English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK2 2021
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bonnien
Senior


Joined: 25 Feb 2005
Posts: 153
Location: Bergen

PostPosted: 21.06.2021 18:46    Post subject: Reply with quote

Sitter og ser på Øygarden-RBK 2. Straks pause her nå. Man kan si hva man vil om motivasjon, 2. divisjon etc. Men det som A-lagsspillerne våre viser her er syltynt. Tenker på Tangvik, Ceide, Tagseth, Sæter og Wiedesheim-Paul. Hvis de virkelig mener at de skal spille på A-laget bør de virkelig levere betydelig bedre enn dette. Man må kunne forvente at de står frem og viser at de faktisk hører til noen nivåer over( Tangvik og Ceide har en annen rolle, men de bør likevel stå frem som mer sjef).
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.06.2021 19:40    Post subject: Reply with quote

Hammerås ordnet ledelse nå etter at en forsvarer sklei.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.06.2021 19:48    Post subject: Reply with quote

Han som sklei, utlignet med saksespark på overtid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 21.06.2021 19:57    Post subject: Reply with quote

Var nære 3 poeng der ja, men 1 p hadde man nok tatt før kampstart.

Nå vet jeg riktignok ikke hvilket nivå Øygarden er på i år men de er et lag som har vært mye i 1 div og de lagene er som regel med i toppen i 2 div sesongen etter nedrykk.

Alt i alt er det vel noe positivt å ta med seg for RBK2 som ikke imponerte i oppkjøringen.
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 21.06.2021 20:26    Post subject: Reply with quote

Med forbehold om at Tagseth selv ønsker å spille sentral midt det innlegget her. Før Tagseth reiste til Liverpool var han en av trøndelags beste offensive midtbanespillere. Han hadde et vanvittig driv fremover slik jeg husker han.
Nå ligger han altså som sentral midt, og vi skal dyrke hans defensive kvaliteter.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 25.06.2021 11:10    Post subject: Reply with quote

Er RBK2-kampen i morgen åpen for publikum?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.06.2021 16:17    Post subject: Reply with quote

Ja, men du må bestille gratisbillett.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 26.06.2021 14:18    Post subject: Reply with quote

Laget mot Skeid kl 16:

Tangvik
Bordal - Qvigstad - Serbecic - Augustinsson
Broholm - Ceïde - Engen Vik
Ceïde - Sæter - Paul

I hvert fall slik det er oppført, men er mulig Qvigstad og Ceïde bytter plass, da Qvigstad har vært midtbanespiller.

På benken har man Islamovic, Hagensen, Chrupalla, J Iversen, Orkelbog Austberg, Skrogstad, Hammerås, Zubovic og Kulego.


Kampen vises som vanlig på Direktesport.no


Som jeg nevnte sist kamp er det egentlig latterlig hvor mye offensive spillere som er på RBK2 nå. Spesielt nå som Sæter, Paul og Islamovic også er med. Bortsett fra keeper Hagensen og forsvarsspiller Iversen så er alle andre på benken offensive spillere som i hvert fall tidligere helst skulle spilt blant de 3 på topp. Nå satses vel Chrupalla på som back så en defensiv spiller til er det der.

Som med Chrupalla og Qvigstad så ser Engen Vik også ut til å bli omskolert. Har spilt kant tidligere men for andre kamp på rad er han på midtbanen til RBK2.

Virker utrolig nok til å være manko på midtbanespillere i akademiet, midtbanespillere som jo har vært det man som oftest har hatt mer enn nok av. Må dog nevnes at 3 av 5 spillere som står oppført på midtbanen til RBK2 på RBK.no ikke er i troppen, heller ikke forrige kamp. To av de er siste års juniorer Sindre Lundh og Ola Arntsen. Mulig det er noen skadeproblemer inni bilde her også?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 26.06.2021 15:52    Post subject: Reply with quote

Skeid opp i ledelsen rett før pause. RBK2 har ikke vært langt unna å score selv. Får se om de kommer tilbake i 2 omg.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 26.06.2021 16:55    Post subject: Reply with quote

Ble til slutt 3-0 til Skeid. Fikk ikke sett andreomgangen så vet ikke hvordan den var. Klarte da seg greit i 1 omg RBK2. Ser at Ceïde, Augustinsson og Serbecic gikk av i pausen så det kan jo ha hatt en del å si spesielt defensivt. Dino kom på til 2 omg mens Paul spilte hele kampen og Sæter 60 min.

Men nå bør jo Skeid være et topplag så at man har 1 p etter kamper mot Øygarden og Skeid er ikke akkurat noen krise.


Last edited by Vegard2711 on 30.06.2021 04:04; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
tokik
Proff


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 313
Location: Trondheim

PostPosted: 26.06.2021 17:43    Post subject: Reply with quote

0-3 med 7 a-lagspillere fra start? Ceide, Sæther og Paven, håper de trykka til for å vise at de vil spille.. men tviler
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 26.06.2021 17:49    Post subject: Reply with quote

Vi hadde tre i tverrliggeren i 1. omgang (Ceïde, Sæter, husker ikke siste), men Skeid hadde også flere gode muligheter. 2. omgang var veldig svak. Synes egentlig ingen av våre viste noe særlig, men Ceïde skapte endel i den omgangen han spilte. Vi har ett poeng etter to kamper, ikke null.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 26.06.2021 18:04    Post subject: Reply with quote

Skulle hatt Åsen tilgjengelig i dag ja
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 26.06.2021 18:32    Post subject: Reply with quote

Synes det er for svakt det a-lags spillerne leverer på andrelaget.
Her har de en gylden mulighet til å imponere og spille bra men det gjør de ikke...

SÅ dårlige er ikke Engen Vik og resten som startet at vi ska lgå av med 0-3 for Skeid når vi har så mange A-lags spillerer på banen.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 27.06.2021 10:17    Post subject: Reply with quote

Forskjellen mellom en brukbar 2. divisjons spiller og en eliteseriespiller er ikke veldig stor, og hvis sistnevnte gruppe mangler motivasjon vil 2. divisjonsspillerne vinne 10 av 10 ganger.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 29.06.2021 16:20    Post subject: Reply with quote

Ble 1-0 tap borte mot Odd 2 i dag. Rent juniorlag for RBK2 mens Odd hadde ett par innslag av A-lagsspillere.

Håkon Røsten fikk for øvrig sin RBK2 debut i dag. Har vel endelig kommet til Trondheim etter han fullførte ungdomsskolen i Oppdal.
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 05.07.2021 17:53    Post subject: Reply with quote

Nytt tap i dag for RBK2. Denne gang 0-4 mot Arendal. Lukter dessverre nedrykk det her.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 06.07.2021 16:32    Post subject: Reply with quote

Dette er KRISE vil jeg påstå.

Måten vi har satt opp RBK2 på med å bruke nesten utelukket juniorspilelrer og ofte også spillere i feil posisjon er konterintuitivt imot det som forsøkes å oppnnåes.

Når de fyller andrelaget med juniorspilellere med begrunnelse for at de skal få prøve å spille imot "menn" og sånn herdes samtidig som de ønsker å spille andredivisjon i 2022 også så gir det ingen mening for meg.

RBK2 skal være en arena for de som er i skorpa imot førstelaget og RBK 3/Junior bør være for dem som er i skorpa imot RBK2.

Når man dytter juniorspiollere inn på andrelaget å de lærer intet annet enn å tape samt at de fra førstelaget som skal hjelpe ofte ikke er tilgjengelig pga skader på førstelaget eller ikke er i en posisjon der de kan bidra med å løfte nivået på RBK2 er for meg... det er helt jævlig bakvendt.

Jeg lurer på hvorfor vi ikke har signert et par eldre kontinuitetsbærere til RBK2 HVIS målet er å berge plassen å gi juniorene en fair sjangs til å ta nivået.

Jeg mener det er helt borti natta sånn det drives nå der vui virker heller å bryte NED spillere enn å gi dem gode utfordringer de kan vokse av.

Hvis kluben fortsetter sånn som nå så rykker de ned, GARANTERT og da, ja da har vi en ok kamp arena for juniorene, men da vil vi igjen miste de som er overårig og som har ambisjoner og heisann, se der er vi svekket igjen ja!!

Sånn ståa ewr nå rundt a-laget og slik kluben har remodellert seg etter de kjvittet seg med den nederlandske modellen så vil jeg fraråde alle unge spillere å signere for oss.

Jeg eterlyser mere åpenhet og en klar og effektiv plan for det som er fremtiden! det er det MINDSTE jeg føler vi kan forlange sålenge de driver å kjøre a-laget i grøfta på den måten de gjør.

OG i grøfta så mener jeg ikke resultater, jeg mener en fullstendig mangel på villighet til å satse på yngre spillere.

Tagseth emd en brukbar kamp sist nå, vent å se, sikert benken i 90 neste runde ><

Nåerdetnok!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 06.07.2021 17:07    Post subject: Reply with quote

Jeg er i det store og hele helt enig med deg, men jeg tenker st det ville gitt en ekstra effekt ved å rope siste setning/ord, altså skrive i caps lock:

NÅ ER DET NOK!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 06.07.2021 17:17    Post subject: Reply with quote

Det er ingen plan for utvikling av spillere. Hele planen er å ansette likanes karer fra Trøndelag slik at disse sikres høy lønn for å være grei. Det stilles ingen krav til resultater! Vi kan gratulere med nedrykk for rbk2 og Dorsin kan kanskje tenke hvor fæl årsrapporten vil se ut for 2021 når alt går i dass på sport.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 06.07.2021 23:29    Post subject: Reply with quote

Var ikke RBK 2 og jr. ganske gode under nederlenderne? 3 strake tap og 0-4 mot Arendal høres ikke veldig betryggende ut.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 07.07.2021 07:29    Post subject: Reply with quote

Problemet er ikke om de spiller bra eller dårlig, det blir uvesentlig i det store og hele bildet her.

De største problemene på banen blir selvtillitt (ingen mestring å forsvare seg til tap hver gang)
Utvikling (Yngre spillere lærer ikke vinnerkultur og det å dominere)
og så må vi ikke glemme Rollemestring som helt sikkert blir veldig bra når du er spiss og spiller forsvar eller midbane som du gjorde på småguttelaget fordi treneren satte deg der han trengte deg og ikke der du trengte å spille...

I hvertfall så må de være åpne og legge frem en PLAN, hvilken plan er helt uvesentlig men jeg ville aldri sendt eller anbefalt gutter å spille for RBK junior i dag, ALDRI og det har jeg aldri kunnet sagt før, aldri ...

Håper klubben kommer seg ut av dette, men først må man beseire Nepotismen.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 07.07.2021 07:39    Post subject: Reply with quote

Standarn Nietzsche wrote:
Var ikke RBK 2 og jr. ganske gode under nederlenderne? 3 strake tap og 0-4 mot Arendal høres ikke veldig betryggende ut.
Joda, men de manglet tilknytning til Trøndelag, kjente ikke klubben og kom med mange farlige ideer som ikke hadde noe med breddefotball å gjøre.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 07.07.2021 08:04    Post subject: Reply with quote

Standarn Nietzsche wrote:
Var ikke RBK 2 og jr. ganske gode under nederlenderne? 3 strake tap og 0-4 mot Arendal høres ikke veldig betryggende ut.

2. og 3. div kan ikke sammenlignes. Å være veldig god i 3. divisjon er på ingen måte en automatikk for å klare seg i 2. divisjon. Og i 2020 hadde RBK2 en stamme på 5-6 overårige (førsteårsseniorer), det har de ikke i år.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 07.07.2021 08:20    Post subject: Reply with quote

Yessssss Sunsetsalami Tommel'n opp!

Det er noe av problematikken for RBK2 og målsetningen de har med laget.

Det å ha et andrelag i andredivisjon er en kjempefordel, men det er ikke noen kjempefordel med den troppen de har nå.
Ideelt sett burde stopperparet bestå av Sondre Skogen og Mikkel Ceide relativt fast (for eksempel)

Om man tar forsvarsrekka soim eksempel da så bør A-laget ha 2-3 faste stoppere der tredjemann er Ceide eller Skogen og fjerdemann er den andre. At altså ved skader på en av de faste stopperne går den tredje inn og den fjerde rykker opp. Tenk motivasjon for utvikling også, at man vet sjangsen kommer om man er tålmodig.. men vi har heller hentet inn nye stoppere som ikke har utviklingspotensialet for å bruke på A-laget og da er det ikke rart en spiller som Skogen ikke ønsker å være her.
Skal man tenke økonomisk så må man unngå å kjøpe spillere med urovekkende skadevirksomhet og spillere som ikke hever laget direkte, samt gi sjangsen til yngre spillere ved skader.
Dette skyr vi som pesten, CEide komer aldri til å spilel stopper uansett hvor mange skader det blir for vi kan bruke Anders K, Tettey eller Augustiniussen.. Hvor morro er det for motivasjon??

Hadde klubben foredlet riktig burde Besim og HOlmar vært stopperdua i dag og Ogbu det tredje alternativet som aktivt var et alternativ til begge de andre og fikk spilletid med Ceide eler SKogen som fjerdevalg.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 2 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb