English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eliteserien 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir tøffeste utfordrer til seriegullet?
Bodø/Glimt
52%
 52%  [ 22 ]
Brann
0%
 0%  [ 0 ]
Haugesund
0%
 0%  [ 0 ]
Kristiansund
2%
 2%  [ 1 ]
Lillestrøm
0%
 0%  [ 0 ]
Mjøndalen
2%
 2%  [ 1 ]
Molde
40%
 40%  [ 17 ]
Odd
0%
 0%  [ 0 ]
Sandefjord
0%
 0%  [ 0 ]
Sarpsborg
0%
 0%  [ 0 ]
Stabæk
0%
 0%  [ 0 ]
Strømsgodset
0%
 0%  [ 0 ]
Tromsø
0%
 0%  [ 0 ]
Viking
0%
 0%  [ 0 ]
Vålerenga
2%
 2%  [ 1 ]
Total Votes : 42

Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.09.2021 15:39    Post subject: Reply with quote

Hareide:

– Det blir vi som tar gullet. Vi har nødt til å tro på oss selv.

– Men hvis dere ikke kan det?

– Nei, da blir det Molde. De har vært det mest stabile laget frem til nå.

Les mer: Trenernes spådom: Dette laget tror de vinner Eliteserien
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 939

PostPosted: 12.09.2021 18:33    Post subject: Reply with quote

Tror vi kan omskrive Hareides sitat om Rushdie på sykkel i Teheran til å gjelde Glimt på Aspmyra. Odd gjør som mange andre lag på besøk. Legger seg ekstremt lavt og gir Glimt fritt spillerom. Dette er en gjenganger i år og var det i fjor. Klart de vinner når motstanderen har voldsom respekt og alltid gir fra seg kampen.

Edit: 1-1. Odd tør presse høyere, noe Glimt ikke trives med.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 12.09.2021 19:29    Post subject: Reply with quote

Milan Jevtovic som innbytter for Odd.. Den overgangen hadde jeg ikke fått med meg.. Håper virkelig Odd klarer stå i mot presset nå i 2 omg. Molde vinner nok mot Mjøndalen dag, men et poengtap for BodøGlimt hadde oss oss bra i dag
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 12.09.2021 19:34    Post subject: Reply with quote

Forøvrig , herlig å se Sandefjord gruse Enga.. Fagermos karer blir fullstendig overkjørt av lSandefjord. 3-0 der nå..
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.09.2021 22:34    Post subject: Reply with quote

Dette er jo textbook VIF. Ny trener som liksom skal være den rette og opptil flere offensive forsterkninger som liksom skal være best i Norge. Så mister de kromtappen, da; en spiller som egentlig ikke så forbanna magisk ut, men nok til at resten kollapser. Ikke helt ulikt Ejuke-historien.

Sånn går no dagan. Hver gang VIF erklærer seg selv som kandidater til noe stort, går det på ræva så det synger. Slår aldri feil.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.09.2021 17:27    Post subject: Reply with quote

Er litt Brann over det de driver med i Vålerenga ja. Var jo tilsvarende stor ståhei når Deila kom inn dørene der også, og når Martin Andresen og en hel armada av ymse trenere ble dratt inn. Parodiklubb.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 13.09.2021 19:00    Post subject: Reply with quote

Typisk norsk mentalitet,snakker før de presterer.hauser opp sine lag,mangler ydmykhet og fotball forståelse.

Er en grunn til norsk forball sliter i europa,Fleste norske trenere skryter opp hvor bra oppkjøring og treninger de har,men sesongene viser at det er alt for dårlig kvalitet.
Spillerne som gjør grove feil evner ikke til og ta selvkritikk heller.
Tollås var ikke enig at han måtte ut,hovland tar heller ikke noen form for selvkritikk.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 13.09.2021 20:15    Post subject: Reply with quote

Nå har vi vel den uvane å tro at vi driver toppidrett og slikt og ser på oss selv som verdensmestre....

Altså, til sammenligning så er det 22 eliteløpere på langrennslandslagene samt 12 på rekrutt og 12 på junior, og såvidt jeg vet så ville kanskje budsjettet bak disse havnet sånn kanskje midt på treet i eliteseriesammenheng?

Vi lever fremdeles på nittitallet hva gjelder kompetanse på trening, det er vel knapt nok noen som forteller gutte- og juniorspillere hva som kreves for å komme seg opp på høyeste nivå?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 19.09.2021 18:47    Post subject: Reply with quote

Dommeren i VIF-Molde blåser frispark, ombestemmer seg lenge etterpå og dømmer straffe.

Antagelig sett på storskjermen.

Det er vel ikke lov?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 19.09.2021 19:10    Post subject: Reply with quote

Panelet har konkludert med at det er straffe, fordi at han hekter han med kneet. Nå har jeg sett igjennom situasjonen mange ganger, og det ser fryktelig tynt ut. Blir han hektet ordentlig, så er det jo åpenbart straffe. Derimot, så er kontakten marginal. Ellingsen ser uberørt ut, helt til han presterer å ramle i seg selv. Høres fryktelig objektivt ut, men dette er ikke straffe i mine øyne. Dersom storskjermen har blitt brukt, så er jo bare fadesen komplett.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 19.09.2021 20:08    Post subject: Reply with quote

Ok runde for vår del, Molde tapte poeng og det er det som kanskje er aller viktigst nå, at vi tar igjen de for jeg ser fortsatt de som størst utfordrer. Skulle dog gjerne sett at Glimt hadde gått på en smell også men nå som mot Tromsø for to runder kommer de tilbake og tok seieren. Eneste positive er at vi økte til Viking.

Var jo ikke ideelt i går heller med LSK og KBK som begge klarte å rive til seg en 3-2 seier.

Da er vi bare 3 poeng bak Molde og 4 bak Glimt. Eller egentlig mer rettere sagt er at vi er 4 og 5 poeng bak, da vi henger etter på forskjell på begge de to så om det blir à poeng med en av de på slutten av sesongen er vi trolig bak på målforskjell.
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 19.09.2021 20:17    Post subject: Reply with quote

Brann spiller i drakter som ser ut som de hentet fra Blades of Glory.
Paljetter. Smashing!
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 19.09.2021 20:20    Post subject: Reply with quote

En av de styggeste draktene jeg har sett.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 19.09.2021 20:26    Post subject: Reply with quote

Draktene til Brann da.... Må være blant de styggeste draktene jeg har sett.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Bukowski
Proff


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 422
Location: oslo

PostPosted: 19.09.2021 21:09    Post subject: Reply with quote

Det nærmeste Brann kommer blingbling i år. Selv Hansa satte foten ned for gulløl, så da må man finne på noe sjøl for å glimre.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 19.09.2021 21:12    Post subject: Reply with quote

Spill mot ett mål på Alfheim nå.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 752

PostPosted: 19.09.2021 21:13    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Panelet har konkludert med at det er straffe, fordi at han hekter han med kneet. Nå har jeg sett igjennom situasjonen mange ganger, og det ser fryktelig tynt ut. Blir han hektet ordentlig, så er det jo åpenbart straffe. Derimot, så er kontakten marginal. Ellingsen ser uberørt ut, helt til han presterer å ramle i seg selv. Høres fryktelig objektivt ut, men dette er ikke straffe i mine øyne. Dersom storskjermen har blitt brukt, så er jo bare fadesen komplett.


Altså, det er ikke mye kontakt som skal til for å sørge for at en fot havner bak den andre på den måten, når man løper i et sånt tempo. Det ser ut som det er kontakt mellom kne og fot, og da skal det også være en forseelse.

Jeg håper Aslam og dommerteamet har en god forklaring på hva som skjer her, for de har absolutt ikke lov til å bruke storskjermen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 19.09.2021 21:42    Post subject: Reply with quote

Draktene til Brann er helt enormt kule. Den som sier imot, er en idiot.

Blir litt teit med sånne drakter når man er sist på tabellen, men klarer man å se bort i fra at Brann ikke puller dem i det hele tatt, så er de steintøffe. De som mener å ikke ha sett styggere drakter i Eliteserien kan jo bare gløtte bort på motstander Tromsø sine drakter. Fortell meg at de ser bedre ut?



Dette er stygge drakter, det!

Brann sine, derimot

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 19.09.2021 21:46    Post subject: Reply with quote

De ser ikke sånn ut irl. De har paljetter. Ferdig snakka.

Edit: ok, de har ikke paljetter. Men det ser sånn ut, og det er mer enn nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 19.09.2021 23:01    Post subject: Reply with quote

Bortedrakta til brann er stygge. Ikke like stygge som S&M drakta de hadde for noen år siden, gull drakta som Stabæk brukte som bortedrakt eller Sandefjords camo drakt, men det blir litt som å sammenlikne bæsj og steinbit
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 20.09.2021 00:07    Post subject: Reply with quote

Danserud wrote:
ODN wrote:
Panelet har konkludert med at det er straffe, fordi at han hekter han med kneet. Nå har jeg sett igjennom situasjonen mange ganger, og det ser fryktelig tynt ut. Blir han hektet ordentlig, så er det jo åpenbart straffe. Derimot, så er kontakten marginal. Ellingsen ser uberørt ut, helt til han presterer å ramle i seg selv. Høres fryktelig objektivt ut, men dette er ikke straffe i mine øyne. Dersom storskjermen har blitt brukt, så er jo bare fadesen komplett.


Altså, det er ikke mye kontakt som skal til for å sørge for at en fot havner bak den andre på den måten, når man løper i et sånt tempo. Det ser ut som det er kontakt mellom kne og fot, og da skal det også være en forseelse.

Jeg håper Aslam og dommerteamet har en god forklaring på hva som skjer her, for de har absolutt ikke lov til å bruke storskjermen.


Dersom du mener at kontakt fører til forseelse, så tror jeg at du må lese deg opp på regelverket. Denne kontakten er altfor soft, og heller ikke noen uforsiktig takling - da begge har fullt rett til å løpe på den avstand det gjøres.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 752

PostPosted: 20.09.2021 00:13    Post subject: Reply with quote

Takk, jeg kan regelverket godt. Jeg har ikke skrevet at kontakt betyr forseelse, eller at den aktuelle situasjonen er en uforsiktig takling.

I en situasjon som denne er det spilleren som kommer bakfra som har ansvar for å unngå kontakt. Det klarer ikke Näsberg, og det at han løper i beina på Ellingsen bakfra gjør at Ellingsen går i bakken. Vurderingen er altså at Näsberg feller Ellingsen på en uforsiktig måte, som er en forseelse.

Ingen hadde reagert på et frispark om dette skjedde midt på banen, da skal det selvfølgelig også være straffe.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 20.09.2021 00:42    Post subject: Reply with quote

Trenden med blackout-drakter er bare såå 2019, ass.

Når det er sagt. Fiffig grep å stille med paljetter noen uker etter nachspiel-skandalen.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 20.09.2021 01:01    Post subject: Reply with quote

Danserud wrote:
Takk, jeg kan regelverket godt. Jeg har ikke skrevet at kontakt betyr forseelse, eller at den aktuelle situasjonen er en uforsiktig takling.

I en situasjon som denne er det spilleren som kommer bakfra som har ansvar for å unngå kontakt. Det klarer ikke Näsberg, og det at han løper i beina på Ellingsen bakfra gjør at Ellingsen går i bakken. Vurderingen er altså at Näsberg feller Ellingsen på en uforsiktig måte, som er en forseelse.

Ingen hadde reagert på et frispark om dette skjedde midt på banen, da skal det selvfølgelig også være straffe.


Du har hverken kontroll på regelverket, eller hva du skriver selv. Ovenfor så uttalte du følgende; «Det ser ut som det er kontakt mellom kne og fot, og da skal det også være en forseelse». Dette er som nevnt ovenfor, ikke i samsvar med regelverket.

Spilleren som kommer bakfra har selvsagt et ansvar for å ikke felle motspilleren, men her går kontakten under det vi kaller soft og light contact - noe som også innebærer at forseelsen ikke er straffbar.

Sammenligningen din angående at ingen hadde klagd dersom dette hadde skjedd på midtbanen blir helt feil. Du forstår vell selv at straffespark preger kampene mer enn hva at frispark midt ute på banen gjør. Man trenger ikke å ha gått dommerkurs for å kunne forstå hva vurderingen til dommerne er, men av begrunnelser nevnt ovenfor - så er vurderingen deres helt feil. Det er riktignok en vanskelig avgjørelse å ta, men her ender de opp med både feil avgjørelse og en elendig gjennomføring.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 752

PostPosted: 20.09.2021 07:11    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Ovenfor så uttalte du følgende; «Det ser ut som det er kontakt mellom kne og fot, og da skal det også være en forseelse». Dette er som nevnt ovenfor, ikke i samsvar med regelverket.


Av og til er det lurt å forsøke å lese ting i den konteksten det er skrevet i. Gitt den aktuelle situasjonen, hvor Näsberg krysser tett bak Ellingsen og Ellingsen ender med å gå i bakken, skal det være en forseelse dersom det er kontakt mellom de to spillerne som fører til at Ellingsen felles.

Kontakten er ikke kraftig, men det er nok til at Ellingsen er sjanseløs til å stå på beina, det er ikke sånn at han kjenner en touch og legger seg lett. Näsberg feller Ellingsen på en uforsiktig måte, akkurat dét er faktisk helt udiskutabelt.

spillereglene wrote:
Et direkte frispark skal tildeles dersom en spiller overfor en motspiller begår en av de følgende forseelser/handlinger (..) feller eller forsøker å felle en motspiller


Ingen grunn til å gjøre det mer komplisert enn det.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 17, 18, 19  Next
Page 13 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb