English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
2%
 2%  [ 1 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
2%
 2%  [ 1 ]
Andersson
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
0%
 0%  [ 0 ]
Tagseth
8%
 8%  [ 4 ]
Konradsen
4%
 4%  [ 2 ]
Holse
4%
 4%  [ 2 ]
Islamovic
62%
 62%  [ 31 ]
Skarsem
18%
 18%  [ 9 ]
Total Votes : 50

Author Message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 28.11.2021 18:59    Post subject: Reply with quote

Nesten litt fornøyd med at Viking snur kampen mot KBK. Medalje hadde uansett blitt tøft. Da er det greit at vi med 2 seire i de siste 2 bare har LSK å kjempe mot.

Så får vi håpe Glimt, Viking eller Molde blir cupmester til våren.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 28.11.2021 19:00    Post subject: Reply with quote

Henriksen og konradsen. Hvor mange angrep ødelegger de i dag med dårlige pasninger.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 28.11.2021 19:03    Post subject: Reply with quote

Reitan er verst..slår ballen vilt opp hver gang..virker fotballdum..vi må ha bedre back om vi skal bli bedre til og spille oss ut.
Blir så frustrert over fyren..
Er mer fornøyd med islamovic fortiden...det sier alt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 28.11.2021 19:05    Post subject: Reply with quote

Dino god idag å. Synd målene uteblir, men positiv utvikling siste kampene
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 28.11.2021 19:06    Post subject: Reply with quote

Det var minst like mange dårlige pasninger hos Glimt. Underlaget var nok ikke enkelt å spille på. Synd for Glimt, nå må vi kjempe enda hardere for å holde Molde bak oss. Brann og Mjøndalen de to siste, to desperate lag, men de kan jo ikke ligge bakpå hele kampen når de aller helst må ha tre poeng.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 28.11.2021 19:06    Post subject: Reply with quote

Enig. Henriksen og Konradsen...det går så tregt....særlig Henriksen.

Faen altså, Ole S har vel trent med oss den siste måneden. Kan han ikke bare bli igjen?
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 28.11.2021 19:26    Post subject: Reply with quote

Trodde jeg skulle få infarkt av de første 15 der vi går ut i dyp 4-5-1 og låner nesten ikke ballen. I ettertid så ser jeg at det kanskje ikke var så dumt av Åge når benken var såpass tynn. Å gå ut i 100 og bli slitne mot B/G ville i dag vært idiotisk. Synes vi spilte oss godt inn i kampen og kunne med litt flaks og dommer med normalt syn på begge øyne vunnet denne.
Synes Skarsem /Tagseth og Dino var best i dag, stopperne også bra.
Henriksen og Konradsen jobbet og sleit, men spesielt sistnevnte var ballmistsentral i dag, verken frekvens eller teknikk holder.
Dommeren beviste nok en gang at VAR er nødvendig i norsk fotball
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 28.11.2021 19:27    Post subject: Reply with quote

Synes tragisk at det må gå en hel sesong før laget jobber ilag..det er trenerens jobb! Også fortell spillerne hvordan de skal spille seg ut...må gå ann jobbe mer på feltet enn de gjør.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 28.11.2021 19:30    Post subject: Reply with quote

Sutrepavene her inne har tydeligvis gode tider.

Det var ingenting som tilsa på forhånd at vi skulle klare å matche glimt i denne kampen og særlig ikke med tidenes værste skademareritt av en sesong.

Hadde vi spilt på stor risiko så har vi med de siste kampene friskt minne tapt med tre-fire mål. Og igjen får vi ingen straffe på en åpenbar hands.

Lyspunktet denne sesongen er at vi tilnærmet matcher B/G på scorede mål.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 28.11.2021 19:49    Post subject: Reply with quote

Synes Skarsem er kvikk i beina. Det er bra. Går for seint med midtbanen. Det problemet har vært ganske åpenbart lenge. Har ikke hurtighet i laget.
Skjønner ikke at dommeren ikke blåser straffe på handsen. Dersom slike handser blir karakterisert som ikke straffbart, så kan man likegodt gå over til viljehands igjen. Armen står langt utfra kroppen, og blir derfor brukt til å gjøre seg større. Ubegripelig at man ikke blåser. Nå er forsåvidt dagens dommer ikke kjemt for å dømme Rosenborgs vei. Det må vel bli tatt med i helhetsbilde.
Back to top
View user's profile Send private message
Rbkforalltid
Proff


Joined: 21 Nov 2021
Posts: 317

PostPosted: 28.11.2021 20:04    Post subject: Reply with quote

Ut fra forutsetningene må vi vel si oss fornøyd med denne kampen. Dino fremstår bedre enn på lenge. Presspillet var ganske bra i dag, men det mangler jo selvsagt på offensiv samhandling og samspill.

Vi burde kanskje fått en straffe på hands?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 28.11.2021 20:08    Post subject: Reply with quote

Synes vi hang bedre med enn ventet, produserte til og med 2-3 sjanser uten våre beste offensive spillere på banen. Skarsem positiv, Dino så bra som han kan være, Hovland bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 28.11.2021 20:13    Post subject: Reply with quote

Er jo passe sjukt å være fornøyd med å henge med her osv når vi møter et lag som spilte kamp på torsdag. Ikke noe tvil om at vi er for dårlig trent. Er helt døde siste 10-15. Er krise med alle skadene, men vi kan faktisk ikke spille med Henriksen og Konradsen på midten. Er også enig rundt kritikken mot Reitan. Han er så fotballdum at det gjør vondt å se på. Bare lemper ballen på måfå opp i banen. Ingen på laget som skjønner at om de blir presset av 4 spillere så er det ledige medspillere andre steder på banen. Ofte er både sentral, backene og stopperen ledige men vi skal fortsatt prøve å finne enslig ving som allerede er under press.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 396

PostPosted: 28.11.2021 21:00    Post subject: Reply with quote

[quote="Så får vi håpe Glimt, Viking eller Molde blir cupmester til våren.[/quote]

Jeg trodde siste europaplass gikk til tapende finalist, såfremt de ikke er kvalifisert fra før? I såfall må vi ha en cupfinale med Glimt, Viking eller Molde.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 28.11.2021 21:03    Post subject: Reply with quote

Vi holder nullen og skaper flere sjanser enn B/G, til tross for skademareritt fra helvete. Dette er kudos Hareide og de 11 som spilte.

(Og nei, det betyr ikke at jeg er fornøyd og mener vi er friskmeldt!)

Stallen er skadeutsatt og aldrende. For mye stallfyll er det også, til tross for mangel på stallfyll.... Veldig mange som er ca like gode/dårlige, avhengig av hvem en spør.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 28.11.2021 21:07    Post subject: Reply with quote

Sidder lidt med fornemmelsen af vi ikke rigtig prøvede at gå helhjertet efter sejren. Jeg må indrømme jeg glæder mig voldsomt meget til at se et RBK der vil spille fodbold og har nogle offensive ideer. Det er stensikkert at en ny træner vil kræve sine ofre. Jeg tror vi skal starte med at se på vores noget tunge centrale midt. De smider alt for mange bolde væk og giver jo ingen ro til holdet. Og altså når vi så endelig erobrer bolden og skal fremad - ja så ligner det nu må vi bare se hvad der sker. I dag løber Skarsem ofte rigtig fint med bolden - men hvad er planen - hvor er de aftalte løb og hvad skal det ende med. Det ligner unægtelig at han bare tænker nu løber jeg sgu lige fremad med den. Det eneste Åge havde ret i i dag i sin nedtakt var at der ikke var meget støtte til Dino når det lykkedes ham at få fat i bolden. Nej fordi begge kanter og CM stod jo og forsvarede i eget felt - så er der sgu langt den anden vej.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 28.11.2021 21:13    Post subject: Reply with quote

Det som er mest påfallende etter å sett dagens kamp med god utsikt på Lerkendal, er jo dette med grunnspill. Der har Glimt kommet mye lenger enn oss. Der Glimt i stor grad har ballen og lar den gå mellom seg, klarer vi ikke det samme. Særlig ser vi jo det i det oppbyggende spillet. Vi slår langt, håper på Dino eller å vinne duellen, og å skape gjennombrudd.

Samtidig ser en jo at Glimt var rimelig ukomfortable når de ble satt under press. Da ble det kaos og balltap også der, og vi var nær ved å straffe dem flere ganger.

Glimt har fått mye skryt, og det er fortjent. For all del. Men jeg vil påstå at hvis de vinner ligaen i år, er det ikke fordi de er et utrolig godt lag, men at konkurransen i toppen er for svak. En god RBK-årgang hadde greit hamlet opp med dem. Selv vi, med den håpløse perioden vi hadde i sommer, hadde med ok poengfangst i høst, gitt dem kamp om gullet. I stedet har vi vel en seier på siste sju?

Vi legger oss som sagt lavt i dag, og kanskje er det lurt. På den andre sida får Glimt lov til å styre kampen slik de vil. Det har vi sett mange eksempler på gjennom hele sesongen. Lag som møter B/G frykter dem så mye at de legger seg lavt og gir bort alt initiativ. Jeg tror Glimt som lag trives med det. Derimot tror jeg oppskrifta på å ta dem er å legge bort respekten, trøkke til i duellene, og la dem løpe etter ballen. De er langt fra uslåelige, men norske lag gjør dem bedre ved å ha en defensiv tilnærming i møte med dem.

Som Eggen sa: Du må gi dem trøbbel. Og det gjelder Glimt også.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 28.11.2021 21:58    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Synes vi hang bedre med enn ventet, produserte til og med 2-3 sjanser uten våre beste offensive spillere på banen. Skarsem positiv, Dino så bra som han kan være, Hovland bra.

Enig. Samtidig påfallende at vi som supportere har blitt 'fornøyde' med så lite etter disse magre årene med mye elendig spill.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 28.11.2021 22:05    Post subject: Reply with quote

ErdoganLomas wrote:
[quote="Så får vi håpe Glimt, Viking eller Molde blir cupmester til våren.


Jeg trodde siste europaplass gikk til tapende finalist, såfremt de ikke er kvalifisert fra før? I såfall må vi ha en cupfinale med Glimt, Viking eller Molde.[/quote]

Det ble slutt på det for en del år siden.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 28.11.2021 22:08    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Henning wrote:
Synes vi hang bedre med enn ventet, produserte til og med 2-3 sjanser uten våre beste offensive spillere på banen. Skarsem positiv, Dino så bra som han kan være, Hovland bra.

Enig. Samtidig påfallende at vi som supportere har blitt 'fornøyde' med så lite etter disse magre årene med mye elendig spill.


Jeg er jo ikke fornøyd akkurat, men jeg forventet at vi ville bli utspilt og det ble vi ikke. Glimt skapte overraskende lite. Vi har jo dessuten så mye skader at man ikke kan forvente stort.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 28.11.2021 22:18    Post subject: Reply with quote

Er jo til en viss grad befriende å se hvordan Glimt spiller fotball tidvis i 1.omg. Særlig stor forskjell på stopperne deres og våre (men Hovland kunne gjort seg i et lag som spiller seg ut oftere). Eyolfsson ser faktisk helt hjelpeløs ut med ball. Det er nesten godt gjort å ha vært midtstopper i så mange forskjellige ligaer og ha en så utdatert måte å forholde seg til ballen på. Etter hvert slutter Hansen og Hovland å gi ham ballen, for han roter jo bare med ballen og Glimt får flyttet opp og satt oss under skikkelig press.

Om Kjetil Knutsen får med seg de han ønsker, og får tid til å implementere et eller annet system, så kan laget vårt bli så bra. Spiller jevnt mot et lag som har helt overlegen spillestil, og det gjør vi bare fordi vi har mange gode enkeltspillere. En trener som skjønner hvordan han skal bruke Dino, Carlo, Vecchia, Ceide, Skarsem og Tagseth, og som greier å få fram ballspilleregenskaper hos stopper + keeper, vil gjøre dette laget til et enormt bra lag.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 28.11.2021 22:40    Post subject: Reply with quote

Enig med sistnevnte taler.

Så skal jeg banne i kirka. Men jeg tar gjerne med Hovland videre. Han har egentlig alt som stopper (inklusiv hjerneblødninger). Fart, god fot, sterk duellspiller. Kan han blomstre skikkelig under et mer spillemessig forutsigbart regime?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.11.2021 22:43    Post subject: Reply with quote

ErdoganLomas wrote:

Jeg trodde siste europaplass gikk til tapende finalist, såfremt de ikke er kvalifisert fra før? I såfall må vi ha en cupfinale med Glimt, Viking eller Molde.


Det ble endret for noen år siden, da serien skal være gjevere en cupen. Eventuelt at UEFA slipper at OBOS-lag roter seg inn e Europacup, slik eksempelvis Hødd gjorde for en stund tilbake.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 28.11.2021 23:03    Post subject: Reply with quote

RS wrote:
Enig med sistnevnte taler.

Så skal jeg banne i kirka. Men jeg tar gjerne med Hovland videre. Han har egentlig alt som stopper (inklusiv hjerneblødninger). Fart, god fot, sterk duellspiller. Kan han blomstre skikkelig under et mer spillemessig forutsigbart regime?


Enig. Med Serberic ute, Eyolf for dårlig/på vei til Island og Vagic som en uferdig spiller så er det ikke dumt å beholde Hovland, ham er klart vår beste stopper og holder ett par år til. Tror det vil gi stabilitet bal og med ett spillemønster det det faktisk er flere oppspillspunkter foran ham så kam det fungere bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 28.11.2021 23:04    Post subject: Reply with quote

Det verste med denne kampen er å innse at det er så stor klasseforskjell på lagene ar vi ikke har noe valg enn å spille slik mot kanskje et av Europas beste lag for tiden. Det handler ikke om defensiv holdning men at det rett og slett ville vært hodeløst å ikke gjøre det.

I tillegg synes jeg vi skal huske på at hele angrepstrioen ble skadet til kampen, og at vi flere ganger gjør 8 bytter mellom hver kamp og har ikke en fast 11-er slik Glimt har, og som kjenner hverandre ekstremt godt. Da tenker jeg prestasjonen og resultatet var bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next
Page 9 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb