English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Noah Jean Holm
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 33, 34, 35  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 28.07.2021 20:13    Post subject: Reply with quote

Har også trua på at dette kan bli en kjempesignering! Aggressiv i press, og liker å løpe og score mål. Tysk fotball «oppdragelse» er gunstig. KAN faktisk ha skutt gullfuglen her! Kudos til Dorsin og gjengen! Kom ut av ingenting denne signeringen! Hadde nesten helt glemt av denne spilleren.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 28.07.2021 20:46    Post subject: Reply with quote

Liker måten de tenker på i Tyskland; unge spillere blir ikke målt på mål og assists, men hvor langt de løper i kamp. Sånn sett oppfostrer de spillerene til å jakte løpskraft, noe som er undervurdert i dagens fotball(ja, teknikk er viktig; men se hvor mye vi taper på at midtbanen vår ikke være sterk nok på løping...). Det er et godt utgangspunkt for en ny spiss hos oss å ha stor kapasitet og være indoktrinert med at han skal bidra hjem også. Jo bedre press-spillet er, jo fler brudd og muligheter skaper vi....Er vel en av de områdene vi har mest forbedringspotensiale...Hadde vært fint med en signalspiller på topp som fikk med seg resten; satser på at Noah kan være den spilleren. Håper han tar får vist seg allerede mot Orkla; kan fort bli et ganske mye mer interessant oppgjør det med flere nye spillere.

Velkommen, og lykke til RBK
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.07.2021 21:15    Post subject: Reply with quote

- Jeg har veldig troa på at jeg skal skyte Rosenborg til toppen. Jeg syns spillestilen passer meg bra, og har stor tro på ferdighetene mine.

- Kjenner du til klubben godt?

- Jeg har sett en del kamper, og krysser fingrene for seier i morgen. Ellers har jeg spilt litt med Ceïde og Tagseth, og vet vi passer godt sammen.

Les mer: Nysignering: - Jeg skal skyte Rosenborg til toppen

At rbk.no omtaler ham som Noah Holm uten Jean eller Emmanuel Jean er nok etter avklaring med ham sjøl. Brukte tilsynelatende heller ikke Jean i Portugal.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.07.2021 22:23    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
- Jeg har veldig troa på at jeg skal skyte Rosenborg til toppen. Jeg syns spillestilen passer meg bra, og har stor tro på ferdighetene mine.


Så.. Enten en spiss som liker at det hverken ligger krav, forventninger eller konsekvens i rollen, eller en som er såpass god at han liker å bære hele angrepet alene. Vi får no sjå.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 28.07.2021 23:12    Post subject: Reply with quote

han siger spillestilen passer ham godt ? Kan nogen fortælle mig hvad Åges spillestil er pt. ? Jeg har virkelig svært ved selv at gennemskue det.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 29.07.2021 00:12    Post subject: Reply with quote

Tipper han mener "dominere kamper", ikke konkret spillemønster, 4-3-3 osv. Så er det vel uklart om å dominere kamper er noe vi faktisk driver med.

Men kanskje Noah kan bidra til å snu trenden?

Ville uansett lagt veldig lite i det som sies i slike lanseringsintervjuer. Bare en hel del bla-bla-bla
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 29.07.2021 05:32    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
At rbk.no omtaler ham som Noah Holm uten Jean eller Emmanuel Jean er nok etter avklaring med ham sjøl. Brukte tilsynelatende heller ikke Jean i Portugal.


Finnes det noen sitater på hvorfor han bruker Holm i stede for Nielsen? For å unngå sammenligning med pappa?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 29.07.2021 06:55    Post subject: Reply with quote

Noah Nielsen høres ganske nisse ut? (Prøvde å google, men fant ikke ut.)
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 29.07.2021 07:10    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
- Jeg har veldig troa på at jeg skal skyte Rosenborg til toppen. Jeg syns spillestilen passer meg bra, og har stor tro på ferdighetene mine.


Eventuelt så ser han potensialet i medspillerne og ser at med en mer bevegelig spiss en hva vi har nå, så er det mulig å få skapt ganske så mye på topp Wink
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.07.2021 14:56    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny:

Holm er vel etternavnet til mora? Han har tilsynelatende aldri hatt etternavnet til faren.

Ser forresten at David Jean Nielsen nok hadde truffet nordmenn før han flyttet til Norge; er fra Skagen og har bodd i Frederikshavn.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 29.07.2021 15:45    Post subject: Reply with quote

Jeg vil tro det.

Litt rart egentlig, når de fleste tar fars etternavn.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Kalkunen
Senior


Joined: 10 Sep 2010
Posts: 148

PostPosted: 29.07.2021 16:16    Post subject: Reply with quote

Kjenner at jeg er litt småskeptisk til denne signeringen. De aller fleste fotballspillere har noen videoer med noen gullkorn fra karrieren. Her finner vi nesten ingen ting. Håper jeg blir positivt overrasket.
_________________
Slutt me det derre toille der!
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 292
Location: Lillestrøm

PostPosted: 30.07.2021 16:56    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...ye-spiller

Quote:
– Hva lærte du i Portugal som du vil ta med deg hit til Norge?

– Mye finteknikk og første touch. Det skal alltid sitte hvis ikke ender du opp i problemer med en gang. Du skal ha den selvtilliten på ballen at du kan løse situasjoner selv og ikke bare slenge ballen videre, sier Holm.


I alle fall en lovende uttalelse. Det er ganske mange på dagens Rosenborg som tilsynelatende ikke tør å ta med seg ballen framover og/eller sender ballen direkte tilbake til avsender i stedet for å forsøke å spille seg ut av det de oppfatter som en stressende situasjon. Ofte ikke all verden til touch på øvrige spillere heller, så det er sårt tiltrengte egenskaper og en mentalitet jeg håper flere kan lære av. Så får vi håpe han får det ut i praksis også.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 30.07.2021 17:01    Post subject: Reply with quote

Førstetouch er kanskje den største enkelfaktoren i at Eliteserie-spillere og norske spillere generelt sliter med å ta nivået ute i Europa. Et godt førstetouch gjør ballbehandlingen raskere, og nødvendigheten lavere for touch to og tre før man gjør noe konstruktivt. Et godt eller mindre godt mottak/medtak kan være forskjellen på om man skaper ubalanse eller ei, og med det sjanser. Det samme gjelder naturligvis også defensivt.

En av de viktigste årsakene til at Glimt lykkes i fjor, og Eggen den gang da, var at ballen flyttet seg så fort og tilbragte så kort tid hos hver spiller, at motstander rett og slett ikke hang med. En god plan er selvsagt en forutsetning for at det skal fungere, men det er fryktelig vanskelig å implementere om man ikke har en del spillere i sentrale roller som har god nok teknikk til å utføre ballflytting fort.
_________________
Influencerâ„¢


Last edited by Zorac on 30.07.2021 17:05; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 30.07.2021 17:03    Post subject: Reply with quote

Ser stor og sterk ut på videoen, merker jeg er litt spent på hvor rask han er. Litt avslappet holdning på treningsfeltet er det lille inntrykket jeg fikk, men håper dette blir bra.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.08.2021 12:57    Post subject: Reply with quote

Tagz:

- Han er en spiller som jeg syns har tatt veldige steg de siste to årene. Jeg har spilt med ham på landslaget siden vi var 16-17 år gamle, og han har blitt raskere, sterkere og en bedre avslutter. Han er en spiss som kan å score mål. Jeg gleder meg veldig til å spille med ham i Rosenborg, for vi har spilt mange gode kamper sammen på landslaget.

- Han er en typisk midtspiss?

- Ja, det vil jeg si. Han er ikke noen ving, han er spiss. Han kan gjøre ting litt på egen hånd samtidig som at han er en veldig god lagspiller. Ham tror jeg vi skal få se mye bra fra.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 01.08.2021 13:39    Post subject: Reply with quote

Da er overgangen registrert hos NFF. Kan være håp om å se han litt mot Orkla da.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 01.08.2021 13:45    Post subject: Reply with quote

Trodde ka skje han måtte i karantene, men siden han har vært på Brakka allerede så er vel ikke det tilfellet.
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 01.08.2021 13:48    Post subject: Reply with quote

Han har vel vært i karantene før overgangen ble annonsert. Trente med laget i går.
Back to top
View user's profile Send private message
RoSolum
Proff


Joined: 28 Aug 2012
Posts: 289

PostPosted: 01.08.2021 15:34    Post subject: Reply with quote

Han gikk i karantene sist Lørdag, etter å ha blitt observert på Skoglunden. Noe som jo er litt snedig, skulle vel gått rett i karantene istedet for å ta turen nedom feltet først ?
_________________
Stopp negativismen rundt Rosenborg!

Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 01.08.2021 15:39    Post subject: Reply with quote

Han har vel hatt lov å gå utendørs i en time eller to i løpet av karantenen har han ikke? At han velger å se seg om der ville da ikke vært så rart?
Back to top
View user's profile Send private message
BOLLEMANN
Junior


Joined: 09 Jul 2021
Posts: 15

PostPosted: 02.08.2021 16:35    Post subject: Reply with quote

Blir meldt fra medier at overgangsummen ligger på rundt 1 mill euro. Er dette sett på som en god pris for et 20 år gammelt spisstalent? Samt at selgende klubb fikk videresalgsklausul.
Back to top
View user's profile Send private message
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 02.08.2021 17:15    Post subject: Reply with quote

Hvis det stemmer var vel det en god pris for Vitoria, ja. Da spørs det hvor stor andel av videresalg de har.

Det skal legges til at jeg ikke har full oversikt over nivået til spilleren.


Last edited by Robert81 on 02.08.2021 17:16; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 02.08.2021 17:16    Post subject: Reply with quote

Tviler STERKT på at vi har betalt 1 mill euro…
Back to top
View user's profile Send private message
BOLLEMANN
Junior


Joined: 09 Jul 2021
Posts: 15

PostPosted: 02.08.2021 18:24    Post subject: Reply with quote

Vitoria de Guimaraes player Noah Jean Holm will move to Rosenborg on 01/08/21. Noah Jean Holm has signed a contract expiring on 31/12/24.

The official transfer fee is 1m EUR

Skal nå aldri tro på alt men leser selvsagt men
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 33, 34, 35  Next
Page 6 of 35

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb