English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stefano Vecchia
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 27, 28, 29  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 30.01.2022 16:37    Post subject: Reply with quote

Herlig. Blir Vecchia-drakt på meg i år.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.01.2022 16:55    Post subject: Reply with quote

Et bilde tå'n wrote:
NÃ¥r stenger overgangsvinduet i Singapore?


25. mars.

Wahl-ryktene i forrige uke tilsa at det var spilleren sjøl som sa nei pga. ikke så god løønn som først forespeilet. Tror derfor det skal mye til for at det blir noe mer om dette.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Et bilde tå'n
Senior


Joined: 17 Nov 2014
Posts: 131
Location: Trondheim

PostPosted: 30.01.2022 17:14    Post subject: Reply with quote

Takk for svar, 2mas!

Da er det bare å krysse fingrene for at samme klubb ikke kommer med et kraftig forbedret tilbud når vinduet deres igjen er åpent i juni. Uansett meget gode nyheter at Vecchia selv ønsker å bli i Rosenborg.
_________________
In order to succeed, your desire for success should be greater than your fear of failure.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 02.02.2022 10:22    Post subject: Reply with quote

Virker i denne som Vecchia var særdeles nærme å dra i allefall. Reka og co forventet ikke i de første dagene at han skulle bli med denne sesongen: https://www.youtube.com/w...vNOuy466XA
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.02.2022 21:00    Post subject: Reply with quote

La merke til det samme. Styrker det nevnte Wahl-ryktet om at RBK aksepterte det siste budet, men at spilleren sjøl sa nei.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 87

PostPosted: 03.02.2022 14:55    Post subject: Reply with quote

Frigård la veldig vekt på at spillerne vi har er "trenbare", altså ikke går skadet. Det var vel kanskje derfor det var ekstra aktuelt å selge Vecchia?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.02.2022 22:57    Post subject: Reply with quote

Tja? Skadehistorikken hans i RBK er jo ganske kortvarig inntil videre. Ikke helt sånn som Helland og Konradsen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.02.2022 21:10    Post subject: Reply with quote

De to treningsøktene etter kampen mot Djurgården fredag har Vecchia stått over og trent alternativt. En stiv rygg gjør at RBK velger å ikke ta noen sjanser.

(...)

– Det har vært harde treninger, så vi har sagt at jeg skal kjøre alternativt i blant. Jeg har vært litt stiv, så nå blir det noen dager slik og så er jeg på igjen, sier Vecchia

– Vi forsøker å ta det litt med ro når det er mange harde treninger på rad. Så kommer man tilbake, venner seg til det og forhåpentligvis kan være med på alle økter, sier han.

Les mer: Tar grep for å holde profilen skadefri: – Får prøve oss fram
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.02.2022 23:13    Post subject: Reply with quote

– Har du tenkt på hva du skal gjøre etter fotballkarrieren?

– Det jeg har lyst å gjøre er å lage musikk. Hvis ikke, så må det være å starte en bar ved havet i Spania eller Italia. Kafé Vecchia eller bar vecchia der jeg kan servere fin kaffe og gode drinker. Jeg kan spille Stefano Vecchia-musikk der. Litt musikk og kanskje en bar eller en kafé. Det må være varmt klima og ved havet, så blir det bra.

– Hva er det første du skal gjøre når korona er borte? Ideell ferie?

– Jeg kommer til å dra til Italia for å hilse på min familie. Man har litt familie man ikke har truffet på lenge, som ikke er 20 år gamle lengre, de er litt eldre. Så skal jeg virkelig forsøke å treffe mennesker. Bare det å møte mennesker uten å tenke på noe, som at noen hoster for eksempel.

Les mer: RBK-profilen røper hva som skaper sinne: – Senest i dag skrek jeg 20 stygge ord på italiensk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.03.2022 00:19    Post subject: Reply with quote

– Låten kommer nå på fredag. Det blir artig!

– Hva heter den?

– «Calma». Altså «Lugn».

Stefano Vecchia (27) smiler godt når han snakker om det.

– Hva slags låt er det, prøver en middels musikkinteressert 40-åring seg.

– Det er en vårlåt. Det passer bra nå som været i Skandinavia endelig begynner å bli litt bedre. Den har en «chill vibe». Det var på tide å komme med noe nytt nå.

Les mer: Har blitt spilt over én million ganger. Nå gjør RBK-profilen det igjen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.04.2022 18:06    Post subject: Reply with quote

For å holde den skadeforfulgte kroppen i sjakk får Vecchia nemlig to restitusjonsdager av trener Kjetil Rekdal – én mer enn majoriteten av Rosenborg-troppen – med hensikt at han skal være raskest tilgjengelig for neste kamp.

(...)

Kjetil Rekdal påpeker at Vecchia også trener godt den ekstra dagen han står av fotball. Svenskens rygg har vært kranglete og slår seg vrang med for mange harde fotballøkter på rad. Derfor har svensken kjørt et alternativ med blant annet bassengsvømming.

– Det viktigste er at han er tilgjengelig og får trent godt når han trener. Du så på tallene hans i fjor, og jeg sa før kampen at du kunne være trygg på at Vecchia ville synes her, sier Rekdal.

Les mer: Vecchia har beholdt spesialopplegg: − Viktigste er at han er tilgjengelig
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.05.2022 22:35    Post subject: Reply with quote

Stefano Vecchia innfrir som spiss, sjøl om posisjonen er uvant.

- Det passer meg. Jeg forsøker å finne meg til rette i rollen. Jeg har aldri spilt der før, men jeg forsøker å finne mer og mer ut av det og komme til sjanser. Jeg prøver å bruke de styrkene som jeg er bra på. Det er vel det som er utfordringa, analyserer Vecchia overfor rbkweb.no.

- Hvordan er det å spille sammen med Holm på topp?

- Kjempebra! Han er en fantastisk fotballspiller: Han er sterk, vinner mange dueller og er alltid sulten på å gå framover.

Les mer: - Jeg forsøker å finne meg til rette
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.06.2022 19:40    Post subject: Reply with quote

Ny sang: Mami Baila
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.06.2022 23:10    Post subject: Reply with quote

2mas 30. januar wrote:
Wahl-ryktene i forrige uke tilsa at det var spilleren sjøl som sa nei pga. ikke så god løønn som først forespeilet.


- Alltså, det är klart att som fotbollsspelare så lyssnar man alltid när det kommer ett bud och man kollar vad det är för förutsättningar. Samtidigt kändes det inte som att det var ett steg som var aktuellt att ta i min karriär då. Jag har mycket mer att ge, så jag ville vara kvar och försöka hjälpa Rosenborg.

Det var alltså du som tackade nej i slutändan?

- Ja. Det fanns ingenting som… Jag kände att det var bättre att stanna.

Hur ser du på framtiden nu inför sommarfönstret?

- Jag tänker inte så mycket på framtiden om jag ska vara helt ärlig. Utifrån mina egna erfarenheter vet jag att det har fungerat som bäst för mig när jag inte tänker på andra klubbar utan bara fokuserar på här och nu. Det har jag gjort ända sedan Sirius-tiden. Det fungerade då och det fungerar nu. Så jag fokuserar inte så mycket på det, utan det är fullt fokus på att försöka vinna matcher.

Läs mera: Vecchia nobbade Singapore-flytt - och chansen att bli ekonomiskt oberoende: "Kändes inte som rätt steg"

Greit med bekreftelse. Dog skuffende dersom det aksepterte budet ikke var særlig større enn omtalte elleve millioner ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.06.2022 13:24    Post subject: Reply with quote

Kjetil Rekdal og Rosenborg var forberedt på å selge Vecchia til Singapore i vinter. Etter fire mål på de siste fire kampene, er nok Rekdal sjeleglad for at Vecchia ble værende.

– Vi er fornøyde. Han har fått en rolle nå der han får bruke kreftene sine på den siste tredjedelen. Han må fortsatt jobbe litt defensivt, men han slipper lange løp ned langs sidene. Det er litt mer i sentrum, dekke rom og være første pressledd, forteller Rekdal.

– Da har han igjen krefter til å gjøre det han er best på. Den rollen han har fått nå tror jeg passer han perfekt. Han er i veldig god form, blid og god på trening hver dag, sier han videre.

Les mer: RBK-stjernen har fått ny rolle under Rekdal: – Passer han perfekt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 03.07.2022 23:05    Post subject: Reply with quote

For.en.spiller.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1208

PostPosted: 04.07.2022 00:21    Post subject: Reply with quote

Ja en kan jo lure hvor dette laget – og denne treneren – hadde vært i dag hadde Vecchia blitt solgt, skadet eller rett og slett flyttet til syden for å lage musikk på heltid (alle troverdige scenarioer).

Fineste spilleren vi har hatt på mange år. Ren klasse.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 04.07.2022 16:42    Post subject: Reply with quote

Spent på hvor lenge man kan holde på han. Overraskende om det ikke kommer noen spennende tilbud nå i sommer.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 04.07.2022 17:33    Post subject: Reply with quote

Slik vi spiller så må vi ha slike typer som Vecchia. Han har ihvertfall reddet jobbene til Rekdal og Frigård så langt. RBK med og uten Vecchia er to forskjellige lag. Håper vi får beholde ham, men det er vel tvilsomt
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1210
Location: Oslo

PostPosted: 04.07.2022 17:38    Post subject: Reply with quote

Ja, vi må beholde Vecchia. Helt avgjørende for oss. Helt klart én av de beste spillerne i Eliteserien nå. Dersom han fortsetter å holde seg frisk! Er han litt mindre skada nå enn han pleide å være???
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.07.2022 18:52    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Spent på hvor lenge man kan holde på han. Overraskende om det ikke kommer noen spennende tilbud nå i sommer.


Sånn sett så kan jo skadehistorikken spille litt i vår favør, med at større klubber vegrer seg for å hente han. Men ferdighetsmessig er han jo Eliteseriens soleklart beste offensive spiller. Han scorer altså hvert 85.minutt på det som har vært et middels Eliteserielag. Målpoeng hvert 75. minutt.

Så kan en jo bare tenke seg hva han kunne utrettet på et lag som faktisk har et velfungerende offensivt kollektiv.
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 263
Location: Hent tribunen

PostPosted: 05.07.2022 20:32    Post subject: Reply with quote

Vår beste spiller (når han har spilt) denne sesongen. Håper vi får beholde han etter sommeren. Om ikke så er vel 15 mill +/- en god salgsum for en som er så skadeutsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.07.2022 21:27    Post subject: Reply with quote

Tja, forhåpentligvis får vi noe mer for en spiller med seks mål på seks seriekamper. Men jeg tror han muligens er litt mindre frampå nå enn det han tilsynelatende var i vinter, inntil at lønnstilbudet fra Singapore viste seg ikke å være så lukrativt som først antatt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 07.07.2022 01:23    Post subject: Reply with quote

Så begynner han vel også å dra på årene og nivået i ES er jo ikke allverdens imponerende, men finnes vel en del ligaer med masse svak motstand og mye penger hvor slike typer kan være interessante.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1208

PostPosted: 07.07.2022 03:46    Post subject: Reply with quote

Vecchia går nok ikke til en størrre klubb, nei, det toget har gått. Men kanskje han drar til en rikere klubb i et varmere land. Fortjent, i så fall, uten at jeg føler at det er mitt anliggende som supporter av Rosenborg Ballklub å drive å unne spillere å dra videre. For min del må han bare gå ut kontrakten. Jeg er fotballsupporter, ikke økonomisupporter – og Stefano Vecchia er en deilig, deilig spiller.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 27, 28, 29  Next
Page 18 of 29

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb