English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sam Rogers
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
krysstvælla
Rutinert


Joined: 06 Mar 2013
Posts: 515

PostPosted: 11.11.2022 10:38    Post subject: Reply with quote

https://www.nettavisen.no...-95-745077

Quote:
Flere MLS-klubber har også vist interesse for Sam Rogers.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 11.11.2022 11:05    Post subject: Reply with quote

selg selg selg
Back to top
View user's profile Send private message
BDESupermanStrand
Proff


Joined: 13 Oct 2022
Posts: 302

PostPosted: 14.11.2022 13:25    Post subject: Reply with quote

Vært moro å sett Rogers som makkeren til Tengstedt i går
Back to top
View user's profile Send private message
ZOOlander
Veteran


Joined: 18 Jul 2012
Posts: 1045
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 14.11.2022 14:28    Post subject: Reply with quote

Alltid kjedelig å klage på egne spillere, men Sam har rett og slett ikke vist seg god nok i mine øyne.. For 2023 og Europa må vi opp noen hakk. Dersom det er interesse og mulighet for å gjøre seg noen penger mener også jeg vi bør selge.. Og når Giampouli tilsynelatende skal tilbake til Boca bør vi få inn en skikkelig talentfull 20-21 år gammel stopper- og gi flere sjanser til Røsten!
_________________
Saklig
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1517

PostPosted: 14.11.2022 14:52    Post subject: Reply with quote

Er enig, selg så fort som overhode mulig, men med det sagt hadde det nok vært bedre om han spilte som høyre stopper. Det er ikke akkurat slik at Reitan har gjort noe som helst i år, verken som høyre vingback eller høyre midtstopper. Sannheten er kanskje nærmere om at hadde man fjernet det trønderske alibiet til Reitan så hadde han ikke spilt for oss
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 14.11.2022 18:17    Post subject: Reply with quote

Det vil jeg påstå stemmer, Sjiraff. Reitan er så middelmådig som du får det.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 14.11.2022 19:32    Post subject: Reply with quote

Rogers er veldig ujevn , kan trekke opp scoringer fra hatten som i går og kan slå gode pasninger gjennom pressledd, nedsiden er svak på defensiv dødball og svært ofte ut av posisjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 14.11.2022 20:22    Post subject: Reply with quote

Det er ikke Rogers som dukker opp i hodet mitt når jeg tenker på gode pasninger gjennom pressledd.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 14.11.2022 20:38    Post subject: Reply with quote

Det er vel klinkende klart at våre forsvarsspillere ikke holder mål. Det gjelder jo alle, selv om Henriksen kanskje er i nærheten. Tagseth har aldri vært en forsvarsspiller, han ser jo nesten ikke over kanten av leggbeskyttere.

Sam Rogders har vært en skuffelse. Et par spektakulære mål endrer jo ikke på det.

Men er elefanten i rommet at opplegget blir feil, med tre stoppere bak og vingbacker?? Det kan virke som om vi må ha sykt gode spillere for at dette skal funke?
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 14.11.2022 20:41    Post subject: Reply with quote

Nå er det vel 3 stoppere og vingbacker som er en av de mest brukte formasjonene hos topplagene i Europa. I Norge spiller 3 av de fire øverste lagene med nettopp den formasjonen. Utviklingen går vel den veien!
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 14.11.2022 21:24    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Det er ikke Rogers som dukker opp i hodet mitt når jeg tenker på gode pasninger gjennom pressledd.


Syns han var god på dette i går, men det går for seint.

Ikke god nok defensivt, så får håpe det er noe i ryktene om MLS. Når man spiller med 3 stoppere så må man nesten ha en venstrebeint en. Syns Skjelvik gir mye mening.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 15.11.2022 08:51    Post subject: Reply with quote

Rogers god mot Sarpsborg? Da må du se kampen igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 15.11.2022 10:56    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Nå er det vel 3 stoppere og vingbacker som er en av de mest brukte formasjonene hos topplagene i Europa. I Norge spiller 3 av de fire øverste lagene med nettopp den formasjonen. Utviklingen går vel den veien!


Hundre prosent feil. Så godt som alle de beste lagene i de europeiske ligaene spiller med fire bak. La oss ta topp tre i de forskjellige europeiske ligaene akkurat nå: I England spiller Arsenal, Manchester City og Newcastle alle med fire bak. I Tyskland spiller Bayern, Freiburg og RB Leipzig alle med fire bak. I Italia spiller Napoli, Milan og Juventus alle med fire bak. I Spania spiller Barcelona, Real Madrid og Real Sociedad alle med fire bak. I Frankrike spiller PSG tidvis med tre bak (for å kunne slippe løs Mbappe/Neymar/Messi), Lens spiller med tre bak, og Rennes spiller med fire bak.

Grunnen til at så få lag som ønsker å være helt i toppen over tid spiller med tre bak er at det er vanskeligere å styre kampen og skape sjanser i eget spill med tre bak. Det er mulig å gjøre det: Atalanta og Brighton er eksempler, selv om heller ikke de er stabile topplag. Men ser man på de beste lagene i dagens fotball spiller så godt som alle varianter av gode gamle 433.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 15.11.2022 12:00    Post subject: Reply with quote

Utfordringen med tre bak er at du setter enorme krav til omtrent alle, vingbackene skal være både ving og back, sidestopperne skal både være stoppere og sidebacker, midtbanespillerne må dekke voldsomme rom.

Trebackslinje om noe har vel typisk vært et slags mottrekk for å nulle ut varianter av 4-3-3 som har vært ganske dominerende i en 10-15 år nå.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 15.11.2022 16:48    Post subject: Reply with quote

Tuchel spilte vel med 3 bak i Chelsea. Du kommer til å slippe inn mye mål med denne 3-5-2 hvis du ønsker å angripe selv og ikke bare ligge i en 5-3-2 og kontre. Det er ikke lett å finne gode nok ving backer. De skal ha stor motor, være gode 1v1 både offensivt og defensivt og i tillegg legge gode inlegg og være hurtige.
Det ble jo også Tuchels problem i Chelsea når han måtte begynne å styre kamper selv da det ble stilt forventninger til dem om seriegull. Da kunne de ikke bare ligge i en 5-3-2, som RBK, og kontre.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 15.11.2022 17:20    Post subject: Reply with quote

Tottenham spiller vel med 3 bak også. City har og gjort det i enkelte kamper. Både Molde og LSK har brukt 3-backslinje i år. Har jo fungert greit det.
Tror ikke det er der problemet ligger. Formasjon er et utgangspunkt.
Personlig liker jeg best 4-3-1-2 formasjon, men samme for meg så lenge man vinner fotballkamper.
En trebackslinje med Reginiussen, Stadsgaard og Jim Larsen hadde fungert ganske greitt tror jeg!
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 15.11.2022 18:06    Post subject: Reply with quote

Noen ganger syns jeg det er litt fornøyelig å se hvor fort argumentene endrer seg...

Hvordan kommer man herfra...

Ratatosk wrote:
Nå er det vel 3 stoppere og vingbacker som er en av de mest brukte formasjonene hos topplagene i Europa. I Norge spiller 3 av de fire øverste lagene med nettopp den formasjonen. Utviklingen går vel den veien!


... og hit, i løpet av et øyeblikk?

Ratatosk wrote:
Tottenham spiller vel med 3 bak også. City har og gjort det i enkelte kamper. Både Molde og LSK har brukt 3-backslinje i år. Har jo fungert greit det.


Very Happy
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 14.01.2023 15:10    Post subject: Reply with quote

Som meldt i en annen tråd, så er han altså tatt ut på landslaget til USA.

Får håpe det gjør at interessen øker fra MLS. Ikke god nok.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
krysstvælla
Rutinert


Joined: 06 Mar 2013
Posts: 515

PostPosted: 29.01.2023 10:03    Post subject: Reply with quote

Kom inn etter 72 minutter mot Colombia i natt og fikk med det sin debut for det amerikanske A-landslaget.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.03.2023 23:55    Post subject: Reply with quote

- Forrige kamp var veldig skuffende for min egen del. Sånt skjer noen ganger, men du må bare gå videre og ikke overtenke. For jeg har fått det til før og bevist at jeg kan spille bra. Så det er ikke verdens undergang, mener Rogers.

- Hva tenker du om konkurransen med Reitan?

- Hvem som presterer best og hva trenerne bestemmer - det er opp til dem. Jeg kan bare gjøre det som jeg kan gjøre utpå banen. Jeg tenker bare på meg sjøl.

Les mer: - Du må ikke overtenke

Jeg har forresten begynte å teste Good tape litt for lette på tastinga. Bedre kvalitet på engelsk enn norsk, men fungerer brukbart for begge deler.

Original transkripsjon av svarene til Rogers i saken over:

Quote:
"I think I've been doing well in training the last few weeks. Since we got back from Marbella, I was sick for a while, so like half the month of February. So it took me a little time to get back in shape and all that.

"But today was obviously just very disappointing for myself. And sometimes that happens, but just got to move on and not overthink things because I've done it before. I've proved I can do it, play well before, so it's not the end of the world for me. Just move on from it and learn.

"Yeah, whoever's performing better and whatever the coaches decide, it's up to them. I can only do what I can do on the field, so I'm just worried about myself.

"You know, we're obviously still working on things. Preseason is still, there's two more games, so I think we'll start to narrow down on specifics and tactically. Now that everyone's in a good physical shape, that's taken care of. So I would imagine now starts the specific prep on situational press and when we have the ball and stuff like that.

"So I'm not stressed about it. Just bad half, bad game, it happens. Nothing to overthink.

"Yeah, I think we're just itching to get the season started. It's been a long preseason, a lot of games, a lot of weeks. I think maybe we're just getting impatient because we want the season to start."


Rimelig smart robot.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 23.03.2023 00:49    Post subject: Reply with quote

De begynner ikke med det taktiske før nå?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 23.03.2023 01:04    Post subject: Reply with quote

Det kan umulig ha vært trent nok taktisk etter å ha sett Vikingkampen. Finsken sa vel det samme at det var mye mer taktisk i Finland. Så her er det mangelvare.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 972

PostPosted: 23.03.2023 10:42    Post subject: Reply with quote

Rekdal og Frigård prioriterer fysisk kapasitet i treningshverdagen? Så overraskende Rolling Eyes

Ser jo på Innsiden også at nesten alle kommentarer og tilbakemeldinger til enkeltspillere går på fysikk ("større kapasitet, greie mer, tåle mer, jobbe hardere").

Lurer på hvor godt trent spillergruppa må være før de får lov til å fokusere på å lære å spille fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2657
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 23.03.2023 14:19    Post subject: Reply with quote

Bare rent språkteknisk, så betyr jo det han sier ("I think we'll start to narrow down on specifics and tactically") egentlig at de skal begynne å se på detaljene. Men for all del, det er jo også mulig de ikke har åpnet taktikkboka før midtveis i mars, treningskampene så langt kan jo tyde på det.
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 23.03.2023 15:37    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er bekymringsfullt at Sam som nå har spilt 3-5-2 under Rekeballene i 3-4 år ennå ikke har taktikkene klare!.
Men hey jeg er egentlig ikkje overasket
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 13, 14, 15  Next
Page 10 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb