English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Edvard Tagseth
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 29.08.2021 20:29    Post subject: Reply with quote

Var jo beste midtbanespilleren i klubben i sommer men har nå plutselig måtte vike de siste kampene. Utrolig at man prioriterer spillere som trolig ikke spiller her neste sesong, og som i tillegg leverer dårligere enn Tagseth. Tenker da spesielt på Konradsen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.12.2021 20:50    Post subject: Reply with quote

All den tid Hareide vraket ham igjen etter 0-0 mot Glimt, hjalp det lite med skryt fra Konradsen:

- Eddi må spille sentralt. Jeg syns han er best der. Han er bra allerede, men han har masse potensial. Han har frekvensen, overblikket og foten. Med et lag rundt seg som fungerer, selvtillit og kontinuitet kommer han til å bli veldig, veldig bra.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.12.2021 11:59    Post subject: Reply with quote

Having taken the bold decision to leave Liverpool in 2019, Tagseth is progressing well with Rosenborg. He has made close to 60 senior appearances now, including a dozen in the Europa League and Europa Conference League.

“I’m happy with my decision,” he says.

“I know a lot of people had their doubts and maybe questioned my decision to return to Norway, and to leave such a great club, but I’m happy with the progress.

“It took some time, but this year and last year I played a lot. More than 50 now, which I think is pretty good as a 20-year-old. I think now I can be myself more and become a good player for the team.”

Read more: 'Haaland was always going to the top' - Former team-mate Tagseth unsurprised by Dortmund star's incredible rise
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 05.01.2022 15:56    Post subject: Reply with quote

Trønder-Avisa: Tagseth etter Rekdal-prat: – Alle tror på gull


https://www.t-a.no/tagset...16-1465990

"– Det er ei spennende tid synes jeg. Mye nye fjes som skal inn. Spesielt i trenerteamet. Det blir artig å bli kjent med dem, og høre tankene deres, sier Tagseth, som allerede har snakket med trenerteamet på telefon.

– Jeg har hatt en samtale med både Kjetil og Geir. Kjetil sa han skulle ta en prat med alle."

...

"– Hva vil du bli råere på?

– Jeg har sagt tidligere at jeg vil bli råere offensivt med flere målpoeng. Det skal jeg jobbe videre med. Ellers litt bedre på alt. Jeg vil trene mer på feilfoten. Venstrefoten er jeg fornøyd med. Ellers skal jeg bli sterkere, raskere og den biten der, sier 20-åringen."
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2074
Location: Lørenskog

PostPosted: 05.01.2022 16:53    Post subject: Reply with quote

Rekdal innfører vondfot-teorien Wink
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Pettergomes
Proff


Joined: 26 Jun 2019
Posts: 277

PostPosted: 05.01.2022 17:08    Post subject: Reply with quote

Ingen forventes å ha to like sterke bein. Men om man først havner i trøbbel og må slå en nøyaktig pasning med vondfoten som anker (dette så vi vel 2 tilfeller av ifjor som ble direkte baklengs) er det greit å ikke ha unngått den på trening i forkant.

Rekdal på ball.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.03.2022 18:12    Post subject: Reply with quote

As an aspiring box-to-box midfielder, Tagseth worked especially close alongside Gerrard in order to learn the trade from one of the best to have ever played the role.

"All the midfielders got lots of tips, and he talked to everyone but maybe he had that little extra focus on perfecting the midfielders for the team. He was really good with everyone, he didn't really put anyone above anyone else and he always had tips for everyone.

"With him being a midfielder, he always told me how to position myself and how to press and how to link up with my other midfield partners.

"He helped me to add so many particular details to my game. I think the positioning part helped me a lot, because I used to run a lot, but my running was probably not as efficient as his, so he helped me to get in the right runs and body angles, and that was something that was really useful."

Read more: Exclusive: Former Steven Gerrard favourite names Liverpool man who compares to Erling Haaland

- Jeg har fått mye spilletid i pre-season. Jeg er en liten "potet", så jeg kan starte på flere plasser. Det blir hard jobbing den siste uka for å prøve å få seg en startplass, lover Tagseth overfor rbkweb.no.

- Det er som vingback du er nærmest å få starte?

- Ja, det har vel sett sånn ut.

- Hva tenker du om den posisjonen?

- Jeg syns det er en fin-fin posisjon når vi har ballen og får spilt meg fri høyt oppe på banen, sånn at jeg får slått innlegg og kombinert. Så gjelder det å få kontroll på det defensive og mannen min. Da skal det bli bra!

Les mer: - Jeg syns det er en fin-fin posisjon
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.04.2022 14:03    Post subject: Reply with quote

– Playstation og FIFA er alltid artig om du har noen over. Jeg spiller ikke så mye selv lengre, men svenskene på laget snakker jo ikke om annet, sier 21-åringen før han fortsetter:

– Jeg drar heller ut for å spise. Særlig jeg og Noah er mye ute på kino for så å spise etterpå. Vi har vært igjennom mange restauranter etter at han kom til klubben. Så bruker jeg bruker å kjøre ham hjem etterpå, sier Tagseth, som kjørte opp i oktober i fjor.

(...)

Den svarte Mustangen i oppkjørselen hadde «Eddi» allerede skaffet i forkant av oppkjøringen. Han er ikke en type som er opptatt av bil, men med jevnlig besøk hos familien på Frosta er det ålreit med et godt kjøretøy.

– Ja, det er nok mest den veien. Jeg var hjemme senest på mandag for å sove der. Nå har familien meldt at de skal komme på hver hjemmekamp i år, så får vi se da.

(...)

– Dating er det ikke mye av. Har vel omtrent aldri vært på det. Er ikke helt meg å pynte meg opp og dra på middag, men jeg er på Tinder ja. Det er ikke slik at jeg sitter alene på kveldstid hver kveld, ler han.

Les mer: Hjemme hos Tagseth: Snakker ut om Tinder, Liverpool, om å ta «lappen» i Namsos, samt troen på RBK-gull
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 05.04.2022 13:51    Post subject: Reply with quote

Må si at dersom tallene fra Sofascore stemmer så er passningsstatistikken hans fra Glimt-kampen timelig imponerende. 94% totalt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.04.2022 15:27    Post subject: Reply with quote

Tidligere har Edvard Tagseth vært klar på at det er midtbanerollen han trives best i, men etter flere kamper ute på venstresiden, har han ikke lenger hastverk med å komme seg tilbake sentralt i banen.

– Jeg har egentlig alltid sagt at det er min favorittposisjon og min beste posisjon, men nå har jeg egentlig fått så mange kamper på vingbacken at det begynner å bli en rolle jeg vokser mer og mer inn i og blir glad i. Akkurat nå vil jeg ikke si at midtbanerollen er den jeg må tilbake til, men vi får se hvordan det utvikler seg.

– Så du er mer positiv til å spille på vingbacken nå enn du var tidligere?

– Ja, det vil jeg si. Hver gang jeg skulle vingback i pre-season, følte jeg at jeg var ute av posisjon, men jeg har vendt meg til det. I år har det blitt posisjonen min, så sånn sett er jeg mer positiv til det nå, forteller Tagseth.

Les mer: «Frostas Milner» trives i ny posisjon: – En rolle jeg vokser mer og mer inn i
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 17.07.2022 11:20    Post subject: Reply with quote

Jeg har aldri hatt noen tro på Eddy. Jeg synes han mangler spiss kompetanse offensivt og er for svak defensivt. I tillegg er han ikke særlig hurtig.
Han er god med ballen og har frekvens men det kommer lite effekt utav det
Men han kan kanskje utvikling seg på noen punkter. Men defensivt blir han for lett å runde pga farten og størrelsen mener jeg.
Nå får han heller ikke spille noe særlig så kanskje vi kan låne ham ut så han får spille fast. Det tror jeg han har godt av for utviklingen sin
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.09.2022 23:10    Post subject: Reply with quote

Stadsingeniør Dahls gate 42 B (Gnr 411, bnr. 26, seksjon 2) er solgt for kr 4.725.000 fra Agnes-Henriette Å. Hunsdal og Marius Holum til Edvard Sandvik Tagseth (23.08.2022).

(...)

RBK-profilen forteller til Nidaros at det er et oppussingsprosjekt han har kjøpt seg.

– Det har vært kun utleie i hele delen, så det må gjøres litt før jeg skal bo der. Jeg kunne sikkert bodd der, men det er ikke «shinet» akkurat.

– Det blir spennende dette her, det er bare å begynne med å pusse opp.

RBK-motoren skal leie ut loftsetasjen, men bo der når renoveringen er ferdig. Inntil videre bor han i leiligheten sin på Singsaker.

(...)

21-åringen eier tre boliger, men ønsker ikke å bli omtalt som «eiendomsbaron» ennå.

– Det er en fin ting å bruke penger på. Så har jeg litt interesse av det, med en far som er arkitekt og altmuligmann, mens broren min er megler.

Les mer: Eiendomsprofil, Kolstad-proff og RBK-er på lista: Disse har brukt millioner på bolig i Trondheim
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.10.2022 14:12    Post subject: Reply with quote

- Jeg spilte mest i starten. Så hadde Adrian en god periode, der jeg måtte finne meg i å sitte på benken. Jeg jobbet hardt på trening og føler at jeg har blitt bedre. Så det er godt at jeg har fått tillit igjen og startet kamper, smiler Tagseth til rbkweb.no.

- Hvordan var de tre månedene på benken?

- Det er noe som jeg har vært med på helt siden jeg kom hit. Jeg har vært her i tre år nå, og jeg tipper at jeg har hatt tre, fire, fem sånne lange perioder, der det har buttet litt i mot og jeg har vært mer på benken enn det jeg har lyst til. Men jeg har alltid vært flink til å ha fokus på det jeg skal gjøre og klart å komme meg inn på laget igjen.

Les mer: - Jeg har blitt bedre
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1197
Location: Oslo

PostPosted: 12.10.2022 16:02    Post subject: Reply with quote

Han har fått en fin oppsving de siste ukene. Kan vi våge å tro at dette skal fortsette og bli en ny standard? Jeg håper det, for Tagseth er en sympatisk og hardtarbeidende type. Om han fortsetter å prestere på banen så er det positivt for oss på flere måter.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 1993

PostPosted: 20.11.2022 13:56    Post subject: Reply with quote

Rykter fra Frosta. Franske klubber er interessert i Eddy. Uvisst hvilken klubb og nivå..
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5433

PostPosted: 20.11.2022 14:02    Post subject: Reply with quote

Får man en god sum og allerede har Pereira i bakhånd er det god (kanskje nødvendig?) business, men samtidig litt kjipt å miste Eddy, som spiller, person og trønderalibi, når vi er i ferd med å bygge opp noe igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 20.11.2022 15:53    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Rykter fra Frosta. Franske klubber er interessert i Eddy. Uvisst hvilken klubb og nivå..
Sikkert en av de mindre klubbene i L1 eller en ok klubb fra L2. Bare å selge viss det dreier seg om15 mill kr ++
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 20.11.2022 17:56    Post subject: Reply with quote

Det er ikke BARE å selge. Vi må ikke glemme at vi har tatt steg i år og Eddie har vært viktig i den forstand selv om han ikke har levert world class.
Det er viktig å ikke kjøpe for mye nytt og bygge på det man har også, så skal Eddie gå så må det bety at summen er bedre enn ok (anser 15 for å være ganske lite egentlig.)

Får vi 30+ så synes jeg det gir mening å vurdere det, men alt under blir bare tull synes jeg.
Eddie syter og klager ikke og han kan gjøre en jobb på flere posisjoner pluss han er lokal, så synes ikke vi bare skal selge ham så fort noen kaster penger etter ham.

At vi må vurdere økonomi og hvilke erstatterer som er tilgjengelig skjønner jeg, så satser på at klubben vet hva de driver med og at han ikke går på billigsalg.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 20.11.2022 18:03    Post subject: Reply with quote

Bør få greit med penger om man skal vurdere å selge ja. Han er jo fortsatt ganske ung, og han er jo en fast del av 11eren for tiden. Da skal det selvfølgelig koste litt om noen vil ha han. Kontrakt i 2 år til har han også.

20-25 mill bør være et minimum i dagens marked. Jeg tror RBK kommer til å selge for en sånn pris for det er ikke usannsynlig at man kan finne en som kan løse den posisjonen minst like bra som Tagseth for deler av den overgangssummen. Har jo Pereira også, dersom han blir.

Samtidig så er Tagseth trønder og en herlig type som jeg gjerne ser at vi fortsetter å ha i klubben. Flere posisjoner kan han spille også.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 20.11.2022 22:04    Post subject: Reply with quote

Levert knallsterkt i ny og uprøvd posisjon (han er åpenbart en midtbanespiller). Legger ned knallhard innsats hver kamp, er sterk mentalt og klager aldri selv om han blir benket. Noen juniorfeil i enkeltkamper, men han er kun 21 år og feilene er trolig luket bort allerede før neste sesong.

Veldig kjipt om han selges.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 1993

PostPosted: 20.11.2022 22:37    Post subject: Reply with quote

Tviler på om Tagseth har noe i topp 5 liga å gjøre. Han har en fysikk som Mats Møller Dæhli, og han har blitt for lett. Men passer greit i nivå 2 i en topp 5 liga..
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 21.11.2022 00:43    Post subject: Reply with quote

Minner vel en del om Jonas Svensson rent fysisk? Og han gjorde det da bra i Nederland. Ellers så er ikke Meling noen stor kar heller og klarer seg fint i Frankrike, men Meling såvidt jeg husker er vesentlig kjappere til beins.

Tagseth er jo en type man tør håpe blir her i 10-15 år, virker ikke som om han kommer til å bli "for god for ligaen" samtidig som han har ferdigheter og enorm innsatvilje. Men det samme kunne vi vel si om Midtsjø og Svensson også, så trenger vel bare å ta et stort steg til før det tikker inn bud i samme størrelsesorden som vi fikk på de (justert for at overgangsummene har gått opp en del de siste 5 årene).
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 21.11.2022 08:04    Post subject: Reply with quote

Jeg husker Jonas Svensson som et ordentlig tanksenter, mens jeg syns Tagseth ser ganske mye spinklere ut. Men skinnet kan absolutt bedra.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 21.11.2022 08:06    Post subject: Reply with quote

Husker det samme. Jonas var 90% brystkasse da vi solgte han videre.
Back to top
View user's profile Send private message
Maro
Rutinert


Joined: 10 Nov 2019
Posts: 785
Location: Trondheim

PostPosted: 21.11.2022 09:14    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Messi wrote:
Rykter fra Frosta. Franske klubber er interessert i Eddy. Uvisst hvilken klubb og nivå..
Sikkert en av de mindre klubbene i L1 eller en ok klubb fra L2. Bare å selge viss det dreier seg om15 mill kr ++


Vi skal selvfølgelig ha langt mer enn 15 mill for Tagseth. Ung, i god utvikling og i forhold til dagens marked.
_________________
Det kan stort sett bare gå oppover
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 26, 27, 28  Next
Page 22 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb