English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dino Islamovic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 37, 38, 39  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 27.05.2021 19:24    Post subject: Reply with quote

Satser på en scoringsbonanza rett før overgangsvinduet åpner, og at en Tyrkisk klubb legger 15 mill på bordet uten å blunke! Da kan vi kjøpe en skikkelig spiss.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 27.05.2021 19:40    Post subject: Reply with quote

Dette blir aldri bra nok. Det var jo det vi sa, men så hører vi at nå kommer han. Bare tull.
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 27.05.2021 19:54    Post subject: Reply with quote

Ser desverre ikke noe bedre ut, bare en anelse mer sutrete, om det var mulig. Med Molins og Sæter i matchform bør være første- og andrevalg nå. Dino kan muligens bli en brukbar superinnbytter, i bestefall. Ser ikke mye utviklingspotensiale i ham dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
Per
Proff


Joined: 12 May 2008
Posts: 323

PostPosted: 27.05.2021 20:12    Post subject: Reply with quote

Ufyselig spiller. Merker jeg skammer meg litt over å heie på Rosenborg når jeg ser hvordan han oppfører seg mot andre spillere. Burde hatt rødt i dag synes jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.05.2021 20:26    Post subject: Reply with quote

Dino er utvilsomt uvøren, men jeg vil også gi dommer en kaktus her for å tillate at Vales gjør omtrent hva han vil med svensken med i ytterste konsekvens frispark som hardeste reaksjon. Dette var en mulighet for hevn som Islamovic valgte å benytte seg av. Hadde Vales fått gult kort på taklingen bakfra og/eller et akkumulert kort for de tohundreogsøtti gangene han reiv, sparket eller hoppet inn i Dino, hadde neppe det der skjedd. Vales hadde kanskje ikke vært på banen da engang.

Jeg gjentar det jeg har sagt tidligere; jeg kan ikke med min beste vilje se at Islamovic noen gang blir en god eller riktig nok spiss for oss. Han er rett og slett ikke riktig type. Ikke er han noen typisk målscorer, ikke har han utpregede individuelle ferdigheter, og ikke er han noen kombinasjonsspiller. Han faller liksom mellom alle stoler og ser mest ut som en klassisk LSK-spiss. Det er nesten litt kleint å se hvor brutalt Molins kler av ham hver gang han spiller, rett og slett ved å vise hva Dino mangler av fotballforståelse og kollektive kvaliteter, og jeg synes til og med litt uferdige RWP ser ut som et mer fornuftig valg om vi ønsker en målscorer.

Med Sæther, Paven og Molins i troppen sliter jeg kraftig med å finne et scenario hvor Dino er det beste alternativet.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 27.05.2021 20:39    Post subject: Reply with quote

Jeg sa vel etter første treningskampene jeg så ifjor!! at Dino ikke var en god spiss/spiller. Jeg syntes det var lett å se og lurte svært på hva Dorsin etc så i ham.
Vel flere har fulgt etter meg i dette synet og det har nok Hareide også som har hentet 2 spisser og en i dårlig form også...
Dino spillte vel i dag for at Molins skulle hvile.
Sæter har jeg kun sett noen klipp av på RBK trening men jeg så nok i ham til å være sikker på at han vil bli bedre enn Dino hvilket 90% av EL spissene er
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 27.05.2021 22:10    Post subject: Reply with quote

Enig i det de fleste sier her og mange har sagt siden første gang vi så Islamovic. En ting er at Molins slår Islamovic på alle individuelle tekniske og taktiske egenskaper, men det fører også tii at Molins gjør medspillerne sine bedre. Til dels også mye bedre.

Andreomgangen mot Molde var et godt eksempel på akkurat det, der jeg synes Molins nesten har fått for lite ros i etterkant. Islamovic gjør ikke medspillerne bedre, heller stikk det motsatte. Medtak, mottak, bevegelser i mellomrom, tilbakelegg, kombinasjonsspill og til og med bevegelser i bakrom. Molins knuser Islamovic på alt dette uten å være i matchform og strengt tatt er han også litt over middagshøyden.

Det er en fryd å se Molins spille fotball. Den tanken har aldri slått meg med Islamovic.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 27.05.2021 23:03    Post subject: Reply with quote

Hvor lenge kan klubben leve med en spiss som scorer 5 mål eks straffer hver sesong? Dette burde de sett på scoutingen!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.05.2021 23:09    Post subject: Reply with quote

Dino viser jo veldig tydelig forskjellen mellom 'sterk med mann i rygg' og 'god med mann i rygg'. Forskjellen fra Molins er enorm, og virkelig ikke særlig flatterende etter et par kamper med Gische.

Og da snakker jeg bare om ett rent teknisk aspekt. Det aller mest graverende er jo forskjellen i innstilling, der den ene er superfokusert på selve spillet og å hjelpe laget med å vinne, mens den andre graver seg ned i krigingen med motspillere og glemmer at han spiller fotball.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 27.05.2021 23:09    Post subject: Reply with quote

Kan jeg snart våkne av marerittet av at vi signerte Islamovic?

Det har vart altfor lenge nå.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 28.05.2021 07:08    Post subject: Reply with quote

sendte jo en viss gutt til Glimt forut denne sesongen som scoret et nytt klassemål i går. Og vi har Dino...
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 28.05.2021 07:15    Post subject: Reply with quote

Nå er dessverre ikke Rosenborg og Glimt sammenlignbare når det kommer til hvordan man spiller spissene gode.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 28.05.2021 07:51    Post subject: Reply with quote

Dino er jo i grunn en klassisk Lillestrøm spiller. Han jobber hardt for å ødelegge spillet, er glad i å bruke albue og samler gule kort som det skulle være pokemon kort og han har en stor drøm om å ha alle Pikachu kortene
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 28.05.2021 14:21    Post subject: Reply with quote

Ble vel hentet av en klassisk LSK-trener også.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 28.05.2021 14:38    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Dino viser jo veldig tydelig forskjellen mellom 'sterk med mann i rygg' og 'god med mann i rygg'. Forskjellen fra Molins er enorm, og virkelig ikke særlig flatterende etter et par kamper med Gische.



Uenig i at Mollins er god med mann i rygg. Omtrent halvparten av "mottakene" ender tre meter foran han eller brytes av motstander. For baller som kommer høyere enn en meter blir det ikke gjort noen mottak. Mulig det skyldes kamprustenhet men skjønner ikke hvorfor mange blir blendet av det han har vist teknisk i de tre kampene han startet.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 28.05.2021 14:44    Post subject: Reply with quote

Det er vel ingen som sier de blir blendet av Molins. De sier vel bare det alle ser at han totalt sett er mye mye bedre enn Dino. Men det er de fleste andre spissene i ES også.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 28.05.2021 16:44    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Dino er jo i grunn en klassisk Lillestrøm spiller. Han jobber hardt for å ødelegge spillet, er glad i å bruke albue og samler gule kort som det skulle være pokemon kort og han har en stor drøm om å ha alle Pikachu kortene


Ganske uenig. LSK er kjent for å ha gode spisser. Syns Dino er mer klassisk RBK-spiss: tung, treg, lite teknikk. "Skal være god på hode" og oppspillspunkt. Zzz.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1198
Location: Oslo

PostPosted: 28.05.2021 16:46    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
han totalt sett er mye mye bedre enn Dino. Men det er de fleste andre spissene i ES også.


Det er akkurat dette. Hvorfor klarer ikke RBK å skaffe en toppspiss, etter eliteserie-standard? Hva er det andre klubber gjør rett, som vi gjør feil i rekruttering? Jeg synes det har vært for mange dyre og feilslåtte spillerkjøp og -hent de siste årene. Dino er dessverre bare ett eksempel. Hvorfor ikke satse på unge og lovende som Glimt og Molde?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 28.05.2021 17:41    Post subject: Reply with quote

tigerbart wrote:
Neeskens wrote:
han totalt sett er mye mye bedre enn Dino. Men det er de fleste andre spissene i ES også.


Det er akkurat dette. Hvorfor klarer ikke RBK å skaffe en toppspiss, etter eliteserie-standard? Hva er det andre klubber gjør rett, som vi gjør feil i rekruttering? Jeg synes det har vært for mange dyre og feilslåtte spillerkjøp og -hent de siste årene. Dino er dessverre bare ett eksempel. Hvorfor ikke satse på unge og lovende som Glimt og Molde?


Enkelt forklart: Dorsin fikk jobben. Han ble ansatt fordi han er eksrbker, ikke grunnet kvalitet. En elendig ansettelse i en stilling som alltid er forbeholdt eksrbkere.

Scoutingstrategien er YouTube og svenske riksaviser.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1198
Location: Oslo

PostPosted: 28.05.2021 19:03    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Enkelt forklart: Dorsin fikk jobben. Han ble ansatt fordi han er eksrbker, ikke grunnet kvalitet. En elendig ansettelse i en stilling som alltid er forbeholdt eksrbkere.

Scoutingstrategien er YouTube og svenske riksaviser.


Ja, det kan godt være. Det ligner jo litt på Bjørnebye-perioden. Det er mulig RBK internt sitter med mye innsikt som holdes skjult for oss alminnelige dødelige, men jeg sliter med å forstå at en så stor virksomhet kan gjøre så grove feil gang etter gang. Det er jo utrolig at det går an å bygge ned en så sterk og framgangsrik klubb som Rosenborg, til å være et ganske ordinært norsk lag, som RBK er i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 28.05.2021 19:44    Post subject: Reply with quote

Akkurat det du sier der et essensen i poengene mine. At flere ikke reagerer er for meg helt merkelig.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 28.05.2021 20:07    Post subject: Reply with quote

reagerer ikke overhodet.

Det får være opp til bedre kvalifiserte folk enn meg å vite hva en person som Dorsin kan bringe til en stilling kontra andre alternativer som er realistisk.

Tar gjerne bedre spillere, trenere, sportsredaktører å full pakke jeg, men vi står no der vi står så velge den blåæyde varianten istede for å la meg ase opp.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 28.05.2021 20:14    Post subject: Reply with quote

Savner Stig Torbjørnsen. Hadde nok ikke blir Dinokjøp om han hadde vært i klubben. Tenk hvilke spillere han fikk tak i. Dockal, Konan Ya, Kone, Stadsgaard, Jim Larsen og Traore. Bommet et par ganger han også, med Alas blant annet, men mannen hadde teft.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.05.2021 21:01    Post subject: Reply with quote

Først: Takk for at du skriver Stigs etternavn korrekt. Det er så sjeldent at jeg legger merke til når det gjøres.

Torbjørnsen sa i sin tid at den viktigste jobben han gjorde var å si nei, altså stoppe overganger. Det er jo ikke bare kartlegging i ukjente strøk en speider skal drive med, men også tilføre kompetanse rundt finsikting av kjente navn. Jeg tviler vel på at Torbjørnsen hadde nikket anerkjennende til å kjøpe Dino som førstevalg.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.05.2021 12:35    Post subject: Reply with quote

Pirlo wrote:
Uenig i at Mollins er god med mann i rygg. Omtrent halvparten av "mottakene" ender tre meter foran han eller brytes av motstander. For baller som kommer høyere enn en meter blir det ikke gjort noen mottak. Mulig det skyldes kamprustenhet men skjønner ikke hvorfor mange blir blendet av det han har vist teknisk i de tre kampene han startet.


Kødder du nå, eller? Molins har jo dominert som oppspillspunkt, først og fremst fordi han har et helt annet repertoar enn Dino og de fleste andre i Norge. Varierer mellom mottak, medtak og flikk, er veldig godt orientert, og stikker derfor med ballen hvis forsvareren blir utålmodig. Vi skulle jo vunnet mot Molde gjennom at han kler av landslagsstopper Gregersen. Skaper sjanser for andre i hver kamp.

Hvis man foretrekker den der spilleren som header ballen ut i ingenmannsland, eller ender opp i brytekamp på bakken - deg om det. Men hvis man vil ha ballen i laget, så er det kun Bendtner som matcher Molins som oppspillspunkt de siste ti årene.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 37, 38, 39  Next
Page 25 of 39

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb