English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kommentatorer og eksperter på TV
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 52, 53, 54, 55  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.06.2020 19:54    Post subject: Reply with quote

Sikker på at det ikke var samme kvelden, da? Jeg husket det du sikter til, men lurer på klippet bare er et lite utdrag.

Ser dog at Adressa nevner at han hadde flere lange utbrudd mot RBK det året.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 29.06.2020 19:59    Post subject: Reply with quote

Det kan absolutt være at det klippet er en del av en større seanse, ja, men jeg var så sikker på at Mini var der og gjorde noen stusselige forsøk på protestere.

Det kan dog absolutt hende at hjernen min har råtnet litt på seks år og at jeg har forvrengt minnet noe. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 29.06.2020 20:06    Post subject: Reply with quote

Driver du å jakter på innhold til den nye podcasten din "Troillspirasjonspodden"?
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.06.2020 21:59    Post subject: Reply with quote

Ja, SMS-saken, hvor han mente Rosenborg burde "rydde opp" i at en trønder/RBK-supporter hadde sendt ham meldinger(!!) var bare en del av denne tiraden. Husker innslaget godt da det er det sjukeste jeg har sett på live tv noen gang. En voksen mann som bruker tid og plass som påstått fagmannpå riksdekkende TV i beste sendetid på å gi en fotballklubb ansvaret for at barna hans frykter mobbing på skolen fordi en random fyr fra samme distrikt som nevnte klubb har vært ufin på direkte SMS. Det var så pinlig og provoserende på samme tid at jeg ikke har ord. Snakk om brudd på vær varsom og stort sett alle andre presseetiske kjøreregler.

Det går jo an å kontakte TV2, kanskje? De har det jo garantert i et eller annet arkiv.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 29.06.2020 22:46    Post subject: Reply with quote

Lomaxx: Haha, nei, bare kjekt å ha hver gang noen lanserer ham som kandidat til trenerjobben hos oss.

Zorac: Ja, kan prøve det. Vet jo ikke om de vil dele, men verdt et forsøk!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 15.07.2020 17:06    Post subject: Reply with quote

Morten P med ny artikkel.
Ble litt underholdt av disse to gjøkene nå Very Happy

Sjelden jeg er enig med Jonsson, men det han sier om Morten P er jo på sin plass. At MP er for dum til å holde kjeft istedet for å spy ut så mye dumt som han gjør i DB for stå for hans regning, men møter seg selv i døra med artikkelen.
La ved link til saken helt nederst.

(Klippet litt for å minske all teksten)

Morten P : "Fotballen trenger høye stemmer. Fotballen trenger temperatur. En en god regel er alltid å holde munn når man ikke har noe klokt å si.

Der er ikke Joacim Jonsson like god.

Svenskens siste utspill på Eurosport.no er i den kategorien. Det burde ikke vært uttalt.

Joacim Jonsson er ikke tilhenger av videodømming etter kamp. Enten har du VAR eller så har du det ikke. Det skal ikke sitte et panel på Ullevaal Stadion og utvise etterpåklok rettferdighet.



Dagbladet har vært i kontakt med Joacim Jonsson, og han er informert om Morten Ps kommentar. Dette svarer Eurosports fotballekspert:

«Med tanke på mye av det Pedersen har kommet med de siste årene, ville jeg holdt en lav profil når det gjelder å karakterisere andres meninger.»


https://www.dagbladet.no/...r/72664177
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 15.07.2020 20:08    Post subject: Reply with quote

Krangel mellom Morten P og Jonsson om vett på å holde kjeft, der har du et reality-konsept jeg hadde betalt for. Interessant utelukkende sin egen selvmotsigende, litt som en boksekamp mellom Stephen Hawking og Christopher Reeves, eller Sjakkspalten med Tommy Høiland og Marcus Pedersen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 16.07.2020 07:33    Post subject: Reply with quote

Eller som denne fra @JennyJohnsonHi5 på Twitter; "I'd pay good money to watch Justin Bieber and Kim Kardashian play Trivial Pursuit together."
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 16.07.2020 08:36    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Krangel mellom Morten P og Jonsson om vett på å holde kjeft, der har du et reality-konsept jeg hadde betalt for. Interessant utelukkende sin egen selvmotsigende, litt som en boksekamp mellom Stephen Hawking og Christopher Reeves, eller Sjakkspalten med Tommy Høiland og Marcus Pedersen.


Bare at JJ har jo faktisk helt rett her (både det han sa på podcast og ES-studio, samt tilsvaret til DB), og det synes jeg han har hatt relativt ofte de siste par årene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 16.07.2020 08:41    Post subject: Reply with quote

Glad for å se at jeg ikke er den eneste her som setter pris på Jenny Johnson (selv om det ikke er sånn at hun heller hopper fra den ene smash hit'en til den neste). Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 16.07.2020 12:48    Post subject: Reply with quote

Jeg må si at jeg finner svensken meget underholdende til tider uavhengig av om budskapet er riktig. Ler til tider godt av han i Indre Bane podcasten.
Synes han til tider han er flink til å ikke ta seg selv så selvhøytidelig.

Morten Pedersen er jo bare trist, stort sett rare meninger og heller ikke det snev av morsom eller selv-ironi.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.09.2020 20:21    Post subject: Reply with quote

Aftonbladet ikke helt overbevist av ny TV4-ekspert:

Kim Källström har svaren, han låter som en salongsberusad, nytänkande och småkåt Torbjörn Nilsson men det må vara hänt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.10.2020 23:00    Post subject: Reply with quote

Lurer litt på hva Islamovic vet om Jonsson, som ikke er diskutert offentlig. Må nesten være noe rundt sparkinga i Fredrikstad?

Med fare for veldig dårlig svensk sa Islamovic omtrent som følger til Eurosport etter kampslutt i Sarpsborg på spørsmål om slaktinga av Konate:

- I dag är alla experter. Jag ser inte honom som någon expert. Jag vet inte vad han har gjort i sin karriär. Han har inte lyckats någonstans som spelare eller sportchef. Jag har hört at han har fifflad lite med ekonomien också i den klubben han var i. Jag tycker han borde ta det lugnt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 27.10.2020 18:22    Post subject: Reply with quote

Nja, synes provokatøren i Eurosport må tåle å få tilsvar jeg.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 27.10.2020 18:35    Post subject: Reply with quote

Syns Dino var herlig i den sekvensen der, men merkelig nok fant aldri det intervjuet sin vei til Eurosport sin sending senere på kvelden Wink
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.10.2020 19:53    Post subject: Reply with quote

La merke til det samme. De nøyde seg med kritikken fra Hareide og Konate sjøl. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.10.2020 21:19    Post subject: Reply with quote

Slik svarer eksperten på stikket fra RBK-spissen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 30.03.2021 16:18    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...-i-speilet

Synes Perry har gode poeng der og at Jesper Mathiesen reagerer som en sta liten unge som ikke finner seg i å bli kalt elendig når han egentlig vet at han er det, selv om det

Nå er det sample size of one for min del, men så 2016 EM på Sør Afrikansk TV, der klarte da ekspertkommentatoren fint å komme med gode analyser på direkten som jeg tenker de fleste Nordmenn ville satt pris på (iallefall hvis det var norsk kommentator, enkelte liker ikke engelsk selv om den var meget god i dette tilfellet), mens spillet foregikk.

Mathiesen&co tror åpenbart at Norske fotballtittere er noen sløve kniver som en må rope "verdensklasse" inn i fjeset på for å understreke at det er en kjempeprestasjon andre steder enn i norsk serie å få til et mål ved å spille/drible seg igjennom langs bakken eller noe slikt noe.

Tror de fleste som takler engelsk greit ville foretrukket å se mesterskap på Sør-Afrikansk TV enn norsk jeg.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 30.03.2021 20:32    Post subject: Reply with quote

Vidåpne dører, men det er uansett fint å høre dette fra tunge fotballnavn. Kvaliteten på norske kommentatorer og eksperter er, med noen veldig få hederlige unntak, pinlig lav og det er trist at de bevisst kjører svakeste ledd-taktikk i stedet for en linje hvor de mer fotballinteresserte får mer dybde og de mindre engasjerte kanskje kan lære noe - som i tur potensielt kan heve entusiasmen og det faglige nivået hos denne gruppen. Det er jo kjipt at de setter alt på de som er minst interessert i det som foregår.

Man behøver ikke "dra" til Sør-Afrika; man skal ikke lenger enn til Sverige før nivået er adskillig høyere og hvor følelser i det minste balanseres med fag, ofte vipper pendelen tungt mot sistnevnte.

Det er mye å kritisere norsk fotball for, men jeg tror jaggu kommentatorene og ekspertene våre er de som er lengst bak resten av Fotballeuropa.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 31.03.2021 08:34    Post subject: Reply with quote

For ikke å glemme dommerne. Absolutt bunnivå.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 31.03.2021 14:47    Post subject: Reply with quote

Jeg følger PL sendingene på svensk Viaplay og det er en fryd å høre på Bojan og Erik Niva enn dere motparter på Norsk Tv2.

Når det er sagt synes jeg det er vel så mye et TV2 problem som ett norsk problem. Det er f.eks. klasseforskjell på vinklingen til Discovery og det vi møter hos Tv2. Norsk Viasat er også brukbar. NRK er dessverre ofte like trist som TV 2 når det gjelder fotball. Kun fjas og tull, bortkastet tid å få med seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 31.03.2021 18:04    Post subject: Reply with quote

TV2 er nok verst når det gjelder populisme, men det er jaggu dårlig over hele linja. Discovery/Eurosport er ikke nevneverdig bedre faglig, og sånn er det også på de andre plattformene.

Det er et kulturproblem i Norge at fotballkommentering har sunket til Se&Hør-nivå. Nå er nok jeg kunnskaps- og i hvert fall interessemessig et knepp eller to over det minste felles multiplum TV2 åpent server - jeg bryr meg faktisk om brede og smale indreløpere - i likhet med så å si alle her inne. Jeg er dog langt unna noe fotballfaglig orakel, men jeg husker ikke sist jeg hørte ekspertisen på TV si noe som ga meg økt innsikt og forståelse, med unntak av Tjernås og glimtvis Nordlie.

Jeg drømmer om en verden hvor jeg kan forvente kompetanse når jeg skrur på fotball på TVen. I det minste innsikt og formidlingsegenskaper som matcher en random femlinjers analyse i en kamptråd på Rbkweb. Men vi er fryktelig unna selv dét. Og det er dette som er så trist; jeg er oppriktig interessert og vanvittig fascinert av fotball som spill og fag, men jeg får aldri noen ting fra de som liksom skal være analytikere før, under og etter en kamp.

Fotballkommentering i Norge handler nærmest utelukkende om å fortelle det som skjer i bildet. Altså å si det alle som har sett en fotball før får med seg. Det er null forsøk på og interesse for å heve kompetansen hos seere generelt eller å tilfredsstille de som faktisk vet hva såpass lite avanserte begrep som korridorpasning, dybdeløp og andrebevegelse innebærer. At det utelukkende har blitt en populistisk ropert uten noe mat for de med interesse for faget er frustrerende. For så lenge vi har det urgamle systemet for kringkasting av fotball har vi heller ingen alternativer, og det hele blir en ond sirkel.

TL;DR: Vi kan gjerne diskutere hvem som er svakest i spesialklassen av norske fotballkommentatorer og eksperter, men faktum er at nivået er langt under det vi burde kunne forvente. Spesielt trist er det kanskje med tanke på hvor mange tidligere spillere og trenere som er i poolen, men også disse plukkes ut fra andre kriterier enn fotballfaglig formidlingsevne.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 31.03.2021 19:23    Post subject: Reply with quote

Arne Scheie og Roar Stokke er mine to favoritter iallefall.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 31.03.2021 20:42    Post subject: Reply with quote

Meget bedre
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 31.03.2021 21:21    Post subject: Reply with quote

Med unntak av noen få spesielt interesserte er det ikke noe miljø for den gjengse norske fotballseer å høre på lange analyser om ball. Da overvurderer man gjennomsnittssupporteren med sesongkort på Anfield, i alle fall. Som Mathisen sier selv. Stilen blir deretter - tabloid.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 52, 53, 54, 55  Next
Page 53 of 55

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb