English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Knutsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 114, 115, 116  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 29.10.2021 14:43    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det legger jo visse føringer hvis han har gitt signaler på hvem han ønsker å satse på og ikke, og klubben prioriterer å bygge opp under det.

Sånn sett ja. Men at Hareide bruker Holse på midten fordi Knutsen har lyst til å se han der mener jeg blir for detaljstyrt. Rosenborg har tross alt kamper de må vinne for å kunne spille Europa neste sesong, og da vet jeg ikke om sjansene økes hvis hovedtrener får for mange føringer på hvem som skal spille hvor osv.

En veldig enkel sammenligning er jo Horneland: Han gjorde en god jobb i Haugesund når han fikk lede et lag på sine premisser, men falt igjennom i Rosenborg da han måtte gjøre ting på en måte som han ikke selv bestemte 100%.

Men at klubben i samråd med Hareide har blitt enig om at Rosenborg i høst skal forsøke å ta mer risiko for å danne et bedre grunnlag til neste sesong er mulig, og at en ny trener har formidlet dette ønske til klubben er ikke umulig. For hvis en trener for en annen klubb oppi Bodø skulle blandet seg inn i avgjørelser tror jeg bare hadde skapt kaos for alle parter. Men at rammeverket Hareide skal jobbe innenfor kan ha endret seg etter at avgjørelsen i sommer ble tatt, men at han har frie tøyler innenfor det rammeverket er i så fall en fornuftig løsning.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.10.2021 14:57    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
En veldig enkel sammenligning er jo Horneland: Han gjorde en god jobb i Haugesund når han fikk lede et lag på sine premisser, men falt igjennom i Rosenborg da han måtte gjøre ting på en måte som han ikke selv bestemte 100%


Og kanskje er det nøyaktig motsatt med Hareide? Cool

Men ja, det du skisserer er vel omtrent det jeg ser for meg, at klubben kan ha ønsket en mer offensiv og kontrollerende tilnærming, ikke at noen har fjernstyrt Hareide (lykke til med det).

Og så er selvsagt det mest sannsynlige at det å avklare veien videre for Hareide rett og slett kan ha utløst litt energi og vilje til å prøve noe annet enn den veldig balanserte og defensivt fokuserte tilnærmingen som ikke hadde fungert tilfredsstillende. Men vi liker jo sammenfallende hendelser godt.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1895
Location: Selsbakk

PostPosted: 29.10.2021 16:45    Post subject: Reply with quote

Følelsen er ekstrem sterk i forhold til at KK har en avtale med oss allerede... Men, fornuften, basert på at han antakelig har flere enn oss å velge mellom tilsier noe annet.
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 263
Location: Hent tribunen

PostPosted: 29.10.2021 19:30    Post subject: Reply with quote

Alt tyder på at han har en muntlig avtale med Rbk.

1. Han avviser aldri Rbk selv om det hadde skapt ro rundt sin egen klubb
2. Rbk hadde ikke blottlagt seg så inderlig med tanke på hvor offentlig de har vært i sin interesse om KK.
3. Viser til argument 1 og 2.
Back to top
View user's profile Send private message
cypern
Proff


Joined: 13 Dec 2006
Posts: 334
Location: Elverum

PostPosted: 29.10.2021 19:41    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer heller ikke finne noen argumenter for hvorfor han ikke avviser å ta over RBK for å få lagt ballen død.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 29.10.2021 20:51    Post subject: Reply with quote

Jeg tror RBK har en lang vei å gå tilbake til gammel storhet. Eller noe som ligner. Det er et løp som må kjøres uten hjelp av KK. Det gir liksom ingen mening at han vender nesen mot Lerkendal. Nedsiden - for hans del - er alt for stor til det. Om vi ikke var blå/gul nok fra før, så blir det enda mer av det slaget neste år. Lenger enn det strekker liksom ikke fantasien. Eller hur herr Dorsin ?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.10.2021 22:42    Post subject: Reply with quote

Det er jo litt pussig at man plutselig har begynt å hente ganske mange spennende og uferdige spillere det man før hentet ferdig og etablert. Spesielt forrige vindu var veldig atypisk Rosenborg, og kanskje spesielt Hareide; signeringer med relativt stor risiko/lite trygghet, og med potensielt ganske lang utviklingstid. Man kan jo begynne å lure på om det plutselig er kommet inn noen som tenker annerledes rundt logistikk.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Tyholt
Senior


Joined: 17 Sep 2016
Posts: 241

PostPosted: 29.10.2021 23:18    Post subject: Reply with quote

Høstsesongen vår minner noe om høsten 2014 med Kåre. Det er noe i emning. Vi begynner å få en slagkraftig tropp, med mye ungt og spennende som er i utvikling. Uenig i at vi har en lang vei tilbake til storhet, det er utrolig hvor fort det kan snu i fotball. Et par gode signeringer i vinter kombinert med Kjetil Knutsen sine lagbyggende egenskaper og vi er langt på vei.

For KK sin del så står det nok mellom RBK og å bli i Bodø. Det at han ikke har signert ny kontrakt med Glimt er et godt tegn for vår del. Tror han er usikker på valget. Seriegull og gode resultater i Europa kan nok vippe pinnen i favør Glimt.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 29.10.2021 23:21    Post subject: Reply with quote

Det er jo ikke noe å lure på, for det har kommet inn en med andre tanker om spillerlogistikk. Han heter Mikael Dorsin. Skal ikke undervurdere hans forståelse for hvordan overgangsmarkedet fungerer ette rå ha jobbet som agent. Og når han bl.a. Måles på spillerlogistikk, så er det naturlig å anta at han, som mange andre, tenker kommersielt.
Bendtner ble jo også hentet med en tanke om at dersom han kom i form, scorer mål og ble tatt ut til VM, så ville det bli salg. Riktig nok høy risiko, men vi var trolig bare et offsideangrep og en strekk unna å treffe spikeren på det berømte hodet.

Ja, det ble hentet mye etablert da Åge kom inn, i følge Åge selv for å stabilisere laget og bringe RBK-kulturen tilbake. Dette ble også gjennomført på et tidspunkt hvor Åge var på en Open ended-kontrakt, som de fleste så for seg ville forlenges. Når Åge omsider takket for seg, hadde Dorsin ingen forpliktelser ovenfor nåværende hovedtrener ifm. Spillerlogistikk. Da er det naturlig at stallen formes ut i fra et kommersielt perspektiv framfor lagbygging opp mot en gitt filosofi. Trenger ikke være noen sammenheng med Knutsen eller andre her. I beste fall sammenfallende.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 29.10.2021 23:45    Post subject: Reply with quote

Tyholt wrote:
Høstsesongen vår minner noe om høsten 2014 med Kåre. Det er noe i emning. Vi begynner å få en slagkraftig tropp, med mye ungt og spennende som er i utvikling. Uenig i at vi har en lang vei tilbake til storhet, det er utrolig hvor fort det kan snu i fotball. Et par gode signeringer i vinter kombinert med Kjetil Knutsen sine lagbyggende egenskaper og vi er langt på vei.


Veldig enig! Vi har et greit spillermaterial, og om vi får inn noe bra, ungt og spennende i å vinter, så handler det mest om å foredle disse talentene og få til et lagspill som funker systematisk! Knutsen er nok mannen som kan få til dette, så vi får håpe at han er tilstrekkelig interessert i oss..
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 30.10.2021 08:22    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Man kan jo begynne å lure på om det plutselig er kommet inn noen som tenker annerledes rundt logistikk.


Her datt jeg av. Dorsin har da vært med på å handle inn litt for mye av tvilsom kvalitet, så hva mener du egentlig ? HAR det kommet inn noen (Dorsin) som tenker annerledes, eller KOMMER det snart noen som tenker annerledes og som allerede har lagt noen føringer ?


Last edited by bæærnt on 30.10.2021 12:50; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 30.10.2021 11:50    Post subject: Reply with quote

Pep Guardiola sa nylig at en treners viktighet er overdrevet. Det har jeg alltid mistenkt også, for det er jo f.eks en grunn til at Janne Jönsson aldri har klart å gjenta Stabæk-suksessen. Han hadde en stall med de helt rette spillertypene og den nødvendige kvaliteten i 1-2 sesonger, og ikke nok Hareide-øyeblikk (Zachariassen på kant, Skjelbred sentralt etc) til å ødelegge rytmen.

Hvor mye av den utrolige jobben som gjøres i Bodø kan forklares med Kjetil Knutsen? Jeg tror han er helt riktig mann å ansette om man har muligheten, men jeg frykter suksessen vil avhenge av at man endrer en kultur (spillerlogistikk, rød tråd og alt det der) som til nå kun har prestert å legge akademiet i ruiner.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 950

PostPosted: 30.10.2021 12:36    Post subject: Reply with quote

Spørs hva en mener med overdrevet. Finnes jo nok av tilfeller hvor trener definitivt har spilt en svært stor rolle mtp klubbers suksess. Eggen, Clough, Ferguson og Klopp for å nevne noen. Treneren er arbeidslederen, og den som skal få kollektivet til å fungere. Det er ikke tilfeldig at Eggen hadde voldsom suksess, mens Perry ikke på noen som helst måte fikk med seg klubb, spillere eller supportere. Treneren er den viktigste mannen i klubben, men i moderne fotball er nok hele klubborganisasjonen, med alt det medfører, vesentlig viktigere enn før.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1049

PostPosted: 30.10.2021 12:56    Post subject: Reply with quote

Er vel ikke mer komplisert enn at en god trener kan heve nivået på laget (i enkelte tilfeller voldsomt mye), mens en dårlig trener i mye mindre grad kan gjøre det samme
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 30.10.2021 12:59    Post subject: Reply with quote

bæærnt wrote:
Zorac wrote:
Man kan jo begynne å lure på om det plutselig er kommet inn noen som tenker annerledes rundt logistikk.


Her datt jeg av. Dorsin har da vært med på å handle inn litt for mye av tvilsom kvalitet, så hva mener du egentlig ?


Jeg mener altså at signeringer som eksempelvis Pereira og Holm er ganske utypisk oss, og at det kan virke som det er ønsker, skal vi si, utenfra som legger inn ønsker om typer og "demografi".
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 30.10.2021 13:15    Post subject: Reply with quote

Snorre wrote:
Jeg tror Kjetil Knutsen er klar, og har vært klar lenge. Jeg har ingen bevis, men har vurdert dette som mer enn 50,1 % sannsynlig basert på følgende hendelser/sonderinger. Med forbehold om feil, naturligvis:


50,1 % sannsynlighet, minus forbeholdet om feil. Da er vi vel på 50/50, og det er jo en størrelse de på brakka kan alt om.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3480
Location: Trondheim

PostPosted: 30.10.2021 13:18    Post subject: Reply with quote

Det er ingen utenfra som påvirker vår spiller logistikk og ihvertfall ikke Knutsen. Knutsen et ansatt hos vår konkurrent.
Hvorfor skulle ikke Hareide ønske seg og se behovet for unge lovende spillere som Holm?. Selvsagt gjør han det.
Styret ser nok også behovet for å hente spillere med fremtidig salgs mulighet.
Og Knutsen kommer ikke til å si noe om sin trener fremtid for sesongen er over selvsagt
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3905
Location: Oslo

PostPosted: 30.10.2021 13:19    Post subject: Reply with quote

Hvordan i alle dager er Holm og Pereira "ulikt" oss?

Pereira passer da godt inn i malen på norske backer vi har forsøkt å kjøpe og har kjøpt tidligere. (e.g. meling, hedenstad)

Holm er en ung lovende skandinav som ikke har fått det til utenlands, hørtes også akkurat ut som noe vi har gjort tidligere.



De er begge gode investeringer, men at de er indikatorer på noe som helst er bare vrøvl.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 30.10.2021 19:49    Post subject: Reply with quote

Jeg har virkelig hatt troa på at Knutsen ville komme til Trondheim, men når det ser ut til at vi ikke klarer å sikre muligheten for Europakval, da mista jeg alt av håp.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
JER
Senior


Joined: 15 Aug 2017
Posts: 172
Location: Østfold

PostPosted: 30.10.2021 19:51    Post subject: Reply with quote

Er det ikke en større trigger for Knutsen å komme, når han ser vi gjør det dårlig? Han også vet hva som bor i Rosenborg, og hvilke ressurser som finnes. Å komme å snu skuta kontra å sveve på suksess, hva trigger mest for en ambisiøs trener?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6741
Location: South-west coast exile

PostPosted: 30.10.2021 19:55    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke det er avgjørende for om han kommer eller ikke. Han er smertelig klar over hvordan denne sesongen har vært. Jeg tror (håper) han trigges av utfordringen.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 30.10.2021 19:58    Post subject: Reply with quote

Jeg håper også det, men troa blir bare svakere og svakere for hver serierunde.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2463

PostPosted: 30.10.2021 20:02    Post subject: Reply with quote

Eneste grunnen til at han i det hele tatt vurderer det er jo fordi vi har en veldig spennende tropp som det er mulig å få ekstremt mye mer ut av.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1895
Location: Selsbakk

PostPosted: 30.10.2021 20:09    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Jeg tror ikke det er avgjørende for om han kommer eller ikke. Han er smertelig klar over hvordan denne sesongen har vært. Jeg tror (håper) han trigges av utfordringen.


På bakgrunn av hva Koteng sier, er jeg sikker på at de har en avtale og at han kommer. Men om han er genial eller dumdristing når det gjelder å velge utfordringer, er jeg litt mer usikker på..
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7425
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 30.10.2021 20:14    Post subject: Reply with quote

Hvorfor i all verden skal Knutsen gå fra et lag som leder serien og skal spille CL til et lag som blir rundspilt på hjemmebane av LILLESTRØM?
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 114, 115, 116  Next
Page 29 of 116

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb