English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tobias Børkeeiet
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 15, 16, 17  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 26.01.2022 16:42    Post subject: Reply with quote

Det vil jeg ikke si. Vagic er klassisk svensk midtbanemann, mens Børkeeiet er typisk norsk. Vagic mer omstendelig (ballbesittelsesorientert, spiller på fot), Børkeeiet mer gjennombruddshissig (ser fremover etter rom og spillere på løp). De kan helt sikkert utfylle hverandre ganske bra om de spiller samtidig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 26.01.2022 19:24    Post subject: Reply with quote

For meg var det betryggende å lese det faren til Mike Jensen uttalte om ham - han har jo også bakgrunn fra vårt "speiderapparat" Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
PekeFortsattMotFærøyan
Junior


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 99

PostPosted: 26.01.2022 20:08    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Ja, la oss heller fortsette den helt enestående suksessrike taktikken med å kjøpe spillere som ser på RBK som siste endestasjon i karrieren! De er jo så motiverte og sultne at.

Noe av det første Rekdal sa da han kom hit var at han ønsket seg spillere som hadde ambisjoner om å ta videre skritt i karrieren. Jeg kunne ikke vært mer enig! Det er de som har ambisjoner som er mest motiverte på å prestere bra!


Botheim er jo et perleeksempel på at ambisjoner på egne vegne kan ødelegge fullstendig for potensialet. Det var jo først når det gikk opp for han at i bodø glimt, så spilte man som et lag og at laget var viktigst. Først da blomstret han. Spillere som vil ta det neste steget og ikke ser for seg en endestasjon der de er, er normen. Det er normalen, og det er ikke noe som bidrar til noe som helst. Spillere som vil noe med karrieren, vinne noe, oppnå noe som lag, de er uvurderlige, spesielt i en høkkertliga der kvalitet ikke kan kjøpes om innsatsen stort sett er det som avgjør.

Tror du ærlig talt floppene i Rosenborg og de dårlige årgangene våre er spillere som ikke har ambisjoner på egne vegne? Det er vel knapt en jævel i skandinavisk fotball som ikke mener han er for god for fotballen her og skal ut, men det bidrar ikke så veldig mye. Snarere tvert i mot ødelegger det, for å vinne noe her betyr ingenting.Det eneste som betyr noe er å gjøre det bra når speiderene er på banen, og holde konkurrentene unna plassen sin, uansett hva slags midlers som tas i bruk.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.01.2022 20:51    Post subject: Reply with quote

Så vi skal ikke kjøpe spillere som ser på RBK som endestasjon, men vi skal heller ikke kjøpe de med for høye ambisjoner ? Kan vi måle dette så vi finner de i mellom på noe vis ? Har noen utviklet en ambisjonstest vi kan bruke ?
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 26.01.2022 20:54    Post subject: Reply with quote

PekeFortsattMotFærøyan wrote:
Botheim er jo et perleeksempel på at ambisjoner på egne vegne kan ødelegge fullstendig for potensialet. Det var jo først når det gikk opp for han at i bodø glimt, så spilte man som et lag og at laget var viktigst. Først da blomstret han. Spillere som vil ta det neste steget og ikke ser for seg en endestasjon der de er, er normen. Det er normalen, og det er ikke noe som bidrar til noe som helst. Spillere som vil noe med karrieren, vinne noe, oppnå noe som lag, de er uvurderlige, spesielt i en høkkertliga der kvalitet ikke kan kjøpes om innsatsen stort sett er det som avgjør.

Tror du ærlig talt floppene i Rosenborg og de dårlige årgangene våre er spillere som ikke har ambisjoner på egne vegne? Det er vel knapt en jævel i skandinavisk fotball som ikke mener han er for god for fotballen her og skal ut, men det bidrar ikke så veldig mye. Snarere tvert i mot ødelegger det, for å vinne noe her betyr ingenting.Det eneste som betyr noe er å gjøre det bra når speiderene er på banen, og holde konkurrentene unna plassen sin, uansett hva slags midlers som tas i bruk.


Gratulerer, for noe ræl. Rene kausalundersøkelsen. Botheim fikk ikke ut potensialet sitt fordi evneveike trenere ikke gav han tillit, og fordi laget rundt han ikke fungerte. I Bodø fikk han i tillegg komme til "dekket bord" som midtspiss på et av norsk fotballs historisk sett beste fotballmaskineri. Det er ambisjonene hans - og flaks - som har holdt liv i proffdrømmen hans.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 26.01.2022 23:56    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
For meg var det betryggende å lese det faren til Mike Jensen uttalte om ham - han har jo også bakgrunn fra vårt "speiderapparat" Smile


Hva sa faren til Mike?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 27.01.2022 00:44    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Gratulerer, for noe ræl. Rene kausalundersøkelsen. Botheim fikk ikke ut potensialet sitt fordi evneveike trenere ikke gav han tillit, og fordi laget rundt han ikke fungerte. I Bodø fikk han i tillegg komme til "dekket bord" som midtspiss på et av norsk fotballs historisk sett beste fotballmaskineri. Det er ambisjonene hans - og flaks - som har holdt liv i proffdrømmen hans.


Er jo en miks, rapportene fra Bodø gikk vel på at Botheim ikke imponerte mer enn hva f eks Gytkjær gjorde for oss, men dansken scoret da en del mål og gikk for en pen sum han også, dog ikke akkurat for noe som strengt tatt sannsynligvis blir samme slags historie som Bebé til Man U....
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.01.2022 10:25    Post subject: Reply with quote

Jeg er fullstendig enig i at Botheim stod i veien for seg selv mens han var her. Helt tydelig at det han så for seg var å være internasjonal toppspiss, og veien fram dit ville han helst bare skippe gjennom. Han kunne sikkert nådd opp gjennom å ta småklubbveien opp der han kunne være stor fisk med stort ego, og ha selvtillit og flyt hele veien fra ungkalv til han ble en form for stjernespiss (Marcus Pedersen-ruta). Det hadde nok passet bedre for Erik Botheim. Men han valgte oss tidlig, og vi var vel heller ikke i god nok stand til å klare å identifisere behovet for å lose Botheim personlig dersom han skulle tåle å slå seg fram gjennom talentruta. Så vi fikk en fyr som leverte ganske dårlig sportslig, mente han burde få flere sjanser, og samtidig var lite lydhør.

I Bodø hadde han ganske mye flaks. For det første ble han godt og grundig satt på plass kort tid etter ankomst, mer eller mindre 'innrett deg eller stikk', og sammen med den dodgy kontraktstermineringen her fikk han nok endelig realitetsorientert seg. For det andre ble hovedkonkurrenten langstidsskadet, så han slapp den der utfordrertilværelsen han ikke mestrer personlig, og fikk litt en andre sjanse på 'småklubbruta' fordi Glimt ikke hadde andre alternativer (og ikke er typen til å panikkhandle). Og for det tredje var det selvsagt et deilig maskineri å hoppe inn i, og han overpresterte fra start av (5 mål på 5 kamper), slik at han sementerte plassen i elleveren. Resten av sesongen var han vel omtrent Dino i målproduksjon (25/10), selv i Glimt sin angrepsrekke.

Uten alle disse tre elementene samtidig tror jeg fort vi hadde sett en overgang a la gratis til Odd eller Tromsø denne vinteren for Botheim. Det skal bli interessant å se hva som skjer hvis Krasnodar ikke setter ham som førstevalg fra start av.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 27.01.2022 10:59    Post subject: Reply with quote

Ikke glem at Glimt egentlig planla med Junker frem til sommeren, men så tvang dansken frem en overgang til Japan og Glimt hadde ikke mulighet til å finne en erstatter siden Junker ble solgt helt på slutten.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 27.01.2022 11:09    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Og for det tredje var det selvsagt et deilig maskineri å hoppe inn i, og han overpresterte fra start av (5 mål på 5 kamper), slik at han sementerte plassen i elleveren. Resten av sesongen var han vel omtrent Dino i målproduksjon (25/10), selv i Glimt sin angrepsrekke.


Dette blir ikke helt riktig i mine øyne, da det blir litt for enkelt å likestille antall mål med prestasjon. Botheim var mye bedre på høsten enn han var på våren. På våren, bl.a. da han startet med 5 mål på 5 kamper, var han stort sett den samme spilleren han var i RBK - en tap-in spiss som riktignok var bedre innstilt enn han var i RBK/Stabæk, men som ikke bidro med stort annet en mål.

På høsten var målsnittet hans lavere, men spilte mye mye bedre og var mye mer involvert i det oppbyggende spillet. For første gang i seniorkarrieren så han ut som en god "ballspiller" og ikke bare potensiell målsnik.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.01.2022 12:03    Post subject: Reply with quote

Ja, det kan vel hende, men da var han fortsatt en litt mer involvert spiss som scora ganske lite mål for et lag som inntil nylig skapte veldig mye sjanser - store sjanser - og mål gjennom eget spill. Siste halvdelen av sesongen gikk jo Glimt poengmessig veldig bra, men offensivt var de ordinære, på linje med Viking, Molde, Lillestrøm og oss selv. Botheim scoret seks mål på de femten kampene.

For ordens skyld: jeg mener ikke å likestille mål med prestasjon, men det blir til tider fremstilt som om vi var idiotiske som ikke ga tillit til denne målsniken, og når vi ser tallene på en sesong i en klubb der en spiller som Geir André Herrem presterte til forveksling lik uttelling to sesonger tidligere, før det løsnet ordentlig, så mener jeg det underbygger at Botheim verken er eller var noe selvsagt stortalent. Selv om han har rukket å vise at han kan være ok i banespillet som kompensasjon for at han ikke er noen ekstraordinær målscorer. Igjen: for en klubb som stort sett har gått på skinner, og bruker mye tid på å lære spillerne hvor skinnegangen går.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
jojojo
Senior


Joined: 11 Mar 2016
Posts: 144

PostPosted: 27.01.2022 12:43    Post subject: Reply with quote

Botheim var en ganske dårlig spiss i Rosenborg, Stabæk og Glimt. Han skjønte ikke sin rolle verken her eller der, og viser et ego av dimensjoner, som om tap-in-mål kun er spissens fortjeneste. Best illustrert i kampen mot Roma, der Sampsted leker Trent AA og eier 99% av målet Botheim har en tå på, men med en gang ballen er i nota løper Botheim mot supporterne i en uendelig selvforherligelse uten å verdige Sampsted et blikk. Bot scoret såpass som han gjorde i fjor fordi han spilte på et lag som i svært mange kamper var veldig overlegen sin motstander. Han scoret rundt halvparten av det Junker gjorde. Junker - som også scoret så mange pga kollektivet Glimt...
_________________
Æ ønske mæ et lag fra Portugal eller Spania
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 27.01.2022 15:46    Post subject: Reply with quote

Merkelig å bruke Roma-kampen som eksempel på at han er "dårlig" når den kampen er en av hovedgrunnene til at han er der han er i dag. Skal være bra svaksynt for å ikke se at Botheim utviklet seg enormt utover fjorårets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 27.01.2022 16:41    Post subject: Reply with quote

jojojo wrote:
Botheim var en ganske dårlig spiss i Rosenborg, Stabæk og Glimt. Han skjønte ikke sin rolle verken her eller der, og viser et ego av dimensjoner, som om tap-in-mål kun er spissens fortjeneste. Best illustrert i kampen mot Roma, der Sampsted leker Trent AA og eier 99% av målet Botheim har en tå på, men med en gang ballen er i nota løper Botheim mot supporterne i en uendelig selvforherligelse uten å verdige Sampsted et blikk. Bot scoret såpass som han gjorde i fjor fordi han spilte på et lag som i svært mange kamper var veldig overlegen sin motstander. Han scoret rundt halvparten av det Junker gjorde. Junker - som også scoret så mange pga kollektivet Glimt...


Helt enig med deg. Dino kunne sikkert godt minst like bra som Botheim gjorde det i Bodø.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 27.01.2022 17:56    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Hentesveis wrote:
For meg var det betryggende å lese det faren til Mike Jensen uttalte om ham - han har jo også bakgrunn fra vårt "speiderapparat" Smile


Hva sa faren til Mike?



Han sa (trodde jeg):

Quote:
- Tobias har ydet en stor indsats i sine 2 ½ år i Brøndby IF, og han altid bidraget både på træningsbanen og i de kampe, han har fået. Tobias fik med en længerevarende skade en drøj start i klubben, men han har knoklet på uden at kny.

- Sammen med Tobias har vi vurderet, at det rigtige lige nu er, at han kommer hjem til lidt mere vante rammer, så hans udvikling kan tage fart, og indfri det talent han har, og samtidig får vi en ikke uvæsentlig transfer. Vi vil gerne takke Tobias for hans tid i klubben og hans bidrag til mesterskabet sidste sæson og ønsker ham held og lykke i Norge.



Men så viser det seg da, at jeg har surra sammen Mikes far, Henrik Jensen, og Brøndbys sportssjef Carsten V. Jensen... Embarassed

... og da faller jo liksom argumentet mitt bakom en stol... Confused Razz
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5304

PostPosted: 27.01.2022 19:44    Post subject: Reply with quote

Bedre å falle bakom en stol enn å falle gjennom to stoler, si!
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 27.01.2022 21:18    Post subject: Reply with quote

Nettopp.

Bent Skammels sa vel en gang at de ikke var tapt bak en ovn...
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.01.2022 00:32    Post subject: Reply with quote

I nyeste episode av Fotballbørsen forteller Tobias Børkeeiet om prosessen før han ble Rosenborg-spiller. 22-åringen åpner blant annet opp om den medisinske testen som tok lengre tid enn normalt.

Se sjøl: Fryktet det verste før RBK-overgang
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.01.2022 19:57    Post subject: Reply with quote

Det tok ikke lang tid etter overgangen til Danmark før han begynte å kjenne smerter i hoften. Til slutt ble det avgjort at en operasjon måtte til.

– Det var en hofteskade som vi sleit med en liten stund. Den er helt fin nå. Den var nok en faktor til at jeg havnet utenfor laget. Men jeg har ikke så mye fokus på den nå. Jeg tenker fremover, sier 22-åringen.

(...)

Han var ute i ett år. I september 2020 var han spilleklar igjen, men fikk én kamp fra start den sesongen. I høst spilte han fire kamper fra start, før han var tilbake på benken.

Fem kamper start på halvannet år etter at han kom tilbake fra skaden. 360 minutter med førstelagsfotball siden sesongen i Danmark startet i høst.

Les mer: Han ble hentet fra Norge for rundt 15 millioner. Så kom skaden som ødela mye
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.02.2022 22:31    Post subject: Reply with quote

Gjest hos Lyng og Sagbakken
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 04.03.2022 16:46    Post subject: Reply with quote

Da har jeg fått bekreftet min skepsis. Både Skjelbred og Hoff er bedre enn Børkeeiet. Et fullstendig unødvendig kjøp.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 04.03.2022 16:51    Post subject: Reply with quote

De er mindre dårlige enn han, mener du vell?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.03.2022 20:36    Post subject: Reply with quote

Førpremiere på forumet:

- Alle spillere har lyst på tillit. Det er bare opp til meg å gripe sjansen når jeg får den i disse treningskampene, slår Børkeeiet fast overfor rbkweb.no.

- Det er lovende for din egen del at du får starte treningskampene.

- Så klart. Det er derfor jeg har kommet hit; for å spille. Det er bare opp til meg selv å vise at jeg fortjener plassen.

Les mer: - Opp til meg å vise at jeg fortjener plassen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.03.2022 22:28    Post subject: Reply with quote

– Min rolle blir i hovedsak å være limet i laget og ikke bli dratt for mye ut av posisjon. Vi på midten skal ligge og balansere og gi gode løsninger for den bakre treeren når vi spiller oss ut. Samtidig skal vi også være balansespillere offensivt, når vi er i angrep. Slik skal vi ha godt trykk når vi angriper og klare til å vinne igjen ball, sier Børkeeiet.

– Jeg tror det er en rolle som passer meg veldig bra. Jeg vil kunne få brukt styrkene mine og jeg gleder meg til å bli dyrket mer og mer i den rollen, fortsetter han.

Les mer: Da RBKs nye midtbanesjef skulle på boligjakt i Trondheim, ble han skuffet: – Jeg var ikke helt fornøyd
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 03.04.2022 21:08    Post subject: Reply with quote

Veldig svak i oppkjøringen, men hadde vært flott om han fortsetter som i dag. Herlige mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 15, 16, 17  Next
Page 11 of 17

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb