English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 79, 80, 81  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 04.05.2021 12:40    Post subject: Reply with quote

Ifølge Adressa er han tilbake i Trondheim og påstår at foten er helt fin.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 04.05.2021 13:02    Post subject: Reply with quote

Svært gledelig lesing! Får bare håpe at morgendagens prøver underbygger Sæthers egen oppfatning av foten, altså at den er bra.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 04.05.2021 14:32    Post subject: Reply with quote

Veldig bra opptreden i Godfotpodden. Den oppsnakkingen av seg selv får ihvertfall meg til å glede meg til å se kamp og håpe han får det til, samtidig som han har en inspirerende historie på veien.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 04.05.2021 14:39    Post subject: Reply with quote

Liker egentlig dårlig at han tar en vurdering som det virker som legene ikke var ein i. Rehab er tross alt nesten like viktig som operasjonen. Om han velger å gå over hue på spesialistene så burde han i grunn stå ansvarlig om han blir skadet igjen med en gang.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1208

PostPosted: 04.05.2021 15:46    Post subject: Reply with quote

Det er absolutt ikke det som har skjedd. Det som har skjedd er at ankelen hans har blitt vanskjøttet i Ranheim, mens han har fått behandling som virker i Rosenborg. Tur til Oslo med 2 måneder horisont like mye for å senke press og få psykisk hvile.

Nå føler han ikke smerte, og reiser til Trondheim for å ta det videre sammen med Reidar Due og resten av det medisinske apparatet.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 04.05.2021 15:52    Post subject: Reply with quote

Steg én i Zlatan-etterlignelsen må vel være å restituere raskere enn hva legene har anslått.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.05.2021 20:30    Post subject: Reply with quote

Noen linker til omtalene over: Godfotpodden og Hjem til Trondheim for å testes: – Foten min er helt fin
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 05.05.2021 10:14    Post subject: Reply with quote

Anbefaler alle å høre ukens podcast fra Godfotpodden. Blir rett og slett imponert over historien til Sæter, og ikke minst hvor stor tro han har på at han kommer til å levere for Rosenborg. Håper bare at undersøkelsene har gått bra, og at han er klar for trening om ikke lenge!
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 05.05.2021 13:48    Post subject: Reply with quote

Ser på Instagrammen til Rosenborg, at Sæter er på feltet med ball. Regner med at gårsdagens tester gikk bra, og at opptreningen derfor går videre til å jobbe med ball og fotballrelaterte ting. Får bare håpe at fysioteamet legger opp et bra opplegg, slik at han holder seg skadefri fremover. Spennende tider i alle fall.

Kan vi håpe på et intervju av Sæter på Rosenborgs kanaler etter dagens trening?
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 05.05.2021 13:56    Post subject: Reply with quote

Er så redd for at dette gjør at vi ender opp med en ny Helland.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 05.05.2021 14:44    Post subject: Reply with quote

Er han virkelig så god som han sier?
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 05.05.2021 14:49    Post subject: Reply with quote

Det er vel der spenningen ligger.

Han selv er tydeligvis overbevist om det.

Men han er aldri prøvd på nivået før, så fasit får vi vel først når han drar på seg drakta og byttes inn i en eller annen kamp. Smile

Men folk som mener å vite, sier han har noen egenskaper som kan gjøre ham til en suksess. Da er veien kort til å drømme om den neste Brattbakk (i tillegg til den faktiske neste Brattbakk, selvfølgelig)!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 05.05.2021 15:00    Post subject: Reply with quote

Hadde du gitt meg (som fulgte mye OBOS i fjor) spørsmålet om hvilke OBOS-spillere jeg helst kunne tenkt meg til Rosenborg, ville lista sett sånn her ut:

1. Sivert Mannsverk (Sogndal)
2. Ole Hammerfjell Sæter (Ranheim)
3. Elias Sebastian Solberg (Ull-kisa)
4. Kristoffer Valsvik (Åsane, nå Sogndal)
5. Ole Didrik Blomberg (Åsane, nå Brann)
6. Solomon Owusu (Raufoss, nå Odd).
7. Igoh Ogbu (Sogndal, nå LSK)
8. Daniel Eid (Sogndal, still Sogndal)

I fjor var OBOS-ligaens beste lag og spillere på et nokså høyt nivå. Ranheims forsesong, siste 2/3 av Sogndals sesong og særlig det Raufoss og Åsane gjorde utover i sesongen var av veldig høyt nivå, med nokså moderne og artige spillestiler.

Grunnen til at Ole Sæter er spennende er den helhetlige pakka. Den mest ekstreme egenskapen hans er evnen til å lage seg plass med et godt første og andretouch. Han kom til mange sjanser i trange situasjoner mot forskjellige motstandere grunnet hans evne til å finne de riktige rommene med gode retningsforandringer. I tillegg har han brukbare bein både på høyre og venstre, og særlig perlescoringen mot Åsane var det høyt nivå på. Ellers var han den spilleren som scoret flest mål per minutt av alle spillere i ligaen (i allefall de som ikke bare hadde et og annet innhopp). Tempoet hans er ok, han er ikke superrask, men kommer seg til muligheter med et kjapt tenkende spisshode. Dersom han evner å ta enda et nivå (slik han har hatt for vane å gjøre de siste årene), kan han bli riktig så bra. Håper virkelig han får det til, for da kan vi ha en artig spiss framover.

Er forøvrig ikke dårlig feilvendt heller.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 06.05.2021 11:38    Post subject: Reply with quote

Pokie wrote:
særlig perlescoringen mot Åsane var det høyt nivå på.


Virker som han synes det selv også!

Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1208

PostPosted: 06.05.2021 12:27    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Er så redd for at dette gjør at vi ender opp med en ny Helland.


Skjønner hvor du vil hen, men jeg kommer til å være alt annet enn skuffet om Sæter får i det hele tatt i nærheten av Påls karriere i Rosenborg Smile
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.05.2021 20:00    Post subject: Reply with quote

- Ole er i uterehabilitering. Det vil si at han har begynt å slå ball, og han kjenner ingen smerter. Det er der vi har kommet. Ole er optimist, og vi er optimister på hans vegne. Det ser ut som dette kan gå fortere enn vi først antok etter operasjonen, sier Due.

Det betyr at Sæter kan være å se tilbake i full trening i neste uke allerede.

- Slutten av neste uke. Gode nyheter. Veldig gode nyheter, sier RBK-legen.

Les mer: Legen etter Sæter-sjekk: - Veldig gode nyheter

Forresten flott at Sæter sto fram med sine psykiske utfordringer som tenåring i den mye omtalte podkastepisoden. RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2657
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 16.05.2021 11:08    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hva det offensive comeback-målet er?
I dag er "løven" tilbake for fullt. Nå har han nytt offensivt comeback-mål: -Jeg er dønn seriøs
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 782

PostPosted: 16.05.2021 11:40    Post subject: Reply with quote

– Jeg drømmer om å få være i kamptroppen før vi går inn i landslagspausen 31. mai. Vi møter Stabæk hjemme 30. mai. Det passer fint, sier Sæter.

– Der er jeg helt seriøs, slår han fast.

Først uka før seriestart trente Sæter med laget for første gang, da han tidligere enn antatt ble friskmeldt. På sin gamle hjemmebane på Ranheim nikket RBK-lege Reidar Due anerkjennende til 25-åringens framgang.
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2657
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 16.05.2021 14:28    Post subject: Reply with quote

Positiv type! Skal innrømme at jeg er ganske spent på å se om han lever opp til egen hype, eller om han bare har det i kjeften. Razz
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 18.05.2021 16:57    Post subject: Reply with quote

Kan denne selverklærte fantastiske spilleren spille på vingen? Har han nok løpskraft og disiplin til å jobbe i begge retninger...?
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 18.05.2021 17:26    Post subject: Reply with quote

Han har klassiske egenskaper til å spille sidespiss i hvert fall (kanskje helst på høyre side). Av Ranheims spisser i fjor den raskeste og beste press-spilleren (sier lite all den tid konkurransen var Sollie Rønning og Micke Karlsen), men om han er på Carlo Holse-nivå som førsteforsvarer tror jeg kanskje ikke.

Han liker å dra av en mann eller to med ball, og har jo en nokså god fart med ball. I tillegg liker han å dra seg inn fra halvbredt i banen og smekke til med godfoten. Meget god teknisk når han fører ball - en egenskap som gjør at han kan få til litt av det samme som Brattbakk, Prica og flere andre har gjort i lignende sidespiss-roller.

Jeg tror vi skal gi Ole Sæter noen måneder som superinnbytter før vi skal forvente det helt store. Tar han dog nivået på tilsvarende måte som han etter hvert tok nivået i 2. og 1.div, har vi noe å glede oss til. På høsten i fjor var han OBOS beste spiss og det i et lag som ikke fungerte overhodet ellers.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.05.2021 12:19    Post subject: Reply with quote

Det ble meldt at Ole Sæter (25) kunne være ute med skade til august, men nå håper RBK-spissen å få debuten mot Molde mandag kveld.

– Kroppen kjennes veldig bra og jeg ser ingenting som skal stå i veien for det. Det er jo sånn det har vært hele livet, hver gang jeg har dratt på meg noe småtteri av skader så har en eller annen fysio sagt at det tar seks til åtte uker, så det har jeg hørt før. Jeg var sikker på at det skulle gå fortere, men ikke så fort som det har gjort nå, men jeg har gjort jobben på styrkerommet og det er veldig godt at det vises, sier Sæter til Discovery.

(...)

Hittil denne sesongen har fire svensker fått sjansen på topp for Rosenborg. Da er det høyst på tide å få inn en nordmann også, mener Sæter.

– Det er en norsk klubb, ikke svensk. Det er ikke Sverige sitt landslag det her. Jeg er klar for å sette litt preg på det, sier Sæter.

Les mer: Tilbake fra skade på rekordtid – nå advarer han RBK-svenskene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 24.05.2021 12:50    Post subject: Reply with quote

Veldig mye prat. Håper det er noe fotballtalent der også. Må overbevise fra første sekund.
Back to top
View user's profile Send private message
Looney
Senior


Joined: 27 Dec 2007
Posts: 213
Location: Oslo

PostPosted: 24.05.2021 13:30    Post subject: Reply with quote

Prøver å snakkes seg inn på laget det er ikke akkurat sjarmerende.
Kult med noen som tør å melde, men bevis noe først da.
_________________
Eh...what's up, doc?",


Last edited by Looney on 24.05.2021 13:57; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 24.05.2021 13:53    Post subject: Reply with quote

Litt Botheimsk over utalelsene og egen selvsikkerhet.
Men vi får se da, om det er bare kjeften som prater, eller om føttene kan prate på banen.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 79, 80, 81  Next
Page 8 of 81

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb