English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Kristiansund
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
6%
 6%  [ 2 ]
Eyjolfsson
3%
 3%  [ 1 ]
Andersson
0%
 0%  [ 0 ]
Zachariassen
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
59%
 59%  [ 19 ]
Hoff
0%
 0%  [ 0 ]
E. Ceide
9%
 9%  [ 3 ]
Islamovic
3%
 3%  [ 1 ]
Vecchia
12%
 12%  [ 4 ]
Holse
6%
 6%  [ 2 ]
Total Votes : 32

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1350
Location: Lerkendal

PostPosted: 25.04.2021 14:23    Post subject: Rosenborg - Kristiansund Reply with quote

Rosenborg BK - Kristiansund BK


vs.


Dato: 28.04.2021
Kl.: 16:00
Stadion: Lerkendal stadion
TV: adressa.no

_________________
(delt bruker - PM for tilgang)


Last edited by Putte on 28.04.2021 17:59; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 26.04.2021 07:31    Post subject: Reply with quote

Egentlig mest spent på hvordan gressmatta er under plasten. Det har jo ikke akkurat vært varmt i det siste, og hvis det stemmer at den er sådd om så har den vel ikke fått satt seg skikkelig. Men dette har de vel kontroll på Smile
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 26.04.2021 07:50    Post subject: Reply with quote

Tror matta er fin den. De har vel bare sådd i, for å gjøre den enda bedre. Hareide har lagt ut et bilde av Lerkendalmatta på sin Instagram, og der ser den meget fin ut.

Hareide bekreftet under intervjuet etter gårsdagens kamp, at de blir å kjøre samme ellever som mot Raufoss og Tromsø.

Hansen

Reitan-Eyjolfsson-Hovland-Andersson

Zachariassen-Henriksen-Hoff

Ceide-Islamovic-Vecchia
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.04.2021 18:11    Post subject: Reply with quote

– Matta er helt fantastisk. Banen var helt strøken før helga, og så ble det lagt på vekstduk på grunn det litt hustrige været. Skulle det vært kåring av Eliteseriens beste bane på onsdag, så hadde vi vunnet lett. Ingen tvil om det, sier Moe Dyrhaug.

Les mer: Første RBK-kamp med publikum: Disse får komme på stadion
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.04.2021 15:56    Post subject: Reply with quote

PÃ¥ tirsdagens trening ble denne elleveren drillet:

Hansen – Reitan, Hovland, Eyjólfsson, Andersson – Hoff, Henriksen, Zachariassen – Ceïd [sic!], Islamovic, Vecchia.

(...)

Laget er altså identisk med de elleve som startet både mot Raufoss og Tromsø. Likevel er Hareide klar på at spesielt en mann er nær en startplass.

– Carlo Holse banker definitivt på døra. Og det kommer jeg til å si til spillerne i morgen: Det handler om å skjerpe seg. Men så lenge folk gjør jobben sin, er det den tryggeste måten å spille på, sier han.

Les mer: Her er Hareides ellever: En mann står på vippen

Er vel sånn som Hareide sa på Troillprat: Andre er bedre defensivt enn Holse.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 27.04.2021 19:27    Post subject: Reply with quote

Altså der er noget jeg ikke forstår. Holse er klart vores bedste offensive hjerne og han gør jo i den grad medspillere bedre og er tilmed selv farlig. Vi kan jo bare se på hans stats. Han fik ros af Solbakken i FCK for at være taktisk god og stærk defensivt. Og nu kan vi så høre at Åge mener at Ceide og Veccia af alle er bedre end Holse defensivt - Altså selv en lilleput træner kan jo se det er helt galt. Altså hvis jeg har forstået den udmelding korrekt. Jeg tror det er andre ting der holder ham ude pt.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 27.04.2021 19:55    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Vecchia og Ceide er mere direkte og har større gjennombruddskraft. De kan gå begge veier og utfordre. Jeg synes Holse stort sett går innover og vil kombinerer seg igjennom. Holse har bedre skuddfot enn de andre. Jeg ville heller byttet ut Zachariassen med Holse hvis vi spiller med 2 sittende midtbane spillere. Zachariassen er best når han spiller klassisk indreløper.
Jeg tror Holde vil være vår første offensive innbytter. Når det er sakt så har Vecchia ikke imponert meg i trenings kampene
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 27.04.2021 20:32    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig med dig i de betragtninger. Jeg er dog ret sikker på at Holse vil ligge langt over både Vecchia og Emil på mål og assists, da han har meget mere slutprodukt i sit spil og faktisk er god til altid at vælge de rigtige løsninger, noget vi må sige Emil har slidt med. Emil har sin ekstreme fart og det er vel så det. Vecchia har også skuffet mig og ligner jo ikke en der kan spille tovejs i mere end 45 min. Vi kommer til at spille med 2 sittende hele sæsonen. Når Per er klar bliver det så ham og Hoff, noget kønsløst og så med Doff, der heller ikke spiller andre gode, men man må dog give ham, at han lavede sine mål sidste år. Jeg frygter det bliver en meget lang og kedelig sæson med det udtryk Åge vil, for måske så at ende med at blive nr. 3 el. 4.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 27.04.2021 20:33    Post subject: Reply with quote

Er du Carlos far? Confused
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 27.04.2021 20:40    Post subject: Reply with quote

Kæmpe FCK fan Very Happy og følger alle deres danske spillere, der har taget springet fra deres 1. hold og videre ud. Har jeg vist redegjort for før
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 27.04.2021 20:45    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ var jeg rimelig negativ i etter siste kamp.
I morgen er vi på en større bane med en helt fantastisk gressmatte,det er nesten så det føles som hærverk å rote den til med fotball.

Hva bør vi forvente i morgen ?
På min liste står : spille oss ut bakfra, spille langs ballen, spillere som er har orientert seg fremover på banen før ballmottak og at første berøring etter ballkontroll er offensiv ( jfr Bardals kjepphest om kroppsstilling i ballmottak).
Og så kan det være at vi ikke klarer alt dette,tross alt få kamper spilt. Det er greit nok sålenge vi kan se at intensjonen er der
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 27.04.2021 20:49    Post subject: Reply with quote

Vi bør og skal vinde den kamp i morgen. Og det skal ske med god fodbold. Nu har holdet haft så mange måneder til at indøve det offensive og det defensive - plus Åge har talt om højt og lavt pres i flere uger. I morgen vil jeg gerne se resultatet. Kender dog ikke specielt meget til modstanderen.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 28.04.2021 06:18    Post subject: Reply with quote

Kristiansund kom ut av "ingenting" i 2017 og har etablert seg som et lag som hører hjemme på øvre halvdel av tabellen - i fjor kom de rett bak oss på 5. plass. Det har ofte vært tette og jevne kamper mellom KBK og oss de siste årene.

Selv om jeg ikke vet noen verdens ting om hva som har skjedd med dem siden i fjor, har jeg ingen tvil om at dette er den beste motstanden vi har møtt så langt i år.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 28.04.2021 08:11    Post subject: Reply with quote

Forøvrig.
Var pÃ¥ Fck mot brøndby i parken for en del Ã¥r siden med Fck skjerf og mÃ¥tte ha politi beskyttelse ut av Parken!!!😀
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 28.04.2021 08:23    Post subject: Reply with quote

Det lyder da vildt - fans er jo skarpt adskilt idag og ofte lader man udeholdets fans vente 15 minutter inde på stadion efter kampen. Så FC fans forlader stille og roligt området først og derefter Bif fans. Der har dog af og til været lidt ballade i og omkring Østerbro før og efter kampen. Der hører vist ligesom med. Forresten er det jo nogle vildt fede kampe med enorm stemning og intensitet.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 28.04.2021 08:28    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Var på Fck mot brøndby i parken for en del år siden med Fck skjerf


Nitrist.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 28.04.2021 08:59    Post subject: Reply with quote

Ja trist😅. Ingen busser etc som gikk fra stadion og brÃ¥k utover kvelden. Har sikkert blitt bedre nÃ¥.Var pÃ¥ Brøndby mot RBK sist de møttes i kvalifiseringen?? til champions league og alt gikk rolig for seg. Men Fck mot Brøndby er ikke Bra
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 28.04.2021 09:04    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Andre er bedre defensivt enn Holse.


Jeg blir urovekket dersom Hareide (eller noen andre) oppriktig mener at de andre vingene er bedre enn Holse defensivt.

Av vingene våre er han jo uten tvil den som er best i presspillet. Han vant igjen ballen høyt i banen 3-4 ganger på den halvtimen han spilte mot Tromsø, og er virkelig et irritasjonsmoment for backer og stoppere i den fasen av spillet. For meg er det definisjonen på hva en ving først og fremst skal gjøre defensivt. Og det er også et bilde på hva han er i stand til når han må lenger ned i banen å gjøre en jobb. Han er en ballvinner.

IMO den desidert beste vingen vi har defensivt. Egentlig er eneste ankepunktet mot Carlo målpoeng, men jeg er overbevist om at han vil produsere målpoeng i et godt lag.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 28.04.2021 09:13    Post subject: Reply with quote

Med litt mere fysikk kunne Holse sikkert spillt sentral midtbane.
Personlig så håper jeg Ole Sæter blir en åpenbaring... Etter å ha sett spissene til Chelsea og Real i går blir jeg trist av å tenke på vår Danny Dino..
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 28.04.2021 09:16    Post subject: Reply with quote

@Pokie, ankepunktet mot Holse målpoeng? Det kom vel feil ut? Han er vel det eneste vingalternativet vi har som vi vet kommer til å produsere endel målpoeng, all den tid det ikke har løsnet ordentlig for Ceide og Vecchia ikke har spilt en ordentlig kamp enda
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 28.04.2021 09:29    Post subject: Reply with quote

Virker veldig tydelig for meg at Holse enn så lenge sees på litt som Helland var de siste par sesongene (i mitt hode i hvert fall). Impactspiller når motstander blir litt mer sliten i beina.

Gitt at han ikke er like god defensivt som andre alternativ vil han nok typisk benyttes mot svakere lag på gress + siste 20-35 min mot andre lag vi har presset hardt.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 28.04.2021 09:49    Post subject: Reply with quote

Flabbergast wrote:
@Pokie, ankepunktet mot Holse målpoeng? Det kom vel feil ut? Han er vel det eneste vingalternativet vi har som vi vet kommer til å produsere endel målpoeng, all den tid det ikke har løsnet ordentlig for Ceide og Vecchia ikke har spilt en ordentlig kamp enda


Ikke mitt ankepunkt. Ankepunktet til Hareide, som han også har uttalt til aviser så sent som denne uke.

Jeg tror Hareide ikke vil vrake Ceide, og da er alternativet å vrake Vecchia. Og Vecchia er jo ifølge Hareide hentet inn nettopp fordi han er "garantist" for målpoeng.

Personlig tror jeg, som jeg også skriver i innlegget du svarer på, at Holse kommer til å produsere masse målpoeng i et godt Rosenborg-lag. Det tror jeg også Ceide og Vecchia vil gjøre. Det står mer og faller på grunnspillet, hvor offensive vi er, hvor mye backene kommer oppover og hvor flinke vi er til å dominere kamper.

Så langt har Holse imponert mest i oppkjøringen, og Vecchia minst. Men så det også er sagt; jeg har troa på alle de 3 vingene våre. De har alle spennende ferdigheter.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Duncan
Senior


Joined: 16 Aug 2016
Posts: 177

PostPosted: 28.04.2021 10:15    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Etter å ha sett spissene til Chelsea og Real i går blir jeg trist av å tenke på vår Danny Dino..


Benzema er en ting, men med tanke på hvem som surrer rundt på topp for Chelsea er jeg neimen ikke sikker på at jeg ville byttet med de! Cool
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 28.04.2021 10:57    Post subject: Reply with quote

Chelsea spiller jo et helt andet spil end det Åge ønsker. Men det viser i det mindste at man godt kan spille moderne flot offensiv fodbold med højt pres og masser af dybdeløb UDEN konsekvent at skulle spille med en stor 9er. Jeg synes sgu de spillede flot og meget seværdig fodbold.
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 28.04.2021 14:01    Post subject: Reply with quote

Sending fra Lerkendal 1 time før kampen.
Dette tar seg opp!

https://www.youtube.com/w...krBEEJOkOw
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb