English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sivert Mannsverk
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 30.01.2021 23:53    Post subject: Reply with quote

Bohinen til Molde gir mening. Det er noe klysete/bedritent med typen som gir veldig mening
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 30.01.2021 23:55    Post subject: Reply with quote

Vel, akkurat nå tror jeg vi har gode kort. Åge vs Erling "karisma og pondus som ei blodbuse" Moe, og muligheten for å spille med og lære av Ciljan og Henriksen samtidig. Jeg tror vi per nå har bra tiltrekningskraft for en ung og lærelysten midtbanespiller.

På samme måte tror jeg fort pendelen hadde svingt andre veien om det var snakk om Horneland vs Solskjær og Per og Markus var bytter ut med eksempelvis Jensen og Åsen - uten forkleinelse for dem.

Fotball er ferskvare, og det er alltid status quo som må vurderes. Slik jeg ser det er det i hvert fall de tre nevnte navnene som muligens vipper i vår favør per dags dato. Mulig det også er flere om beinet i Molde - det ville jo ikke overrasket meg om det er trippel dekning også på midtbanen, uten at jeg har oversikt over det.

Åge har gått hardt ut og spiller spillet, og signaliserer en klar plan for Mannsverk om han eventuelt kommer. Så har vi som nevnt i tillegg to mentorer som er av de mest meritterte og internasjonalt erfarne midtbanespillere vi har her til lands av aktive. Det overrasker meg ikke om Mannsverk er mer hypp på å komme til oss enn Molde per nå.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Brumle
Proff


Joined: 24 Apr 2009
Posts: 444

PostPosted: 30.01.2021 23:58    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det er vanskelig å si.
Molde er blitt gjennomført proffe i alle ledd. Dersom økonomi og avtaler ellers er like, er det ikke sagt at det blir RBK eller Molde. Det blir magefølelsen til spilleren. Molde har hatt suksess med sin modell, og utviklet-eksportert. Ryktet er bra sånn sett. RBK har som nevnt ikke samme ryktet for talentene. Men det kan jo alltids endres

Edit.
Jeg er for øvrig Molde-patriot. Ikke kommentert noe særlig her pÃ¥ lenge før inntil nylig. Søker Ã¥ holde meg nøktern, og jeg liker Ã¥ opptre med respekt for dere som "bor her", sÃ¥ det er sagt. 🙂


Last edited by Brumle on 31.01.2021 00:20; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 31.01.2021 00:20    Post subject: Reply with quote

Molde har sin modell og den fungerer (dog kan en undre seg noen ganger), mens RBK har prøvd mye rart, noe av det ville muligens blitt bra hvis en hadde holdt seg til planen istedenfor å kaste alt i papirkurven og startet på nytt med blanke ark og andre fargestifter når det ikke blir bra fort nok.

Men hvis vi nå endelig får staket ut en ordentlig kurs fra Hareide sin side og holder oss til den, så er potensialet i Trondheim unektelig større enn det er å hente i Molde.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Brumle
Proff


Joined: 24 Apr 2009
Posts: 444

PostPosted: 31.01.2021 00:27    Post subject: Reply with quote

Mulig Hareide får skikk på det, han er erfaren og dyktig, men Molde har vist ganske lav terskel på videresalg, og vist seg som en veldig ideell utviklingsarena og springbrett. Det sagt, så har Molde også fått bra betalt i sine handler. Man skal sånn sett ikke klage, hverken spillere eller klubb. Og det setter seg også i klubbryktet for potensielle nye spillere.

Sogndal er en nøtt når det kommer til forhandlinger. Molde koket lenge med Hovland i sin tid. Mye rart. Men hva Mannsverk velger å gjøre er spennende å følge. Han går jo fortsatt på skole.
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 398

PostPosted: 31.01.2021 00:40    Post subject: Reply with quote

Nå har sikkert styrkeforholdet jevnet seg ut litt siden 2016, men jeg vet fra den gang at Molde var nære å sikre seg Gytkjær før vi kastet oss på han. De satt ig forhandlet frem en avtale på Gardermoen da vi også kom på banen. Da ble smurfene lange i maska og trakk inn årene relativt kjapt når de ble presentert hva vi vr villige til å tilby i lønn hos oss. De pakket snippsekken i forhandlingene og dro rett hjem. Gjelder sikkert fortsatt RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 31.01.2021 00:44    Post subject: Reply with quote

Brumle wrote:

Edit.
Jeg er for øvrig Molde-patriot. Ikke kommentert noe særlig her pÃ¥ lenge før inntil nylig. Søker Ã¥ holde meg nøktern, og jeg liker Ã¥ opptre med respekt for dere som "bor her", sÃ¥ det er sagt. 🙂


Det har jeg faktisk fått med meg.

Og uten at jeg hverken er forum-politi eller har myndighet eller mandat til å gjøre en dritt kan jeg si at alle motstandersupportere med normal folkeskikk er velkomne her. Det har vært en del oppigjennom. Og det kreves hverken knefall eller rævsleiking, men det er naturligvis et Rosenborg-forum. Sunt nettvett (hilsen år 2001), så er det en fin tilvekst i debatten.

EDIT: Om Mannsverk: Vi lever per nå litt på løfter, ambisjoner og tro, men det Hareide har satt igang er det mest helhetlige og "sunne" vi har sett i klubben på veldig mange år. Organisasjonsmessig også mer helhetlig enn da vi produserte og eksporterte talenter på rekke og rad for noen år siden.

Jeg har ikke hørt et kvekk om hvordan han stiller seg til interessen fra Molde, men han er åpenlyst smigret over interessen fra Trondheim og har også snakket varmt om å eventuelt spille sammen med Henriksen og Skjelbred. Vi får nå se, men akkurat nå synes jeg det virker som han havner i Rosenborg - om ikke utenlands.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Brumle
Proff


Joined: 24 Apr 2009
Posts: 444

PostPosted: 31.01.2021 01:29    Post subject: Reply with quote

Godt mulig han havner i RBK. Om han får spille regelmessig, så er det sikkert er bra valg for spilleren det også. Samtidig er også Molde greit besatt på midtbanen. Ingen krise uansett hva som skjer sportslig. Det er vel mest som en lukrativ investering å regne, dersom det går som man tror og håper med utviklingen til Mannsverk.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 31.01.2021 05:06    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Skal huske på at vi ofte (jeg) har vel store forventninger til summer ved videresalg. Husker forventningene til Samuel, og til dels Bendtner. De var skyhøye. Det endte med mageplask. På en god dag kan vi vel forvente maks 30, kanskje 40 mill for våre beste på det europeiske markedet?


Hadde ikke Samuel vært så skadeplaget hadde nok historien med han hatt en helt annen ende. Kjøpet av Bendtner var også en stor suksess frem til han ble skadet like før VM.

Dessverre var det ikke så mye annerledes Rosenborg kunne gjort i disse situasjonene, og sett bort i fra skadene var begge signeringene gode og kunne fort blitt store salg.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 31.01.2021 10:27    Post subject: Reply with quote

Kanskje ikke for Mannsverk, men for de aller fleste vil det å kunne bo i en by med de tilbud Trondheim mer attraktivt enn å skulle bo i Molde.

Et annet aspekt er at Molde på godt og vondt er en klubb folk flest bryr seg mindre om. Slik at om en blir stjerne i Rosenborg så er det større enn å bli det i Molde.

Å når det gjelder Molde så er det ikke til å legge under en stol at de driver en støvsuger virksomhet hvor de plukker opp veldig mange unge spillere og vel så mange faller fra som de solskinnshistoriene som en tenker på med Haaland, Moi, osv.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 31.01.2021 13:09    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Brumle wrote:

Edit.
Jeg er for øvrig Molde-patriot. Ikke kommentert noe særlig her pÃ¥ lenge før inntil nylig. Søker Ã¥ holde meg nøktern, og jeg liker Ã¥ opptre med respekt for dere som "bor her", sÃ¥ det er sagt. 🙂


Det har jeg faktisk fått med meg.

Og uten at jeg hverken er forum-politi eller har myndighet eller mandat til å gjøre en dritt kan jeg si at alle motstandersupportere med normal folkeskikk er velkomne her. Det har vært en del oppigjennom. Og det kreves hverken knefall eller rævsleiking, men det er naturligvis et Rosenborg-forum. Sunt nettvett (hilsen år 2001), så er det en fin tilvekst i debatten.


Sier meg enig med Zorac her, syns det er fint med litt mangfold i enkelte debatter så lenge alle forholder seg saklig. Jeg har ingenting i mot at supportere fra andre lag melder seg på i diskusjoner her inne, fint å få noen synspunkter fra "utsiden" også. Og jeg tror majoriteten her inne har samme oppfatning, men jeg kan selvfølgelig kun snakke på vegne av meg selv.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 31.01.2021 14:04    Post subject: Reply with quote

Enig med siste taler Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 950
Location: Trønderlainne

PostPosted: 01.02.2021 15:04    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ stille det ble da!
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 01.02.2021 16:09    Post subject: Reply with quote

Tipper det skjer noe etter det internasjonale vinduet stenger ikveld.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 01.02.2021 17:23    Post subject: Reply with quote

Bakke er like standhaftig.

https://www.adressa.no/sp...rk-beskjed

Mann med angivelige alkoholproblemer wrote:
– Han blir i Sogndal, sier Bakke til Adresseavisen mandag ettermiddag.

_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 01.02.2021 18:06    Post subject: Reply with quote

Tore Reginiussen fra Tromsø for 40 millioner kroner 2.0 dette her. Mangler bare PP-presentasjonene.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 02.02.2021 11:47    Post subject: Reply with quote

Ser for meg at agenten kommer til å jobbe sokkene av seg for å selge han til Breda eller Lens i sommer.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 02.02.2021 12:00    Post subject: Reply with quote

Plastikk klubben driver vel å hyler til onkel røkke om penger for å snappe han opp.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 02.02.2021 12:14    Post subject: Reply with quote

Hvis han er god nok for regelmessig førstelagsspill for RBK bør han gå til RBK nå. Hvis ikke mener jeg han bør fortsette i Sogndal. Bedre å være der enn å sitte på benken her.

Det å gå rett til utlandet nå/til sommeren ser jeg ikke helt at er det gunstigste valget. Det viser seg gang etter gang at de som går ut så unge bruker sine år før de når førstelagsnivå. Da bør han isåfall gå til en middels klubb i en middels liga og da ser jeg personlig på et topplag i Elitserien som et bedre alternativ for utvikling.

Håper han er god nok for startoppstillinga til RBK og at han kommer hit. Er han god nok nå og utvikler seg videre så blir han solgt i tidlig 20-årsalderen så da kan han få brukt RBK som en god mellomstasjon. det er alltid artig og engasjerende for oss å følge med på utviklinga til store talenter.
Back to top
View user's profile Send private message
Maro
Rutinert


Joined: 10 Nov 2019
Posts: 793
Location: Trondheim

PostPosted: 02.02.2021 14:45    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
Plastikk klubben driver vel å hyler til onkel røkke om penger for å snappe han opp.


Tror neppe de trenger det etter den Europa sesongen de hadde og har.
_________________
Det kan stort sett bare gå oppover
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 02.02.2021 15:07    Post subject: Reply with quote

De trenger nok det skjønner du da disse inntektene de får gjennom europacupspill aldri vil dekke utgiftene til MFK. Det som kommer inn av inntekter i denne klubben renner rett ut i dass igjen.

Derfor er MFK så avhengige av sin rike onkler.
Back to top
View user's profile Send private message
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 02.02.2021 15:11    Post subject: Reply with quote

Mannsverk er et eksepsjonelt kapteinsemne - kanskje større enn han er som spiller. Med riktig utvikling kan han fort bli den neste landslagskapteinen (etter at Berge har fått kapteinsbindet og blitt plassert på vingen der alle norske landslagskapteiner blir plassert).

Uansett hvilken klubb som får Mannsverk i stallen, så vil jeg tro at han kommer til å kreve plass - både på banen og i treningsgruppa. Av en eller annen grunn mistenker jeg at han havner i Vålerenga før han går til Genk om et års tid.

For vår del vil det være trist - men vi er godt forspent på midtbanen. Der skal Ciljan, Henriksen, Zachariassen, Tagseth og Konradsen uansett klare å skape en velfungerende trio. (Og ja, jeg savner fremdeles både Brandhaug og Sælnes, men de kommer ikke ofte). Men den av motstanderne våre som får Mannsverk, vil få en midtbanesjef av klasse. Så da vil jeg heller rydde plass til ham hos oss - og så fikse laguttaket i etterkant.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 02.02.2021 16:16    Post subject: Reply with quote

Blir kke forundret i hele tatt om Mannsverk sånn helt plutselig havner i moille. Bakke nekter å selge spilleren til RBK, men jeg har hele tiden hatt en uggen følelse at agenten, og den usympatiske slasken Erik Bakke driver et høyt spill bak i kulissene for å melke mest mulig cash ut av dette.
Så om Mannsverk plutselig dukker opp på Aker stadion, og signerer for smurfepakket, blir jeg ikke overrasket.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 950
Location: Trønderlainne

PostPosted: 02.02.2021 16:24    Post subject: Reply with quote

Helt enig JB. GÃ¥r sikkert til Molde for 8 mill.
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 02.02.2021 17:58    Post subject: Reply with quote

...men hvis planen var å melke mest mulig ut av en overgang, så skulle man vel tro at de ville sette RBK opp mot MFK. Ekstradynamikken har en tendens til å virke prisdrivende.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 18, 19, 20  Next
Page 14 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb