English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2022
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 48, 49, 50  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 613
Location: Ã…fjord

PostPosted: 07.11.2021 09:58    Post subject: Reply with quote

Noe som var svært tydelig i gårdagens Brann-kamp er hvor dårlig RBK takler litt press. B/G ble mange ganger presset av Roma, men beholder roen. Det gir dem alltid et halvsekund ekstra, som ofte er nok hvis medspillere gjør seg spillbare. Hos RBK er det ofte stress med en gang, som ender med dårlige avleveringer. Dette skyldes nok en blanding av lite selvtillit, lite innøvd spillemønster og for lite fokus på det mentale.

I 2022 bør RBK prioritere spillere som er vinnerskaller og ledere, samt hurtige og med god teknikk. Vi snakker selvsagt ikke verdensklasse-nivå, men dette er ferdigheter man må dyrke og lete etter. Vi har allerede noen av dem i stallen. Det mest prekære er etter min mening i midtforsvaret. Vi trenger minst en hurtig midtstopper, og minst en midtstopper som tar ball forbi ledd. Håper klubben drar 1-2 overraskelser opp av hatten. I tillegg til at det mentale må vektlegges mer.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 07.11.2021 10:14    Post subject: Reply with quote

RBK 2022?
Første man må gjøre er å glemme KK som en ny frelser, kommer han er det kjempebra, men problemene stikker mye dypere enn som så, det vi ser er resultatet av ett strukturelt problem det styret har abdisert som styre og gambler på at hhv hovedtrener og akademileder skal finne løsningene på egen hånd.
Det første som må gjøres er å skaffe seg oversikt over hva som kreves for å komme på europeisk nivå ( Europa League). Det får man ikke ved å rote rundt i trønderfotballen , men ved å få impulser utenfra. Det bør ikke være vanskelig heller.
Deretter må man være tydelig på hva er vår identitet. Denne identiteten må ligge i bunn uavhengig av hovedtrener.
Offensiv og underholdende lag basert på samhandling, godfot og høy treningsintensitet fungerte for 20 år siden , fungerer gull for Glimt og vil fortsatt fungere i 2022.
Deretter må det ryddes i Akademiet, ha en tett samhandling med a laget slik at unge talenter faktisk ser at det er mulig å spille på a laget.
Spillerlogistikk må være basert på hvordan vi spiller og hvordan vi trener, ikke basert på å hente middelmådige svensker fordi det er det eneste marked klubben kjenner. Skikkelig speider , dvs Ikle Thoresen type, må ansettes.

Til slutt, og det er den vanskeligste delen, så må alle i sportslig apparat bli evaluert ut i fra målsettingene og seriegull og spill i Europa. Holder de mål eller har de utviklingspotensiale til å komme opp på ønsket nivå.
Hvis svaret er nei så bør konsekvensene være deretter.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 07.11.2021 11:44    Post subject: Reply with quote

27Sapara wrote:
Har du glemt Adrian Pereira?

Ja. Smile
_________________
"Avløsning, Ernst! Avløsning!"
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 07.11.2021 12:17    Post subject: Reply with quote

3 i den back rekka holder ikke det nivået vi vil ha.
2 i angrepet vil ikke passe inn i Knutsen modellen. 2 på midtbanen vil ikke passe inn i Knutsen modellen og 1 holder ikke nivåer.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 07.11.2021 12:57    Post subject: Reply with quote

Utdyp gjerne.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 07.11.2021 18:20    Post subject: Reply with quote

Alle bortsett fra Reitan er svært usikkre kort synes Jeg.
Vi har tilgode å se Henriksen som stopper i særlig grad. Så er han ikke hurtig nok i vendingene tror jeg. Vagic har vi sett og der er det store mangler. Augustinsson er ubeskrevet og har slik jeg har sett tempo problemer og taktiske mangler.
Tagseth og Holse blir defensivt rundingdbøyer. De har heller ikke den gjennombrudds kraften indreløpere i RBK og Glimt bør ha. Selnas passer supert.
På kanten må vi ha spillere med gjennom bruddskraft og flinke til å starte i bakrom type Solbakken, Mini, Sørensens osv.
De må kunne utfordre i fart, ikke typ ceide, for å få back rekka i ubalanse..
Vecchia og ceide utforder i sakte kino og da blir typ Holm lett å stoppe da midstopperene kan stå med ryggen mot målet og vente.Osv osv osv
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 07.11.2021 19:17    Post subject: Reply with quote

Reitan har levert bra med assist,men e forferdelig bakover,elendig i alt det defansive! I pasningspillet er han også helt elendig,slåe ballen i panikk hver bidre gang,kjenner blir irretert hver gang han er involert!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.11.2021 22:49    Post subject: Reply with quote

Neeskens, du mener altså i fullt alvor at den eneste spilleren vi har i dag som sannsynligvis vil fungere under Knutsen er den ene spilleren han har hatt før? At lynraske Ceide ikke kan fungere som bakromstrussel? Eller den relativt komplette poengplukkeren Vecchia er for dårlig/begrenset til å få en rolle? At toveisspiller Holse med enorm motor, godt blikk og hode, bra teknikk og god fot ikke kan bli god i Knutsens system?

Vi snakker da om samme Knutsen, regner jeg med? Han som har gjort til sitt varemerke å bygge mesterlag av "overskuddsmateriell" fra Eliteserien og OBOS(!)?

Ser man på nivået Botheim, Brunstad Fet og Solbakken hadde da de var like gamle som hhv Holm, Holse og Ceide er det rimelig spesielt å påstå at Knutsen ikke kan løfte de sistnevnte nevneverdig. Vi snakker tross alt ligaens soleklart beste kollektiv mot det soleklart svakeste.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1864
Location: Selsbakk

PostPosted: 26.11.2021 20:54    Post subject: Reply with quote

Drømmen min for 2022 er KK og at vi rydder opp i spillestallen. Ut med alle som nyter pensjonisttilværelsen her, og sats ungt. Gi KK tid og la de unge spillerne få sjansen til å utvikler seg. Bygg sten for sten og ha tålmodighet... Litt motsatt av sånn som vi har gjort det til nå...

Det betyr ut med alle som har vært over karrieretoppen sin, og kjøpe inn nye talenter, som passer til spillesystemet vårt. Jeg ser ikke hva for eksempel Skjelbreid, Tettey og Henriksen har tilført - foruten skyhøye lønninger.. Jeg tror ikke satsningen på dem har styrket oss for fremtiden...
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 29.11.2021 00:11    Post subject: Reply with quote

Gi Hovland en 2-3 års kontrakt!
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 29.11.2021 07:56    Post subject: Reply with quote

Ungt eller gammelt, det er uansett et skrikende behov for større fart, bedre basisferdigheter, mer duellstyrke og smartness. Å se på Markus Henriksen med flere som nærmest vasser i lim og strør om seg med pasninger i alle mulige retninger unntatt fremover, ja det er er en lidelse å se på.

Vi må ha flere vindu for å komme i mål med alle ønsker, men vi må få på plass en ny stopperduo. Alternativene vi rår over i dag er ikke bra nok. Her må. det nye krefter inn. Å gi Hovland og Eyolf mer tid og tillit er ikke en bærekraftig løsning. Det samme gjelder MH i en ny rolle. En tryggere, verbal og solid duo vil være en vesentlig tilvekst til det defensive kollektivet, og kan muligens gjøre jobben som sideback mye enklere uten at MD må saumfare Superettan etter alternativ (skummelt at Østersund rykker ned). Er heller ikke sikker på om Andre Hansen bør være det soleklare valget neste år.

Men håpet om fremgang og suksess neste år - med eller uten KK - henger mest på at vi ikke har noen som kan bekle rollen som sentral på midten. I så fall må Tagseth blomstre og ta noen store steg etter at ribbefettet er fortært og svettet av. Ole Selnæs er kanskje lei av Yuan og Kina, og har et reelt snev av hjemlengsel. Men hva er det i så fall som vender hjem ? Enda en hjemvendt sønn som ikke når opp til forventningene, eller en solid bærebjelke de neste 3-4 årene ? Ciljan, Markus, Hoff, Holse og Tagseth må bite tenna sammen og ta opp kampen om de ledige plassene uavhengig av formasjon.

Fremover bør vi ellers ha nok av kvalitet allerede med Ceide, Holm, Paven og Vecchia. Åpenbart for lite fart om vi skal møte internasjonal motstand, men det får duge enn så lenge. Forutsetter at Dino forsvinner, eller forblir et klart andrevalg etter Noah som antakelig vil ha godt av en god og lang oppkjøring til ny sesong. Muligens for lite mål i alle disse, men det bør et godt kollektiv kunne fikse.

MD (om han fortsatt er SL i 2022...hope not) har et enkelt og tydelig mandat i det neste vinduet etter at trenerkabalen har løst seg:

- Bli kvitt daukjøtt/geriatrisk avdeling på utgående
- Ny stopperduo med gode og komplementære ferdigheter
- Ny dominerende sentral på midten
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.12.2021 17:39    Post subject: Reply with quote

- Grunnlaget er til stede nå. Unge, dyktige spillere har kommet inn, og de kan bare bli bedre. De har årene foran seg og ikke bak seg. Det tror jeg er viktig, slår Hareide fast overfor rbkweb.no.

- Det er en spennende spillertropp som du gir fra deg?

- Abosolutt! Utfordringa i moderne fotball er at stallene er kortere tid sammen, nesten helt nede i bare to år før folk blir solgt og fyker av gårde.

Les mer: - Grunnlaget er til stede
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 13.12.2021 09:14    Post subject: Reply with quote

Har ingen forventninger til neste år og synes ikke laget skal ha noe mål om medaljer eller europacup-plass. Det er bare å legge vekk slike mål og fokusere på spillet, og se hvor vi havner. Så lenge vi ikke rykker ned så er mulighetene for utvikling der. Men føler meg ikke sikker på at vi klarer det, i den mørkeste tida i RBK siden forrige nedrykk.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 13.12.2021 10:07    Post subject: Reply with quote

"Spennende spillertropp"... javisst.Vi har 3-4 friske forsvarsspillere, en midtbane som er ubalansert/floppet og et angrep der spissen vår skåret 6 mål. Toppskåreren vår med 11 er en av få reelle salgsobjekter. Stallen er ikke rustet, og vi aner ikke hva som skal skje i januarvinduet, det får vi vel først se når hovedtreneren blir ansatt, og hvem f*** vet hva Rekdal kan finne på å hente inn. Med en pottesur SL (etter Milos-saken) kan det bli spennende.

(Ja, jeg er sur)
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 13.12.2021 11:31    Post subject: Reply with quote

Mye smerte og mye faen i år. Det eneste positive jeg har fått ut av sesongen er egentlig at jeg merker at engasjementet mitt ikke forsvinner. Negative følelser dominerer så klart, og det har endt opp med å bli et helvete av et år. Samtidig nekter jeg å gi opp. Jeg håper årsmøtet kan bli et slags vendepunkt, på ett eller annet vis. Håper alle som ønsker at klubben skal komme på bedre veier melder seg inn og bruker muligheten til å påvirke. Det skal jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 13.12.2021 12:10    Post subject: Reply with quote

Personlig er jeg bekymret for engasjementet rundt klubben. Nå bor jeg ikke i Trøndelag, men jeg hører fra familien som bor der at det knapt er noen som bryr seg om å dra på kamp. Jeg får inntrykk av at veldig mange har mistet helt interessen for Rosenborg. Hvor mange var det som faktisk var på kamp i går? 3-4000? Som Helland sa i 2019, likegyldighet er det verste som skjer en fotballklubb. At klubbens renomé stadig forverres av at vi ikke evner å få til normale ansettelsesforhold, at alle spillere som kommer til oss visner innen kort tid, og at spillere som forsvinner fra oss blomstrer andre steder er helt klart sykdomstegn. Jeg prøver å overbevise meg om at 2022 ikke kan bli verre, men jeg er stygt redd det ikke blir noe særlig bedre heller.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.12.2021 20:44    Post subject: Reply with quote

Det tristeste i går var faktisk oppmøte og ikke 1. omgang, ja.

Men det var tross alt bra med oppmøte både mot Mjøndalen og Lillestrøm og ikke minst mot Vålerenga, så jeg har håp om greit nok snitt neste sesong. Det vil jo uansett være spenning rundt ny trenere og nye spillere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 13.12.2021 20:56    Post subject: Reply with quote

Godt at Løfaldli sier det som det er.
https://www.adressa.no/sp...som-det-er
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 13.12.2021 23:28    Post subject: Reply with quote

Om han bare kunne vært i forkant eller være ordentlig journalist som kan avdekke problemer før de er åpenbare.

Løfaldli vingler mellom å være Captain Obvious og MortenP-light.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 13.12.2021 23:47    Post subject: Reply with quote

Det kan du si, men greit at Adressa i hvert fall våger å være litt kritiske. Det er det ikke alle journalistene som dekker RBK som gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 14.12.2021 08:42    Post subject: Reply with quote

Quote:
– Jeg vet at man ikke får den lengste tiden på seg som trener her, med tanke på kravet om resultater. Men noe tid må man få. Skal du skape en prestasjonskultur, en vinnerkultur og en utviklingskultur, så skjer ikke det på to uker, eller på et år. Jeg synes prestasjonskulturen i RBK har blitt visket vekk de siste årene, innleder Hansen overfor Adresseavisen.

- Nå har klubben forsøkt ulike ting. Først med en ung, fremadstormende trener i Eirik (Horneland), som jeg hadde tro på. Det ble dessverre ikke som vi håpet. Så kommer en av de mest meritterte som finnes (Åge Hareide), og vi har ikke fått det til nå, heller, svarer han.

Hansen utdyper:

– Det jeg ønsker mest er at vi får inn en tydelig plan. Hvordan skal RBK som klubb se ut om tre år? Jeg ønsker et tydelig produkt, som jeg kan ta del av, som gir meg motivasjon og ny sult. Dette handler ikke bare om høyt press. Dette er komplekst. Det er så mye som er galt akkurat nå, sier han.

Andre Hansen i Adressa i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Bomaan94
Junior


Joined: 02 Jul 2020
Posts: 41

PostPosted: 14.12.2021 10:06    Post subject: Reply with quote

Om du/dere har fått nok av styret og er medlem så signer her:

https://docs.google.com/f...w/viewform
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 14.12.2021 10:45    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Andre Hansen i Adressa i dag.


og da er forslaget fra styret Rekdal!!
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 14.12.2021 10:55    Post subject: Reply with quote

in Rekdal we trust
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 14.12.2021 12:30    Post subject: Reply with quote

Moden uttalelse av Andre.
Sier vell rett og slett at det valget som blir gjort nå om hvem som blir neste trener avgjør om han vil ønske seg nye utfordringer eller ikke.

Godt at spillerne tørr å vise missnøye Tommel'n opp!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 48, 49, 50  Next
Page 2 of 50

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb