English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fusjon RBK og RBK kvinner
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball
View previous topic :: View next topic  

Ønsker du fusjon mellom RBK og RBK kvinner?
Ja
52%
 52%  [ 71 ]
Nei
47%
 47%  [ 64 ]
Total Votes : 135

Author Message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 17.07.2020 20:30    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Joestlaachmkr wrote:
Damefotball er ikke noe annet enn en utgiftspost på klubbsiden, det genererer ingen inntekter. Kort og godt

Kun utgifter, og ingen inntekter der altså.

Hvor mye revenue tror at Lyon (som har Europas best damelag) får pga av damelaget??

Dere må slutte å være så naive.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 18.07.2020 05:24    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
hvorfor tror du at Ørn ønsket og bli en del av RBK tll å begynne med? Fordi de vet at de vil bare tjene på dette
Joestlaachmkr wrote:
Damefotball må skape sin egen identitet for at det skal kunne bli en populær idrett.

Det er kanskje en idé å bli enig med seg selv før man begynner å prøve å overbevise andre Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 18.07.2020 22:08    Post subject: Reply with quote

Tror nok at du missforstår hva jeg sikter til.

Ørn - eller damelaget til RBK kommer på sikt til og dra fordeler av dette, de kommer etterhvert til og få bedre lønn, bedre treningsforhold etc, etc.

Men hva kommer RBK som klubb til og tjene på dette? Zero.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 19.07.2020 21:18    Post subject: Reply with quote

Kan vi slutte å mate trollene nå?
Back to top
View user's profile Send private message
Mighty
Senior


Joined: 14 Aug 2010
Posts: 193

PostPosted: 19.07.2020 21:37    Post subject: Reply with quote

Vi er ikke supportere fordi vi holder med bunnlinja. Da kan vi heie på Telenor og Equinor istedet. Fotball skaper glede, håp og tilhørighet. Det er det vi får igjen for denne ganske lille håndsutstrekningen. Jeg skal ikke si for sikkert, men kanskje får vi et ettertraktet produkt til sist også. Jeg synes i hvert fall de tre første serierundene har vært knall morsomt - og jeg har tidligere ikke sett damefotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 20.07.2020 09:05    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Ser at enkelte skriver at Rosenborg må ha et kvinnelag slik at jenter eller døtrene deres kan ha forbilder.. Det er feil ideologi at jenter skal se opp til Rosenborg pga av suksessen i herrefotball, jenter burde isteden se opp til spillerne i damelag som Ørn, Røa, Sandviken, Arna-Bjørnar osv. Damefotball må skape sin egen identitet for at det skal kunne bli en populær idrett.

SÃ¥ bra at du forteller meg at jeg oppdrar dattera mi etter feil ideologi! Skal ta med meg dette videre (not).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 21.07.2020 03:03    Post subject: Reply with quote

Jeg forteller deg hverken det ene eller det andre. Sier bare at jenter bør se opp til kvinnelige spillere og drømme om og spille for kvinneklubber istedenfor f.eks Rosenborg, Bodø/Glimt eller Brann.

Og som jeg har poengtert flere ggr tidligere så er det ingen interesse/verdi i damefotball på klubbsiden. Et damelag er bortkasta ressurser. Kort og godt
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 21.07.2020 07:34    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:

etter press fra venstresiden, media og NFF


Dokumenter dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 21.07.2020 08:29    Post subject: Reply with quote

Flere eksempler....

vg.no/sport/fotball/i/Ja43b/rbk-topp-ser-ingen-grunn-til-aa-starte-med-damefotball
aftenposten.no/article/ap-1nqLzB.html
nrk.no/sport/rbk-og-brann-oppfordres-til-kvinnesatsing_-_-ikke-aktuelt-1.13974727
nrk.no/sport/nff-vurderer-a-tvinge-topplaga-til-a-starte-kvinnelag-1.14511421
adressa.no/100Sport/fotball/Orn-profilen--Pa-hoy-tid-RBK-far-et-damelag-276518b.html
vg.no/sport/fotball/i/BRw5vg/9-av-10-toppserie-spillere-ber-eliteserie-klubbene-satse-paa-kvinner
midtnorskdebatt.no/meninger/2017/08/13/Et-kvinnelag-i-regi-av-RBK-vil-
styrke-merkevaren-15143040.ece
adressa.no/100Sport/fotball/Fylkesordforeren-med-klar-tale--RBK-bor-opprette-et-kvinnelag-na-for-a-unnga-flause-255725b.html

Så ifjor eller iforfjor en artikkel med Lise Klaveness på en betalside hvvor tittelen lød: Rosenborg får kvinnelag - uansentt om de vil det eller ikke
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 21.07.2020 10:05    Post subject: Reply with quote

Ikke sant, som jeg trodde.

Disse artiklene er like mye press som mitt press til å få deg til å komme med dokumentasjon. Følte du deg presset? Eller konkluderte du bare med at det var rett og rimelig å dokumentere? Akkurat som at RBK (og klubbens styre og medlemmer) til slutt følte det var rett og rimelig å gå sammen med Trondheims-Ørn istedenfor å lage et eget og nytt lag.

De to første artiklene du lenker til, er jo artikler hvor klubbene får komme til uttrykk for hvorfor de ikke, på det tidspunktet, vil ha damelag. Hvordan kan du mislike en slik artikkel? Er det kun fordi du ikke liker spørsmålet «hvorfor har ikke RBK et kvinnelag?» Er det derfor du mener artikkelen er en del av et «urimelig press» for å starte opp kvinnelag? Tåler du ikke at spørsmål blir stilt?

Hvorfor skal du ha lov til å mene noe og ikke meningsbærerne i artiklene du lenker til?

Hva er venstresiden ifølge din definisjon, forresten? Hva er dokumentasjonen din her? Sponsorene til dameklubbene må jo være ildrøde politisk. Hvordan ellers kan de tro de får noe ut av sponsoratene?
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 21.07.2020 10:59    Post subject: Reply with quote

Man trenger ikke lese alle artiklene for å finne dokumentasjon på dette.

Eksempelvis er det vel et greit underliggende press når man går ut med:

Ã… stille det som eit lisenskrav, slik ein har med at alle toppklubbane skal ha eigne juniorlag, er eit av alternativa Klaveness seier kan bli aktuelt.

eller at:

President i Noregs Fotballforbund, Terje Svendsen, seier han personleg er skeptisk til bruk av tvang, men utelukkar ikkje at det kan bli løysinga.

At klubbene selv ikke skal få lov til å kunne bestemme over egne drifts- og satsningsområder strider for meg mot en del grunnleggende liberale prinsipper og har lite med demokratiske prinsipp og markedsøkonomi å gjøre. (Både Koteng og Moe Dyrhaug var vel heller lunkne som ledere for vår klubb.)

Så kan man jo kanskje spørre seg om hva som skjer med de historisk større "kvinne-klubbene" og de eksisterende miljøene. Dette gjelder kanskje spesielt 1. divisjon, men også gjeldene for Toppserieklubber. (Trondheims-Ørn og Rosenborg er vel sånn sett "heldige", med en viss geografisk tilhørighet.) Det virker som Klaveness sitt ønske er at Eliteserieklubbene totalt skal dominere fotballen i Norge både på herre- og damesiden. Hva skjer med Kolbotn eller skal Arna-Bjørnar og Sandviken bli en klubb?

Det handler vel også i stor grad om at norsk fotball uavhengig av denne satsingen eller revolusjon, som enkelte uttaler, sakker akterut i europeisk sammenheng. Kvinnefotballen er avhengig av store investeringer, og det gjelder vel for en del klubber på herresiden også.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 22.07.2020 21:39    Post subject: Reply with quote

Nå var det ikke en videre utgreiing om «presset» jeg ba om dokumentasjon på i min siste post.

Jeg har lest alle de artiklene tidligere. Min sak presentert i forrige post står dermed fortsatt fjellstøtt.

Men ok. Nå har du skrevet ut innholdet i artiklene på forumet. Fint for de som ikke har lest.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 22.07.2020 22:54    Post subject: Reply with quote

Mighty wrote:
Vi er ikke supportere fordi vi holder med bunnlinja. Da kan vi heie på Telenor og Equinor istedet. Fotball skaper glede, håp og tilhørighet. Det er det vi får igjen for denne ganske lille håndsutstrekningen. Jeg skal ikke si for sikkert, men kanskje får vi et ettertraktet produkt til sist også. Jeg synes i hvert fall de tre første serierundene har vært knall morsomt - og jeg har tidligere ikke sett damefotball.


Det damefotballtilhengerne må være bekymret over nå er hvordan Rune Bratseth og co vil ødelegge dette som de har vært veldig god til med på herresiden.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 24.07.2020 02:38    Post subject: Reply with quote

Alstå, jeg bryr meg egentlig ikke om hvorvidt Rosenborg har et damelag eller ei. Synes bare at det er bortkasta penger og energi for klubben, spesielt når klubben på mange måter er inne i en krise. Det er ingen interesse for damefotball på klubbsiden, og dette kommer på sikt til og bli ikke noe annet enn en stor utgiftspost med null inntekter for RBK. Kort og godt

Dessuten så har jeg ikke sansen for tvang.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 24.07.2020 07:34    Post subject: Reply with quote

I hvertfall vil det ta veldig lang tid før man før penger som monner på damefotball. I Norge bor det 5 millioner innbyggere og det er et svært begrenset marked vi har med å gjøre.

Når klubben er i en krise er dette tull og tøys. Det blir som om Nokia i kriseperioden skulle fokusert på å selge troll i miniatyr fordi enkelte ville dette sterkt selv om markedet for dette var svært lite lønnsomt.

Og det folk ikke har tatt innover seg; vil man virkelig at Rune Bratseth og Winsnes skal få sjansen til ødelegge dette også?
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 24.07.2020 07:39    Post subject: Reply with quote

Dette ble vedtatt av klubbens medlemmer med overveldende flertall. Ingen tvang noen av medlemmene til å gjøre det. Og så lenge det formelt er to separate klubber, med egne styrer, egne budsjett og egne administrasjoner, for øvrig også egne medlemmer, så vil ikke dette koste dagens herreklubb noe som helst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 24.07.2020 08:22    Post subject: Reply with quote

Tenkte vel mer på fusjonen av damefotball inn i Rosenborg BK slik at man har et styre og en økonomi etc.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 24.07.2020 08:29    Post subject: Reply with quote

Det ble sagt eksplisitt på årsmøtet (etter at det ble stilt spørsmål om dette fra salen) at en fusjon vil bli en ny årsmøtesak. Det som skjedde på årsmøtet i år er ikke mandat til full fusjon uten videre behandling av fremtidig årsmøte.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 24.07.2020 08:30    Post subject: Reply with quote

Men det er en hypotetisk problemstilling. Team Strømmen skiftet navn til LSK Kvinner for 10 år siden, ennå har ikke en fusjon mellom LSK og LSK Kvinner vært et tema.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 24.07.2020 08:39    Post subject: Reply with quote

Viss vi fusjonerer med damelaget løser deg seg kanskje med en kompetent trener og klubbledelse og? Razz
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 25.07.2020 02:03    Post subject: Reply with quote

Her er forresten årsaken til at Eliteserien ikke heter Tippeligaen lenger..

aftenposten.no/meninger/debatt/i/829kA/dette-kan-ikke-norges-stoerste-idrett-vaere-bekjent-av-havnelid-og-sags
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 25.07.2020 09:12    Post subject: Reply with quote

Feil. Den årssaken heter Discovery og deres reklamer for utenlandske spillselskap.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.09.2020 18:21    Post subject: Reply with quote

Løfaldli:

To av de tre øverste lagene i landets øverste divisjon har «kvinner» i klubbnavnet sitt, både LSK og Rosenborg.

Mens deres mannlige kolleger kalles Lillestrøm og Rosenborg.

Jeg hører aldri noen prate om friidrett og kvinnefriidrett. Herrelangrenn og kvinnelangrenn har omtrent samme prestisje. Men i fotball har vi fortsatt fotball og kvinnefotball.

Og altså ikke RBK Herrer, men RBK Kvinner.

Les mer: Bra blir det ikke før RBK Kvinner er gravlagt

Jeg påpekte overfor ham at det på årsmøtet ble slått fast at klubben skal bli omtalt som Rosenborg, sjøl om det juridiske navnet er Rosenborg Ballklub kvinner. Virket ikke som om han hadde fått med seg det.

Min påstand er derfor at media sjøl knager på "kvinner"-suffikset. Er like teit å skrive "kvinner" hele tida som VIF Toppfotball i stedet for Vålerenga på midten av 90-tallet, sjøl om det var det juridisk korrekte navnet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.09.2020 18:50    Post subject: Reply with quote

Jeg regnet med det måtte komme. En nettavis hadde stor sak for noen år siden om at Arsenals kvinnelag bare het Arsenal, mens alle(?) andre hadde Women etter klubbnavnet.

Dette handler selvfølgelig også om at herrelaget i de fleste tilfeller er etablert før kvinnelagene kommer, og det er flere praktiskegrunner til å skille klubbene litt på navn - om ikke annet å unngå forvirring i tekst og tale. Det het jo også Rosenborg hockey, uten at noen reagerte på at det var en "utvanning" av navnet, men det er jo greit å treffe riktig arena om man vil se Rosenborg - Vålerenga, være seg om man følger hockey-, kvinne- eller herrefotball.

Dette er et skapt problem som heller ikke er noe problem for andre enn oppmerksomhetssjuke journalister og Twitter-krigere.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 17.09.2020 20:25    Post subject: Reply with quote

Han fyren der altså. Får mark hver gang han åpner kjeften. Det er vel ikke mer komplisert enn at det Heter Rosenborg Ballklub Kvinner fordi det er en separat juridisk enhet, som dermed ikke kan hete Rosenborg Ballklub. At pressen velger å bruke "kvinner" når de skriver artikler, tabeller eller kommenterer får stå for deres egen regning.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Next
Page 3 of 12

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb