English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Kristiansund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
7%
 7%  [ 5 ]
Reitan
4%
 4%  [ 3 ]
Tettey
30%
 30%  [ 21 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Andersson
1%
 1%  [ 1 ]
Zachariassen
0%
 0%  [ 0 ]
Hoff
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
4%
 4%  [ 3 ]
Islamovic
19%
 19%  [ 13 ]
Wiedesheim-Paul
7%
 7%  [ 5 ]
Tagseth
25%
 25%  [ 17 ]
Total Votes : 68

Author Message
Gjfs
Proff


Joined: 30 Jul 2013
Posts: 396
Location: Tromsø

PostPosted: 10.07.2021 20:31    Post subject: Reply with quote

1. Jeg klarer å ha opptil flere tanker i hodet samtidig.
2. Da må vi håpe at de ikke tenker sånn som du tillegger meg at jeg tenker.
3. Ok
4. HÃ¥per du har det greit. SÃ¥nn ellers.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 10.07.2021 20:31    Post subject: Reply with quote

La oss bare ansette unikumet og orakelet Senador som ny trener etter Hareide. Han vet og kan alt om drift av en eliteklubb. Tenk hvor mye penger vi kan spare. Siden Senador kan fylle alle poster alene. Han er jo tydeligvis en mester pÃ¥ alt fra sportslig ledelse, økonomi og Idrettsmedisin. Han har inngÃ¥ende kjennskap scouting av nye spillere over hele verden . Han vet alt om hva som skal til vedrørende trening pÃ¥ elitenivÃ¥. Senador mÃ¥ følgelig regnes som den reneste gudegave til morsk fotball. Løp og kjøp før Mjøndalen, Glimt eller Moille henter inn hans ekspertise. Razz 🤪🤪
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 10.07.2021 20:35    Post subject: Reply with quote

Senador kan jo ikke gøre det dårligere end Åge. Sorry to say men der mangler så meget. Ingen offensiv og ingen gejst.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 10.07.2021 20:37    Post subject: Reply with quote

Alle ser at dette ikke er RBK sånn som den gjengse publikummer ønsker, og at vi er langt unna der vi skal være. Samtidig må vi innse at det er her vi er nå, og ta utgangspunkt i det. Så får vi se om det er spor av utvikling på kort og lengre sikt. Sånn sett er det greit å være konkret på hva en håper/ønsker å se framgang på. Jeg tenker og at siden vi er der vi er, kan og må det være lov å se og påpeke det som faktisk er ok eller verdt å bygge videre på. Vi er ikke et topplag per nå, og resten av sesongen kommer nok til å være variabel. Jeg ser ikke poenget med å ta utgangspunkt i rbk 1999, evaluere alt ut fra det, og konkludere med at alt er søppel, samt bombardere forumet med dette ca. 50 ganger per dag.

Last edited by Carl on 10.07.2021 20:41; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 10.07.2021 20:38    Post subject: Reply with quote

Spillet raknet etter at Konradsen kom inn mot Odd. Det samme skjer i dag. Ceide er også fryktelig dårlig. KBK bytter seg bedre, vi bytter oss dårligere.
Forøvrig synd at Hovland er såpass god på kommunikasjon, ellers så hadde han nok ikke spilt!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.07.2021 20:41    Post subject: Reply with quote

JB wrote:
La oss bare ansette unikumet og orakelet Senador som ny trener etter Hareide. Han vet og kan alt om drift av en eliteklubb. Tenk hvor mye penger vi kan spare. Siden Senador kan fylle alle poster alene. Han er jo tydeligvis en mester pÃ¥ alt fra sportslig ledelse, økonomi og Idrettsmedisin. Han har inngÃ¥ende kjennskap scouting av nye spillere over hele verden . Han vet alt om hva som skal til vedrørende trening pÃ¥ elitenivÃ¥. Senador mÃ¥ følgelig regnes som den reneste gudegave til morsk fotball. Løp og kjøp før Mjøndalen, Glimt eller Moille henter inn hans ekspertise. Razz 🤪🤪


Ja da, jeg forstår at du er sønnen til Rune Bratseth eller lignende, men dette blir bare tullete. Du vet like så godt som meg at 9 av 10 er enige i kritikken. Folk orker ikke å se på rbk mer i mangel av angrepsvillig fotball, klubben bruker millioner og det man får ut er elendighet og spillere som er gammel og dårlig. Det er en del åpenbare feilvalg de fleste ser som kunne gjort klubben i bedre stand. Løsningene mine og som flere her påpeker er jeg selvfølgelig overbevist ville gjort klubben i en bedre forfatning. Klubben består av mye daukjøtt som må byttes ut. Det må en hestekur til om klubben skal utvikle seg videre.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 10.07.2021 20:45    Post subject: Reply with quote

Senador: hvor mange positive ting klarer du å finne fra kampen i dag? For ordens skyld, jeg synes heller ikke det var en festkveld på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 334

PostPosted: 10.07.2021 20:49    Post subject: Reply with quote

Hvorfor prater så mange om Hareide som at det nærmest er det verste som har hendt oss? At han nærmest ødelegger RBK? Desto raskere han sitter på båten, jo bedre er det for oss.

Seriøst?

Vi har for mange dårlige spillere som attpåtil har veldig lav selvtillit. Da er det ikke rart kampen utvikler seg som den gjør. Klarer RBK å ta med seg noen 3-poengere framover, så vil det se totalt annerledes ut. Det er forskjellen på et lag UTEN og et lag MED selvtillit.

Det er naivt å tro at ting skal endre seg med en midlertidig Henriksen-løsning ut sesongen. Om noe, er sannsynligheten større for at det kan bli verre - med ytterligere ustabilitet.

Bardal er en meget dyktig "etter kampen-analytiker", men både han og mange andre degraderer Hareide til å være helt inkompetent. Med tanke på kompetansen Hareide besitter (jf. blant annet meritter, om man ikke velger å degradere de også, slik enkelte her gjør), så går ting ikke helt opp.

Fotballen vi spiller er et resultat av at vi har for mange dårlige spillere og de dårlige spillerne har i tillegg lav selvtillit. Da spiller vi jevnt med alle og kan til tider bli overkjørt av hvem som helst. Det er fryktelig å se på. Det er det. Men hva skal vi forvente av den 11-eren vi har?

Betydningen av selvtillit er enorm. Se bare på to topplag som spiller en finale. Det ene laget leder 2-0, kontrollerer kampen, og spiller med høy selvtillit.

Så fort det andre laget putter 2-1 og presser på, så kan mye skje - selv med verdensstjerner. Hvor man i det ene øyeblikket demper en ball i eget felt på brystet og spiller en perfekt pasning ut til sidebacken, vil den samme spilleren febrilsk måke ballen unna med et sleivspark som gir innkast til det andre laget.

Ja, så store kan kontrastene være. I samme kamp. Mellom to topplag som begynner kampen med høy selvtillit. Så da kan man egentlig bare se for seg hvordan det er når man begynner kampen med 0 selvtillit.

De 3 poengene betyr enormt mye for spillerne. Jeg vet ikke om det ville sett bedre ut om de spillerne med 0 selvtillit skulle pushet på for 2-0 når de sjanglet som de gjorde. Da tror jeg det fort kunne blitt 1-2. Ville kritikken stilnet da? Den ville vært 10x.

Jeg er generelt kritisk til RBK, men noen ganger så får man ta med seg de 3 poengene og håpe at det gradvis kan bli litt og litt bedre fotball. Og ja, det er begrenset med de spillerne vi har til rådighet. Selv i ES som målestokk er det ikke mye å rope hurra for.


Last edited by Bedreviteren on 10.07.2021 20:51; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 10.07.2021 20:51    Post subject: Reply with quote

Tja, Hareide er selvsagt ikke så dårlig som folk skal ha det til, men jeg velger å sitere solskjær her:

"99 prosent innsats er 100 prosent mislykket".

Hareide virker rett og slett ikke som om han prøver hardt nok, og da blir resultatene deretter.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 10.07.2021 20:53    Post subject: Reply with quote

Anders Konradsen er og blir en rollespiller som må brukes i et definert mønster. Det er Holse, Ciljan, Tettey, Tagseth og Henriksen som har ferdighetene og/eller erfaringen til å klare å skape gode løsninger som ikke er terpet inn.

Altså er han totalt avhengig av å være i et fungerende lag, siden et fungerende lag har spillemønsteret på plass.

Vi har ikke et fungerende lag, bare gode nok enkeltspillere til å tidvis kamuflere det faktum.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.07.2021 20:56    Post subject: Reply with quote

RS wrote:
Senador: hvor mange positive ting klarer du å finne fra kampen i dag? For ordens skyld, jeg synes heller ikke det var en festkveld på Lerkendal.


Dino sitt mål. Tagseth var lovende. Ellers var det meste begredelig. Jeg ser ingen fremgang.


Last edited by senador on 10.07.2021 21:16; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 10.07.2021 20:58    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Tipper 0-0 eller 0-1 til kbk.
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 334

PostPosted: 10.07.2021 20:59    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Tja, Hareide er selvsagt ikke så dårlig som folk skal ha det til, men jeg velger å sitere solskjær her:

"99 prosent innsats er 100 prosent mislykket".

Hareide virker rett og slett ikke som om han prøver hardt nok, og da blir resultatene deretter.


Du ser en kausal sammenheng mellom hvor hardt Hareide (ikke) prøver - og resultatene?

Jeg klarer ikke selv å gjøre en så sikker analyse basert på det jeg ser på tv-en og alle nyhetssakene jeg leser om i media, men du overværer kanskje treningene og har således et bedre bestningsgrunnlag...

Hareide sier mye rart, men slik jeg opplever han, så er det en mann med stolthet. Jeg tror det gjør fysisk vondt for han å se RBK på denne måten. Jeg tenker derfor motsattt; at han virkelig bretter opp ermene for å redde æren - før han overlater den råtne skøyten til nestemann.
Back to top
View user's profile Send private message
attityd!
Proff


Joined: 29 Aug 2012
Posts: 296

PostPosted: 10.07.2021 21:07    Post subject: Reply with quote

Ikke siden Molde-kampen har vi sett noe som ligner på å «brette opp ermene». Alt fra laguttak til bytter til intervjuer fremstår som utrolig tafatt fra Hareides side, og det blir ikke bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 10.07.2021 21:09    Post subject: Reply with quote

der var ingen fremgang. Men vi vinder. Det var en enormt dårlig fodboldkamp med 2 dårlige hold. Jeg efterlyser en offensiv tilgang til tingene. Alt bygger på tilfældigheder og eller hvad spillerne selv finder på. Jeg ser ingen løb på 3. mand eller spillere der har en offensiv ide. Desværre.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 10.07.2021 21:13    Post subject: Reply with quote

@bedreviteren

Og hvem sin skyld er det at laget har mistet selvtilliten? Koteng?

Hvem var det som hentet alle svenskefiaskoene, var det Dorsin alene?

En meget god spiller kan være ute av form, blomstre i en klubb, råtne i en annen. Kan det være tilfellet med trenere tror du?
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
attityd!
Proff


Joined: 29 Aug 2012
Posts: 296

PostPosted: 10.07.2021 21:14    Post subject: Reply with quote

Det bør ikke være noe vanskelig å se at man trenger en trener som kan utløse potensialet i troppen, noe ala det Kåre gjorde i 14/15. Vi trenger en sånn en, dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.07.2021 21:17    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
senador wrote:
Tipper 0-0 eller 0-1 til kbk.


Ja, kunne jo fort blitt det ut fra spillet eller du mener vi overbeviste?
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 10.07.2021 21:23    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Zarm93 wrote:
senador wrote:
Tipper 0-0 eller 0-1 til kbk.


Ja, kunne jo fort blitt det ut fra spillet eller du mener vi overbeviste?


Hehe, har til og med rett når du tar feil Tommel'n opp!
Og nei, ingen ble overbevist, men det var vel neppe poenget. Men herlig at vi kanskje unngår nedrykk i år.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 10.07.2021 21:35    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Zarm93 wrote:
senador wrote:
Tipper 0-0 eller 0-1 til kbk.


Ja, kunne jo fort blitt det ut fra spillet eller du mener vi overbeviste?


Hvor har jeg sagt at det var overbevisende?
Sjenker meg et glass vin mens jeg venter på at du finner frem til det. Lykke til.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.07.2021 21:38    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
senador wrote:
Zarm93 wrote:
senador wrote:
Tipper 0-0 eller 0-1 til kbk.


Ja, kunne jo fort blitt det ut fra spillet eller du mener vi overbeviste?


Hvor har jeg sagt at det var overbevisende?
Sjenker meg et glass vin mens jeg venter på at du finner frem til det. Lykke til.


Det er liksom fokuset ditt som er problemet. Klubben ligger med brukket rygg og det som du lager poeng ut av er om jeg tar feil på et resultat.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.07.2021 21:40    Post subject: Reply with quote

RS wrote:
senador wrote:
Zarm93 wrote:
senador wrote:
Tipper 0-0 eller 0-1 til kbk.


Ja, kunne jo fort blitt det ut fra spillet eller du mener vi overbeviste?


Hehe, har til og med rett når du tar feil Tommel'n opp!
Og nei, ingen ble overbevist, men det var vel neppe poenget. Men herlig at vi kanskje unngår nedrykk i år.


Alle håper vel det, men om vi fortsetter med slikt spill som dette så vinner man ikke mange kamper. Ingen grunn til å ri på en høy hest etter flaks. KBK fortjente minimum 1 poeng.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 10.07.2021 21:50    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det er liksom fokuset ditt som er problemet. Klubben ligger med brukket rygg og det som du lager poeng ut av er om jeg tar feil på et resultat.


Du tror klubben blir verre av at jeg spøker på din bekostning på et Internettforum? Søtt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.07.2021 22:02    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
senador wrote:
Det er liksom fokuset ditt som er problemet. Klubben ligger med brukket rygg og det som du lager poeng ut av er om jeg tar feil på et resultat.


Du tror klubben blir verre av at jeg spøker på din bekostning på et Internettforum? Søtt.


Ja, spinn i vei nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 10.07.2021 22:11    Post subject: Reply with quote

Du må gjerne snakke om fokus. Hva er fokuset ditt? Sitte og gneldre på forumet? Hvordan skal det hjelpe klubben og dens "brukne rygg"? Du har sittet og gjort det hele tiden. Har klubben blitt noe bedre av den grunn?
Jeg gjør mitt utenom forumet. Hva gjør du? Er du medlem og har prøvd å bidra slik?
Ã… nei. Stemmer det. Det kunne du jo ikke.
God natt. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Next
Page 11 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb