English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stefano Vecchia
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 27, 28, 29  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1841
Location: Stjørdal

PostPosted: 10.03.2023 19:27    Post subject: Reply with quote

Takk for innsatsen, Stefano! Du vil bli savnet for dine bidrag på og utenfor banen, en strålende spiller når du var tilgjengelig og skadefri. En garantist for målpoeng rett og slett, og de finnes det ikke mange av i ES. Lykke til videre!

Ang. Dorsin sine uttalelser om at vi har nok kvalitet og spennende spillere på gang offensivt, så tenker jeg at han kan vel ikke si mye annet. Blir jo feil overfor spillerne som er der å si at de er for dårlige offentlig også tenker jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
apresthus
Proff


Joined: 02 Sep 2007
Posts: 369
Location: Trentino, Italia

PostPosted: 10.03.2023 19:37    Post subject: Reply with quote

Nå tviler jeg sterkt på at Dorsin ville sagt "Vi leter etter andre spillere nå siden vi ikke er sikre på at de vi har holder nivået". Hva han sier offentlig gir jeg f i, jeg avventer og ser hva han faktisk gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 10.03.2023 19:52    Post subject: Reply with quote

Nettopp. Håper man for all del man ikke brenner av en bråte med millioner på en halvbra spiller men venter på riktig mann til riktig pris.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 10.03.2023 19:59    Post subject: Reply with quote

Takk for innsatsen Stefano Arne. Jeg ble aldri lei av å se deg krumme ballen opp i hjørnet fra 16-meteren.

Angående Dorsins uttalelser. Han kan jo ikke si noe annet. Det han sier blir lest/ hørt av spillerne. Han kan ikke si at "Vel, det er jo ren lotto om Nelson slår til, Aga har ikke nivået enda, Sæter er for dårlig, Wiedesheim Paul forsøker vi å selge, Ingason ser ut som en juniorspiller og Torvaldson er for feit. Vi er i deep shit nå - fuck altså." Jeg tror heller ikke han mener at det står så dårlig til (som mange her på forumet åpenbart mener).

Men jeg mener også at vi bør ha inn et godt førstevalg på topp. Må da finnes en spiss på benken i en god klubb i utlandet som trenger spilletid og som kan komme på lån et år??
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å


Last edited by BalleK on 10.03.2023 20:06; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
JohnnyCash
Rutinert


Joined: 25 Oct 2010
Posts: 531
Location: All over the place

PostPosted: 10.03.2023 20:02    Post subject: Reply with quote

Støttes.

Jeg er glad for dette salget. God spiller når han er frisk, men det er for sjelden til at vi har råd til å satse på det. I tillegg har han nok god lønn.
Det å cashe inn her vil trolig åpne nye muligheter.

Jeg har tro på den strategien man har valgt, og det å skifte ut Stefano nå er et ledd i det. Inn kommer nok en yngre spiller med potensial og gode fysiske egenskaper.

Vi må nok regne med at årets sesong blir en kamp om følgende:
- Medalje og europacupplass
- Komme seg til Conference league.


Vi har spennende spillere som kan ta nye steg og som potensielt kan selges for en del penger.
_________________
I'm the man in black
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 10.03.2023 20:38    Post subject: Reply with quote

skien88 wrote:
vi har ingen i laget som har X faktor utenom Holse. det er krise spør du meg.


Holse hadde heller ingen x-faktor da han var fersk. Tengstedt så ikke akkurat ut som en spiller med x-faktor da han landet på Værnes i fjor sommer, han heller. Og hvor mye x-faktor vil du si Sæter hadde da han kom hjem fra Ull-Kisa uten et mål i sekken?

Vi har mange unge og interessante spillere som kan bli superstjerner om de får sine gjennombrudd. Begge islendingene har nok greier med seg til at de kan ha en del x-faktor, Nelson er jo en helt åpenbar x-faktor-kandidat, Nypan kan bli norsk fotballs neste superstjerne (med masse x-faktor), både Pereira og Cornic har egenskaper og personlighet til å kunne bli populære spillere. Osv.

Greit å ønske seg etablerte spillere, men å klage på manglende x-faktor når stallen er så ung og spennende - det blir for meg veldig rart. Vi har flust av spillere som ikke har eller knapt har debuttert på A-laget. Helt merkelig å skulle dømme x-faktoren deres før de i det hele tatt har tatt på seg drakta.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 10.03.2023 20:48    Post subject: Reply with quote

NÃ… ER DET TOMT FOR X-FAKTOR!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 10.03.2023 21:04    Post subject: Reply with quote

Mye man skal klage på, men akkurat det er en jævla sær ting, iallefall. Vi har jo den kanskje mest spennende stallen i hele ligaen, flust av unge spillere med fart og teknikk som KAN bli superstjerner om de får sine gjennombrudd.

Nå har Dorsin og Rekdal fått skryt i ett år for innkjøpsstrategien. Vi har kjøpt ungt, spennende og med masse potensial. Hvor mye "x-faktor" skal man forvente å finne fra en 19-åring fra USA man ikke hadde hørt om for tre uker siden?

Er selv sjeleglad for innkjøpsstrategien vår. Kan faktisk leve med en "mellomsesong" til om flere av disse kjøpene slår til, for da kan vi bli ekstremt spennende om et år eller to! Blir rett og slett veldig spennende å følge utviklingen til Tangvik, Cornic, Pereira, Eddie, Nypan, Røsten, Nelson, Väänänen, Broholm, Aga, Ingasson og Isak. Om halvparten av disse slår ut i full blomst vil vi huske denne stallen som noe av det artigste vi har hatt på mange år!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6525
Location: Heaven

PostPosted: 10.03.2023 21:16    Post subject: Reply with quote

Problemet år etter år er at ingen klarer og skape et kollektiv av rbk,vi vinner for vi har spillere med kvalitet.

Skal slutte være negativ,men blir jo litt lei av og se vi slite med samme år etter år.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 10.03.2023 21:23    Post subject: Reply with quote

Vi har mange lovende spillere og en stall de fleste i ES ville misunne oss. Plusser vi på å med Holse - Henriksen osv så er den topp 2-3.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1841
Location: Stjørdal

PostPosted: 10.03.2023 21:50    Post subject: Reply with quote

Men i mine øyne skal vi ha en stall som (optimalt sett) 15 andre lag skal misunne oss, i alle fall 10-12 andre lag. Stallen skal minimum være topp 3 i Eliteserien, helst topp 1. Så må vi jo være realistiske i dagens situasjon også, det er ikke bare å komme seg opp dit igjen. Men topp 3 stall i ES mener jeg er godkjent, hverken mer eller mindre. Men at Glimt og Molde nok er foran i kvalitet per dags dato er det vel ikke så mye tvil om.

Jeg kunne også tenkt meg en spiller rundt 24-27 år som har vist at han har et bra målsnitt, men slike spillere er attraktive og dyre. Vi har jo vært knallharde i forhandlinger med f.eks. Sæter at vi ikke er villig til å strekke oss lengre enn det klubben mener er riktig bare for å få signaturen og da tror jeg det er vanskelig å hente slike spisser med mindre de har underprestert over tid. Og da er jo det et spørsmålstegn om det er mulig å få spilleren tilbake i målform igjen.

Poenget er at vi har ikke lønnsnivå til å hente en etablert spiss som garanterer over 15 mål i sesongen, vi må finne noen som vi mener har potensialet til å være den spilleren.

Så får vi se om det kommer en erstatter for Vecchia, jeg er ikke sikker for hvis Nelson satses på som spiss så kan han være den spilleren. Jo mer jeg tenker meg om, jo mer ønsker jeg at vi bruker vårsesongen på å gi spillerne vi allerede har i stallen tillit så kan man heller gjøre en vurdering inn mot sommervinduet.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 10.03.2023 22:02    Post subject: Reply with quote

RBK må slutte med den snillismen som har preget klubben de senere år når det gjelder spillersalg og kansellering av kontrakter.
At man ikke klarer å hente inn godt med kronasjer på f.eks Botheim, Jensen (Mike) m.fl er en skandale i seg selv… men når vi i tillegg selger spillere for noen millioner lavere enn vi ble tilbudt noen uker i forveien… søkk å kav!

Det dreper entusiasmen for flere av oss at vi selger og mister flere av de profilene som har preget oss i positiv forstand.
Vi har et ungt lag ja, og det er kanskje masse talent der.
Men det er et stykke fra å ha potensiale til å få ut potensiale.

Blir overrasket om vi klarer topp 4 i år Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 10.03.2023 23:12    Post subject: Reply with quote

Går jo ikke an å bare ha spisser hvor ingen har en full sesong verdt av kamper i eliteserien eller tilsvarende nivå, eller, jo det gjør jo det, men særlig lurt er det ikke.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 10.03.2023 23:58    Post subject: Reply with quote

Støttes 100% Hedon. Hvilken evne er egentlig «x-faktor»? HELT TOMT ER DET HVERTFALL!
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 11.03.2023 00:03    Post subject: Reply with quote

Bra vi har et trener team med X faktor da.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 11.03.2023 01:07    Post subject: Reply with quote

Vi er et lag med masse EX-faktor.

I fjor i juli i vår mest stabile periode som lag spilte vi uten Arne som hadde blitt skadet, men med Sæter og Fiabema på topp. Faktor 10?
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 11.03.2023 01:27    Post subject: Reply with quote

Spilte ikke eks-dama til Perreira på RBK seier på Oddsen i den kampen også? Tror vi har nådd 11.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 11.03.2023 10:20    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
NÃ… ER DET TOMT FOR X-FAKTOR!


Vi får slå over på "Norske talenter" å se om det kan dukke opp noe der Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 11.03.2023 10:44    Post subject: Reply with quote

Forferdelig dårlig nyheter 3 uker før seriestart dette. Med Tengstedt-salget røk gullsjansene. Nå røk medaljesjansene.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 11.03.2023 10:48    Post subject: Reply with quote

Gullsjanser har vi da aldri hatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 11.03.2023 11:29    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Vi er et lag med masse EX-faktor.

I fjor i juli i vår mest stabile periode som lag spilte vi uten Arne som hadde blitt skadet, men med Sæter og Fiabema på topp. Faktor 10?


Vi møtte masse dårlige lag i den perioden.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1209
Location: Oslo

PostPosted: 11.03.2023 11:48    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Vi har jo den kanskje mest spennende stallen i hele ligaen, flust av unge spillere med fart og teknikk som KAN bli superstjerner om de får sine gjennombrudd.


Absolutt! Det er mye ungt og spennende hos oss. Vi må nok forvente litt modningstid for dem, men så kan det bli veldig artig i flere år. Nå må vi tenke utvikling og prestasjon, og i mindre grad resultat. Takler vi det? eller blir det mye skriking om å sparke Rekdal når vi ligger midt på tabellen i mai?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 11.03.2023 12:15    Post subject: Reply with quote

Rekdal er jo helt feil trener å ha hvis det er utvikling og prestasjon en er ute etter.

Utpreget pragmatiker som jager kortsiktig resultat.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 11.03.2023 12:23    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
6Strand wrote:
NÃ… ER DET TOMT FOR X-FAKTOR!


Vi får slå over på "Norske talenter" å se om det kan dukke opp noe der Smile


Var det ikke ogsÃ¥ et show en gang i tiden som het x-factor? 🤔
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 11.03.2023 15:34    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Rekdal er jo helt feil trener å ha hvis det er utvikling og prestasjon en er ute etter.

Utpreget pragmatiker som jager kortsiktig resultat.

Likevel den som, uten tvil, har vært flinkest til å gi unge spillere tillit - av alle trenere vi har hatt på mange, mange år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 27, 28, 29  Next
Page 28 of 29

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb