sitt i så ung alder. Han god offensivt med tanke på å bygge angre og har en x-faktor i å skape ting i mellomrom. Samtidig er er han god defensivt og flink i kontring både offensivt og defensivt, sier Jalland og legger til:

– Det er sjeldent jeg har sett en spiller med så stor pakke i så ung alder. Som regel er det klare huller, men her er overraskende mye på plass. I tillegg har han veldig bra mentalitet, sier Jalland.

Les mer: Landslagssjefen roser RBK-talentet: – Det som er sjeldent med Sverre
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.07.2022 15:15    Post subject: Reply with quote

Først slet han med ankelen, etterfulgt av en overbelastning i kneet.

– Jeg har vært en del borte, så det er godt å være tilbake, for det er lenge siden jeg har spilt kamp. Jeg startet kanskje litt for tidlig etter ankelskaden, så rullet det bare på, men nå er jeg tilbake og helt frisk, forteller Nypan til Nidaros.

(...)

At Nypan er tilbake på fotballbanen, gleder Rosenborg-trener Kjetil Rekdal. Han var på plass da Nypan scoret to mot Rana.

– Det er veldig fint at han er tilbake. Sverre gjør det bra på trening hver dag. Han hadde nok fort vært aktuell for et innhopp allerede hvis det ikke hadde vært for at han var borte en stund. Når han trener med oss, så viser han seg fram hver dag, sier Rekdal.

Les mer: Rekdal med gladbeskjed til Sverre (15): – Det er artig å høre

Som "sommerjobb" har midtbanetalentet allerede vært med i kamptroppene mot Aalesund og Tromsø.

- Det er helt fantastisk å være med og oppleve hvordan det er - og hvordan de gjør det før kamp. Jeg føler at jeg har blitt godt kjent med de andre og at jeg er godt inne i laget nå, forteller 15-åringen til rbkweb.no.

(...)

- Hvordan blir treningshverdagen nå som du er ferdig på ungdomsskolen?

- Jeg begynner på Strinda (videregående skole). Sånn som det ser ut, skal jeg følge A-laget framover og spille Rosenborg 2-kamper. Det blir skole på ettermiddagen og kvelden. Det blir noe nytt, men det er artig!

Les mer: - Jeg føler at jeg er godt inne i laget
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.10.2022 16:22    Post subject: Reply with quote

Nå forteller 15-åringen selv om fire rotete måneder for egen del:

– Det startet med en at jeg fikk en smell på landslagssamling i Romania tidlig i mai. Etter en takling ble jeg skadet i en ankel. Da jeg var tilbake, fikk jeg en overbelastning i kneet. Og da det ga seg, og jeg hadde trent vanlig i noen uker, pådro jeg meg en strekk i hofteleddsbøyeren.

Nypan har nå trent for fullt i to uker, og er høyaktuell troppen til Kristiansund.

(...)

– Han er en superambisiøs gutt, som kommer til å bli en viktig spiller for RBK en dag, om alt går som forventet. Han vil også ta det lenger enn til a-laget i RBK, om talentet forvaltes riktig, starter RBK-treneren.

SÃ¥ kommer det:

– Og så lenge han er tilgjengelig, så kommer han til å få debuten i løpet av høsten. Kanskje allerede til helga!

Les mer: Endelig kan stortalentet smile igjen. Nå får Sverre (15) garanti av Rekdal

Ser at farfar Sverre Nypan har spilt for Leinstrand, så da får vi tro at etternavnet kommer fra nettopp Nypan. Var dog lavoddser fra før av. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MichaelScarn
Senior


Joined: 31 Jan 2022
Posts: 118

PostPosted: 01.10.2022 17:26    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ da er vel faren den Nypan som sitter i konsernledelsen til Sparebank1.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.10.2022 17:56    Post subject: Reply with quote

Pappa Arne er adm. dir. i SpareBank1 Regnskapshuset SMN AS, ja.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 20.10.2022 14:49    Post subject: Reply with quote

Involvert i 3 av de 4 målene til Norge G16 mot Belarus i dag i EM kvaliken. 2 x assist og 1 andre assist i tillegg til at han spilte gjennom en lagkamerat som ble felt og fikk straffe. Sto bak det meste i dag virker det som

Håper virkelig vi får sett han i en av de siste kampene. Trolig mot Sarpsborg eller Jerv vil jeg anta. Spesielt om man har sikret medalje.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 20.10.2022 19:33    Post subject: Reply with quote

Gå inn på fridiskusjon.no og se fine assister fra kampen. Ser ut som en million…
«Deilig boys» som gutter på den alderen sier.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.10.2022 19:49    Post subject: Reply with quote

Evt. Twitter.

Har en følelse av at debuten hans først kommer mot Sarpsborg - etter å ha blitt guttenorgesmester dagen før.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rob Koren
Junior


Joined: 11 Oct 2022
Posts: 95

PostPosted: 27.10.2022 13:05    Post subject: Reply with quote

Sak om Nypan på Adressa (pluss-sak).

RBK-talentet begeistrer: – En juvel
https://www.adressa.no/sp...r-en-juvel

Bør gis anledning for å spille førstelagsfotball (kanskje ikke mot B/G), slik at han ikke ender opp som han trønderen på Oslo øst.

Har bare kontrakt ut 2023 også atm Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 1994

PostPosted: 27.10.2022 13:09    Post subject: Reply with quote

Nå blir det kamp om gutten fra 2023. Gi gutten A-lagskontrakt nå, og hvis han ikke er god nok for A-laget, så lån han ut i en klubb som gir han riktig utfordring og spilletid. Altfor god til råtne på RBK2, som flere har gjort.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.10.2022 16:55    Post subject: Reply with quote

Som du ser i åpningsinnlegget i denne tråden, skrev han proffkontrakt og ble bundet til klubben allerede 6. januar.

11. april ble han tatt opp i A-stallen og gitt ny kontrakt.

Ergo alt det formelle på stell. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 06.11.2022 21:36    Post subject: Reply with quote

For en spiller han kommer til å bli!!!!

NÃ¥ gror det godt dere med Nypan, Broholm og Holte!

Fantastisk kamp han leverte i dag, det var nesten tårer i øyekroken RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 06.11.2022 23:28    Post subject: Reply with quote

Rekdal lar de unge slippe til. Digger det.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 06.11.2022 23:52    Post subject: Reply with quote

Lenge siden man har sett så mange slippe til ja. Har vel gitt debuten til 6 spillere fra akademiet denne sesongen i ligasammenheng. Broholm, Nypan, Holte, Tangvik, Røsten og Chrupalla. I tillegg fikk Tobias Dahl og Dennis Gaustad en kamp i cupen (noe som riktignok har vært en vane før også, at en eller to nye slipper til i en enkel cupkamp).
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.11.2022 23:56    Post subject: Reply with quote

Det er jo lov å håpe; kanskje vi igjen sitter på en gyllen generasjon som med Selnæs, Svensson og Midtsjø? Det begynner jo å bli ei stund siden disse slo gjennom.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 07.11.2022 00:50    Post subject: Reply with quote

Bør bli gode spillere av flere av de ja. Har spesielt troen på Broholm og Nypan. Røsten er jo også veldig lovende men med forsvarsspillere der det jo enda tøffere å slå gjennom men håper han klarer det. Og det samme gjelder jo Tangvik på keeperplass. Men Tangvik kommer jo på et godt tidspunkt i og med at Hansen neppe er keeper her veldig mye lenger.

Holte har jeg sett for lite av men virker jo også som en veldig lovende type. Kan bli bra spiss av han om utviklingen fortsetter.

Chrupalla har jo god venstrefot men han blir sikkert ikke noen RBKer vil jeg tro. Er jo lånt ut til KBK for neste sesong også allerede så er ikke sikker på om han kommer tilbake i RBK drakt.


Men godt å se at akademiet produserer spillere igjen. Og flere vil nok dukke opp fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 07.11.2022 10:04    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
For en spiller han kommer til å bli!!!!

NÃ¥ gror det godt dere med Nypan, Broholm og Holte!

Fantastisk kamp han leverte i dag, det var nesten tårer i øyekroken RBK


En fantastisk kamp var det vel ikke. Det var sånn midt på treet, falt absolutt ikke gjennom men markerte seg heller ikke.

For en 15. åring er jo bare det sykt imponerende men han var på ingen måte like dominerende som Broholm var da han fikk sine første minutter.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 07.11.2022 13:47    Post subject: Reply with quote

Synes det var en fantastisk kamp av ham til å være 15 år, klarte seg mye bedre utover kampen enn det jeg hadde trodd.

Men selvfølgelig var det ikke dynamitt, men tenk en treningsvinter til, et år til på baken... mmmm
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 07.11.2022 13:57    Post subject: Reply with quote

Gutten er så vidt konfirmert. Det tatt i betraktning spilte han godt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 17, 18, 19  Next
Page 2 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb