English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bodø/Glimt - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
7%
 7%  [ 5 ]
Reitan
11%
 11%  [ 8 ]
Eyjolfsson
2%
 2%  [ 2 ]
Hovland
14%
 14%  [ 10 ]
Andersson
4%
 4%  [ 3 ]
Zachariassen
0%
 0%  [ 0 ]
Hoff
4%
 4%  [ 3 ]
Holse
45%
 45%  [ 32 ]
E. Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Molins
8%
 8%  [ 6 ]
Vecchia
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 70

Author Message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.05.2021 23:46    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
EGA wrote:
Jeg skjønner ikke dette med de lange ballene fra Hansen. Kan ikke Åge luke bort dette dersom han ikke vil se det. Samtidig gjør jo ikke forsvarsspillere det helt enkelt for Hansen iom sted ikke vil ha ballen i beina.

Burde kanskje spurt Jamtfall om det der. Han lærer bort helt andre ting enn han hadde som spesialitet selv...


Mulig det er et resultat av at man ønsker ballen kjapt i spill, men ikke stoler på evnene med ball bakerst og dermed heller gambler på å vinne duellene på midten. Eyjolfsson og Hovland er ikke spesielt gode med ballen i beina, spesielt om de blir satt under litt press. Utspilling bakfra har jo også vært en gjentakende utfordring de siste sesongene (derav også tanken om Henriksen som stopper).

Jeg regner dog med at dette ikke er noe Jamtfall og Hansen driver og finner på selv, men at det er i tråd med det Hareide ønsker(?).
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 16.05.2021 23:52    Post subject: Reply with quote

I dag slet Andersson fælt hele kampen imotsetning til kun da han ble sliten mot VIF.

Sørli var MYE bedre forberedt enn Dønnhaug og utfordret rom før pasning istede for å vente til han mottok pasning. Tydelig at GLimt var godt forberedt og i dag når man ser tidvis feiende flott forball av det andre laget har jeg ingen betenkeligheter med å si de var klart best.

Det blir mye rart i dag, hvorfor ikke bare peise RWP som spiss ved halvtid om Molins må ut?

Hvorfor kælker Andre balle nfremover når vi ikke ahr noen fysisk robuste spillerer til å vinne duellene? (kommer jo bare tilbake desto fortere).

Hvorfor får Ceide stå så lenge før han byttes?

Etter førsteomgang når man ser hva vi sliter med, hvorfor ikke sette Eddie på kant tvert med hovedfokus på press og gjennvinning så kan Holse få stå på midtbanen?

Hadde det vært opp til meg hadde jeg flyttet opp sentrallinja, lagt Ankeret dypere så vi hadde trebackslinje når vi forsvarer oss, for Botheim er jo ikke Ursain Bolt akkurat. Da hadde vi måte være ops på kombinasjonspillet deres sentralt, kantspillerne deres og dobling. der kunne vi fint brukt vingene våre til å demme bedre opp mot deres backer og backene våre kunne vært lim på kantspillerne deres.

Men da hadde det blitt vanskelig å ha nok folk der fremme når Andre kælker ballen....

Forbedringspotensiale og vi har mye å gå på på kunstgress!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 17.05.2021 00:01    Post subject: Reply with quote

Et svært heldig poeng. Det blir vel oppsummeringa. Glimt har initiativet fra start og stort sett gjennom hele matchen. De er konstruktive med ball og har en helt annen hissighet i presspillet enn hva vi møtte mot Viking sist. Ergo får vi ikke brukt midtbanen vår noe særlig. De rekker ikke å orientere seg, motta ball og gjøre noe med den før de har to mann oppi seg. Det ble to mål i dag også, og det er en skammelig god uttelling for i dag ble det ikke skapt mye mer enn det. Vi kommer oss nesten aldri så langt opp i banen at vi er i posisjon til å få til noe.

Børs

Hansen 5 - Kan ikke lastes på målene, men gjør heller ikke de store heltedådene utenom i dag. Typisk ubehagelig kamp for en keeper. Du føler det er litt utrygt veldig ofte fordi Glimt er som de er, og det stiller høye krav til konsentrasjon. Vi har hatt keepere som takler det dårligere enn Hansen.

Reitan 4 - Har masse å gjøre. Også han må jobbe gjennom hele kampen og kan ikke tillate konsentrasjonssvikt. Synes han har tatt steg defensivt. I dag blir ikke bidraget fremover det store. Har nok med å rydde i egen bakgård, og kommer greit fra det. Glimt straffer alle feil.

Holmar/Hovland 3 - Samlet karakter. Veldig A4-stoppere som strever med å herske der bak. I det store og hele synes jeg vi spiller med for like midtstoppere og har gjort det lenge, men det er vel å slå inn åpne dører.

Andersson 2 - Svak kamp der han avsløres i både posisjonering, duellspill og i ballferdighet. Noen ganger ser du også svak fot-problematikk.

Hoff 2 - Ser ut som en helt annen spiller enn mot Viking. Da var det sugende returløp, splitt og hersk og BB i min bok. I dag blir han løpende fånyttes og sliter med tempoet til Glimt. Med ball er han stresset, og blir fryktelig lett i dueller. Skuffende å se!

Zachariassen 3 - Her kunne man gått ytterligere ned en karakter fordi det er så slett det som leveres med ball. Han er en yppelig løper når rommene er der og spillet glir. Ingen tvil! I dag er vanskeligere, det går fortere og han mister selvtillit i matchen. Svakhetene blir også svært synlig når han misser på enkle touch og serverer noen horrible pasninger. På en dag som denne virker han rett og slett for dårlig med ball til fungere i link-up. Dette er nok også noe utenlandske klubber ser og har sett. Han har klare styrker og klare svakheter. En av mange spillere hentet under Horneland-regimet som har "friidrettsutøver" skrevet i panna. Men mot Brann kan han bli nifs! Blir en helt annen kamp.

Holse 5 - Klart mest konstruktiv, og får også med seg et fint mål. Tallenes tale hva "end product" angår gjør han egentlig til selvskreven på laget for meg. Den samme tendensen i fjor. Han sørger for målpoeng også i kamper der lite stemmer, og vi har egentlig ikke råd til å holde de spillerne ute av laget.

Ceide 2 - Fislete, nølende, ubesluttsom, retningsløs, pinglete... Det er hardt mot en ung gutt men mot Glimt holder det ikke. Denne karen trenger desperat målpoeng, men er enda så uferdig at jeg vil ha Holse der når midtbanefolkene våre er klare. Potensialet ser alle, men enda er det litt CR7 2003-04 over det. Fiksfakseri som ikke gir tellende resultat. I dag er det heller ikke mye til defensiv jobb. I en tett og på alle måter vrien kamp mot Glimt er det ganske råflott å holde seg med en sånn type kant i mesteparten av kampen. Dårlig!

Molins 4 - Noen world beater performance er det ikke, men han er nok det beste alternativet nå i mangel på annet. Klok spiller med bra fysikk og får vel en målgivende på trilleball til Holse. Røslig nok til å kunne fungere greit i midtspissrollen de månedene han er her.

Vecchia 2 - I dag går det fort og det er tett og han trives dårlig med kampbildet der han også er så lite involvert at du nesten glemmer han er utpå der. Får ikke tid og rom. Og om vi skal fortsette sammenligningen med Helland tror jeg vi kunne sagt akkurat det samme om han hvis han spilte i kveld.

Skjelbred - Rustent innhopp i en kamp det er krevende å komme ordentlig inn i.

RWP - Synes innhoppet var totalt anonymt frem til han drar opp en scoring av hatten som kunne vært signert Tore Andre Flo sent 90-tall. Det trengte både laget og han sjøl! Moro!

Tagseth - Hissig på grøten, løper, takler og blokkerer til fløyta går og vi får med oss det ene poenget.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 17.05.2021 00:25    Post subject: Reply with quote

Hareide 7 - Ut fra hvilke spillere som er tilgjengelige og i kampform stiller han etter mitt skjønn med det beste laget han kan, og får i tillegg to plusspoeng for stilen i dag. Han kjører solbriller i 90 min og alternerer mellom tre, fire og tidvis fem lag med overdeler. I store deler av dagens match ser han ut som en garvet bakmann i en større, internasjonal trafficking-sak. Gi meg mye heller det enn en traust andreball-fyr.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 17.05.2021 06:47    Post subject: Reply with quote

Esten O. Sæther kommenterer.

https://www.dagbladet.no/...r/73772434

"... ikke så mye å gjøre med sluttresultatet på Aspmyra. Det var uansett et ran. Bodø/Glimt med sitt glitrende innøvde angrepsspill var utover i kampen klasser bedre.

... MEN det er jo ikke Bodø/Glimts klasseangrep Åge Hareide skal sjekke på gjennomgangen av denne kampen. Det TV-bildene i tillegg avslører, er en unødvendig forskjell i aggressivitet.

Hareide var selv innom det i praten med Eurosport rett etter kampen:

- De er hakket raskere enn oss på midten, sa han og framhevet forskjellen på kunstgress og Lerkendals naturgress:

- Der blir det en annen dans, la han til; og får like gjerne rett.

Men da må laget hans opp i den samme intensiteten som i sluttminuttene snudde en overkjøring til et heldig 2 - 2 resultat."
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 17.05.2021 07:00    Post subject: Reply with quote

Dere kan rive dere i håret, klage, eller skrive og analysere dere ihjæl etter glimtkampen, men faktum er at vi reiste fra Bodø med 2-2 i kofferten. Det er det ENESTE som teller. Når sesongen skal gjøres opp i desember en gang, er det kun resultatet som teller, ikke hvordan vi tok det. Nils Arne s alltid til journalistene når vi hadde tatt poeng på en svak dag, , « du får itj stilpoeng i fotbaill» Og det hadde han rett i. Det er ikke en kjeft som spør hvordan du tok poengene, når tabellen skrives.
Det er ingen tvil om at Glimt var best i går,.. javel, og så?? Vi tok poeng på Aspmyra likevel, og det er det som teller.
Tror dere virkelig RBK reiste til Bodø for å feie over Glimt, eller underholde nordlenningan?? Nei, vi dro dit for å få et resultat, og det fikk vi !! Akkurat som på Intility.
Åge vet hva han gjør, og vi er i rute.
Poengmessig er vi godt foran de siste års resultater etter tre matcher.
Underholdninga tar vi på Lerkendal på eget gress. Borte skal vi opptre kaldt, kynisk og fornuftig. Eneste målet vi skal ha, er å ødelegge for hjemmelaget, slik at poengene havner i Trondheim.
Problemet med alle dere som sitter her å surmuler, mens dere skriver side opp og side ned, og uffer og akker dere om hvor forferdelig dårlig det står til i RBK, og hvor jævla dårlig vi spiller. Dere ønsker kun brød og sirkus, underholdning og champagne hver kamp. Det er på tide å våkne opp fra den illusjonen dere måtte befinne dere i !! Det er ikke sånn det fungerer folkens.
Vi kan snakkes i desember, når status skal gjøres opp. Om RBK tar gullet, er det ikke noen som klager på hvordan vi spillte i Bodø eller Oslo. , det skal jeg garantere.
Jo forresten.. en hadde fortsatt klagd.. Senador... Han hadde klaga om så vi hadde gått ubeseira gjennom sesongen.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 413

PostPosted: 17.05.2021 07:22    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
CLdrømmen wrote:
…Dette blir kanskje som å banne i kirka, men dersom RBK skal bli bedre i frispillet, mener jeg rett og slett at et keeperbytte må til. Andre minner meg egentlig bare mer og mer om De Gea. Begge er fantastiske skuddstoppere og strekkeepere, men er under middels god med ballen i beina og i feltarbeidet generelt..


Jeg har tenkt i lignende baner selv. Hansen er en glimrende skudd-stopper. Men jeg ville tatt tilbake Jamtfall hver dag i uka.
Bare å begynne å mimre - https://www.youtube.com/w...bie704eXoU
Back to top
View user's profile Send private message
RoSolum
Proff


Joined: 28 Aug 2012
Posts: 289

PostPosted: 17.05.2021 08:16    Post subject: Reply with quote

Er så jævla deilig at vi også kan få sånne kamper, der vi på ingen måte spiller bra, men likevel krangler til oss et resultat på en fryktelig vanskelig bane.
_________________
Stopp negativismen rundt Rosenborg!

Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 17.05.2021 08:57    Post subject: Reply with quote

Det ble 5-1 i fjor i tilsvarende. Æ si itj mer


*klapper meg sjøl på skuldra*
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 17.05.2021 09:04    Post subject: Reply with quote

Hadde vi spilt denne kampen 10 ganger så hadde vi tapt 8. Vi var heldige mot VIF og hadde griseflaks i går.
Vi kan ikke være gullkandidat og fortsette å prestere slik på kunstgress. Åge gjør seg og laget en bjørnetjeneste ved å stadig snakke om hvor vanskelig det er å spille på kunstgress. Det er annerledes, men det er ikke slik at kunstgress dukket opp i går. Alle spillerne har mer enn nok kamper på det underlaget til å takle det.
Og underlaget forsvarer ikke manglende intensitet i press og duellspill.
Det som bekymrer mer er at vi har spillere ( Dino og nå Tettey) som ikke tåler mye kunstgress, andre ( Zach,Hoff ) som ikke har tempo og ferdigheter til å håndtere at ballen går mye hurtigere og en svensk back som allerede nå viser at han ikke holder nivået. Emil er en sak for seg selv, her må Åge bruke all sin rutine for en restart.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 17.05.2021 10:21    Post subject: Reply with quote

Basert på gårsdagens kamp så kan man tryggt si at Glimt har et bedre lag enn hva RBK har per dags dato.

Tror nok det blir tøft for noe lag og rubbe nordlendingene eller Molde fra og ta seriegull.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2082
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 17.05.2021 10:44    Post subject: Reply with quote

Bunnivået vårt er fremdeles for lavt. Vi kan ikke snakke om presspill når vi stiller med Jan Mølby og Sverre Brandhaug luntende rundt. Kampen er i for seg ødelagt når vi må spille Molins fra start. Kampen varer bare så lenge som han orker å bidra defensivt. Dobbelt ødelagt når Hareide ikke lar RWP komme inn direkte når Molins går ut. Vecchia inn som spiss og Holse på kant tok vekk enda mer intensitet i presspillet. Vecchia så sliten ut fra starten av kampen.

Jeg savna Dino i går. Ingen var tøffe og slemme mot B/G-stopperne og de fikk skinne som stjerna i juletreet. Jeg skjønner at angrepsspillet vårt kan lugge på bortebane på kunstgress, men defensivt må det da være mulig å flytte beina og ta i. Vi kom aldri opp i dem og de skar gjennom oss som bajs i nysnø.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 87

PostPosted: 17.05.2021 10:51    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Basert på gårsdagens kamp så kan man tryggt si at Glimt har et bedre lag enn hva RBK har per dags dato.

Tipper vi hadde dominert hadde kampen vært på Lerkendal.

Finnes det noe krav til friksjon på kunstgressbaner på elitenivå? Dette blir jo bare helt latterlig. Det ligner mer på bandy enn fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 87

PostPosted: 17.05.2021 10:55    Post subject: Reply with quote

Heldigvis er Hareide såpass oppegående at han behandler underlagene ulikt. Forhåpentligvis går han enda mer vitenskapelig til verks sånn at vi kan hente enda mer på kunstgress. Det trengs åpenbart.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 17.05.2021 12:00    Post subject: Reply with quote

At vi greier to poeng på to bortekamper mot tøff motstand hvor vi sliter voldsomt er en egenskap som ikke skal undervurderes. De to kampene kan godt ha vært forskjellen som gjør at vi kniper en plass foran VIF og/eller Glimt, dog så sitter jeg med følelsen av at Glimt nok kommer til å jevnt over plukke mer poeng enn oss mens vi plukker mer enn VIF.

Så er det mer enn nok å ta tak i når det gjelder gjenvinning, press og det å gjøre noe fornuftig med ballen når en først har fått tak i den. Det er mulig at det er en kombinasjon av underlag og motstander, samt at vi kanskje er veldig avhengig av en frisk og rask spiss i kampform og at Holse spiller på midtbanen for å få ting til å klaffe mot bedre motstand.

Resultatmessig så har vi hatt en strålende start, det skal vi ta med oss, prestasjonsmessig så har vi hatt en ti-tjue godkjente minutter mot VIF og kanskje 30-40 mot Glimt og en god prestasjon kampen igjennom mot Viking. Så er det to timer og litt til med fotball som må bli bedre.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
RoSolum
Proff


Joined: 28 Aug 2012
Posts: 289

PostPosted: 17.05.2021 14:07    Post subject: Reply with quote

Gudbedre meg, for noen sutrekopper folk kan være.
Vi har møtt 2 av 3 antatte gullfavoritter på bortebane, og kommet fra det med et resultat i begge kampene, og i tillegg vunnet 5-0 i den ène kampen vi har hatt på hjemmebane. På tide med en reality check her, kjenner jeg.
_________________
Stopp negativismen rundt Rosenborg!

Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 17.05.2021 14:34    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Esten O. Sæther kommenterer.

https://www.dagbladet.no/...r/73772434


Det kommentaren til Esten O Sæther gjerne kunne nevnt er at vi virket mer slitne og at det kanskje også kan ha sammenheng med en dag mindre hvile enn motstander. I det øvrige greit nok. Dette var et kanonresultat for oss. Mer bekymret for hvem som skal klare ta poeng fra Glimt framover, hvis de fortsetter med dette spillet.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 17.05.2021 14:50    Post subject: Reply with quote

Hadde det vært rbk som var best, så hadde han vel skrevet nettopp det at Glimt hadde en dag mindre hvile osv, osv. Det er alltid snudd til ugunst for rbk i Sæther sin verden hvor VIF er verdens beste når de vinner en kamp på rad.
Back to top
View user's profile Send private message
Novi
Junior


Joined: 18 May 2005
Posts: 66
Location: Texas

PostPosted: 17.05.2021 15:54    Post subject: Reply with quote

En herlig fotballkamp var det! Fart, trøkk og fysikk fra begge lag. Glimt skulle selvsagt vunnet, men ikke første gang en fotballkamp ikke vinnes av det laget med mest sjanser og ballinnhav. Grunnspillet til Glimt sitter fra i fjor, men vi har ikke den ekstreme x-faktoren man fikk med Hauge, Zinkernagel, og til dels Junker.

Og så kunne dere latt Reitan være igjen i Bodø. Finnes ikke en back som passer bedre inn i dette Glimt-laget enn han.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!!
Back to top
View user's profile Send private message
stolavs
Veteran


Joined: 20 Oct 2007
Posts: 1646

PostPosted: 17.05.2021 17:04    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Hadde det vært rbk som var best, så hadde han vel skrevet nettopp det at Glimt hadde en dag mindre hvile osv, osv. Det er alltid snudd til ugunst for rbk i Sæther sin verden hvor VIF er verdens beste når de vinner en kamp på rad.


En dag mindre hvile? eller en dag mer?
Back to top
View user's profile Send private message
stolavs
Veteran


Joined: 20 Oct 2007
Posts: 1646

PostPosted: 17.05.2021 17:07    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Hadde vi spilt denne kampen 10 ganger så hadde vi tapt 8. .


Bra RBK forholder seg til terminlisten da og vet det kun er en bortekamp mot Glimt i året Smile
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1381

PostPosted: 17.05.2021 18:16    Post subject: Reply with quote

Vi er vel også ferdig med to av de ti seriekampene som skal spilles på kunstgress. De gjenværende er:

Kristiansund
Mjøndalen
Molde
Odd
Sarpsborg 08
Strømsgodset
Tromsø
Viking

Molde skiller seg ut som den ene store utfordringen, forventer ikke poeng der. I de syv andre bør vi være på høyde også på kunstgress og mot de 3-4 svakeste bør det være greie seire.

Vinner vi 20 kamper på gress så er det 60 poeng bare det.

I de 20 (19 gjenværende) kampene på gress bør vi være best i samtlige.

Var forresten en svak kamp (mest i andre omgang), men sitter med følelsen av at vi i år har helt andre muligheter til å rette på ting både i løpet av enkeltkamper og i løpet av sesongen totalt sett. Om vi får stablet de fleste og beste spillerne på beina og får på plass ok form og samspill utover mot høsten så kan det komme til å svinge ganske bra.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 17.05.2021 18:23    Post subject: Reply with quote

stolavs wrote:
senador wrote:
Hadde det vært rbk som var best, så hadde han vel skrevet nettopp det at Glimt hadde en dag mindre hvile osv, osv. Det er alltid snudd til ugunst for rbk i Sæther sin verden hvor VIF er verdens beste når de vinner en kamp på rad.


En dag mindre hvile? eller en dag mer?


En dag mer er korrekt 👍
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 17.05.2021 20:55    Post subject: Reply with quote

Mindre bekymret idag etter 2-omgang i reprise.

Vil absolutt hevde at kampen handler mest om at RBK spiller Glimt gode, enn at RBK blir feid av banen av en mye bedre motstander. Glimt-dominansen skyldes i hovedsak våre egne balltap som i store perioder kommer like hyppig som perler på en snor. Vi havner alt for ofte i ubalanse og på halvdistanse. Det er f.eks en periode der Hoff fremstår som særdeles ukomfortabel og tafatt. Både i press og med ballen i beina. Sannsynligvis fordi vi blir spilt unødig lave, men slik fortsetter det frem til vi får skrudd på en eller annen bryter mens Botheim ligger nede og byttes ut ca 10 min før slutt (og/eller at BG mistet momentum i den lille kunstpausen som oppstod).

Frem til da så har alle mann alle bidratt på hver sin måte med lite kloke valg, feilpasninger og frispark. Spisse knær ved ballmottak fra Hovland, Zac som upresset demper ballen med armen, Ceide som sover og lar en enkel pasning fra Adam gå ut over sidelinja, Holse som sender ballen rett i beina på Bjørkan, og mini-Berg som uforstyrret får lov til å se ut som Pirlo. Und so weiter.......

Om vi ser bort fra Hansens lange lomper fra egen 5-meter som BG enkelt plukker opp inne på egen halvdel, så finnes det knapt eksempler på pasninger i riktig retning som når lenger enn 2 meter. Stort sett ender vi opp med spill på ekstremt små flater med påfølgende balltap, eller feilpasninger på fot til BG.

Joda, det er plan og fasong over BG, men kanskje ikke mer enn det man kan forvente etter 3-4 år med kontinuitet og et framifrå sportslig apparat i ryggen. Utfordringen i år blir nok å høste like mange poeng som BG (og evt Molde) mot røkla. Jeg har en mistanke om at U vil være gjengangeren for vår del i alt for mange kamper på fremmed grunn, og at vi ellers går på noen smeller der vi minst aner det.

Men alt håp er ikke ute. Mye kan antakelig endres med noen enkle og pragmatiske grep. Jeg tror faktisk at Åge er forundret over prestasjonen både mot VIF og BG. Særlig når det gjelder det å holde laget samlet. Både i høyt og lavt press. Kan aldri tenke meg at kampbildet som vi har sett i disse to kampene er som forventet. Noen har nok allerede avslørt en del egenskaper som må elimineres på ett eller annet vis før det smeller neste gang. Noe må vi da ha lært etter disse kampene på fremmed grunn ?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20
Page 20 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb