English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norgesmesterskapet 2021/22
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.03.2022 22:53    Post subject: Reply with quote

Dette er jo en ny situasjon for Glimt og deres fans. Det er muligens jantete, kanskje er det likhetsprinsippet som har røtter tilbake til vikingtiden - minst, men når man kommer til toppen og etablerer seg der, er man plutselig under en helt annen "overvåking" enn når man tilhører røkla. Det man slapp unna med som småfisk er plutselig en stor greie når man blir den største hvalen i sjøen.

Uten å virke belærende eller eller overlegen; vi kjenner dette gamet etter halvannet tiår som skyteskive for alt og alle som ikke delte sympatien. På den forblåste toppen hagler kritikken, både den berettigede og den konstruerte. Tro meg, vi vet. Et velment råd er å ta til seg den berettigede kritikken og angripe usannhetene som vil befeste seg mer og mer etterhvert som dominansen vedvarer. Å generalisere all kritikk som surmaget, basert på mindreverdighetskomplekser eller sjalusi tjener ingen. Og så er det kanskje et varsko å merke seg når det fra flere hold murrer litt med utrykk som usympatisk så kort tid etter den kanskje mest unisone hyllesten en klubb i Norge har hatt.

Eventuelt er det selvsagt et alternativ å tenke at det er samme fanden så lenge Glimt, og kun Glimt kommer best ut av det, og dra en feit langefinger mot alle kritikere. Det kan være et steg i å bli best det også. Men da har man til slutt kun seg selv og ender opp som Molde, som knapt noen utenom de to-tre hundre sørgelige sjelene i Tornekrattet. Noen vil definere dette som en pyrrhosseier.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 860

PostPosted: 02.03.2022 23:40    Post subject: Reply with quote

Aspmyra wrote:
Rimelig søkt hat enkelte har fått for Bodø/Glimt. Hadde nok ikke vært noen vei utenom. Glimt får altså tyn for en avgjørelse som noen andre har tatt.


Er det meningen å fremstå arrogant, eller er det så enkelt som at du aldri klarte å sette deg inn i saken på grunn av lesevansker? Dersom det er sistnevnte, så skal jeg prøve å banke det inn med teskje til deg; det er dere som ønsket å utsette kampen, og viser så og si null forståelse til motstanderen deres.
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 329

PostPosted: 03.03.2022 00:34    Post subject: Reply with quote

Det kan du få lov å si (om klubben) dersom det blir walk-over. Det har jeg min tvil om. Måten Knutsen svarte på, sier meg at han ikke fikk lagt det fram på den måten at AaFK ikke kunne stille lag, og at søknaden om utsettelse ble sendt inn, rett etter kampen i Glasgow. Du får det til å høres ut som om at Glimt ba om å få utsette kampen i det Aalesund gikk tom for spillere, med det formål om at det kom til å bli walk-over.

13. mars er vi fortsatt utenfor eliteseriesesongen, og en bortetur til Aalesund betyr altså minimum to hele treningsdager som ikke blir optimal opp mot en meget viktig bortekamp i ECL. Kunne kampen fremskyndes uten problemer, så var vel det greit? Men så er det jo NFFs ansvar å bedømme hvorvidt det er forsvarlig eller ei.

For å forsvare ditt synspunkt pittelittegrann, så er jeg tilbøyelig til å være enig i at det fremstår som usympatisk om Glimt ikke bestemmer seg for å gå for opprinnelig kampdato.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 860

PostPosted: 03.03.2022 01:54    Post subject: Reply with quote

Aspmyra wrote:
Det kan du få lov å si (om klubben) dersom det blir walk-over. Det har jeg min tvil om. Måten Knutsen svarte på, sier meg at han ikke fikk lagt det fram på den måten at AaFK ikke kunne stille lag, og at søknaden om utsettelse ble sendt inn, rett etter kampen i Glasgow. Du får det til å høres ut som om at Glimt ba om å få utsette kampen i det Aalesund gikk tom for spillere, med det formål om at det kom til å bli walk-over.

13. mars er vi fortsatt utenfor eliteseriesesongen, og en bortetur til Aalesund betyr altså minimum to hele treningsdager som ikke blir optimal opp mot en meget viktig bortekamp i ECL. Kunne kampen fremskyndes uten problemer, så var vel det greit? Men så er det jo NFFs ansvar å bedømme hvorvidt det er forsvarlig eller ei.

For å forsvare ditt synspunkt pittelittegrann, så er jeg tilbøyelig til å være enig i at det fremstår som usympatisk om Glimt ikke bestemmer seg for å gå for opprinnelig kampdato.


Forstår ikke hvor i teksten min jeg i det hele tatt sier noe som kan antydes ‘formålet’ deres, men la gå. Problemet her, er jo at dere tilsynelatende har stått på deres, og måten dere har gjort sistnevnte på. Så klart er det noen andre som skal ta tiden prosessen tok på sin kappe, men måten du skyver hele skylden over til de som tok valget - når dere selv åpenbart ikke har endret ståsted - syner bare om arroganse. Uansett, så får dere ha lykke til med kommende kamper. Break a leg, eller flere.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.03.2022 09:39    Post subject: Reply with quote

Aspmyra wrote:
13. mars er vi fortsatt utenfor eliteseriesesongen, og en bortetur til Aalesund betyr altså minimum to hele treningsdager som ikke blir optimal opp mot en meget viktig bortekamp i ECL. Kunne kampen fremskyndes uten problemer, så var vel det greit? Men så er det jo NFFs ansvar å bedømme hvorvidt det er forsvarlig eller ei.


Optimalt? "Forsvarlig"??? Det skulle altså være 'uforsvarlig' å spille - igjen - normal kampbelastning for et E-cuplag med de begrensningene som ligger i det? Det å delta i flere turneringer samtidig innebærer faktisk at et lag må prioritere hva de skal satse på i noen situasjoner. Hvilken kamp kan vi vinne, selv med et svekket lag? Skal vi stille rent reservelag i den ene kampen, eller har vi noen spillere som *gisp* tåler å spille to kamper i uka? Kan det hende at det til og med ligger noe treningsutbytte i å spille en tellende kamp der man styrer belastningen på tiltenkt startellever mot AZ?

Det der er nøyaktig den holdningen jeg kritiserer, som Glimterne tydeligvis ikke skjønner. Det eneste som betyr noe er hvor 'optimalt' det er for primadonnaene (og ja, det er faktisk en helt korrekt sammenligning) i gult, og forventningen er at NFF skal behandle de som Spartak Moskva hvis de er så fabelaktig hyggelige med norsk fotball at de går til sluttspill i intertoto-cupen. Gjerne bare sende cup-pokalen i posten og gi walkover de første serierundene, så bodøværingene rekker en skikkelig preseason før de beærer divisjonen med sin tilstedeværelse. For gud forby at Bodø/Glimt skulle måtte ta risiko med sjansen sin til å vinne cupen, stille med noe annet enn maksimalt toppet lag, spille alle kampene - den risikoen får plebeierne ta seg av.

Det eneste Glimt kan gjøre for ikke å være full on rasshøl i denne saken er å trekke sin søknad, og appellere til fair play. Skulle NFF nekte å endre tilbake til opprinnelig oppsett (slett ikke umulig) ender de på cirka halvt rasshøl (og NFF 150% rasshøl). Det er umulig på dette tidspunktet å gå totalt klar, for klubben har allerede rukket å vise fram hvilke holdninger som egentlig ligger i bunn.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 03.03.2022 10:05    Post subject: Reply with quote

Hyllesten kunne ikke vare evig. Tydelig at "sjarmerende Askeladd"-stempelet er borte nå.

Dette er NFFs feil. Det har gått tre måneder siden forrige tellende norske kamp også klarer de å snekre sammen en terminliste som stikker maksimale kjepper i hjulene for Glimt i forbindelse med to kamper som kan skape enorme ringvirkninger for norsk fotball på sikt. Vinner Glimt disse tar Norge et nytt, stort steg mot en topp 15-plassering på klubbrankingen med alle penger og muligheter det fører med seg for andre norske lag til å delta i europeiske turneringer. Dette handler ikke om at tett kampprogram er vanskelig for Glimt. Det mestret de med bravur på høsten i fjor, men det er forskjell på å være midt i sesong og å gå rett fra 0 til 120 ila. en 10-dagersperiode.

Jeg er faktisk helt enig med Glimt her. En 4. rundekamp i denne sammenheng er helt uviktig og bør ha klar underprioritet. Så er det selvsagt uheldig at AaFK har fått smitte i laget og jeg mener eneste riktige løsning hadde vært å utsette cupkampen en uke og spille kvartfinale i landslagspausen. NFF fucker opp, Glimt er såpass opptatt av egne sjanser at de ikke protesterer på en elendig avgjørelse. Dette må NFF ta helt og fullt ansvar for. Det fantes andre løsninger på dette.

Og spar meg for de der Intertoto-smålighetene. Sist jeg sjekket greide ikke RBK å kvalifisere seg engang selv om de prøvde så hardt de bare klarte.

zaphod81 wrote:
Dessverre har det blitt fullstendig in character for Bodø/Glimt å oppsøke denne typen konkurransefordeler i gråsonen uten videre hensyn til fair play. Det er virkelig ikke noen veldig sjarmerende klubb dette, selv om banespillet har høy sjarmfaktor. Per akkurat nå har de vel passert Start på drittsekktabellen, og jobber med å ta igjen lokomotivet fra Romsdalen.


Lol, dette riktig stråler det misunnelse av. Kan du gi meg et godt eksempel på tilsvarende oppførsel fra Glimt? Gidder ikke å ta den treningsleir-debatten en gang til. Den har ikke noe fasitsvar.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.03.2022 11:02    Post subject: Reply with quote

Å gjenta meg selv gidder jeg jo ikke, når jeg svarte deg på nøyaktig det samme bare for noen innlegg siden. Les.

Enig i at intertoto-stikket er litt smålig, for det er ingen grunn til å snakke ned den sportslige prestasjonen (utover en viss mistanke om at en del av de mest navngjetne motstanderne ikke prioriterer ECL-spill så høyt at de krever full knegang fra resten av landets klubber, for å si det sånn). Men med litt bakkekontakt i behold er det fortsatt snakk om å komme imponerende langt i europacupens tredje nivå - det er ikke helt som om man er i ferd med å bli verdensmester. Og det burde også NFF sin atferd gjenspeile - man kaster ikke et lag under bussen i en nasjonal turnering som er enda viktigere for Aalesund enn Glimt, bare for å maksimere sjansen til avansement for et norsk lag i den europeiske breddecupen. At Rosenborg er for dårlige til engang å klare å kvalifisere oss for den per nå endrer jo ikke på det.

At du mener det er helt riktig å hive Aalesund på bålet for å maksimere sjansene til Glimt i begge turneringer, det sier jo litt om hvordan du ser på konkurranse. Men det er vel ikke annet å forvente enn at gråsoneklubber klappes fram av gråsonesupportere uansett hva de gjør. Det er jo nesten trendy i internasjonal fotball. Men jeg ville stilt større krav enn som så til Rosenborg i tilsvarende situasjon, uavhengig av hvor tåpelige NFF er.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2881

PostPosted: 03.03.2022 11:44    Post subject: Reply with quote

Det letteste hadde vel vært å flyttet kampen tilbake til det opprinnelige tidspunktet, og så kunne B/G stilt med reservene sine om de ville spare de 11 beste til Europacup. 11 reserver fra Bodø, vil nok ha større sjanse mot Aalesund, enn juniorlaget til Aalesund ville hatt mot B/G. Vanskeligere er det ikke!
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1518

PostPosted: 03.03.2022 12:24    Post subject: Reply with quote

Nei det er faktisk ikke vanskeligere enn dette.

Spill kampen på datoen som var satt, så får Bodø Glimt bestemme hvilket lag de vil sende til denne kampen.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2723

PostPosted: 03.03.2022 12:56    Post subject: Reply with quote

Men altså. Fair play er fint det. Fint å snakke om det. Bare synd at man så ofte velger å gå vekk fra det når man får muligheten til å vise det i praksis. Glimt burde selvfølgelig, fra et fair play perspektiv, også nekte å spille kamp på den nye datoen. Hva skal NFF liksom gjøre hvis både Glimt og Aafk nekter å spille 6. mars? Kaste begge to ut av turneringen? Særlig.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 03.03.2022 13:23    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
At du mener det er helt riktig å hive Aalesund på bålet for å maksimere sjansene til Glimt i begge turneringer, det sier jo litt om hvordan du ser på konkurranse. Men det er vel ikke annet å forvente enn at gråsoneklubber klappes fram av gråsonesupportere uansett hva de gjør. Det er jo nesten trendy i internasjonal fotball. Men jeg ville stilt større krav enn som så til Rosenborg i tilsvarende situasjon, uavhengig av hvor tåpelige NFF er.

Nå er det du som må lese. Jeg forsvarte Knutsens uttalelse om at europacup og avansement er av betydelig større viktighet enn en 4. rundekamp i cupen. Jeg sa ingenting om at jeg støtter å kaste Aalesund under bussen. Jeg synes det er svært kritikkverdig å flytte kampen frem i tid, den burde blitt utsatt (eller flyttet frem til 3. mars på et mye tidligere tidspunkt slik at alle parter fikk mulighet til å forberede seg skikkelig) og kvartfinale blitt avholdt i landslagspausen (3 dager etter opprinnelig kvartfinaledato).

Når beslutningen så er tatt av NFF så forstår jeg at Glimt ikke velger å bruke mer tid på avgjørelsen (noe de likevel ser ut til å gjøre.)

Det som er viktig for dem er å få en hel treningsuke mellom e-cupkampene. Det er dem revnende likegyldig når cupkampen spilles. Grunnen til at de har vært ute mot forbundet er at søknaden ble sendt inn tidlig slik at Glimt om AaFK-campen ikke ble omberammet kunne planlegge treningskamp torsdagen mellom Celtic og Alkmaar. Somlingen til NFF har gjort det umulig å planlegge og overhodet ikke bidratt til optimale forberedelser for Glimt og attpåtil skapt mediestorm. Og potensielt ødelagt for Aalesund.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.03.2022 13:55    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:
Nå er det du som må lese. Jeg forsvarte Knutsens uttalelse om at europacup og avansement er av betydelig større viktighet enn en 4. rundekamp i cupen.


Hvilken uttalelse? Hvor er den referert i denne diskusjonen? Hvor skal jeg lese at du åpenbart refererer til dette?

At det er kritikkverdig av NFF å flytte kampen til nå, det er vel alle enige i. Selv de mest hardbarkede kynikerene i gult, som eventuelt måtte synes en walkover er optimalt (hvis noen sånne overhodet finnes), måtte jo humret i skjegget over NFFs totale mangel på kompetanse. Verst er NFF, ingen tvil om det.

Men at Bodø/Glimts holdning til denne fiaskoen av en håndtering i alle fall i utgangspunktet er 'jaja, fint for oss, selv om vi egentlig er litt eller kanskje ganske mye offer her vi også', det er ikke bra. Og det synes jeg faktisk også Glimt-fansen burde kunne innrømme i stedet for å veive treningsperiodisering foran seg som en slags bibel (generelt, ikke du spesielt). Om de klarer å snu i tide så skyldes jo realistisk sett det at de også oppfatter responsen som såpass negativ at de må ta grep.

Det er jævlig enkelt å vise fair play hvis det ikke krever noe offer fra en selv. Testen er hva man velger når man har noe å tape. Hvis Glimt snur nå, under press, så er jo det fint og flott det, men altså først når tallene begynner å vokse på den ene siden av ligningen, og da er det jammen ikke mye selvoppofrelse å snakke om.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1518

PostPosted: 03.03.2022 14:22    Post subject: Reply with quote

Det som er så merkelig her er jo at NFF nå plutselig ikke skal ta hensyn til korona lenger. Er det nå da sånn at alle lag skal spille uansett status på troppen?
For det er da ikke noen andre datoer som passer her. Søndag etter siste az kampen er neste runde i NM.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 329

PostPosted: 03.03.2022 14:26    Post subject: Reply with quote

Jeg kan godt være den første til å innrømme at det vil være innenfor grensen av hva man kan kalle usportslig om Glimt nå ikke imøtekommer behovene til Aalesund. Tror egentlig ikke vi er uenige der. Det var jeg rimelig kjapt ute med å dele i AaFK-forumet (ja, jeg er en forumrytter).

Mitt poeng har hele tiden vært at enkelte (ikke alle) legger litt vel mye skyld på Bodø/Glimt og Kjetil Knutsen for at hele situasjonen ble som den ble. Ingen her vet noe om hvordan journalisten som snakket med Knutsen formulerte spørsmålene sine. Kanskje han sa "Aalesund truer med å ikke stille lag, hva tenker du om det?", istedenfor å si "Aalesund sliter med smitte og mener de ikke har muligheter til å stille lag". Tror det vil sitte langt inne for enhver trener å gå totalt mot sin egen klubb, eller snakke på vegne av hele klubbens administrasjon og styre og si at "Nei, da må vi ta et ansvar og få flyttet kampen tilbake til opprinnelig tid". Og når han ikke kan si det på den måten til en journalist, så blir han altså stemplet som noe mer negativt enn det han egentlig er. Knutsen har vist at han, naturligvis, har fullt fokus på Bodø/Glimt og det er faktisk ikke sikkert han sitter og leser alt eller kjente til situasjonen i Aalesund-leiren før det hele blusset opp. Dessuten søkte de om utsettelsen før det hele ble et stort problem. Om kampen blir på den opprinnelige dagen, så ryker to hele treningsdager for klubben. Det er egentlig ikke hensiktsmessig å sende reservene (med mindre det er juniorlaget det er snakk om) fordi man trenger mer eller mindre alle for å få gjennomført treninger optimalt, i alle fall i forkant av en europacupkamp, som i like stor grad som den norske cupen, betyr vinn eller forsvinn.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.03.2022 15:14    Post subject: Reply with quote

Jeg synes for så vidt ikke Bodø/Glimt har all verdens skyld for at situasjonen ble som den ble, men et visst ansvar for at den eventuelt forblir slik. At Kjetil Knutsen skulle ha for smalt fokus eller gammeldags telefon til å kjenne sakens grunnleggende premisser kjøper jeg rett og slett ikke, så der får vi notere et lite... kall det minus som kanskje følger med plussene. Fokus på egen prestasjon og egne behov (på klubbens vegne) blir jo fort til hensynsløs egoisme for de som disse behovene havner i konflikt med.

Og angående tolkningen av dette som misunnelse og lignende: Jeg liker i utgangspunktet (laget) Bodø/Glimt. Det har alltid vært min klubb nummer to i Norge, i stor grad fordi hele slekta mi heier på Glimt. En ideell sesong i norsk serie ender med Rosenborg (klart og trygt) foran Glimt. Det behøver ikke bety at jeg liker alt noen av disse klubbene er og står for, og kanskje stiller jeg høyere krav enn det jeg ville stilt til Lillestrøm og Molde. For meg oppleves det likevel som skuffende at en klubb som gjør så mye riktig sportslig i mine øyne ser ut til å velge 'Molde-linja' når det gjelder det inntilliggende.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
krysstvælla
Rutinert


Joined: 06 Mar 2013
Posts: 515

PostPosted: 03.03.2022 16:04    Post subject: Reply with quote

Fullt cupkaos: Hevder AaFK ikke har trukket seg

Quote:
Torsdag morgen har det imidlertid vært hektisk aktivitet mellom partene. Vik bekrefter til TV 2 at det skjer ting i kulissene.

– Vi prøver fortsatt å se om det er mulig å flytte kampen. Vi forsøker å løse det.

– Hvilke muligheter ligger der?

– Det vet jeg ikke. Men ting skal ikke være uprøvd. Vi forsøker det vi kan for å løse det, sier AaFK-sjefen.

– Har du tro på at kampen blir flyttet og spilt?

– Det vet jeg heller ikke. Men vi håper det. Vi har lyst til å spille cupkamp.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 860

PostPosted: 03.03.2022 17:02    Post subject: Reply with quote

NFF viser ledelse som selv får Rosenborg til å se profesjonelle ut. Håper de finner en god løsning for begge lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 04.03.2022 14:31    Post subject: Reply with quote

I utgangspunktet helt greit at man flytter kamper for å legge til rette for lag som skal spille i Europa, det som ikke er greit er at klovnene i NFF gjør det uten å ta hensyn til Ålesund overhodet.

Så ville litt mer ydmykhet ha kledd Glimt. De trenger ikke å bli noen ufyselige klatter som Molde, Godset og Stabæk, de to sistnevnte har bevist til gangs hvor lite kledelig den slags holdninger er hvis du ikke kan gjenskape prestasjonene.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3534
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 04.03.2022 17:16    Post subject: Reply with quote

I siste saken jeg leste om dette så avslutter Tv2 med dette :

PS! Sportssjef i NTF Øystein Neerland avslår å kommentere saken, mens NFF opplyser at Nils Fisketjønn ikke er tilgjengelig for intervju.

Null ryggrad på den gjengen der.
Bare å legge ned NFF og NTF om Glimt får walk-over
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3534
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 04.03.2022 17:20    Post subject: Reply with quote

Og knapt rukket å publisere det jeg skrev før det var en ny sak fra Tv2.
Tok en del utsnitt derfra


I en SMS til TV 2 skriver daglig leder i Bodø/Glimt, Frode Thomassen, fredag ettermiddag følgende:

– Jeg har forstått det slik at det ikke blir kamp.

Kampen i fjerde runde av cupen utgår, og den regjerende seriemesteren går derfor rett til kvartfinalene.

Den omdiskuterte cupkampen mellom AaFK og Bodø/Glimt vil ikke bli spilt. Bodø/Glimt går rett til kvartfinalen - TV 2 erfarer at AaFK slipper sanksjoner.

AaFK kunne ha risikert strenge sanksjoner om de trakk seg fra kampen, men partene har nå funnet en løsning hvor klubben slipper straff. I tillegg jobbes det med at klubben skal kompenseres for inntektene de går glipp av ved ikke å spille kampen.

En bekreftelse fra klubbene er ventet i løpet av fredag ettermiddag.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 04.03.2022 17:29    Post subject: Reply with quote

Ufattelig smakløst av Glimt. Elendig håndtert av NFF.

At et lag ikke fatter at man må sende inn søknader for å flytte frem sesongstarten til motstander før sesongoppkjøringen er i gang. Kampen skulle vært satt til 03.03 eller 06.03 før Glimt i det hele tatt startet sesongen sin, så kunne man heller vurdert å flytte kampen tilbake dersom Glimt hadde røket mot Celtic.

Det er synd at man ikke er med i cupen. HÃ¥ndteringen er boikottverdig.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3534
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 04.03.2022 19:10    Post subject: Reply with quote

Og nå er bekreftelsen kommet.
Glimt går til neste runde på walk-over

NFF og NTF Tommel'n ned Tommel'n ned
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17350
Location: Stavanger

PostPosted: 04.03.2022 20:06    Post subject: Reply with quote

Hvis en del av de andre lagene har et snev av moral så trekker de seg fra Cupen, NFF kan da bare ha det så godt. Så kan klubbene gå sammen å starte en ny cup utenfor NFF sin regi.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 05.03.2022 14:28    Post subject: Reply with quote

Lurer på hvordan overskriftene hadde vært hvis vi byttet Glimt med RBK i en slik sak....
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18498

PostPosted: 05.03.2022 15:02    Post subject: Reply with quote

Hehe, ja. Jeg synes det er NFF som har dummet seg ut her og reagerer ikke særlig på det Glimt har gjort (uten at jeg har finlest alle uttalelser), men det hadde vært en shit storm mot oss hvis dette hadde vært oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 4 of 7

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb