English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tobias Børkeeiet
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.06.2023 15:31    Post subject: Reply with quote

Maalen:

Tobias Børkeeiet – midtstopper, indreløper eller anker?

– Klink «sekser».

Les mer: Slik ble Maalen Rosenborg-trener: − Har gÃ¥tt fjord og fjell
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 911
Location: Norway

PostPosted: 31.07.2023 00:27    Post subject: Reply with quote

Åpenbart at Børkeeiet har fått noen instrukser fra Maalen om hvordan han skal løse rollen. Passer ypperlig. Vår beste etter han kom inn. Strålende!
_________________
"Avløsning, Ernst! Avløsning!"
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6499
Location: Trd

PostPosted: 31.07.2023 06:39    Post subject: Reply with quote

Enig. Søker direkte alternativer offensivt i banen hvor han tidligere har spilt på / innom ‘det trygge’ bakover.

Den ekstra runden via stopper før ballen kom opp i midtbaneleddet var nok til at motstander organiserer seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 951

PostPosted: 31.07.2023 09:48    Post subject: Reply with quote

Meget god. Denne rollen kler ham. Bruk potensielle Selnæs-midler på andre spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2663
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 31.07.2023 10:35    Post subject: Reply with quote

dags wrote:
Han har vel spilt minimalt med kamper som midtstopper. Var en meget spennende sentral midtbanespiller da han ble solgt fra Stabæk.


De kvalitetene vi så mot Odd i går, var det som gjorde han til en interessant og ettertraktet spiller før han dro til Danmark. Det er denne spilleren vi vil se.
Jeg håper han kan fortsette med disse oppløftende taktene, for det han har vist tidligere i Rosenborg-karrieren har vært rimelig tafatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1295

PostPosted: 31.07.2023 11:04    Post subject: Reply with quote

Innhoppet kvalifiserer til startplass. Men spiller han så bra fordi Santeri har gjort grovjobben, og intensiteten har fallt litt? Uansett deilig å se en sentral midt som dikterer og sender knallharde pasninger til medspillerne.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6681

PostPosted: 31.07.2023 11:09    Post subject: Reply with quote

Tror det er første gangen jeg har sett Tobben god for oss siden han kom Tommel'n opp!
Fortsetter han sånn tar jeg tilbake alt jeg har sagt tidligere om at han bare er å selge! RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 31.07.2023 16:34    Post subject: Reply with quote

Synes ikke det skal være lov å gå tilbake på sånt. Har man først slaktet en spiller og påstått det aldri kan bli noe av han så får man stå for det Wink
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3598

PostPosted: 31.07.2023 19:19    Post subject: Reply with quote

Jeg synes han har spilt bra i alle tre kampene etter skaden. Som Hoven Evland er inne på, endelig ser vi glimt av den spilleren vi trodde vi kjøpte. Krysser fingrene for at fortsetter, gudene skal vite at vi trenger en midtbanegeneral. Finnen holder ikke mål hvis vi skal styre kampene.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1052

PostPosted: 31.07.2023 20:05    Post subject: Reply with quote

Har alltid ment at han ikke er god nok for oss, verken som midtstopper eller sentral midtbane! Pg for bare et par uker siden mente jeg at Vããnãnen lå et godt stykke foran, og var såpass god at vi ikke behvde stresse med en ny spiller i denne posisjonen (såfremt han ikke heter Sælnes).

Men etter de siste kampene har jeg endret litt mening - han har vært god i denne rollen, pasningssikker og skapende. Litt annen type enn finnen, og de passer godt til hvert sitt kampbilde (og dessuten er det bra å ha noen å sette inn når Vãanãnen har blitt heit i toppen og allerede fått ett gult kort).
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2881

PostPosted: 31.07.2023 20:36    Post subject: Reply with quote

Enig i at Børkeeiet hadde sin desidert beste kamp for oss mot Odd. Så er spørsmålet om det var unntaket eller regelen. Odd ble redusert til 10 mann ganske rett etter at han kom inn, og kampbildet passet godt. Slik Børkeeiet spilte mot Odd, er slik jeg husker han fra Stabæk perioden. På den tiden var det mange som ønsket han til RBK. Håper at han bygger videre på denne prestasjonen, og at man setter sammen midtbanen slik at man har ferdigheter som utfyller hverandre. Det er viktigere enn hav de heter.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2546

PostPosted: 31.07.2023 21:00    Post subject: Reply with quote

Det eneste jeg har å utsette på er at han jogger rundt i frispillingsfasen når motstander presser. Han må bli mer tilgjengelig for lagkamerater. Der santeri god. Ellers er Børkeeiet klasse.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2004

PostPosted: 31.07.2023 21:52    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
Har alltid ment at han ikke er god nok for oss, verken som midtstopper eller sentral midtbane! Pg for bare et par uker siden mente jeg at Vããnãnen lå et godt stykke foran, og var såpass god at vi ikke behvde stresse med en ny spiller i denne posisjonen (såfremt han ikke heter Sælnes).


Så mye forsto du av fotball. Du må se litt bak, hvor Bøkeidet har spillt på banen i tidlig senior fotball..
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5478

PostPosted: 31.07.2023 22:05    Post subject: Reply with quote

Pust med magen. Børkeeiet har hatt hva, to gode kamper på 1,5 år. En av dem etter at motstanderen ble redusert til 10 mann.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 01.08.2023 00:19    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
Har alltid ment at han ikke er god nok for oss, verken som midtstopper eller sentral midtbane! Pg for bare et par uker siden mente jeg at Vããnãnen lå et godt stykke foran, og var såpass god at vi ikke behvde stresse med en ny spiller i denne posisjonen (såfremt han ikke heter Sælnes).


Selnæs.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 08.08.2023 10:19    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Pust med magen. Børkeeiet har hatt hva, to gode kamper på 1,5 år. En av dem etter at motstanderen ble redusert til 10 mann.


Han begynner dog å ligne litt på den spilleren mange trodde at vi fikk da han ble henta. Det lover godt. Så får vi se om han kan prestere godt mot tøffere motstand. Han må I alle fall fortsette på midtbanen. Dit kan Henriksen gjerne komme tilbake til også.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5478

PostPosted: 08.08.2023 11:00    Post subject: Reply with quote

Skal være enig i det. Jeg har vært en stor kritiker av TB, men fortsetter han slik han har gjort de siste kampene vil han tvert imot være gull verdt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 08.08.2023 17:41    Post subject: Reply with quote

Jeg kommer til å gnåle inntil han faktisk gjør seg spillbar når stopperne har ballen, den ene gangen mot FKH de prøvde å spille igjennom han ble det brudd fordi han står og venter på at ballen skal komme fram, Väananen (og Skjelbred) beveger seg slik at selv om de har en opp-passer så går det an å spille ballen fram på de slik at de kan skjerme unna oppasser og vende opp slik at det skaffes tid og rom til å kunne spille framover.

Han er også veldig passiv når motstander har ballen, på FKH sitt mål når Reitan ruser ut av posisjon så burde jo han så absolutt ha falt inn i sikring slik at det er Jensen som tar duellen på bakre, og aksjonsradius ellers er ikke på nivå med Väananen (eller Skjelbred for den del, i alle fall hva den var for Skjeldbred ifjro, litt mer usikker i år).

Får han orden på de to tingene så blir han ganske så komplett.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3598

PostPosted: 08.08.2023 18:47    Post subject: Reply with quote

Det er jeg ikke enig i. Synes han gjør en meget god kamp igjen mot Haugesund. Finnen er forferdelig med ballen i beina. Stort sett legger han seg oppå ballen når han får den. Som oftest får han heldigvis frispark, men de gangene dommeren lar det gå blir vi kontret i senk.

Jeg synes mange her er farget av de mange dårlige kampene Børkeeiet har gjort tidligere i stedet for å se hva han faktisk har gjort nå etter at han kom tilbake fra skade. Balanserer midtbanen godt defensivt, dirigerer indreløperne så de stort sette ligger riktig og krydrer det hele med gode pasninger framover i banen. Samtidig er han stor og sterk, god i lufta og ikke god å skubbe seg på. Det største ankepunktet er fortsatt farten, men Ole Selnæs har aldri vært rask han heller, men på sitt beste kamuflerer de begge denne svakheten.

Nå skal det mer til enn en håndfull gode kamper til for å fastslå at han har knekt koden, men man må gi ros når han presterer godt på lik linje med den velfortjente kjeften han har fått tidligere. Credit where credit is due.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 08.08.2023 18:50    Post subject: Reply with quote

Børkeiet og Bjørlo er symbolet på rekdal-tiden for min del. Lav energi, unøyaktig, lite delaktig i spillet osv. Håper inderlig disse to forsvinner.
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6741
Location: South-west coast exile

PostPosted: 08.08.2023 18:51    Post subject: Reply with quote

Bare tull. Børkeeiet har vært en åpenbaring under Maalen. Kommer bare til å blomstre mer fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3482
Location: Trondheim

PostPosted: 08.08.2023 19:14    Post subject: Reply with quote

TB har vært nøyaktigheten selv synes jeg. Krempassninger både kort og langt. Spiller fremover når han kan og bakover når han må.
Kunne vært hurtigere men da hadde han spilt på et par nivå over Eliteserien. Robust og sterk og god på defensiv dødball.
Laget blir bedre med ham kontra Santi synes jeg.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 08.08.2023 19:15    Post subject: Reply with quote

Unøyaktig er jeg uenig i, han er god når han blir satt opp med spillet foran seg. Men han blir altfor passiv i det oppbyggende slik at det nesten er umulig å sette ham opp i slike posisjoner når han er den dype i en treer, Väananen f eks beveger seg slik at pasningen kan vinkles slik at han har kroppen mellom ball og oppasser og kan rettvende seg før ballen kommer fram samtidig som han skjermer vekk motstander og deretter ha tid og rom til å vinkle den ut mot indreløper eller ving, får en av disse den i medløp så må motstander rygge.

Med Børkeiet så gis ikke den muligheten og man tvinges til å spille via back og opp langs korridor som gjør det lettere for motstander å demme opp. Klarer Børkeiet å begynne å gjøre den samme manøveren slik at han også kan settes opp rettvendt sentralt når motstander står høyt så har han pasningsfoten til å gjøre veldig pene ting, men vi får ikke se det.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 08.08.2023 23:58    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ snakker du om to vidt forskjellige spillertyper.

Skjelbred og Santeri er spillere uten pasningsrekkevidden og -kvaliteten til en klassisk midtbanesentral. Til gjengjeld har de frekvens, akselerasjon, dribleferdigheter og ballvinneregenskaper. For dem er det hensiktsmessig å motta ballen i mindre rom, slik at man kan dra av presset og skape overtall på den måten. På grunn av ferdighetssettet deres er det også lettere for dem å rette opp i situasjoner der denne høyrisikostilen gir ballbrudd.

Å kreve at Børkeeiet skal opptre på samme måte som Skjelbred er bare dumt. Nedsiden ved spillestilen til Skjelbred og Santeri er at man dreper mye av rommet til indreløperne, og man skaper pasningsvinkler mot indreløperne som er for brede. Da blir Skjelbred/Santeri ofte satt i situasjoner der man må forsere flere ledd så fort man har dratt mannen sin.
Back to top
View user's profile Send private message
BDESupermanStrand
Proff


Joined: 13 Oct 2022
Posts: 302

PostPosted: 09.08.2023 07:27    Post subject: Reply with quote

Kunne man prøvd Santeri ved siden av Tobias som Indreløper?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next
Page 16 of 17

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb