English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Noah Jean Holm
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 33, 34, 35  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.06.2022 23:19    Post subject: Reply with quote

Da Nidaros snakket med angriperen for noen dager siden, nevnte han operasjon som en mulig vei ut av problemene, om de ikke forsvant innen kort tid.

Kjetil Rekdal bekrefter nå at det alternativet skal på bordet.

– Det er noe vi må diskutere. Det er vel sånn at vi håper i det lengste at vi skal klare å unngå operasjon, men hvis det ikke er noen annen utvei, så må vi gjøre det, sier Rekdal.

Les mer: Problemene fortsetter for RBK-profilen: – Vi håper å unngå operasjon
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1210
Location: Oslo

PostPosted: 22.06.2022 00:20    Post subject: Reply with quote

Vi tiltrekker oss disse skademarerittene som fluepapir...

Surprised
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 23.06.2022 12:16    Post subject: Reply with quote

Ute i åtte uker.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 23.06.2022 12:57    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke noe medisinsk ekspert, men mener å ha lest om mange nok spillere som har slitt med lyske som aldri blir bra igjen, at operasjon på ingen måte er en bulletproof utvei av problemene og at spilleren rett og slett må lære seg å leve med smertene ut karrieren.

Kjenner ikke til det medisinske i RBK godt nok, men virker som at det er mindre press for å få en spiller klar her enn lenger sør på kontinentet, der man ofte tyr til kortisonsprøyter og tabletter for å holde spillere (og lyske) i gang. Noe som ofte gjør vondt verre.

Håper for begge parter at hvile og rehab kan gjøre susen.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 23.06.2022 13:12    Post subject: Reply with quote

Holm ute i 8 uker pga det idiotiske impuls-byttet av Sæter mot LSK. Enda en genistrek av Rekdal der altså.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 23.06.2022 13:23    Post subject: Reply with quote

pavel londak fan account wrote:
Holm ute i 8 uker pga det idiotiske impuls-byttet av Sæter mot LSK. Enda en genistrek av Rekdal der altså.

Ja det var dårlig at han ikke kalkulerte med det. Burde ha sett den komme! Har nok notert det nå. Ikke sett inn spillere fra benken før pause, for de kan bli skadet. Forøvrig dumt å bytte i pausen også, som med Vecchia i Levanger, for det kan bli skader av det også.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1208

PostPosted: 23.06.2022 13:38    Post subject: Reply with quote

Vel. Man visste at Holm ikke var matchfit ennå mot LSK. Om han var det ville han startet.

Og Vecchia skulle aldri ha spilt mot Levanger. En fyr som er like mye i pirbadet som på skoglunden kan ikke spille tre kamper på en uke, hvorav en mot 2. divmotstand på nordtrøndersk kunstgress.

Etterpåklokskap? Ja, men bare fordi nå er etterpå. Dette er ment og meldt av folk i forkant.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 23.06.2022 14:24    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Ja det var dårlig at han ikke kalkulerte med det. Burde ha sett den komme! Har nok notert det nå. Ikke sett inn spillere fra benken før pause, for de kan bli skadet. Forøvrig dumt å bytte i pausen også, som med Vecchia i Levanger, for det kan bli skader av det også.


Han burde ha kalkulert med at det er dumt å bytte ut den eneste helt friske spissen man har når man ligger under 2-1. Dette gjør at han senere blir tvunget til å sette innpå den andre halvskadede spissen vår fordi vi må jage mål. Og nå har denne halvskadede spissen, som følge av dette, slått opp skaden igjen og er ute i 8 uker.
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 398

PostPosted: 23.06.2022 14:33    Post subject: Reply with quote

Rekdal har mye ansvar, men å gi han ansvar for at spillere blir skadet under kamp er vel bare for å grave frem mer negativitet mot Rekdal?
Som seg hør og bør er det det medisinske apparatet (og spilleren selv) som avgjør om spilleren kan spille, og evt hvor mange minutter. Tviler på at Rekdal utfordrer det medisinske apparatet i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 23.06.2022 15:00    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig har han ansvar for det. Det er jo en grunn til at Holm startet på benken mot LSK og at Vecchia startet på benken mot LFK: at de på grunn av skadesituasjon, skadehistorie eller kampbelastning ikke burde spille mange minutter i disse kampene. Men så ser Rekdal seg nødt til å sette inn Holm mot LSK fordi han var dum nok til å bytte ut den eneste spissen vi hadde på banen (til fordel for en defensiv midtbanespiller!) mens vi lå under 2-1, og til å sette inn Vecchia mot LFK fordi laget hans knapt skaper sjanser mot et andredivisjonslag.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 23.06.2022 15:47    Post subject: Reply with quote

I fotball og andre ballidretter er det slik at de som sitter på benken, er klarert for spill av det medisinske apparatet. At en spiller slår opp skaden sin, kan man aldri gardere seg mot. Å anklage Rekdal for dette, blir i mine øyne for dumt. Blir som å hudflette Leif Olav Alnes dersom Karsten Warholm skader seg i første løp etter skadeavbrekket! Det er alltid en risiko med skader. Blir snodig å klage på at en trener tar grep, når ting ikke fingerer, samtidig som man klager på de trenerne som ikke tar grep. Vanskelig å være trener da!
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 23.06.2022 15:50    Post subject: Reply with quote

Det er ingen som klager på at en trener tar grep.
Men det gjelder å ta riktige grep.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 23.06.2022 16:09    Post subject: Reply with quote

Så å bytte en spiss med en annen spiss, for å prøve å endre kampbildet, blir da et dårlig trekk? At spilleren har vært skadet er jo ikke noe som skal påvirke det valget. Så lenge spilleren er klarert for spill. Det er veldig lett å være etterpåklok. Hva hadde folk sagt og Holm scoret hat-trick slik at vi vant kampen? Da hadde byttet blitt hyllet som en genistrek. Det må ikke bli sånn at ALT Kjetil Rekdal og teamet hans gjør er fullstendig håpløst. Da blir det vanskelig å ta seriøst. Selvfølgelig burde man spilt mye bedre. Jeg såg ikke kampen mot Lillestrøm så jeg vet ikke hvordan akkurat den kampen utartet deg. Personlig tror jeg at statusen sålangt i sesongen hadde vært ganske lik med Knutsen som trener. En spiller som Holse, for eksempel, bør kunne prestere bedre enn det han gjør, uavhengig av hvem som trener han. Var flere involveringer i andre omgang mot Levanger som var fryktelige. Ikke mye Rekdal og Frigård kan gjøre med at Holse ikke treffer mål når han skyter fra sju meter.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 23.06.2022 16:40    Post subject: Reply with quote

Fordel å ha sett kampen hvis du skal uttale deg i hvert fall. Spesielt når du har gjort det til din personlighet å komme med krampeaktige forsvar av trenerteamet for å rettferdiggjøre din egen optimisme til det før sesongstart.

Så må du gjerne forklare for meg hvorfor det er et godt trekk å bytte ut en spiss som kommer fra en god opplevelse mot VIF med en spiss som nettopp har blitt hvilt pga. skade, har innrømmet å ha spilt med smerter i hele år og vært svak i hver eneste kamp - når det er et helt lag opp till spissplassen som ikke fungerer. Ikke at vi gjorde et rent spissbytte uansett, som det har blitt beskrevet her tidligere - hvilket bare gjør det enda teitere.

Men det er uansett ikke etterpåkloksap at Noah daffet rundt på Åråsen i en halvtime. Det var rimelig åpenbart at det kom til å skje, og det er heller ikke sjokkerende at en spiller som har slitt med skade i hele år nå må ta seg en pause. En trener må da virkelig kunne tenke litt selv også.

Og jo - vi hadde sett bedre ut med Knutsen som trener nå. Knutsen har et tydelig grunnspill. Hvor er Rekdal sitt?
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 23.06.2022 17:49    Post subject: Reply with quote

Beklager! Jeg visste ikke at man måtte se alle kampene for å kunne uttale seg om bytting av spillere, sånn på generelt grunnlag. Tar selvsagt selvkritikk på det. Var heller ikke klar over at man måtte forsvare seg selv dersom man ytret litt positivisme inn mot sesongstart. Trodde dette var et forum det man kunne ha ulike meninger, uten at man måtte stå til ansvar dersom noen ikke delte disse. Mulig man må være konsekvent negativ til alt i klubben, for å slippe å «forsvare» seg. Er også imponert over at man kan uttale seg om personligheten til personer man aldri har møtt, utfra uttalelser i et fotballforum. Jeg kommer ikke til å konvertere til hylekoret, selv om jeg selvsagt ikke er fornøyd med progresjonen til klubben i mitt hjerte. Det er mye som ikke stemmer. Samtidig har jeg levd så lenge, og fulgt med på fotball såpass lenge at jeg vet at det tar tid å komme utav et feil spor. Om Rekdal/Frigård er rett duo eller ikke, gjenstår å se. Men å sparke trenere etter 5 måneder gang etter gang, er i hvertfall ingen god løsning. Rekdal er ikke min drømmetrener. Har sagt i mange år at jeg ville ha en trener fra utlandet som kunne komme med blanke ark, og nye impulser. Nå er det derimot Rekdal som fikk jobben, så da velger jeg å gi prosjektet et år for å se. Uten å måtte forsvare meningen min noe utover det. Man må kunne si positive ting her på forumet, uten å bli sett på som en tulling.
Back to top
View user's profile Send private message
Tuggen
Senior


Joined: 04 Aug 2015
Posts: 125
Location: Trondheim

PostPosted: 23.06.2022 18:28    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
[...] Man må kunne si positive ting her på forumet, uten å bli sett på som en tulling.


Du blir ikke sett på som en tulling hverken fordi du "sier positive ting" eller har tosk i nicket ditt, men fordi du slåss mot en hær av stråmenn. Det er dårlig debattstil å være så kategorisk og sarkastisk (hånlig faktisk) som du er i dine innlegg.

Bare i det siste innlegget ditt:
- om å må se "alle kampene" for å uttale seg
- om å må forsvare seg når bare man ytrer "litt positivisme"
- om at man "må være konsekvent negativ til alt" på forumet
- om å ikke "sparke trenere etter 5 måneder gang etter gang. (For nevn én trener i RBK som har vært sparket etter 5 måneder).

Du slåss mot vindmøller, og lurer på hvorfor det er fiender overalt..
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 23.06.2022 18:49    Post subject: Reply with quote

Tuggen wrote:
Ratatosk wrote:
[...] Man må kunne si positive ting her på forumet, uten å bli sett på som en tulling.


Du blir ikke sett på som en tulling hverken fordi du "sier positive ting" eller har tosk i nicket ditt, men fordi du slåss mot en hær av stråmenn. Det er dårlig debattstil å være så kategorisk og sarkastisk (hånlig faktisk) som du er i dine innlegg.

- om å ikke "sparke trenere etter 5 måneder gang etter gang. (For nevn én trener i RBK som har vært sparket etter 5 måneder).
.


Var sarkastisk i det siste innlegget ja, mulig litt i overkant. At jeg er det i «innleggene» mine kjenner jeg meg ikke igjen i. Mulig jeg oppfattes slik, så det skal jeg ta til etterretning. Prøver å være saklig så godt det lar seg gjøre.
5 måneder var hintet til Rekdal, som mange vil kvitte seg med, og som har vært i klubben i ca 5 måneder. Startet vel trenergjerningen i midten av januar om jeg ikke husker feil.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 23.06.2022 18:56    Post subject: Reply with quote

ErdoganLomas wrote:
Rekdal har mye ansvar, men å gi han ansvar for at spillere blir skadet under kamp er vel bare for å grave frem mer negativitet mot Rekdal?


Problemet er vel at man setter inn noen som ikke er 100% og det da er stor risiko. Og tidligere i sesongen ble jo Holm brukt mye selv om Rekdal visste han var skadet.

SÃ¥ det blir Rekdals ansvar syvende og sist.

Om spilleren lyver om å være frisk er det en annen sak.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.06.2022 23:17    Post subject: Reply with quote

– Jeg har ikke kunnet sprinte i det hele tatt. Retningsforandringer har vært vanskelig, og det har vært vondt både å skyte og å spille pasninger, sier Holm.

– Hvorfor har dere da ventet så lenge med å ta denne avgjørelsen?

– Det har vært litt gjensidig fra både meg selv og teamet rundt laget. Jeg vil spille og bidra for laget. Så har jeg kanskje vært litt ung, dum og naiv: Jeg håpet jo også å bli med på den forrige landslagssamlingen (U21), som var viktig for laget, sier han, som altså har trent mye alternativt gjennom ukene. Og bare av og til vært å se ute på treningsfeltet.

– Det gikk greit så lenge det var én kamp i uka. Da har jeg forsøkt å bite tennene sammen og «pushe meg gjennom». Men da kampprogrammet ble tøffere, gikk det ikke lenger, sier Holm.

Les mer: Var «bedre enn Carew», så ble det stille: - Alt har gjort vondt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 22.07.2022 23:46    Post subject: Reply with quote

Hva er status her? All ryktene om spisser inn får meg til å tro at skaden til Noah er verre/tar lenger tid enn først antatt.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.07.2022 01:13    Post subject: Reply with quote

Rekdal:

– Vi er usikre på hvor lenge Noah er ute også. Han skal testes snart. Da får vi et svar på om han er i nærheten eller lengre unna.

Les mer: Ordknapp om RBK-stjernens situasjon: Aner ikke når han blir friskmeldt

Det var sagt åtte uker ute for fire uker siden, så det er vel fortsatt ei stund igjen uten at det er noe verre enn antatt.

Imidlertid var det snakk om mulig operasjon. Usikker på om dette nå er utelukket.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 23.07.2022 15:30    Post subject: Reply with quote

Lone Martinsen som er journalist i Nidaros skriver følgende på twitter:

" Noah Holm skal være på vei til Bodø/Glimt, føler han har stagnert hos oss. Håper han får en ny vår! #glimt #rbk #glis @AvGlimt "
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 23.07.2022 15:34    Post subject: Reply with quote

Tror det er en god gammeldags facerape, ikke fakta
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.07.2022 20:41    Post subject: Reply with quote

Det er fortsatt usikkert om Noah Holm blir kvitt lyskeproblemene uten kirurgi.

- Vi får se når han begynner å trene igjen, om det går eller ikke, forteller Kjetil Rekdal til rbkweb.no.

Les mer: Utelukker ikke operasjon for Holm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.08.2022 22:41    Post subject: Reply with quote

Lørdag så han lagkameratene slå HamKam 2–1 på Lerkendal. Noen timer tidligere fikk han teste følelsen av gress under knottene for første gang på flere måneder.

(...)

Nå skal han etter planen gradvis trene mer og med lagkameratene. Om alt går som planlagt skjer det også uten smerter.

– Det gikk ganske bra i starten, men da kampene kom tettere og tettere hadde jeg ikke tid til å restituere. Nå har jeg hatt litt tid til kun å fokusere på kroppen og jeg kommer ut på den andre siden med en helt annen fysikk. Jeg har jobbet intenst med styrkebiten og blitt mye sterkere, sier Holm.

(...)

Akkurat når han er tilbake i kamp handler om hvordan Holm selv føler seg.

Les mer: På vei tilbake etter skademarerittet: – Jeg kunne ikke holde på sånn
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 33, 34, 35  Next
Page 16 of 35

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb