English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Økonomi 2021
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bakke
Junior


Joined: 06 Mar 2009
Posts: 61
Location: Stavanger

PostPosted: 23.07.2021 16:03    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Så at RBK tok charterfly til Tromsø. Virker på mange vis som om reisebudsjettet i serien blir høyere mens vi er med i e-cup; at tett kampprogram gjør at det blir leie av fly også i serien.

Uansett er vel regnestykket på papiret greit nok: Hva koster rutefly og hotellovernatting kontra dagsleie av fly.


Har også vært helt andre (lavere) priser på charteranbud nå under pandemien, naturlig nok, flytrafikken i Norge målt i flybevegelser er fortsatt ned 30% fra 2019-nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.07.2021 12:29    Post subject: Reply with quote

Ja, det er ingen tvil om at det er leiers marked for tida. Heldigvis kan man si. Har vært svindyrt å leie fly til bortekamper i kvalik på kort varsel.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.09.2021 20:38    Post subject: Reply with quote

Er vel å anta at RBK får billettkompensasjon for tilskuer nummer 8751 og opp til antallet i tilsvarende kamp i forfjor? Sånn sett ikke så dumt å senke maksantallet fra 10 000 ....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 395

PostPosted: 11.09.2021 09:37    Post subject: Reply with quote

Var det som slo meg når jeg leste det også, at RBK er tjent med å ikke slippe inn så mange siden de uansett ikke kommer Neutral fint de kan skylde på kohorter, avstander og toalettfasiliteter Tommel'n ned
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 11.09.2021 09:50    Post subject: Reply with quote

Tydelig at de trener en i adm som også kan kalle en spade for en spade. Så lenge vi spiller elendig i annenhver kamp og har pinlige tap mot Viking osv så gidder ikke folk!
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 11.09.2021 12:27    Post subject: Reply with quote

ErdoganLomas wrote:
Var det som slo meg når jeg leste det også, at RBK er tjent med å ikke slippe inn så mange siden de uansett ikke kommer Neutral fint de kan skylde på kohorter, avstander og toalettfasiliteter Tommel'n ned


Ã¥penbart at dette er tilfellet.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.09.2021 12:55    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke åpenbart, men man kan i det minste spekulere i at klubben ser fordelen av å få 70 prosent refusjon av billett nr. 8751-9999 gjennom å begrunne søknaden med avstandsregler osv.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 11.09.2021 19:33    Post subject: Reply with quote

Vi har fått utbetalt 11 274 772 kr for tapte billettinntekter til og med hjemmekampen mot Domzale 5. august.

Utbetaling fra 9.september
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.09.2021 19:35    Post subject: Reply with quote

Snill som jeg er, har jeg tatt ut tallene fra søknaden til Rosenborg og laget pen tabell: Elleve millioner i billettkompensasjon
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.09.2021 21:09    Post subject: Reply with quote

I forrige uke publiserte nettstedet rbkweb.no en sak om at Rosenborg har fått 11 millioner kroner i tilskudd for tapte billettinntekter fra de ni første hjemmekampene denne sesongen.

Etter koronautbruddet i fjor, har staten som kjent delt ut flere krisepakker til idretten. I den anledning har blant annet eliteserieklubbene kunnet søke om å få kompensert 70 prosent av tapte inntekter fra arrangement.

I saken til rbkweb.no ble det lenket til et Excel-ark fra Lotteri- og stiftelsestilsynet, som viste at flere andre klubber også fikk såkalt billettkompensasjon:

■ Strømsgodset: 2,8 millioner kroner
■ Sarpsborg 08: 2,5 millioner kroner
■ Kristiansund: 1,7 millioner kroner

FKH fikk derimot ingenting. Daglig leder John Harald Log i FKH sier til Haugesunds Avis at det har en naturlig forklaring.

- Det er fordi vi ikke har søkt enda, sier Log og fortsetter:

- Det har vært mulig å søke en stund, men vi jobber med hvordan vi best får dekket inn tapte inntekter, Det er litt krevende, og vi har hatt likviditet nok i denne perioden.

Han forteller at siste frist for å søke om billettkompensasjon går ut 15. november.

Les mer: FKH har aldri hatt så mange sponsorer som nå: – Vi ser lyst på framtiden

Hyggelige med lesere på Haugalandet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.09.2021 21:20    Post subject: Reply with quote

Selv om samfunnet gjenåpnes og de fleste nasjonale tiltak avvikles, vil det fremdeles være knyttet usikkerhet til om lokale utbrudd kan medføre råd eller pålegg fra myndighetene om avlysning eller nedskalering av arrangementer og aktiviteter på idretts-, kultur- og frivillighetsfeltet.

For å kunne motta støtte fra ordningene som nå forlenges, er det en forutsetning at søker kan vise til at aktiviteten er rammet av smittevernbestemmelser som er gitt av offentlige myndigheter.

Søker må videre kunne dokumentere at merkostnader og mindreinntekter er en direkte konsekvens av offentlige restriksjoner, råd eller anbefalinger.

Les mer: Regjeringen forlenger støtteordningene for idrett og frivillighet ut 2021

Ergo slutt på kompensasjon så lenge det ikke er begrensninger, så vidt jeg kan forstå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.03.2022 21:53    Post subject: Reply with quote

I 2021 gikk klubben 39 millioner kroner i minus alene.

(...)

- Vi har kontroll, både over likviditeten og strømmen av penger ut og inn. Vi var også klar over at vi kom til å få to tøffe år, og at vi kunne klare oss. Men covid har straffet oss hardt. Underskuddene er dekket opp av egne penger, og det tallet er krevende, medgir daglig leder Tove Moe Dyrhaug overfor Adresseavisen.

(...)

RBK fikk kompensert 25 millioner på grunn av covid i 2020, og 13 millioner i 2021.

Men stengte tribuner, nedgang i sponsorinntekter og også sviktende inntekter fra både spillersalg og sportslige resultater har ført til blodrøde tall på bunnlinja.

Les mer: Hadde nesten 100 mill. for to år siden. Nå er 80 av dem borte

Sagbakken skriver som vanlig litt rotete om regnskap og budsjett, men gitt at han har oppgir minustall for hele konsernet, er det (bortimot) tangering av bunnrekorden fra 2009.

I fjor noterte jeg meg at 2009-underskuddet var 39 millioner. Usikker på om det skyldtes feilaktig avrunding av 39,7 millioner eller noe annet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.04.2022 22:02    Post subject: Reply with quote

Litt mer våken i dag:

Konsernunderskuddet ble 39,0 millioner kroner. I 2009 var tilsvarende minustall 39,3 millioner, men da måtte RBK som hovedaksjonær "bare" dekke 38,7 millioner.

Etter kjøpet av Lerkendal stadion er bare Abrahallen fortsatt deleid. Det betyr at klubben må ta 38,9 millioner av underskuddet i fjor på egen kappe.

Det skal sies at 39 millioner i desember 2009 med prisstigning tilsvarer 51 millioner i desember 2021, og at underskuddet sånn sett var verre den gang.

Les mer: Rekordunderskudd for Rosenborg

Dristet meg derfor til bittelitt tabloid overskrift.

Forresten stusser jeg litt på at administrasjonskostnadene i konsernregnskapet ble 5,3 MNOK mot et par mill. i både budsjettet og året før. I år er det forventet nede i 2,7 MNOK. Dette samtidig som at avviket var langt lavere for RBK som idrettslag. Noen logisk grunn, som jeg ikke ser?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb