English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 14.06.2021 14:57    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Det er litt vondt å komme til denne konklusjonen allerede i juni, men det er noe "Perry II" over dette laget, og det henger en eim av "Dundalk/St. Johnstone" i lufta mht. kvaliken til Europa...

Håper det snur de neste ukene, men stallen tåler nok litt friskt og yngre blod ja.

Nå har vi jo faktisk en ung trøndersk nyinnkjøpt spiss som har brukt store ord om sine egne ferdigheter, men det er vel litt mye å tro på at han skal slå til for fullt når han er friskmeldt.

Midtbanen ja. Hva er oddsen for at vi tømmer kassa og henter Sivert fra saftbygda i sommer? Er han frelseren vi trenger for å få en mer kreativ midtbane?




Vedder en energidrikk på at vår unge nyinnkjøpte spiss blir utleid..
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 14.06.2021 16:07    Post subject: Reply with quote

Åge har pratet med Koteng om penger til nye spillere... Er det spillermaterialet som er for dårlig, eller skorter det på noe annet? Strømsgodset med en spillerstall som vel har kostet en del mindre en RBK sin ville mye mere. Spillet var framoverrettet, ikke stadige tilbakespill til keeper. Trenger det være vanskeligere enn å få terpet på at ballen skal framover?
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.06.2021 16:13    Post subject: Reply with quote

For dårlige spillere i noen posisjoner (back, midtspiss og kanter), og for like (og defensive) spillere på midtbanen til at vi greier å styre kamper slike vi burde.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 14.06.2021 17:14    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke det handler om spillerne, men treningshverdagen og fokuset der.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.06.2021 17:50    Post subject: Reply with quote

Da får vi være uenig der.

Jeg mener hverken Skjelbred, Henriksen, Tettey og Hoff er spillere som er kreative nok til å spille ut lag som ligger etablert. Til det er de alt for enkle i pasningsspillet sitt. De var kanskje bra offensive drivkrefter sist de var her, men etter 10+ år som ryddegutter som stort sett har spilt enkle pasninger til de mer kreative på laget så setter det sitt preg på dem.

Midtbanen vår savner kreativ kraft og xfaktor. En spiller som kan gjøre det lille ekstra for å åpne et forsvar. Spesielt så lenge Zachariassen, som også har begrensede ferdigheter med ball, bekler den ene indreløperposisjonen. Holse kan være riktig mann for det, og vi har også vært klart bedre i banespillet i de kampene han har spilt på midten. En spiller som Vecchia blir også mye bedre når han får noen ute på siden sin som han kan spille ball med.

Men så lenge Holse virker låst på høyrekanten så hjelper det lite.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 14.06.2021 18:12    Post subject: Reply with quote

Det er jo ingen av de spillerne der som først og fremst er veldig god på pasninger. De er løpere med god taklingsstyrke over toppen. Jeg mener vi mangler en Selnæstype sentralt.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 14.06.2021 20:03    Post subject: Reply with quote

Sånn som fotballen har blitt så blir pasningsspill en større og større nøkkel. Det hjelper lite å være best på å løpe i mellom, og det er det som ofte skjer for oss. Det skjer alt for ofte at andre og tredje pasning må innom motstanderlaget.

Jeg beit meg også i å notere meg over flere av de siste kampene at vi stopper opp på kontringer fordi det enten går for tregt eller fordi de spillerne som er offensivt enten gjemmer seg eller ikke fins i en god posisjon. Dermed går ballen tilbake til Hovland og vi begynner med det jeg har begynt å kalle "alle skal med fotball" hvor ballen skal innom alle spillerne før vi skaper noe som helst. Da hjelper det ikke at enkelte ikke kan slå en 2 meterspasning uten at den skal innom motstanderlaget. Der MÅ enten spillerne våre gjøre seg spillbare eller så MÅ ballbehandler tørre utfordre. Det virker ikke som de tørr.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 14.06.2021 21:52    Post subject: Reply with quote

Det som stort sett er vårt problem er at vi har forlite bevegelse uten ball, for få gode/riktige bevegelser, dårlig rytme og dårlig tempo både offensivt og defensivt.
Det hjelper heller ikke at vi lever under mottoet safety first.
Når vi plusser på en jevnt over svak teknikk og passnings kvalitet har vi et greit norsk eliteserie lag og der er pr deff et svakt lag

Vi hadde begrenset teknikk under Eggen også men da hadde vi alt det andre.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 14.06.2021 22:27    Post subject: Reply with quote

Det store problemet vårt slik vi velger å stille opp er mangel på kreativitet sentralt.

Seriøst, det er jo stort sett spillere med kvaliteter, men hadde du sendt Hoff, Skjelbred, Doff og Dino avgårde mot én forsvarer pluss keeper 100 ganger, så hadde de kanskje putta 5, og de fem hadde alle vært ved Doff på en retur. 20 frispark utover og 25 offside.

Vi må prioritere en kreativ midtbanespiller, også på sånne dritskumle livsfarlige bortebaner.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 15.06.2021 06:16    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enige i at det er skam spillere med høj kvalitet vi har centralt - men de er alt for ens og vi vinder ikke fodboldkampe med 3 defensivt indstillede CM. Savner i den grad også en offensiv styrmand der tager taktstokken i løbet af kampen. Vi må se at få Vecchia klar på venstre kanten og så ville jeg nok også bænke Dino et par kampe og få lidt fart og dybdeløb ind. Per må også vige pladsen for Tagseth nu. Så kan han komme ind sidst i kampen. Jeg gentager gerne at hvis Åge ikke reagerer nu og sadler om, så mister jeg sgu alt tro på han har det i sig længere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 15.06.2021 06:39    Post subject: Reply with quote

La meg omformulere meg - jeg sier absolutt ikke at stallen er perfekt sammensatt og at vi har en upåklagelig ellever til enhver tid. Er det en ting vi mangler så er det en pasningssterk sentral midtbanespiller a la Selnæs. Vi burde hatt andre kanttyper enn det vi har nå, og det at Dino starter de fleste kampene sier sitt.

Det jeg mener er at om vi hadde hatt ett bedre grunnspill og offensivt mønster hadde ikke disse svakhetene vært like tydelige. Når spillet vårt er så svakt som det er, særlig på bortebane, blir manglene våre enda tydeligere. Summen av et velfungerende kollektiv vil alltids være høyere enn summen av elleve enkeltspillere som spiller som hodeløse høns. Strømsgodset har ikke i utgangspunktet bedre spillere enn oss, men de har et tydeligere spillemønster enn det vi hadde, og da ser de ut som en million dollars mot oss.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 15.06.2021 07:02    Post subject: Reply with quote

manglede spilmønster ? hvad har de brugt tiden på siden 1. januar ? Jeg er enig i at der i den grad mangler samhandling og løb uden bold, der kan gøre andre gode.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 15.06.2021 07:19    Post subject: Reply with quote

Gudene vet, men ikke kom her å påstå at vi har et velfungerende, gnistrende offensivt angrepsspill kamp etter kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.06.2021 08:28    Post subject: Reply with quote

Det har vi ikke, men det har også en del sammenheng med spillematerialet. Ser man på f.eks Skjelbred, Tettey og Henriksen da, så er det jo for all del gode spillere. Sannsynligvis de 3 klart beste i ligaen i den dype defensive rollen. Men det er 10+ år siden de spilte fremadstormende indreløpere på RBK. I mellomtiden har de stort sett spilt defensive ryddegutter med hovedoppgave å vinne ball og spille den til de mer offensive og kreative spillerne raskest mulig. Og dette har de stort sett gjort på middelmådige lag i de ligaene de har vært. Lag som ikke har for vane å gå utpå banen og skulle styre kampen fra A til Å og hele veien møte lavtliggende motstandere.

Og det er klart etter 10 år så er det ikke bare å flippe over en bryter så er alt det offensive på plass. Dette er spillere som er helt andre spillertyper nå enn når de dro herfra, og det er bare å innse at de aldri kommer til å bli de store offensivt kreative motorene i RBK.

Ja, det går sikkert an å få til bedre spill med dette laget, men forutsetningene for å hevde seg mot f.eks Molde og Glimt, som har betydelig mer komplimentære lagsammensetninger, er ikke veldig gode med den stallen vi har. For problemet er ikke bare midtbanen, vi har ikke spesielt gode sidebacker, på kant har vi en sykestueokkupant, en wing-in-training og vår klart beste offensive midtbanespiller. I tillegg til et soleklart førstevalg på midtspissplassen som ikke hadde forsvart startplass på Ranheim.
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 334

PostPosted: 15.06.2021 10:58    Post subject: Reply with quote

Det prates mye om enkeltspillere og det er forståelig, men er det en ting som skuffer meg og noe av det jeg mener er det viktigste, så er det det offensive presspillet.

Et godt presspill vil generere et flusst av gunstige brudd og de offensive spillerne vil nesten automatisk komme mer til sin rett. Det jeg tidvis har sett så langt i sesongen har vært forferdelig. Hva er det ikke spillerne forstår? Vi prøver, men blir kjapt utspilt.

Vi er tilnærmet alltid på etterskudd og det nesten uansett motstander. Det er riktignok bedre på Lerkendal, men jeg synes det blir litt for mye gnål om dette kunstgressdekket. Det er da andre lag som får det til. Vi fremstår som immobole kjegler i presset.

Ser man på hvordan sjanser blir generert i dagens fotball, så er det ofte gjennom gunstige brudd.

- My 2 cents
Back to top
View user's profile Send private message
DonQuiote
Rutinert


Joined: 22 May 2011
Posts: 770
Location: Vestfold

PostPosted: 15.06.2021 11:07    Post subject: Reply with quote

Første pri er å få Holse inn som indreløper. Så lenge Zac ikke må stå over har han den andre. Da må Ceide spilles inn på høyre kant. En ting som funket i noen kamper for noen år siden var å dytte Strandberg opp som sittende. Hva med Serbesic der? Han har jo vist en del pasningskvaliteter. For øvrig er vel plassen Henrix sin. Han er bare 28 (snart 29) og ikke så nær utløpsdato at han bør sammenlignes med Skjelbred og Tettey.
Skjelbred må pleie dieselmotoren sin på sidelinja og Tagseth prioriteres som innbytter.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.06.2021 12:07    Post subject: Reply with quote

Ser ikke helt poenget med å dytte frem en stopper som anker på midten når vi faktisk har 4 meget habile kandidater i den rollen. Problemet er vel mer det at ingen av indreløperalternativene er spesielt kreative og pasningssterke. En midtbane med Skjelbred, Hoff og Zachariassen skriker ikke akkurat festfotball.

Men ja, på kort sikt så bør Holse definitivt være limt på den ene indreløperplassen. Så får man enten handle en kantspiller så han slipper å spille der, eller man må finne en enda bedre midtbanespiller.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 15.06.2021 12:43    Post subject: Reply with quote

Vårt grunnspill er presse høyt og løpe mye.
Dette henger selvsagt sammen, ett godt press-spill er avhengig
av at vi har en løpssterk midtbane også.
Det er dog store mangler i vårt press. Ingen av de på topp (Dino, Vecchia,Molins, Emil og tildels Holse) er gode i press slik at det er enkelt å spille seg forbi de.
Vi blir for ofte liggende med for store avstander backrekka vs midtbane søik at motstander er i mellomrommet, noe vi har sluppet inn mye på.
Kombiner dette med at midtbanen vår har tekniske svakheter så får du ett endimensjonalt lag som er elendige til å holde ballen i laget og la motstander løpe og svake når vi ligger lavt da vi ikke har kvalitet nok på topp til å holde på ball eller kontre da å ligge lavt ofte blir en 4-5-1 og man må ha ett oppspillspunkt som kan holde i ball lenge nok til at kanter og indreløperne kommer opp. Dino er vel ment som den spilleren, det er han langt unna
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 15.06.2021 14:02    Post subject: Reply with quote

Spot on WT62.

Vi spiller med høyt press uten å ha spilelrerr i front som klarer av jobben og det gjør arbeidsforholdene til de lenger bak fryktelig vanskelig også!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 15.06.2021 17:48    Post subject: Reply with quote

Ingen spesielt kreative, ingen spesielt raske, de fleste med kun "grei norsk ballbehandling". Ellers går det i kondisjon og innsats mmm
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 15.06.2021 18:58    Post subject: Reply with quote

Rart at holse i danmark fikk skryt av nettopp pressspillet.problemet er laget.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 15.06.2021 20:36    Post subject: Reply with quote

Holse er vår beste og mest kreative indreløper. Synd han ikke blir brukt der.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 15.06.2021 20:58    Post subject: Reply with quote

Og da er vi tilbake til at scoutingen er hårreisende elendig. Hvordan er det mulig å få tak i så mye søppel med det budsjettet år etter år etter år. Hvorfor ser man seg stadig blind på at eksrbkere som har spilt i Europa skal automatisk heve laget når det er grunnleggende defensive spillere. KBK får tak i et bedre sammensatt lag med mye mindre ressurser. Kan de ikke selv forstå at dette er pinlig med dem pengebruken når man gjentar elendig arbeid år etter år etter år.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 15.06.2021 23:23    Post subject: Reply with quote

Hvilke av disse sju svenske spillerne vi har skaffet oss det siste drøye året vil vi tjene store penger på, tro?

Islamovic
Konate
Paul
Augustinsson
Andersson
Vecchia
Molins

Ut fra det lille jeg har sett hadde kanskje Konate et visst potensial, men han gikk vel like gratis som han kom, til Bulgaria?
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 15.06.2021 23:41    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:

Islamovic
Konate
Paul
Augustinsson
Andersson
Vecchia
Molins


en skremmende lesing. får nesten frysninger hvor dårlig vi er og har vært til å hente spillere vi kan videreselge. Synes det er helt OK å hente hjem spillere som skal bidra til å heve nivået, men det holder med en eller to. Vi må bruke penger på unge spillere som kan gå rett inn i førsteelleveren, og som klubben kan tjene på senere. Akkurat nå er det Ceide og Tagset de eneste salgsprospektene vi har. Mulig Zac kan gi noen penger inn, men ikke særlig mer enn hans totalkostnad tør jeg anta. Pengene renner ut av klubben.

Når kjøpte klubben et "supertalent" sist (18-23år)?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 43, 44, 45  Next
Page 27 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb