English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rasmus Wiedesheim-Paul
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.07.2022 17:35    Post subject: Reply with quote

► Matchens bäste spelare

Rasmus Wiedesheim-Paul. Lånet från Rosenborg gick raka vägen in i Helsingborgs startelva. Var ett återkommande hot för GIF och kunde ha gjort både ett och två mål med lite bättre sikte. Noterades för assisten till segermålet.

Läs mera: Jubel för HIF i nyckelmatchen – GIF ner under strecket efter tunga förlusten

I sin första match fick Rosenborg-lånet Rasmus Wiedesheim-Paul vara med om en seger direkt. Dessutom hade en fot med i målet som Armin Gigovic gjorde.

Anthony van den Hurk har varit en given startspelare som anfallsspets. Avstängd mot Sundsvall, men i nästa match borta mot Häcken är van den Hurk tillbaka. Därmed uppstår frågan vem HIF:s tränarduo Alvaro Santos och Mattias Lindström ska satsa på?

– Allt är möjligt. Vi får se på träningen vad de gör, och hur de gör det. Är de två jättebra är det en fråga för mig och Mattias (Lindström). Vi stänger ingenting, samtidigt är de här för att tävla om en plats som det ser ut just nu, sa Alvaro Santos.

Läs mera: HIF-tränaren öppnar för offensiv förändring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.09.2022 18:46    Post subject: Reply with quote

I år har 23-åringen varit utlånad till både Mjällby och HIF utan att näta på nitton allsvenska matcher.

– Det är klart att jag som anfallare vill göra mål. Samtidigt fick jag en till assist i dag [inlägg till Amar Muhsins reducering].

– Jag försöker bara jobba på och komma till lägen hela tiden, det är inte så mycket mer jag kan göra. Till slut sitter den.

(...)

Sedan ankomsten till HIF har Rasmus Wiedesheim-Paul startat samtliga allsvenska matcher. I de fem första spelade han som ensam central forward. Mot Värnamo utgick han från kanten, men sökte sig inåt för att ge understöd till Amar Muhsin.

– Det var för att röra om det lite för motståndarna. Det kändes okej, jag kom in i matchen och hade en del boll, säger han.

Läs mera: Ny roll – mitt i måltorkan: ”Helt overkligt”
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.09.2022 18:45    Post subject: Reply with quote

I går kveld kom endelig det første målet i Allsvenskan på vakkert vis, da han ordnet 2-1-ledelse i Göteborg med brassespark. Helsingborg vant til slutt 3-1.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.11.2022 22:25    Post subject: Reply with quote

– När det blev klart att vi inte skulle vara kvar i allsvenskan pratade jag med tränarna och de med klubben. Då sa de att de ville bygga inför nästa år och jag kommer inte att vara här nästa år, berättar han.

Det är klart att du inte blir kvar?

– Ja. Lånet går ut nu i december.

Och inga diskussioner om att förlänga det?

– Nej. Så får vi se sen vad som händer.

Har du varit tydlig med att du vill vidare eller tillbaka till Rosenborg?

– Jag har två år kvar i Rosenborg på kontraktet där. Jag vill spela på så hög nivå som möjligt.

(...)

Det har variten annorlunda säsong för Rasmus Wiedesheim-Paul. Utlåning från Rosenborg till Mjällby följdes så av en fortsatt utlåning till HIF i somras. Det varit svårt att prestera på topp utifrån förutsättningarna.

– Det är en omställning varje gång man flyttar och så kommer man till en ny stad, ska lära känna nya spelare och komma in ett spelsätt och få relationer med de andra. Det är klart att det inte varit helt optimalt. Det hade kunnat gå bättre, men också sämre för egen del.

Läs mera: Wiedesheim-Paul lämnar HIF efter säsongen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 04.11.2022 22:32    Post subject: Reply with quote

Nå må RWP selges, nok utlån nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 04.11.2022 23:44    Post subject: Reply with quote

Må si det er nesten sjokkerende svakt levert av Paul denne sesongen. Selv om han ikke storspilte når han fikk sjansen i RBK så scoret han jo et par mål. Merkelig at det har sagt helt stopp når han dro på utlån og fikk spille ganske mye.

Har nok neppe noen fremtid her. Blir sikkert permanent overgang til en middels svensk klubb for noen kroner i vinter.
Back to top
View user's profile Send private message
Rob Koren
Junior


Joined: 11 Oct 2022
Posts: 95

PostPosted: 05.11.2022 00:30    Post subject: Reply with quote

Om en deler opp RWP's spilletid i løpet av sesongen i Allsvenskan så har han spilt 46,5 minutter pr. kamp.

Han står tilbake med 1. mål, og 5 assist.

Dette er svakt. Vet ikke hva RBK kjøpte han for, men om de kan få tilbake tilsvarende, så ville det vært ENORMT.

Disclaimer: Har ikke sett på RWP i Allsvenskan, så kan ikke utelukke at HIF har vært elendig.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 05.11.2022 12:56    Post subject: Reply with quote

Han var ikke bedre i vårsesongen hos Mjällby, men scoret mye i Superettan før han kom til RBK. Kanskje KK kan trylle ham god, 50% på videresalg🤣
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 05.11.2022 17:30    Post subject: Reply with quote

Tror ikke han er typen til å passe inn i Glimt-laget.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 05.11.2022 17:34    Post subject: Reply with quote

Tipper uttalelsen han kom med om at han ønsker å spille på et så høyt nivå som mulig på spørsmål om han vil fortsette i RBK ikke er helt ubegrunnet. Har nok noe dialog med Dorsin eller andre i RBK. Vi mister nok minst en spiss og han hadde en god mål/spilletid rate hos oss mener jeg å huske. Tipper Reks klarer å få mer ut av han.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.11.2022 22:34    Post subject: Reply with quote

- Jag får se. Jag vet inte riktigt vad som kommer att hända själv. Jag har två år kvar med Rosenborg och det är det enda jag kan förhålla mig till.

Hur har dialogen gått med Rosenborg sedan du lämnade på lån?

- De har haft en scout som har pratat med mig efter varje match, och han har även varit på plats och kollat några matcher. Så de har haft koll på mig.

Är det aktuellt att åka tillbaka och kämpa om en plats igen?

- Jag vill ju spela så mycket som möjligt och hitta tillbaka till den form som jag hade innan jag gick till Rosenborg. Sen får vi se var det är bäst att jag är för att jag ska få spela.

Ser du en framtid i Rosenborg?

- Vi får se lite hur de tänker också. Det viktigaste för mig är att få spela så att jag kan hitta tillbaka till mitt självförtroende och glädjen till fotbollen. Man håller på för att man vill spela matcher och när man inte får spela påverkar det en. Så jag får se vilka alternativ jag har och var det finns möjlighet att få speltid.

Läs mera: Wiedesheim-Paul öppnar för att lämna Rosenborg: "Jag stänger inga dörrar för någonting"

Hallandsposten (ikke Haalandsposten!) spekulerer i Halmstad-comeback etter opprykket.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
katalogen
Senior


Joined: 02 Apr 2022
Posts: 167

PostPosted: 10.11.2022 17:40    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Hur har dialogen gått med Rosenborg sedan du lämnade på lån?

- De har haft en scout som har pratat med mig efter varje match, och han har även varit på plats och kollat några matcher. Så de har haft koll på mig.


Synes dette var interessant ref. Vebjørn Hoff og hans uttalelser om at han ikke har snakket med Rosenborg siden han dro på lån. Kan være at Hoff mente trenerteamet og ikke en scout med sine uttalelser, men rart om han ikke har fått samme oppfølgingen mtp. hvor mye han har spilt og hvor solid han har spilt. Uansett, veldig bra at RWP følges opp – håper det er mulig å få noen penger for han enten i januar eller til sommeren.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.11.2022 17:47    Post subject: Reply with quote

Tenkte på det samme. Er det en svenske som vi betaler for å følge med på svensk fotball?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.11.2022 22:27    Post subject: Reply with quote

– Han så i vinter at han fort kunne havne på benken og dermed få lite spilletid. Han ønsker spilletid, så han signaliserte det ganske sterkt at utlån var en fin mulighet for han for å få spille mer fotball. Det blir litt det samme da, for han er også Rosenborg-spiller, sier Rekdal.

– Her er det konkurranse om å komme på laget og prestasjonene som gjelder. Det er også en sak hvor to parter må sette seg ned sammen for å diskutere veien videre, legger RBK-sjefen til.

Les mer: Rekdal slår tilbake mot Hoff-påstander: – Det er helt feil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
marco83
Senior


Joined: 31 Oct 2014
Posts: 174

PostPosted: 17.11.2022 15:31    Post subject: Reply with quote

https://fotbolltransfers....-bk/161260

God retur til Sverige
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.12.2022 22:48    Post subject: Reply with quote

– Vi får se hva som skjer. Han behøver å spille, men han er RBK-spiller fram til han ikke er det. Han er i en alder hvor han må spille og det kan bli tøft å få spilletid her, men vi har en dialog om hva som er best for ham, sier Dorsin til Adresseavisen.

(...) per nå er planen at Rasmus Wiedesheim-Paul er på RBK-trening 4. januar, klar for å kjempe om spissplassen med Casper Tengstedt, Ole Sæter og de andre.

– Vi får se om det hender noe, men akkurat nå er det ingenting som sier at jeg skal noe annet sted, sier Rasmus Wiedesheim-Paul.

Les mer: Han var toppscorer i Sverige og ble hentet for flere millioner. Hva skjedde med RBK-spissen?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.12.2022 13:00    Post subject: Reply with quote

– Jag börjar träna med Rosenborg igen 4 januari, sedan får jag se vad som händer. Jag är öppen för alternativ, för jag behöver spela, säger han och tillägger:

– Det verkar vara ännu tuffare konkurrens bland anfallsplatserna i Rosenborg nu än i början av året.

(..)

Ett naturligt steg för Wiedesheim-Paul hade förstås varit en återkomst till HBK – som nu är tillbaka i allsvenskan inför nästa säsong. Han själv medger att det inte är uteslutet.

– Det är här jag är uppväxt så det är klart att det är ett alternativ. Jag känner många i klubben och för mig ska HBK alltid spela i allsvenskan så det var roligt att de gick upp nu. Vi får se vad som händer.

Är du stressad över att hitta rätt klubb?

– Ska jag någon annanstans än Rosenborg är det klart att jag vill hitta en klubb så tidigt som möjligt eftersom jag i år kom in så himla sent till Mjällby och att det inte blev så bra. Men jag vill inte stressa upp mig över saker jag inte kan styra över utan det som jag själv kan påverka är att hålla mig i god form och må bra, mer kan jag inte göra.

Läs mera: Wiedesheim-Paul vill börja om efter mardrömsåret
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.02.2023 20:29    Post subject: Reply with quote

– Det har vært mange som har henvendt seg, så er det Rasmus til syvende og sist som må ta det valget. Kommende sesong er utrolig viktig for ham, for det gikk ikke så bra i fjor. Da er det viktig at han finner noe som gjør at han kommer «oppå» igjen, sier Rekdal.

Les mer: Flere henvendelser på RBK-spiss: – Han som må ta det valget
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 13.02.2023 13:51    Post subject: Reply with quote

Hvor dårlig er RWP hvis han er så åpenbart bak til og med islendingene i køa? De to ser jo ut som gjennomsnittlige OBOS-spillere så langt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonnien
Senior


Joined: 25 Feb 2005
Posts: 153
Location: Bergen

PostPosted: 13.02.2023 14:24    Post subject: Reply with quote

Det lurer jeg på også. For Thorvaldsson ser direkte utrent ut og jeg har absolutt ingen tro på Ingasson. Ingasson er for veik og har ingen spesielle spissferdigheter. Han er rett og slett ikke i nærheten av å være god nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 13.02.2023 16:22    Post subject: Reply with quote

Var vår beste spiss mot Levanger, uten at det trenger å bety noe.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 13.02.2023 19:04    Post subject: Reply with quote

Skjønte med en gang når han ble kjøpt at han ikke kom til å slå igjennom
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 13.02.2023 19:14    Post subject: Reply with quote

Så lenge en ny spiss ikke er hentet og at det pr nå er litt usikkert med både nivå og skadesituasjon på de andre spisskandidatene i a-stallen er det nok lurt å beholde RPW inntil videre. Knapt en mnd til første obligatoriske kamp....
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 13.02.2023 20:30    Post subject: Reply with quote

Har på følelsen at RWP ikke er så dårlig som man skal ha det til. Jepp, det fungerte dårlig i to bunnlag i Sverige, men han har gjort en del målpoeng for oss på relativt lite spilletid. Samtidig er han åpenbart ikke kvaliteten som kreves i et topplag for å starte, men han er også en ung spiller med visse kvaliteter som kan slå ut i blomst.

Var jo mye friskere enn resten mot Levanger.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
lightning
Junior


Joined: 12 Jan 2007
Posts: 62

PostPosted: 15.02.2023 11:39    Post subject: Reply with quote

Hadde jo ikke akkurat vært første gang en spiller Rosenborg har gitt opp har vist seg å være brukbar. Greit med litt tålmodighet utover to-tre kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 17, 18, 19  Next
Page 13 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb