English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Victor Jensen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3599

PostPosted: 24.05.2022 00:15    Post subject: Reply with quote

Victor Jensen ble solgt inn som for god for ligaen. Selv om han ikke spiller i sin beste posisjon hadde jeg forventet noe helt annet enn dette.

Nå er resten av laget ofte møkk elendige også da, så det er sikkert ikke enkelt for danskene, men man må da i det minste kunne forvente at de er best av de dårlige, klarer å dempe ballen og spille pasninger som treffer medspiller i ny og ne.

Det finnes helt sikkert mer eller mindre gode grunner for at danskene ikke leverer, inkludert trener og formasjon. Men, jeg synes både Jensen og Holse slipper alt for billig unna i forhold til den kritikken som de andre midtbanespillerne får.

Har Børkeeiet vært elendig i de fleste kampene? Javisst. Men har danskene vært bedre? Det er i så fall marginalt.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2572

PostPosted: 24.05.2022 00:53    Post subject: Reply with quote

Jensen var glimtvis et friskt pust i de begredelige treningskampene. Må si jeg meg enig og er skuffet over han som spiller. Null fremgang og heller gått noen steg tilbake. Hans eller trenerens feil? usikker, mulig en kombinasjon !?
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1210

PostPosted: 24.05.2022 01:55    Post subject: Reply with quote

Victor Jensen har variert mye. Mot Ham-Kam var han blant våre 2-3 beste – kanskje uten at det sier så alt for mye. Mot Sandefjord var han også god. Så ro ned litt, sier nå jeg. Det er noe der. Fint driv med ball og kommer til målsjanser.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3497
Location: Trondheim

PostPosted: 24.05.2022 09:09    Post subject: Reply with quote

Vi forstår jo at det er noe der med U21 og Ajax. Men er det nok,?
Har han for dårlige lag kammerater?
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6754
Location: South-west coast exile

PostPosted: 24.05.2022 09:16    Post subject: Reply with quote

For dårlige trenere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2735

PostPosted: 24.05.2022 10:32    Post subject: Reply with quote

Blir sikkert god som indreløper i 4-3-3 når Trond Henriksen tar over i sommer.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1016

PostPosted: 24.05.2022 21:19    Post subject: Reply with quote

jeg bliver bare så ærgerlig når spillere som Jensen og Holse der begge har spillet over 50 ungdomslandskampe for DK og som begge er set som meget store offensive talenter bliver misbrugt på den måde og slet ikke ligner de spillere de kunne være. Jensen blev hentet til Ajax som 17 årig og er en gudsbenådet fodboldspiller. Holse har spillet Champions League og Europa League med FC København og var en kæmpe profil på det Esbjerg hold der meget overraskende vandt bronze i Superligaen for et par år siden. Ingen skal fortælle mig at de ikke kan spille fodbold - det er ene og alene den fodbold vi spiller der gør at de slet ikke præsterer eller udvikler sig. Men der prioriteres andre ting nu og andre dyder tænker jeg. En spiller som Børkieet der aldrig nogen dage var god nok til Brøndby holdet og som man gang på gang han fik chancen sagde lignede en stor giraf i en glasbutik , nu skal sætte vores midtbane og ligner trænerens favoritspiller. Jeg vil bare sige omkring vores offensiv at det ligner vi kun søger at spille lange bolde og indlæg imod Noah - og så må vi tage duellerne derfra. Det jeg nu har set i hvad 6 kampe + nogle træningskampe har ganske enkelt været rædselsfuldt og langt mere uskønt og værre end det var under en opgivende Åge. Og hvad værre er - man prøver ikke at tænke nyt - man melder ud at nu er vi på vej og det faktisk ser godt ud på hjemmebane. Nej det gør det ikke og det er synd og skam en kæmpe klub som Rosenborg blamerer sig med ringe fodbold og senest jo blev kørt midt over af en lille norsk oprykker klub.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3497
Location: Trondheim

PostPosted: 24.05.2022 22:03    Post subject: Reply with quote

Ibenjar.
Ja veldig enig i det 👍
Det er spillere som burde være profiler og brillijere i ES.
Nå ser de middelmådige ut på et lag med frustrerte spillere som ikke vet hvor de hverken skal løpe eller spille ballen.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3599

PostPosted: 25.05.2022 20:59    Post subject: Reply with quote

Problemet her Ibejnar er at du fritar de to danskene absolutt all skyld for egne dårlige presentasjoner. Det er svært få her som mener at Rekdal eller hans spillestil er noe som noen gang burde vært i klubben, men når det nå så er tilfellet må vi kunne forvente at supertalentene fra Danmark i det aller minste er de beste på et dårlig lag som ikke fungerer, men de er jo ikke det engang.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6685

PostPosted: 26.05.2022 00:48    Post subject: Reply with quote

dags, de er gode, men tenk selv å bli satt til noe d u egentlig ikke er så god på og forvente ypperlige prestasjoner.

Van nistelrooy var katastrofe i den ligacupkampen han spilte midtbane for United.
men han var jo også ganske god eller?

Det er det eneste klare eksemplet jeg kommer på men om man gidder å lete finnes det haugevis.

Holse har vi sett prestert meget meget bra som indreløper så vi vet han kan.
At han nå prøver å tilpasse seg noe helt annet og sliter er ikke unormalt og ei heller bra for lommeboken vår med den potensielle salgsverdien hans om han fåpr spille der han er god!

Jensen aner jeg ikke hvor er best, men ibjenar har helt sikkert oversikt og ikke noe jeg tviler et sekund på.

Det er en kjensgjerning at flere spillere sliter med formasjonen og måten vi forsøker å spille på og at de som ansatte en trener som går bort fra alt det vi egentlig står for må ha hatt både hjerneblødning,slag,hjerteflimmer og vært sinnsyke i gjerningsøyeblikket.

Jeg har ingen som heldst trua på den her butikken vi driver og at vi aldri lærer men heller liksom skal vite bedre enn alle andre (selv om fakta tilsier noe annet) har gjort meg tom for empati for hele klubben.

forhåpentligvis kan det nye styret få litt orden i sakene, for uansett om jeg holder med RBK hver gang en kamp spilles så hater jeg å sitte å se på det som skjer på banen akkurat nå!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1016

PostPosted: 26.05.2022 07:47    Post subject: Reply with quote

dags wrote:
Problemet her Ibejnar er at du fritar de to danskene absolutt all skyld for egne dårlige presentasjoner. Det er svært få her som mener at Rekdal eller hans spillestil er noe som noen gang burde vært i klubben, men når det nå så er tilfellet må vi kunne forvente at supertalentene fra Danmark i det aller minste er de beste på et dårlig lag som ikke fungerer, men de er jo ikke det engang.



Du har helt ret i at de ikke har været gode. Jeg synes bare det handler om hvor "dårlige" de har været. Den eneste RBK spiller i år så langt jeg vil mene har præsteret bare til ok er Markus - resten har været langt langt under niveau. Nogle ganske enkelt fordi de nok ikke er bedre, og andre fordi har bliver spillet ude af positioner og i en spillestil hvor de jo ikke har bolden på fødderne. Og jo Holse er absolut set bedre og har velsagtens også en snert af skyld selv - men hovedårsagen er i min verden en træner, der spiller et system som hverken jeg eller spillerne tror på. Nu har kritikken så gået meget på de 2 danskere - men hvem spørger til Noah, der har vist elendige afslutningsfærdigheder, Erland der ikke kan ramme noget som helst fremadbanen og lavet selvmål, Børkieet der ser rystende usikker ud når vi er under pres og har smidt 10000 bolde væk, Olaus der løber bolden væk konstant og aldrig finder de rette holdmæssige løsninger, Eddie der i sidste udekamp blev løbet fuldstændig over ende og på intet tidspunkt ramte en holdkammerat. De 2 danskere har i min optik bestemt ikke været ringere end de nævnte, men ja ikke ramt deres niveau endnu. Men jeg vil overordnet mene det bør falde tilbage på træneren at stort set ingen rammer deres niveau. Og vi ser jo det samme kamp efter kamp efterfulgt af ringe forklaringer om hvorfor.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2603
Location: Heimdal

PostPosted: 26.05.2022 08:23    Post subject: Reply with quote

Uansett posisjon på banen, trenernes spillestil osv, så må man forvente at Holse, Jensen mfl klarer
1) Treffe på enkle pasninger i lengderetningen (Holse har hatt mange feilpasninger når han har fått sjansen)
2) Treffe mål når man skyter fra 16-20 meter (Begge to med flere håpløse forsøk som ikke treffer mål)
3) Plassere ballen utagbart for keeper når man er innenfor 16 meter. (Husker i alle fall 2 skudd som Jensen , om han er så veldig god, enkelt kunne scoret om han ikke bare hadde "skutt hardt og håpet på det beste", men tatt det litt mer med ro, løftet blikket og plassert ballen rolig til side for keeper.

Nå det er sagt så er det flere (mange) av våre spillere som sliter med disse enkle tingene.

Vi har dessverre bare en målfarlig spiller.

Kanskje burde Dorsin, Rekdal, Frigård brukt statistikk litt mer aktivt (slik enkelte klubber gjør), hente spillere som har bevist at de har målpoeng i seg, vrake spillere som er gode men som nesten ikke produserer målpoeng.

Hoff, Bjørkeeiet, PCS, Tagseth, Skarsem, Holm, Jensen.....det lukter 0-3 målpoeng i snitt pr år av disse. Kanskje 5 på Holm som spiss.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 777

PostPosted: 26.05.2022 08:30    Post subject: Reply with quote

Vi har 2 tiger.
Vecchia og Broholm.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 26.05.2022 10:57    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Jensen blev hentet til Ajax som 17 årig og er en gudsbenådet fodboldspiller.


Du skriver stort sett kun gode innlegg men dette er jo en voldsomt merkelig påstand. Jeg så de fleste Nordsjælland-kamper Jensen var involvert i sist sesong og Jensen var høyst middelmådig. Faktisk så synes jeg han falt i gjennom for et FCN-lag hvor han aldersmessig var blant de mer rutinerte. Kan jo knapt kalles et talent sammenlignet med f.eks Schjelderup og Adingra.

Holse derimot, det er triste saker fra RBK sin side. Lagets beste spiller i mine øyne, oppfører seg eksemplarisk, riktig alder, forlenget kontrakten.. men får middelmådigheten til Dorsin og Rekdal slengt i trynet så til de grader. Begynner å få litt Dockal-vibes.
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 266
Location: Hent tribunen

PostPosted: 26.05.2022 11:41    Post subject: Reply with quote

Er det ikke merkelig at INGEN av de offensive spillerne blomstrer under Rekdal fotballen?

Rekdal har fjernet 1 offensiv spiller og heller valgt 3 midtstoppere. Selv messi hadde slitt på dette laget..
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 952

PostPosted: 27.05.2022 08:27    Post subject: Reply with quote

2. omgang mot Haugesund ga i hvert fall meg et klart inntrykk av at Jensen bør spille sentral midtbane. Han var spillbar og orienterte seg, samtidig som teknikken gjorde at han raskt fikk kontroll før ballen ble konstruktivt spilt videre. Rask, presis, dynamisk. Spillet fløt rett og slett bedre. Noe helt annet enn Børkeide, som jeg opplever som kantete, svak teknisk og som en dårlig distributør. Midtbanen vår bør kompletteres med Holse som den ene indreløperen. Eddie/Olaus på den andre.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2572

PostPosted: 27.05.2022 09:05    Post subject: Reply with quote

Den ideen er i alle fall interessant. Han raskere og går riktigere i press og leste spillet raskere en Tobias. Jensen var også mer direkte og mer presis i pasningsspillet. Tobias holder seg ofte i ro og forsøker å sperre av pasningslinjene og ligge riktig, men blir ofte for passiv. Han er flink til å holde på ball og spille støttepasninger, men sliter med å spille direkte fremover. Begge to virker vanskelig å passere en mot en.
Nå skal det sies at FKH klappet litt sammen, men tror nok det var fordi KR gjorde de grepene han gjorde og fikk luket bort "børsstolpene" i kombinasjon med at Jensen gikk lavere i banen.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2235
Location: Oslo

PostPosted: 27.05.2022 09:38    Post subject: Reply with quote

RS har helt rett i sin vurdering!
Vår midtbane bør bestå av Jensen sentralt, Holse og Tagseth/Skarsem som indreløpere. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6685

PostPosted: 27.05.2022 11:28    Post subject: Reply with quote

No brainer.

Skarsem/Tagseth - Jensen - Holse

er uten tvil den beste midtbanekonstelasjonen.

Børkeide må enten forsøkes som stopper eller rett og slett selges for han gir oss absolutt ingenting som sentral på midtbanen.

Da synes jeg heller det gir mere mening å ha Vagic som alternativ sentralt så han får prøvd seg der så får vi se om han også bør selges eller ei.

Men ja, mini har rett. Slik det er nå er kvaliteten for svak på individuelle ferdigheter og resultatet kommer derifra.

Skal vi på død og liv spille 3-5-2 så Må vi bare rotere vecchia,holm og sæther og heller hente opp Hammerås ved behov. Så får vi kjempe oss igjennom sesongen og ta en vurdering på tropp og veien videre etter vi har sikret plassen i ES neste år også.

Jeg har ingen som heldst trua på det som foregår nå, og bare det at Henriksen sier at de får en straffe i tryne og da blir de preget er for meg helt sjokkerende når det er snakk om FKH... Det burde jo gå en F i spillerne og de bør respondere med vilje, evne og tæl slik de gjorde i andre omgang.

Ialelfall sikkert at om ikke Pereira som bidro så sterkt ikke får starte neste kamp ja da vet ikke jeg...
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 27.05.2022 11:52    Post subject: Reply with quote

Med de siste år i bakhodet, bør det ikke være noe sjokk at laget detter sammen som et korthus når vi får mål i mot. Det har vært en gjenganger siden Horneland overtok vinteren 2019, og det virker å fremdeles være en frykt innad i laget. Dette er noe som vil forsvinne over tid, men da må laget begynne å levere slik de gjorde i andre omgang mot Haugesund.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2131

PostPosted: 27.05.2022 12:11    Post subject: Reply with quote

Denne frykten vil aldri forsvinne så lenge vi ikke har et eget spill som gjør at spillerne vet at vi alltid vil komme til å produsere mange sjanser i løpet av en kamp. Med Rekdal vil det alltid ligge en slik frykt i laget fordi vi ikke har et eget offensivt spill.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18512

PostPosted: 27.05.2022 12:16    Post subject: Reply with quote

Ja, enig, frykten kommer av at man ikke vet hva man skal gjøre med ball + et voldsomt resultatfokus fra Rekdal.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2603
Location: Heimdal

PostPosted: 27.05.2022 21:00    Post subject: Reply with quote

Toilling wrote:
Vi har 2 tiger.
Vecchia og Broholm.


Ja, Broholm også Smile
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3206
Location: Oslo

PostPosted: 27.05.2022 23:13    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
No brainer.

Skarsem/Tagseth - Jensen - Holse

er uten tvil den beste midtbanekonstelasjonen.


Problemet med denne midtbaneoppstillingen er at den blir blåst overende hvis motstanderlaget puster litt hardt. Mange av lagene vi møter utfordrer på fysikk og dueller og da kan vi ikke møte med bare lettbente teknikere.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1016

PostPosted: 27.05.2022 23:20    Post subject: Reply with quote

øhhhh Barcelona i 10 år med Xavi, Iniesta Messi Alves mv. ingen over 170 cm og alle under 70 kg. Selvfølgelig kan man hvis man tør spille fodbold. Det kan da ikke gå værre end nu. Selv med 5 stoppere på banen så vinder vi ikke
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15  Next
Page 5 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb