English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 27.07.2021 17:01    Post subject: Reply with quote

Number10 wrote:
Som nevnt over er Melkersen ett utrolig spennende talent.
Men han er Glimt-eiendom.
Uansett tror jeg ikke han får sjansen i rbk nå. Skulle vært rbk-eiendom og leid ut.
Glimt får en kanonspiller neste sesong.


Han ville til oss, men ettersom at laget begynte å bli fylt opp - kunne vi ikke garantert spilletid i starten. Da valgte han heller Glimt, der han også ble utlånt til Hødd. Skårer som regel en del mål, men stusser over hvorfor han ikke får mer spilletid - eksempelvis som i Hødd. Var visstnok ikke målt opp til å være i nærheten av troppen engang hos Glimt, så han var innom en del klubber før valget endte på Ranheim. En meget interresant spiller, men er skeptisk til hvordan flere klubber har veid han for svak.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 27.07.2021 21:26    Post subject: Reply with quote

Høres ut som en helt ok vurdering om han faller igjennom i Hødd. Men jeg synes det er skremmende at så mange unge spillere vil ha lovnader om spilletid. Det vitner om at man ikke er vant/ikke vil kjempe for å komme inn på laget. Lykke til i utlandet med den innstillingen. Merkelig at ingen plukker av ungene disse unotene, for det blir litt Smågutter-10, "jeg er førster i alt" over det hele.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
RBKgutt
Senior


Joined: 24 Jun 2020
Posts: 109

PostPosted: 28.07.2021 15:07    Post subject: Reply with quote

Fredrik Ulvestad terminerte kontrakten sin i Kina og på jakt etter ny klubb. Vet han ble diskutert før han reiste til Kina også, men nå kan deg fort bli veldig aktuelt hvis han ikke krever for mye i lønn.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 28.07.2021 15:16    Post subject: Reply with quote

Er Ulvestad på markedet igjen så e det bare kaste seg rundt å tilby kontrakt ja! Er meget solid han, ville gitt styrke inn på midtbanen!
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 28.07.2021 15:26    Post subject: Reply with quote

Ifølge Expressen og agenten hans så har Ulvestad 1 tilbud fra en skandinavisk storklubb i tillegg til flere andre klubber i utlandet. Hans tidligere klubb Djurgården avkrefter at han er på vei inn igjen dit nå. Nevnes at han har blitt far for andre gang blant annet. Da hadde det jo passet med retur til Norge Wink

Men med vår overfylte midtbane så ser jeg ikke helt at vi prøver å hente inn enda en midtbanespiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 28.07.2021 15:30    Post subject: Reply with quote

Midtbanen er overfylt per nå, men 01.01.22 er den plutselig tynn. Tettey legger opp, kanskje PCS og, og Konradsen er nok også vekke. Helt kurant.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 28.07.2021 16:02    Post subject: Reply with quote

Feil spillertype mener jeg. Behøver noen som kan bidra med kreativitet på den siste tredjedelen. En med overblikk og god pasingsfot og målpoeng i seg. Hvis ikke Henriksen blir midtstopper da kanskje han Ulvestad kunne passet mer inn i stallen.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 28.07.2021 18:10    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke hente flere høyt gasjerte midtbanespillere nå på tampen av karrieren sin den kvoten er godt fylt allerede. Vi skriker etter flere spillere som har sine beste år foran seg og ikke bak seg.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKgutt
Senior


Joined: 24 Jun 2020
Posts: 109

PostPosted: 28.07.2021 18:44    Post subject: Reply with quote

Fredrik Ulvestad terminerte kontrakten sin i Kina og på jakt etter ny klubb. Vet han ble diskutert før han reiste til Kina også, men nå kan deg fort bli veldig aktuelt hvis han ikke krever for mye i lønn.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 28.07.2021 18:50    Post subject: Reply with quote

[quote="ODN"]
Number10 wrote:

Han ville til oss, men ettersom at laget begynte å bli fylt opp - kunne vi ikke garantert spilletid i starten. Da valgte han heller Glimt, der han også ble utlånt til Hødd. Skårer som regel en del mål, men stusser over hvorfor han ikke får mer spilletid - eksempelvis som i Hødd. Var visstnok ikke målt opp til å være i nærheten av troppen engang hos Glimt, så han var innom en del klubber før valget endte på Ranheim. En meget interresant spiller, men er skeptisk til hvordan flere klubber har veid han for svak.


Egentlig ganske utrolig at Glimt har lånt ut Melkersen sånn som han nå framstår, samtidig som de var villige til å ta sjansen på Botheim. Botheim har riktignok levert bra for Glimt i år, men det var lite fra hans tidligere karriere som skulle hinte til det. Melkersen stinker faktisk mål.

Jeg har inntrykk av at man ofte satser på de spillerne som er lengst framme i ung alder. Det finnes mye bra spillere som tar steg fra de er 18-23 fordi de rett og slett vokser og blir større. Haaland og Botheim var mer eller mindre likestilt når vi hentet dem - men der den ene ser ut til å ha stått ganske stille siden, har den andre blitt et monster.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RBKgutt
Senior


Joined: 24 Jun 2020
Posts: 109

PostPosted: 29.07.2021 11:17    Post subject: Reply with quote

Nå skal ryktene ha det til at Malmø har tatt kontakt med Ulvestad. Blir spennende å se om vi er på ballen her. Malmø har vel litt mer å tilby reint økonomisk.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 29.07.2021 11:39    Post subject: Reply with quote

Hvorfor bør vi være på ballen her?

Forstår at han har gjort det bra i Allsvenskan sist, men vi har vel andre steder på banen vi bør prioritere de midler vi har enn på midtbanen akkurat nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 29.07.2021 12:05    Post subject: Reply with quote

Feil alder og en posisjon vi har mange spillere nå. Vi bør jakte en ving nå først og fremst. Jeg vil ha Håkon Evjen.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
RBKgutt
Senior


Joined: 24 Jun 2020
Posts: 109

PostPosted: 29.07.2021 13:15    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke enig i at midten vår er overfylt med folk og at vi ikke trenger bedre kvalitet der, men kan si meg enig i at hvis vi kjøper ny ving sånn at vi får Holse ned som indreløper så begynner det å nærme seg noe.

Da kan vi spille med Holse og tagseth/skarsem som indreløper og Henriksen som anker. evt Hoff og Henriksen som anker og Skarsem som tier hvis vi skal snu tre'ern. Men syns det er noe tynt uansett. en ny skade på Henriksen og vi er i knipe igjen når man skal spille serie, cup og europa.

Her tar jeg forbehold om at Tettey og konradsen er ferdig etter sesongen. Etter alle skadene Per har hatt etter han kom hjem, er jeg usikker på om man kan regnes som et sikkert kort i denne stallen.

Når det kommer til Evjen så tror jeg vi (dessverre) må se langt etter han. Etter det jeg har fått med meg så har han gjort det bra i oppkjøringen og AZ har solgt unna en del spillere. Evjen er visst tiltenkt en mer sentral rolle i sesongen som kommer.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKgutt
Senior


Joined: 24 Jun 2020
Posts: 109

PostPosted: 29.07.2021 13:34    Post subject: Reply with quote

Jeg håper dog at jeg tar feil angående Evjen. Hadde vært gøy å sett han i RBK-drakt. Syns å huske det var et rykte her for noen dager/uker siden som sa at han var på medisinsk test hos oss? Må si jeg ble giret når jeg leste dette.. Synd vi ikke har hørt noe om det siden Razz
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 31.07.2021 01:36    Post subject: Reply with quote

Valon Berisha hadde nok passet greit inn
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 31.07.2021 09:21    Post subject: Reply with quote

Det vil nok kunne komme et behov for flere midtbanespillere til neste sesong, og dersom flere av de rutinerte og eldre spillerne vi har nå forsvinner - er ikke Ulvestad et dårlig forslag.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 31.07.2021 11:25    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke fortsette å handle 29/30 år gamle spillere på vei ned med høyt lønnsnivå for at de skal få dratt ut de siste kroner av karrieren. Det er en dyr og feig løsning.

Da får vi aldri spillere på et høyere nivå enn den ligaen vi spiller i. Det kan vi få til ved unge spillere og/eller om vi våger å hente spillere fra eksotiske steder og ta litt mer risiko.

En ting er spillere med en tilknytning til klubben som Tettey, Skjelbred og Henriksen. De har en annen verdi i form av kulturbygging og tilhørighet til klubben som veier opp.
Back to top
View user's profile Send private message
marco83
Senior


Joined: 31 Oct 2014
Posts: 174

PostPosted: 31.07.2021 12:48    Post subject: Reply with quote

Nå består troppen av 24 spillere, for meg er klubben på jakt etter en kantspiller (wikheim) og en forsvarer hvis hovland skulle forlate.
Back to top
View user's profile Send private message
BOLLEMANN
Junior


Joined: 09 Jul 2021
Posts: 15

PostPosted: 02.08.2021 11:29    Post subject: Ulvestad Reply with quote

Får vi tak i Ulvestad er slettes dette ingen dårlig signering, men vi har null sjans å matche lønningene han nå nylig fikk i Kina.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 03.08.2021 22:46    Post subject: Reply with quote

Thank you, captain obvious!

Sorry. MÃ¥tte bare.
Back to top
View user's profile Send private message
Et bilde tå'n
Senior


Joined: 17 Nov 2014
Posts: 131
Location: Trondheim

PostPosted: 04.08.2021 08:56    Post subject: Reply with quote

Patrik Wålemark passer inn i profilen til Dorsin. Blir Holse solgt er det nærliggende å tro at vi henter inn en ung høyrekant som holder på å etablere seg på et Allsvenskanlag. Wålemark blir 20 år og har gradvis spilt seg inn på Häcken i løpet av sesongen, høydepunktet så langt er trolig mål og målgivende mot AIK.
_________________
In order to succeed, your desire for success should be greater than your fear of failure.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKgutt
Senior


Joined: 24 Jun 2020
Posts: 109

PostPosted: 04.08.2021 09:51    Post subject: Reply with quote

Hvis Holse blir solgt og vi kjøper Pavle så har vi fortsatt 9 utenlandske spille og kvoten er full. Skal vi se ut over landegrensene så må vi evt selge eller terminere noen kontrakter innen vinduet stenger Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 04.08.2021 10:04    Post subject: Reply with quote

Det kan jo tenkes at flere spillere forsvinner i sommer. Jeg kan ikke fatte annet enn at om det kommer et ok bud på Islamovic så selger vi han og. Serbecic er et usikkert kort, om han fortsatt ikke vil forlenge er det naturlig å tenke at vi prøver å selge han nå for å sitte igjen med noen kroner. Holse er et naturlig salgsobjekt, og med hans prestasjoner i år er det overraskende om det ikke tikker inn bud.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 04.08.2021 10:06    Post subject: Reply with quote

LSK er nok interessert.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 43, 44, 45  Next
Page 39 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb