English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tobias Børkeeiet
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2456

PostPosted: 03.04.2022 21:29    Post subject: Reply with quote

Forskjellen er at han i dag spiller i en 3er, i oppkjøringen som en av 2 og i sistnevnte er han ikke god nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 04.04.2022 16:36    Post subject: Reply with quote

Skal mer enn en seriekamp til før jeg glemmer den begredelige oppkjøringen, men det må sies han, med sine to mål, vel var vår beste i går. Håper så inderlig at han fortsetter å levere i kampene fremover.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 04.04.2022 18:41    Post subject: Reply with quote

Jeg er meget enig - men det var ret positivt i går. Nu skal vi se ham i kampe hvor vi skal styre spillet og skabe chancer. Jeg har en ide om, at det ikke umiddelbart ikke er her ham og Olaus er bedst. Jeg kan jo læse at Brøndby fans i dag undrer sig meget over, at han scorede 2 i går. De husker ham kun som tung og langsom i spillet. Men nu må vi se.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 04.04.2022 21:51    Post subject: Reply with quote

Nå trenger man ikke akkurat være verken rask eller lett for å treffe godt, jeg ser på deg Besart Berisha. Det som er viktig er å klare det med plassering og å treffe godt. Det hjelper også med en liten dose flaks. Tviler på at vi kommer til å se han som en som scorer tosifra antall mål. Med tanke på at han har scoret like mange i den ene kampen som han vel scoret til sammen for Stabæk og Brøndby så trur jeg vi skal sitte rolig i båten der. Håper uansett han får vist litt mer av de andre ferdighetene sine.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 04.04.2022 21:52    Post subject: Reply with quote

Må ha et par jordfresere rundt seg. God når vi maskerer svakhetene hans. Spiller vi med to sentralt håper jeg at man plukker to av: Hoff, Per, Jensen, Tagseth
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.04.2022 12:31    Post subject: Reply with quote

– Første måneden han var her, slo han ikke én feilpasning. Han gjorde alt rett. Så kom han inn i en periode der det gikk litt over stokk og stein, som med mange andre. Han har fysikk, lederegenskaper og en bra skuddfot. Så nå håper jeg at han fortsetter med det han gjorde mot Glimt; at han kommer inn i posisjoner hvor han kan avslutte angrep, sier Rekdal.

Les mer: Børkeeiets krav for å bli Rosenborg-spiller: − Ellers hadde han ikke kommet

Nå skal han bruke de neste dagene på å fininnstille siktet - og til å lære seg trøndernes elskede hymne.

– Har du lært deg Bilde tå'n Ivers?

– Om jeg har lært?

– Bilde tå'n Ivers.

– Bildet til John Ivers?

– Bilde tå'n ivers?

– Hva er det? Bilde tå'n Ivers? Nei.

Les mer: Omtalt som flopp, nå er smilet tilbake: – Hadde ekstremt vondt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 24.04.2022 21:22    Post subject: Reply with quote

En katastrofe på sentral midtbane. Null kreativitet og uforutsigbarhet, totalt fraværende pasningsfot (klarer ikke en gang enkle crossere), slappe og umotiverte pasninger det er vanskelig for medspillere og dempe.

Vi har ikke hatt en kreativ sentral midtbanespiller som kan slå pasninger siden Selnæs. Hvorfor er det ingen på brakka som gjør noe med dette?
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 24.04.2022 22:21    Post subject: Reply with quote

Tobias er tung og treg og ser ikke alternativ fremover, kun bakover eller på tvers. Men vi spiller heller ikke med indreløper som hjelper ham. De står i ro feilvendt med markering. Så da blir det enten å spille tilbake eller på tvers ut på vingback igjen med markering og ingen spill punkter foran seg.
Det er dødfødt hele greia dessverre.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 24.04.2022 23:55    Post subject: Reply with quote

Må si meg enig.
Synes det går alt for seint, stampete bevegelser og destruktiv i pasningsspillet, MEN det skal sies at kroneksemplet på det var jo Holse da han regelrett stoppet hele kontringa på et tidspunkt, da ble jeg rett og slett forbanna Neutral

Men så langt synes jeg det nesten er fantastisk at vi ikke har en sentral om vi stiller med treer på midtbanen.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
ErikPerik
Senior


Joined: 31 Jul 2011
Posts: 170
Location: bærumblærum

PostPosted: 25.04.2022 07:03    Post subject: Reply with quote

Hngh. Må si meg helt uenig. Børkeeiet virker å være bevegelig og med en god høyrefot. Og gjør en rekke en-touch pasninger framover forbi ledd. Ikke Ole Selnæs nei, men ligner som type.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.04.2022 08:08    Post subject: Reply with quote

Syns også han har løftet spillet sitt, og det hadde vært interessant dersom han hadde noe annet å spille på enn indreløpere og backer på vei ut mot sidelinja og cornerflagget. De pasningene beviser liksom ingenting, all den tid det er dit motstander vil at vi skal spille ballen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 25.04.2022 08:10    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært en fordel om han ble forsøkt spilt god ellers og. Er det noen spillere som skiller seg ut offensivt i år? Kanskje Skarsem? Kollektivet fungerer ikke offensivt. Da ser ingen særlig gode ut.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.04.2022 08:14    Post subject: Reply with quote

Det er liksom vanskelig med Skarsem også, for han er jo teknisk god og drivende med ball, men han også driver jo nøyaktig dit motstander vil at han skal drive hele tiden. Mangler helt evnen for eksempel Eikrem har til å frigjøre seg i de rommene motstander virkelig ikke vil ha ham. Så min mening er at han ser bedre ut enn det han faktisk er, fordi han 'gjør ingenting på en pen måte'.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 25.04.2022 10:56    Post subject: Reply with quote

ErikPerik wrote:
Hngh. Må si meg helt uenig. Børkeeiet virker å være bevegelig og med en god høyrefot. Og gjør en rekke en-touch pasninger framover forbi ledd. Ikke Ole Selnæs nei, men ligner som type.


joda, noe bra gjør han jo, det er ikke absolutt jegf prøver å være i kritikken, men når man ser på den diagonale bevegelsen, posisjonering og intensitet så blir han for meg for tung å treg. om han er tett på mannen så går det bredre og han vinner jo hodedueller så helt borte er han jo ikke. Jeg så for meg at han var en tanke mere lettbeint så mulig det er den skuffelsen som tar overhånd.

Han slår flere gode pasninger, men ofte så går det for seint eller han spiller på tvers i stede for i lengderetning.

Kan nok bli bedre når spillerne blir mere tight med hverandre Wink
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 26.04.2022 09:36    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Må si meg enig.
Synes det går alt for seint, stampete bevegelser og destruktiv i pasningsspillet, MEN det skal sies at kroneksemplet på det var jo Holse da han regelrett stoppet hele kontringa på et tidspunkt, da ble jeg rett og slett forbanna Neutral

Men så langt synes jeg det nesten er fantastisk at vi ikke har en sentral om vi stiller med treer på midtbanen.


Ikke bare du, flere på benken var også i harnisk når Holse spilte bakover der (regner med det er samme situasjon) med masse plass foran seg og flere mann han kunne spille på i tillegg. Gud bedre så sint jeg var. Sikker på at den opptredenen der var veldig medvirkende til at han ble tatt av i pause. ALT lå til rette for å gå fremover, så slår han ballen 20 meter bakover Confused Mad
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 26.04.2022 09:42    Post subject: Reply with quote

Spesielt Reitan var frempå gjennom hele kampen og startet i alle fall 10+ ganger på bakromsløp på høyrekanten, men Tobias slo ingen, absolutt ingen, pasninger i bakrommet. Reitan tuslet tilbake og prøvde på nytt, men ingen pasning, den gikk til siden eller bakover. Nå skal man naturligvis ikke slå hver gang da dette skaper andre rom, men det finnes faktisk bakrom som må utnyttes her.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 28.05.2022 14:58    Post subject: Reply with quote

Børkeeiet i ferd med å lide samme skjebne som i Brøndby. Hentet som sentral midt, men leverer ikke varene, er for stakkato og lite fremoverrettet, og blir nå forsøkt skviset inn på laget som stopper. Hva betalte vi for ham igjen?
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.05.2022 15:04    Post subject: Reply with quote

Som sidestopper kan det jo ikke gå bra med farta til Børkeeiet. Fare for total rundingsbøye mot Enga, der de kan velge mellom Layouni(?), Sahraoui og Ishmaheel på den kanten. Fins ingen gode alternativer (for oss). Hadde vært et åpenbart valg å bruke Reitan som stopper i den kampen, mot et lag som har en del fart, men lite luftstyrke forover. Veldig rart, synes jeg, å skulle beholde Børkis på banen ute av posisjon.

Skal Børkeeiet spille stopper, må han spille sentralt. Men det kan han rett og slett bare drite i når Henriksen er konkurransen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 28.05.2022 15:29    Post subject: Reply with quote

Tja i Brøndby kom de til den konklussion at han ikke var god nok til deres hold i nogen positioner der blev forsøgt. Han var meget skadet i starten men fik da sine chancer undervejs og skuffede hver gang. Han var en af de dyreste spillere Brøndby havde hentet og de lod ham gå med et stort tab til følge. Der er bare noget der siger mig, at han ikke er manden man skal satse på hvis man vi skabe et nyt storhold. Det går bare for langsomt med ham.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 29.05.2022 10:26    Post subject: Reply with quote

Enig, TB er temposvak, lite bevegelse også (rollen hans kan utføres på andre viss enn som "stående"), og egentlig lite skapende. Fysisk robust og relativt god på kortpasning under press. Mener at han var en spiller som Dorsin henta til klubben, og ikke trenerne.....?

Litt overkill med ordinære spillere som kan spille sentralt nå i RBK. Ikke sikkert at TB fungerer som sidestopper, nei, av tempomessige grunner som er nevnt tidligere her inne. Men Vagic har vært svak helt siden han kom i fjor, så hvorfor ikke la TB få sjansen en stund. Er i alle fall ikke svak i lufta, noe som Vagic er.

Muligens TB kan ta med seg ballen å gå i gjennom første pressledd slik Glimtstopperne har vært så gode til i flere sesonger....?
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 29.05.2022 13:17    Post subject: Reply with quote

Børkeeiet har vært en gedigen skuffelse, med unntak av Bodø/Glimt-kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.05.2022 08:24    Post subject: Reply with quote

_S_aphod81 wrote:
Som sidestopper kan det jo ikke gå bra med farta til Børkeeiet. Fare for total rundingsbøye mot Enga, der de kan velge mellom Layouni(?), Sahraoui og Ishmaheel på den kanten. Fins ingen gode alternativer (for oss). Hadde vært et åpenbart valg å bruke Reitan som stopper i den kampen, mot et lag som har en del fart, men lite luftstyrke forover. Veldig rart, synes jeg, å skulle beholde Børkis på banen ute av posisjon.

Skal Børkeeiet spille stopper, må han spille sentralt. Men det kan han rett og slett bare drite i når Henriksen er konkurransen.


Det gikk bra mot Enga, for han slapp jo helt å utfordres på overganger imot Tommel'n opp!
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 30.05.2022 08:29    Post subject: Reply with quote

Denne kampen (og 2.omgang mot Haugesund) bør i alle fall være mer enn nok bevis for at TB ikke er rett mann som sentral midtbane. Om han er rett mann som midtstopper....usikker.

Men inntil videre håper jeg vi fortsetter med det laget som startet kampen i går. De bør virkelig få fornyet tillit. Likte at PCS fikk sjansen, fremoverrettet og god så lenge han orket å løpe..og løpe gjorde han!
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 30.05.2022 08:37    Post subject: Reply with quote

JohnTiger:

Ikke helt sikker på om det bør være konklusjonen. Vi har ikke sett han med 2 gode indreløpere som Holse og PCS rundt seg enda. Meget mulig han hadde fungert mye bedre med slike bevegelser rundt seg også
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 30.05.2022 11:51    Post subject: Reply with quote

Jeg er fremdeles ikke helt overbevist om at Børkeeiet kommer til å dominere som stopper mot bedre motstand, men kampen mot vålerengen var positivt. Han tør å stå opp, og muligens jage Reitan høyere i banen også? I alle fall kunne det virke som om det fungerte bedre enn på lenge på høyre side.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17  Next
Page 12 of 17

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb