English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Stabæk
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
11%
 11%  [ 11 ]
Serbecic
21%
 21%  [ 21 ]
Hovland
3%
 3%  [ 3 ]
Andersson
1%
 1%  [ 1 ]
Tagseth
0%
 0%  [ 0 ]
Hoff
5%
 5%  [ 5 ]
Skjelbred
0%
 0%  [ 0 ]
Molins
1%
 1%  [ 1 ]
Islamovic
5%
 5%  [ 5 ]
Zachariassen
8%
 8%  [ 8 ]
E. Ceide
42%
 42%  [ 42 ]
Wiedesheim-Paul
3%
 3%  [ 3 ]
Total Votes : 100

Author Message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 922

PostPosted: 30.05.2021 19:05    Post subject: Reply with quote

Herlig kveld. Vi vinner. Molde spiller uavgjort, Glimt taper.

Nydelig andreomgang. Ceide har hatt godt av å benkes for å få senket skuldrene og komme i angrepsposisjon. Så det da han kom inn at her var det annen innstilling.

Dette blir bra. 4-2-1 på de sju første er bra. Spillet har vært svært varierende, men det er lov å være optimist nå. Verken Molde eller Glimt er uslåelige, slik enkelte her inne synes å tro. Vi, derimot, kommer til å bli bedre. Når laget får satt seg og blir enda mer samkjørt, tror jeg vi har en herlig sesong foran oss.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 30.05.2021 19:12    Post subject: Reply with quote

Moille nede pÃ¥ 4 plass. Kvelden kunne ikke blitt bedre 😁
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 30.05.2021 19:31    Post subject: Reply with quote

Mista første omgang pga. familiebursdag. Virker som om jeg vant bra på det. Andreomgang var ikke elendig!

Må si vi har ganske god uttelling poengmessig til å ha spilt veldig mange svake perioder.

Moro med Ceide!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.05.2021 19:56    Post subject: Reply with quote

For en natt-og-dag-forestilling. Jeg sliter helt ærlig med å forstå hva som var planen i første omgang, med et laguttak som minner mest om bortekamp på Parc des Princes. To targetmen, en løpegutt på topp, og tre defensive ballvinnere på midten? Det minner mest om at kampplanen bestemmes av hvilke spillere man ønsker å bruke, ikke hvilken fotball man vil spille. Vel var scoringen til Stabæk billig og ufortjent, men det offensive spillet vårt er jo fraværende. Med tre midtbanespillere som kun spiller på det åpenbare, og tre angrepsspillere som helst tok med seg ball hjem igjen var det syltynt tross stort ballinnehav. Besim Serbecic er riktignok tett opptil majestetisk med stadige brudd og igangsettinger, og var den eneste som kunne gå til pause med hevet blikk.

Så ble jo alt mye bedre i andre omgang. Det har jo litt å gjøre med kampplanen og mye å gjøre med utligningen, men det er jo ingen tvil om at vi får en helt annen dynamikk når vi får en kantspiller som kan utfordre og en midtbanespiller som tar dybdeløp. Den gode perioden er bare på knappe 30 minutter, og vi skaper jo ikke akkurat mange store sjanser, men det holder i massevis hvis vi klarer å forlenge og utvikle det.

Børs:

Hansen 3 - Bommer på 0-1, igjen på Shalas skudd, og igjen på en corner. Må skjerpe inn feltspillet umiddelbart, for nå er han en såpevott.

Reitan 5 - Veldig villig offensivt. Veldig lite presise innlegg, ser han overhodet opp? Kontroll bakover. Mislykket overspill.

Serbecic BB 8 - Den eneste som gjør to gode omganger. Rydder opp med stor ro, og klinisk med ball. Scorer på sin andre store sjanse. Noen duelltap. Aggressiv på å bryte foran. Bør prioriteres. Pluss for mål.

Hovland 4 - Litt tilbake til å være negativt involvert. Bommer i duellen på 0-1. Har både et stygt balltap og et fall som leder til sjanse imot. Ellers på nivået fra nylig, og setter noen pene crossere.

Andersson 4 - Svak første omgang med mange pasningsfeil og dårlige dødballer. Ikke mye involvert i andre.

Tagseth 4 - Gode dødballer. Finner lite offensive løsninger som ikke er veldig åpenbare. Byttet ut.

Hoff 5 - Spiller på for lav risiko til å skape noe, og gjør likevel en del enkle feil begge veier. Bedring sammen med laget i andre.

Skjelbred 5 - Veldig omstendelig i første. Får flyttet seg opp i banen i andre, og er involvert i flere mål.

Molins 2 - Får lite til i en kantrolle. Klarer ikke skape noe selv, og har lite bevegelse rundt seg å utnytte. Ut ved pause.

Islamovic 3 - Noe bedring i duellspillet, men blir omstendelig hele tiden. Konsekvent for tidlige bevegelser i boks gjør ham ufarlig.

Zachariassen 7 - Ok i banespillet i første som en av få. Er som vanlig der det skjer når vi lager trøbbel. Mye bedre som indreløper.

Ceide 7 - Uredd og direkte i stilen, og leter etter bakrom både med og uten ball. Kan fortsatt forenkle ytterligere. Ikke god hjemover. Hull på byllen!

Wiedesheim-Paul 6 - Det er ikke tilfeldig at han kommer til sjanser. Flink til å vurdere hvilke rom han kan nås i i ulike situasjoner. Scorer.

Augustinsson - FÃ¥r debuten sin. Viser tegn til en bra fot.

Konradsen - Innhopp fra skade, håper han varer.

Sæter - Får også unnagjort debuten sin, men neppe tatt på ballen.

Hareide 5 - Elendig kampplan og laguttak. Bytter i verdensklasse. Lurer på om han lærer av forsøkene på å mure igjen bakover.

Dommer Steen 8 - Halleluja! Flink til å skille mellom duellspill og sabotasje, gir fem(!) gule kort på sistnevnte, husker ti sekunder bakover, treffer på straffen. Har med seg en blind linjedommer.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kaize
Proff


Joined: 11 Jan 2011
Posts: 269

PostPosted: 30.05.2021 19:56    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Mista første omgang pga. familiebursdag. Virker som om jeg vant bra på det. Andreomgang var ikke elendig!

Må si vi har ganske god uttelling poengmessig til å ha spilt veldig mange svake perioder.

Moro med Ceide!


Look at Kristiansund Kristiansund 6 4 0 2 5 - 5 12, der snakker vi utteling.
_________________
Helland som sentral blir for meg å forsøke å fylle et rundt hull med en oval kloss laget av sagspon med syltetøystrikk rundt. Zorac 19.02.21
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 30.05.2021 19:59    Post subject: Reply with quote

Artig at det løsnet for Ceide for all del men la oss ikke ta helt av, det defensive arbeidet er fremdeles til terningkast 1, men om han bidrar offensivt som i dag så er det godkjent Smile
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Blodstrupmoen
Veteran


Joined: 11 Apr 2006
Posts: 1026

PostPosted: 30.05.2021 20:00    Post subject: Reply with quote

Nå er det veldig skjevt fordelt med tanke på kamper spilt men RBK har nå både scort mest og sluppet inn mest om man ser bort fra nedrykkslaget brann.

Er vel egentlig stikk motsatt av det jeg trudde skulle skje med tanke på at Hareide ofte har messet defensiv trygghet, trudde det skulle bli 1-0 kamper i fleng.

Det er mest underholdene med mye mål, men jeg er redd vi kommer til å bli slaktet med det forsvaret om vi møter noen lag over eliteserienivå.

Så gøy med mange mål men ser gjerne noen rene bur fremover. At vi konstant snur kampene viser sterk psyke i laget, men også litt svikt de første 15minuttene.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 30.05.2021 20:07    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Jeg sa det. Jeg sa det.


halve forumet bruker 90 prosent av tida på å argumentere mot troll. Resten prøver å rasjonalisere trollingen og finne konstruktive trekk. Minner litt om det Russland gjør mot vesten akkurat nå.

Kan forøvrig rapportere at jeg hadde en nydelig kveld utenfor Skitstrømmen. Favorittlagtet knuste blårussen!
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 30.05.2021 20:11    Post subject: Reply with quote

Eneste gang jeg tilfeldigvis leser hva et av trollene har skrevet er når noen quoter dem.. (rusk! <3 )

Utrolig deilig å se hva vi får til i andre omgang i dag.
- SYKT fornøyd på Emil's vegne
- Zach løper som en gud igjen, selv med dette kamptrykket!
- Ralle kan fort bli en fremtidig stormålsnik, la ham få 1 on 1 trening med Brattbakk neste par måneder
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 30.05.2021 20:28    Post subject: Reply with quote

Rusk er sikkert bra. Jeg foretrekker å se kampene med forventning og spenning. Trist når vi taper og glad når det går bra. Dette forumet trenger modererering, og brukere som sprer endeløse strømmer av skit om rbk over år, bør slik jeg ser det kastes ut.

NÃ¥r det er sagt, kan jeg jo bare se fotball uten RBKweb.

Bllir en spennende sesong. Kos dere!
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 30.05.2021 20:38    Post subject: Reply with quote

Flott seier, og artig at Ceide endelig fikk målet sitt. Vi får håpe på en ketchupeffekt fremover.

(Det skulle vært interessant å se hvilke brukere dere som bruker RUSK har lagt til i sensur-lista.)
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 30.05.2021 20:40    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
senador wrote:
Jeg sa det. Jeg sa det.


halve forumet bruker 90 prosent av tida på å argumentere mot troll. Resten prøver å rasjonalisere trollingen og finne konstruktive trekk. Minner litt om det Russland gjør mot vesten akkurat nå.

Kan forøvrig rapportere at jeg hadde en nydelig kveld utenfor Skitstrømmen. Favorittlagtet knuste blårussen!


Det er fælt å se hvor nedsnødd man kan bli. Jeg sa at Wangberg scorer på corner og vips så scoret han på innlegget rett etter.

Vi spilte en fæl 1.omgang og det var fælt å se på. De fleste er enige. Når byttene kom ble det en helt annen kamp. Da har vi mer av alt!
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 30.05.2021 20:41    Post subject: Reply with quote

Fikk ikke mulighet til å se kveldens kamp. Må se om jeg finner kampen i opptak et eller annet sted (noen som har tips om hvor kamper finnes?)

Men det er veldig gøy å være på toppen av tabellen nå når vi går inn i landslagspausen. Prestasjonene er veldig ustabile så langt - varierer fra bra til dårlig hele tiden. Og jeg forstår av kommentarene fra dagens kamp at det var en svak førsteomgang og en bra andreomgang.

Vi får håpe at det stabiliserer seg litt mer fremover når spillerne har fått litt flere kamper å "trene" på. Vi har jo sett at toppnivået er bra.

RBK på toppen av tabellen er alltid veldig gøy. Og selv om vi har en kamp mer spilt så betyr ikke det at de andre nødvendigvis kommer til å vinne alle sine gjenværende kamper - de er varierende i prestasjoner og resultater de også.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 30.05.2021 20:41    Post subject: Reply with quote

Blodstrupmoen wrote:
Er Svensson den siste lokale som ble så solid at han dro videre?

Midtsjø dro etter.

Selv tipper jeg Reitan er utfordrer på høyreback hos Celtic om et par år - helt håpløst er det ikke, men det har vært litt dødt etter at Svensson/Selnæs/Midtsjø dro ja.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 30.05.2021 21:10    Post subject: Reply with quote

Er vel skralt med lokale som har etablert seg som førstevalg siden Svensson, Sælnes og Midtsjø.

Reitan og Ceide de eneste som har klart å ta steget fra junior til senior, nå snakker vel ikke sistnevnte Trønderdialekt.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 30.05.2021 21:26    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Dette forumet trenger modererering, og brukere som sprer endeløse strømmer av skit om rbk over år, bør slik jeg ser det kastes ut.


Forumet blir moderert, men det er ingen forumregel mot å være negativ.

Hvis noen har forslag til det, ta det i "RBKweb og forumet"-forumet, så blir det vurdert alvorlig. Men det er et uttrykt ønske om takhøyde her, og årevis med erfaring med at kamptråder er bipolare, så ev. restriksjoner skal man tenke godt igjennom.

Svarer konkret til sidney nå men det er mange som stadig er innom dette, så det er jo en generell observasjon.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1061

PostPosted: 30.05.2021 22:20    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Fikk ikke mulighet til å se kveldens kamp. Må se om jeg finner kampen i opptak et eller annet sted (noen som har tips om hvor kamper finnes?)


Så reprisen på discovery+ ihvertfall
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 30.05.2021 22:21    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
sidney wrote:
Dette forumet trenger modererering, og brukere som sprer endeløse strømmer av skit om rbk over år, bør slik jeg ser det kastes ut.


Forumet blir moderert, men det er ingen forumregel mot å være negativ.

Hvis noen har forslag til det, ta det i "RBKweb og forumet"-forumet, så blir det vurdert alvorlig. Men det er et uttrykt ønske om takhøyde her, og årevis med erfaring med at kamptråder er bipolare, så ev. restriksjoner skal man tenke godt igjennom.

Svarer konkret til sidney nå men det er mange som stadig er innom dette, så det er jo en generell observasjon.


Kritikk må jo være lov. Slik som klubben har holdt på de siste sesongene så skal det godt gjøres å ikke være kritisk til noe.

Derimot forpestes jo forumet stadig mer av repetetive og lite konstruktive kommentarer, ofte nøyaktig det samme om og om igjen til det kjedsommelige.

Kvaliteten på forumet har jo utvilsomt gått nedover de siste årene, og det blir lengre og lengre mellom de saklige diskusjonene. Tråder spammes ned med utelukkende negativitet fra de samme folka om og om igjen, og om man ikke henger seg på klagingen, eller våger å glede seg over et mål eller en 3 poenger, så må man liksom være en blind idiot som tror alt er perfekt. Utrolig lavt nivå på enkelte dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 30.05.2021 22:27    Post subject: Reply with quote

JB wrote:
Jeg tror faktisk ODD klarer å karre til seg minst 1 poeng mot Glimt i Skien på søndag. Hvis vi bare gjør jobben mot Stabæk, feirer vi landskamp-pausen på topp av tabellen. RBK RBK


JB, jeg lurte på om du kunne sende meg en PM med dine tanker rundt vikinglotto-tallene denne uken? RBK

Ellers:Dino må benkes. Helsvart.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 30.05.2021 22:32    Post subject: Reply with quote

Dette ser ut til å bli den sesongen det alle slår alle og enkeltresultater kan avgjøre medaljekampen.

En kjapp oppsummering etter 7 kamper
Vi scorer bra med mål, men overpresterer i forhold til xG.
Slipper inn alt for mange.
Vi har en midtspiss som ikke fungerer.
Å spille med spillere ute av posisjon fungerer ikke, da er det bedre å legge om formasjon.
Zach har vært helt utrolig sålangt

Det defensive er enkelt å fikse.
Midtbanen må ta ansvar for spillere utenfor boksen ( de i 45).
Kantene/sidebacker må presse innlegg fra kant.
Bli bedre å ta ut motspillere i boks.

Har trua på at Åge & co bruker EM pausen til å korrigere dette og da kan set bli bra
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 30.05.2021 22:36    Post subject: Reply with quote

Å lese kamptråder live har jeg i grunnen gitt opp. Mistenker at det er agendaen deres.. Uansett, jævlig morsomt å lese kamptrådene usensurert i ettertid med fasit i hånd, og se idiotene kommentere og kommentere og bare ha påstander som avslører at når de ønsker å fremstå så klarsynt så er de bare utrolig svaksynt...

https://www.youtube.com/w...cve80GnQKE
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3195
Location: Oslo

PostPosted: 30.05.2021 23:01    Post subject: Reply with quote

Det er vel den gjentatte (negative) spammingen det reageres på her. Noen svartsynte kommentarer i blant lever jo de fleste fint med. Men når hver tredje kommentar i en kamptråd er fra samme bruker om hvor ubrukelig alt ved klubben (ofte helt repetitivt like kommentarerer ) så dreper det kvaliteten og lysten til å følge med på forumet. Særlig kamptråder.

Har ingen tro på at det forandres dog. Siden det har fått være (umoderert) slik i åresvis.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 31.05.2021 06:30    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Dette ser ut til å bli den sesongen det alle slår alle og enkeltresultater kan avgjøre medaljekampen.

En kjapp oppsummering etter 7 kamper
Vi scorer bra med mål, men overpresterer i forhold til xG.
Slipper inn alt for mange.
Vi har en midtspiss som ikke fungerer.
Å spille med spillere ute av posisjon fungerer ikke, da er det bedre å legge om formasjon.
Zach har vært helt utrolig sålangt

Det defensive er enkelt å fikse.
Midtbanen må ta ansvar for spillere utenfor boksen ( de i 45).
Kantene/sidebacker må presse innlegg fra kant.
Bli bedre å ta ut motspillere i boks.

Har trua på at Åge & co bruker EM pausen til å korrigere dette og da kan set bli bra


Vi overpresterer i forhold til XG, så om vi går på flere smeller slik vi fremstår over 90min i snitt er ikke overraskende. Vi har ikke dominert kampene i sin helhet bortsett fra to kamper. Resten har vi vært ganske så heldig. Det må vi ha i bakhodet.

Vi kunne tapt mot VIF, BG og Sandefjord.

Vi får håpe de fortsetter som i 2.omgang mot Stabæk og får justert det defensive. Vi kommer til å tape mye hvis Islamovic skal ha spissplassen og har da ingenting å komme med i Europa hvertfall. Vi må spille med Mollins eller kanskje Sæter.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 31.05.2021 06:43    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Hovland 4 - Litt tilbake til å være negativt involvert. Bommer i duellen på 0-1.


Ser ut som han trekker seg litt, Hansen roper sannsynligvis noe når han kommer ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 31.05.2021 06:51    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Det er vel den gjentatte (negative) spammingen det reageres på her. Noen svartsynte kommentarer i blant lever jo de fleste fint med. Men når hver tredje kommentar i en kamptråd er fra samme bruker om hvor ubrukelig alt ved klubben (ofte helt repetitivt like kommentarerer ) så dreper det kvaliteten og lysten til å følge med på forumet. Særlig kamptråder.

Har ingen tro på at det forandres dog. Siden det har fått være (umoderert) slik i åresvis.


Jepp. Får meg nesten til å stille spørsmål ved hvem som finansierer dette forumet. Senador hadde ikke overlevd en uke på dette forumet om han hadde innrømmet at han var Molde-fan.


Last edited by Hedning on 31.05.2021 08:06; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18  Next
Page 16 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb