English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde FK 2022
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 03.11.2022 13:45    Post subject: Reply with quote

Tror salg av drakter og supportereffekter (var vel nesten 2MNOK i omsetning første halve sesong) og avgjørende scoring mot Ajax som sikret Europa gjorde at den investeringen slo greit ut.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.11.2022 22:29    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg er også lei av å høre på (Adressa-)gnålet om at Bendtner var et bomkjøp. Nedturen begynte først da han ble skadet i det han feilaktig fikk annullert utligninga mot Brann og mistet VM i 2018. Like fullt bidro han helt greit med å sikre dobbeltmesterskap samme høst.

Ståle wrote:
Det å få garantier om at eventuelle tap blir dekket, gjør jo at man kan satse på en helt annen måte, da man omtrent ikke trenger å gjøre risiko-vurderinger.


Enig. Merket meg det samme i saken. I praksis kan Molde ha veldig optimistiske budsjetter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 04.11.2022 10:06    Post subject: Reply with quote

Nå var jo Bendtner en kalkulert risiko. Vi hentet han i hovedsak fordi vi hadde troa på at han kunne selges videre etter EM. Det var mye spiller i gutten og helt til han blei skada var han jo så og si inne i stallen til Hareide. Jeg trur ikke summen vi hadde fått hadde vært kjempestor, men jeg trur nok vi hadde gått i plus om han hadde fått den EM plassen.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 04.11.2022 10:13    Post subject: Reply with quote

Personlig tror jeg vi kunne fått en meget god sum for Bendtner fra sør-østlige markeder. Han hadde en stor merkevare, og leverte på et godt nivå for oss, og var som sagt over høyaktuell for landslagsuttak igjen. Maks utur for alle parter at det gikk som det gikk, men noe bomkjøp var han definitivt ikke.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 04.11.2022 11:13    Post subject: Reply with quote

Dette var et kjøp som Knutsen aldri ville bifalt, ei heller Eggen. Alt for høy risiko og en spiller med feil type holdninger i feil ende av karrieren. Verdien viste seg også å være nær null da han avsluttet kontrakten hos oss.

I denne perioden ble det oppmerksomhet på alt annet enn lagets sportslige utvikling og Bendtner-kjøpet ble et symbol på en klubb som fremsto mer som Bør Børson enn en fornuftig pengeforvaltende klubb etter noen gode år.

Har dog forståelse at noen kan være starstruck og mene det er slike spillere vi behøver. Wink
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 04.11.2022 11:58    Post subject: Reply with quote

Bendtner som nærmest alene sørget for at vi fikk poeng i enkelte e-cupkamper ved å være det beste oppspillspunktet "siden krigen". Som scoret seiersmålet mot Molde og ble toppscorer. Som sørget for vesentlig medieinteresse og som tidligere nevnt et godt draktsalg. Null verdi? Snakker du om innlegget ditt?

Hvis jeg skal tolke deg i beste mening vil naturligvis en terminert kontrakt representere null verdi, eller et tap, men tolker jeg deg slik jeg tror du egentlig tenker så mener du da altså at Bendtner hadde null verdi for Rosenborg? Isåfall en helt latterlig påstand.

Jeg tror ikke none har ytret seg i retning av at "dette er den type spiller vi behøver". Caset Bendtner var et sjansespill akkurat som de fleste andre spillersigneringer, som kunne gi enorm gevinst for klubben. At det ikke ble stang inn med landslagsuttak og skade reduserer jo ikke det han faktisk bidro med.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 04.11.2022 12:57    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Dette var et kjøp som Knutsen aldri ville bifalt, ei heller Eggen. Alt for høy risiko og en spiller med feil type holdninger i feil ende av karrieren. Verdien viste seg også å være nær null da han avsluttet kontrakten hos oss.

I denne perioden ble det oppmerksomhet på alt annet enn lagets sportslige utvikling og Bendtner-kjøpet ble et symbol på en klubb som fremsto mer som Bør Børson enn en fornuftig pengeforvaltende klubb etter noen gode år.

Har dog forståelse at noen kan være starstruck og mene det er slike spillere vi behøver. Wink


Knutsen henta Amahl Pellegrino da han var eldre enn Bendtner var da han kom til oss. SÃ¥nn bortsett fra tiden i Kristiansund hadde han ikke akkurat imponert for noen i elite/serien.
Skal unngå å legge meg for mye opp i holdningene til spillerne da enkelte skal ha det til at de har blitt presset ut av "nøkkelspillere".

Det han dreiv med på ferietur i Danmark var teit, idiotisk og unødvendig, men det var jo ikke noe vi kunne forutsett.

Det å hinte om at de som forsvarer kjøpet av Bendtner er fanbois er ganske uredelig. Selv syns jeg det var en tabbe å kjøpe han da jeg aldri har likt typen til å begynne med, men han la jo ned både innsats og tæl den tiden han var her og frem til han blei skada. Om Bendtner var symbolet på nedgangen med sin adferd, hva var da Nicki Bille? Tviler på at vi betalte mye for en Bendtner som Nottingham ville kvitte seg med, mens Nicki kosta oss tross alt rundt 5 mill om jeg husker rett og han scora vel noe sånn som 5 mål på to sesonger og var ellers bare i krangel med politiet. Han har til og med gjort en innsats for å dra oss ned i søla etter at han dro da da alt han gjør blir knyttet opp mot RBK-tiden
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 04.11.2022 13:30    Post subject: Reply with quote

Hva tror du om størrelsen på kontrakten (altså risiko) til Pellegrino versus Bendtner samt holdninger/seriøsitet? Det er nettopp å finne slike uslipte juveler som har fylt kontoen til B/G og ikke å finne feterte stjerner med holdningsproblemer på skyhøye kontrakter.

Dette var bare mine to cents og om du føler deg truffet av at jeg syns at klubben og omgivelser framsto som heller starstruck så er det lite jeg kan gjøre med det. Smile
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 28.11.2022 19:24    Post subject: Reply with quote

Fabrizio Romano skriver på Twitter:

"Excl: Brighton have opened talks with Molde to sign Ivorian talented striker David Datro Fofana. Negotiations are ongoing, deal not easy as many clubs are tracking him 🚨🔵🇨🇮 #BHAFC

Understand Molde want more than €10m to sell Fofana, who has 21 total goals this year - he’s 19."

Blir nok rekord i Norge ja.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
Page 4 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb