English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Tromsø
Goto page 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
8%
 8%  [ 6 ]
Eyjolfsson
1%
 1%  [ 1 ]
Hovland
2%
 2%  [ 2 ]
Andersson
0%
 0%  [ 0 ]
Tagseth
2%
 2%  [ 2 ]
Tettey
1%
 1%  [ 1 ]
Konradsen
28%
 28%  [ 19 ]
Skarsem
1%
 1%  [ 1 ]
Holm
20%
 20%  [ 14 ]
Ceide
13%
 13%  [ 9 ]
Vecchia
17%
 17%  [ 12 ]
Total Votes : 67

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1350
Location: Lerkendal

PostPosted: 29.08.2021 19:07    Post subject: Rosenborg - Tromsø Reply with quote

Rosenborg BK - Tromsø IL


vs.

Dato: søndag 12. september 2021
Klokka: 20:00
Stadion: Lerkendal stadion
TV: Eurosport Norge

_________________
(delt bruker - PM for tilgang)
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.08.2021 18:20    Post subject: Reply with quote

Liten sjanse for å redusere forspranget til Bodø/Glimt og Molde neste helg. Viktigste blir at vi vinner sjøl.

Wiedesheim-Paul ble likevel ikke kampklar i forrige uke, men han bør være kvitt lårstrekken i tide for denne kampen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
huffameg
Rutinert


Joined: 08 Jul 2014
Posts: 601

PostPosted: 31.08.2021 18:56    Post subject: Reply with quote

Blir første kampen til Zdenek Ondrasek tilbake i Tromsø. Med vikingkampen ferskt i minne tørr jeg ikke gjøre en spådom om denne mannens comeback..
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 02.09.2021 12:54    Post subject: Reply with quote

FHI åpner for 10 000 tilskuere på Ullevål i forbindelse med landskampen mot Gibraltar neste uke. Håper ES og klubbene er med på det samme, slik at vi får høynet til 10 000 tilskuere på Lerkendal også.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 02.09.2021 13:55    Post subject: Reply with quote

Om det tillates 7000 eller 10000 har antageligvis ikke så mye å si når man ikke har vært i stand til å fylle 7000 enda engang. Joda, flere folk vil ha grønt Koronapass jo mer tid det går, men interessen har vært lav i det siste.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.09.2021 21:50    Post subject: Reply with quote

Bekreftet at det også gjelder på Lerkendal:

På arrangementer med koronasertifikat hvor alle i publikum sitter på faste, tilviste plasser kan det være inntil 5000 personer innendørs (opp fra 3000) og 10 000 utendørs (opp fra 7000). Begrensningen på maksimalt 50 prosent kapasitet beholdes. Endringen trer i kraft midnatt, natt til lørdag 4. september.

Les mer: Blir stående på trinn tre

Wiedesheim-Paul var tilbake for RBK2 i dag, så dermed er også han aktuell for troppen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.09.2021 17:43    Post subject: Reply with quote

Nå vil det være anledning for 10.000 mennesker å oppleve RBK på Lerkendal.

– Det er bra. Hjemmekampene blir ekstremt viktige i høst. Vi må vinne hjemmekampene, og publikum er alltid viktig, sier Hareide.

Hareide mener Rosenborg må tilbake på vinnersporet allerede mot Tromsø. Laget hadde en god rekke med seiere før det ble tap i Stavanger mot Viking.

– Vi må bare komme oss i gang igjen, og satt i gang en god serie med kamper og poeng. Første anledning blir Tromsø, og den blir viktig. Vi må ta en kamp av gangen, og se hvor det tar oss, poengterer Rosenborg-treneren.

Les mer: Mener RBK har en fordel i gullkampen: – Det kommer Glimt til å merke
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.09.2021 20:35    Post subject: Reply with quote

Etter en gjennomgang av regler og retningslinjer har vi identifisert 8750 plasser på Lerkendal.

Ã…rsaken til at vi ikke kan slippe inn 10 000 tilskuere er kravet om avstand, kohorter og tilgang til toaletter.

Les mer: Kapasiteten er nå 8750

Noah Holm har levert godt og scoret for både Rosenborg og Norge U21 den siste måneden. Spissen kommer med selvtillit foran søndagens kamp mot Tromsø.

Les mer: - Skal ta med meg den gode selvtilliten.

Treninga i dag ga ikke noe godt svar på laguttaket, men trolig ingen forandringer i forsvaret.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 10.09.2021 22:58    Post subject: Reply with quote

Kan RBK da søke om å få dekt resterende biletter opp til 10 000?
synes det er merkelig, men fornuftig med tanke på at smitten har tatt seg opp igjen i det siste.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 11.09.2021 09:30    Post subject: Reply with quote

Rosenborg klarer nok ikke å selge 10 000 uansett
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 11.09.2021 11:22    Post subject: Reply with quote

Har det vært noe å tyde ut fra formasjonstrening, noen som har sett på treningene?

Jeg er spent på om Pereira og Augustinsson får spilletid, og hvem som foretrekkes av Vagic og Tettey, Skarsem og Tagseth.
Antar Holse blir foretrukket på vingen for å kunne bytte inn noe kvalitet der.

Kunne gjerne tenkt meg å sett en ung satsning foran at Tettey, Skjelbred og Konradsen får starte, men antar Tettey starter i hvertfall.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.09.2021 12:53    Post subject: Reply with quote

Åge Hareide kan glede seg over å ha fått tilbake landslagsspillere med selvtillit og et lag med stor kamp om plassene. Mot Tromsø og resten av høsten ser han for seg at mange spillere blir viktige for at Rosenborg skal henge med helt i toppen av Eliteserien.

Les mer: - Hver kamp blir viktig fremover

Etter en flott sommer opplevde Edvard Tagseth å bli vraket fra både klubb- og landslag i slutten av august. I morgen får han derimot tillit på midtbanen - sammen med Alexander Tettey, som sto over i Stavanger på grunn av kunstgress.

- Eddi får sine kamper. Han har spilt ganske mye hvis vi ser på statistikken - både fra start og som innhopper, kommenterer Hareide.

Også Emil Ceide får trolig starte mot laget fra fødebyen. Stefano Vecchia har denne uka igjen delvis trent alternativt på grunn av ryggen.

Les mer: - Vi må bryte dem ned og ta tre poeng

Laget under formasjonstreninga:

Hansen

Reitan - Eyjolfsson - Hovland - Andersson

Tagseth - Tettey - Konradsen

Skarsem - Holm - Ceide

Hareide hadde såpass dårlig tid etter treninga at jeg også sjøl ble stresset og glemte å spørre om Holse. Dog ikke sikkert at jeg hadde fått så mye svar. Hareide har blitt mindre snakkesalig om laguttak utover sommeren.

Jeg tror Skarsem kan gjøre en grei jobb som ving, men jeg syns både Vecchia og Wiedesheim-Paul heller burde ha startet om de hadde vært 100 prosent. Sånn sett bør Skarsem heller velges foran Konradsen.

Merker meg ellers at innfasing av Augustinsson og Pereira som venstreback ikke står øverst på lista.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 11.09.2021 13:46    Post subject: Reply with quote

Konradsen inne og Skarsem på kant. Jeg blir så forbanna lei.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 11.09.2021 14:16    Post subject: Reply with quote

Det værste er ikke at Konradsen er inne, men det er at Skarsem spiller kant. Bruk heller Holse.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6472
Location: Heaven

PostPosted: 11.09.2021 14:54    Post subject: Reply with quote

Rart at de nye ikke får prøve,de er ikke så dårlige.synes hareide gjør mye rart i laguttak.
Virker som han setter opp lag for og ødlegge istedet for angrepsspill.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 11.09.2021 15:12    Post subject: Reply with quote

Mye bra med laget også. Holm på topp, Ceide på kant, Tettey på midtbanen, Reitan+Andersson som backer. Startplass på Eddie er forhåpentligvis positivt, og selv er jeg spent på hva Skarsem kan utrette som ving.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.09.2021 15:32    Post subject: Reply with quote

Sjøl er jeg glad for at vi er tilbake i 4-3-3 etter 4-4-2 mot Rennes og 4-2-3-1 mot Viking.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 11.09.2021 16:13    Post subject: Reply with quote

Håpet sank litt når jeg så at Konradsen skal starte.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 11.09.2021 16:31    Post subject: Reply with quote

Det bør bety at vi vurderer å forlenge, i grunnen. Håper på 1 års forlenging fra Dorsin i såfall, a'la Hovland-tilbudet.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.09.2021 17:17    Post subject: Reply with quote

Er vel eneste av de på utgående hvor det ikke har kommet ut noe om tilbud om ny kontrakt.

Men dette er jo Åge i et nøtteskall. Når noe fungerer må det på død og liv endres, bortsett fra når det er et mottrekk som fungerer 3n gang, jamfør Zachariassen mot Ruud og Odd. Og så skal de gamle spille omtrent uansett.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 334

PostPosted: 12.09.2021 12:04    Post subject: Reply with quote

Ut fra hva man leser her, så må denne Hareide være utrolig inkompetent. Er et under at han i det hele tatt har fått trent noe som helst lag.

Alt er jo så logisk og åpenbart, men likevel gjør han «alt» feil.

Det er veldig fint med meningsutveksling, men det er overraskende hvor skråsikre man er som supporter. Det er ikke dermed sagt at jeg er enig i uttaket eller at det ikke er lov å være totalt uenig, men det er litt med måten man ordlegger seg på.

Jeg antar at Hareide tar ut det laget han mener er best basert på langt flere faktorerer og vurderinger enn det vi gjør. Blant annet alle treninger, samtaler med spillerne, samhandling, kampbelastnintæg/skaderapporter, mv. Noen ganger kan årsaken til at en spiller ikke starter være helt opplagt; uten at jeg - eller andre, vet noe om det.

Poenget mitt er; mange er så ekstremt bombastiske. Nærmest som at man vet hva lotto-rekka blir på forhånd. Vinner RBK 5-1 så holder man kjeft, taper man skrives det fortløpende på forumet ala «dette kunne jeg sagt på forhånd. På tide Hareide setter seg på fergen!»

Fotball er heldigvis litt mer komplisert enn Ludo
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 12.09.2021 12:41    Post subject: Reply with quote

Jeg var veldig negativ før. Med god grunn. Men nå synes jeg jo at ting ser bedre ut enn på lenge. Mange unge spillere, nye spillere med talent. Bedre fotball som spilles, bedre resultater over tid. Fine mål. Et forbedret sportslig apparat. Bedre spiller logistikk. Handler gjort som ifht pris er utrolig gode.

Selvsagt vokser ingen trær inn i himmelen, og man er ikke enig i alt. Men om man ikke ser at ting ser bedre og mer fremtidsrettet ut enn på lenge, så har man skylapper på.

Jeg forventer i dag en bra forestilling. Jeg tror vi vinner med flere mål. Og gleder meg til kamp. Håper det kommer bra med folk.
Back to top
View user's profile Send private message
huffameg
Rutinert


Joined: 08 Jul 2014
Posts: 601

PostPosted: 12.09.2021 13:14    Post subject: Reply with quote

Ekstremt viktig at vi vinner kampen i dag for å henge med i toppen. Skal innrømme at jeg har gledet meg til denne kampen tilsvarende jeg gjorde før forrige kamp mot viking, håper det går bedre denne gangen. Om formasjonstreninga har rett starter Tagseth, Tettey, Ceide og Holm, det gir meg troa!

I tillegg vil jeg lufte en annen tanke. Hvis vi ser på tabellen henger vi fortsatt helt med i kampen om seriegull, det skulle man kanskje ikke tro. Etter dårlige perioder og varierende spill har vi fortsatt alle muligheter til å vinne serien. Vi har 13 kamper igjen før vikingkampen i kveld og er bare 6 poeng bak Bodø/Glimt på topp. Serien har vært uhyre jevn hittil i år. Glimt er det eneste laget som såvidt har klart 2poeng i snitt som er den "gyldne regelen" for å være i toppen. Og jeg tipper at de ikke vil klare det tøffe kampprogrammet som kommer med europa samtidig med serieinnspurten. Alle de øverste lagene har derfor prestert dårlig/subpar sammen med oss. Gitt at vi er ute av europa er det lov å håpe at seriesluttspillet kan bli spennende! Vi burde i det minste være fit til hver kamp med våre beste. La oss håpe at den spenningen fortsetter etter en trepoenger i kveld!
Back to top
View user's profile Send private message
STJD1
Junior


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 69

PostPosted: 12.09.2021 14:28    Post subject: Reply with quote

Denne kampen tror jeg blir utrolig viktig. Både med tanke på tabell og poeng, men også for interessen og entusiasmen rundt klubben framover. Ser for meg at en god kamp her, med flott angrepsfotball og en komfortabel seier, vil gi oss vind i seilene og kan legge grunnlaget for en god høstsesong. En høstsesong hvor vi med litt flyt kan være i utfordrerposisjon, og jakte på lagene foran oss på tabellen. Det kan bli veldig morsomt.

Med tap og kjip fotball derimot, som mot viking, så har vi nå plutselig igjen en rekke av kamper med tap. Da blir det motbakke og negativt fokus rundt Åge, spillerne og klubben framover.

Håper veldig på en god kamp i kveld. .
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.09.2021 14:31    Post subject: Reply with quote

- Det er alltid gøy å spille mot TIL! Jeg og Mikkel er født i Tromsø og bodde der i ni år. Så vi har bodd mesteparten av livet vårt i Tromsø faktisk, påpeker Ceide overfor rbkweb.no.

(...)

- Vi må gå ut og spille vårt spill. Da skal vi vinne kampen. Vi må ta poeng framover.

Les mer: - Alltid gøy å spille mot TIL!

Nå som brødrene har blitt 20 år gamle, er vel det korrekte at Tromsø er plassen de har bodd lengst - likevel ikke lenger over halve livet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Next
Page 1 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb