English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Edvard Tagseth
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.06.2021 14:10    Post subject: Reply with quote

Virker å ha blitt skikkelig hel ved, Tagseth. Har rydda bort samlebåndet i utlandet foreløpig, kvittet seg med Solbakken, og fokuserer på ro, trivsel og utvikling.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.06.2021 14:36    Post subject: Reply with quote

Har god tro på Tagseth jeg i allefall. Han har derimot litt å jobbe med i forhold til det rent fysiske og blir tidvis litt veik i duellene, men det er forhåpentligvis noe som kommer seg litt over tid. Han ligger jo dog foran de fleste midtbanespillerne i Eliteserien på det tekniske, og blir han litt flinkere til å orientere seg (kontra å spille på den første og nærmeste han ser) så kan han fort bli en bra kreativ kraft på midtbanen vår.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.07.2021 13:24    Post subject: Reply with quote

Trønder-Avisa i går:



– Jeg vil spille hver kamp 90 minutter, så sånn sett har jeg vært klar for mer spilletid enn hva jeg har fått. Samtidig er det tøffest konkurranse på midten vil jeg si. Jeg jobber hardt for å få sjansen, og jeg har også fått det. Jeg er ikke stresset. Ikke i det hele tatt. Jeg er fornøyd med at jeg får prøve meg, men er samtidig sulten på mer. Det er en fin kombo, synes jeg, sier han.

Hareide er klar på at han har klokkertro på unggutten, men etterlyser også «stabilitet».

– Eddi trenger å bli stabil i sine prestasjoner. Det er en spiller vi har god tro på, og vil være bra for fremtiden i RBK. Vi har hentet hjem en del eldre spillere som på mange måter er med på etablere RBK-kulturen. «Eddi» er en utrolig lojal og fin spiller på alle mulig måter, og han vil få sine sjanser. Jeg liker han veldig godt som spiller. Han skal gripe mulighetene når han får dem, sier Hareide.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 10.07.2021 08:51    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...pilletiden

Tagseth mener han fungerer best som indreløper. Skammelsrud mener Tagseth bør prioriteres foran eldre alternativ.

Ikke vanskelig å si seg enig i begge utsagnene. Tagseth bør være mer eller mindre fast på midtbanen. Han er teknisk og har bra ballbehandling, er framoverrettet og har blikk for medspillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 10.07.2021 09:56    Post subject: Reply with quote

En midtbane med Tagseth og Zachariassen, og med Tettey som anker. Bare la det skje Åge.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 10.07.2021 12:12    Post subject: Reply with quote

Hareide har ingen grunner til bry seg om utvikling slik at det er på tide at styret eller Dorsin dikterer at de yngre og lovende med potensial for videreutvikling til salg skal prioriteres!!

Inn med Besim, Tagseth, Ceide, Brattbakk, RWP, Holse, osv.
Code:

Hansen

Reitan Besim Eyolfsson Andersson/Agustinsson

Holse Tagseth Zachariassen

Ceide RWP Brattbakk
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 10.07.2021 14:50    Post subject: Reply with quote

Vi har ingenting å tape. Kan heller ikke bli verre enn det er. Sats på de unge som Keenoir skisserer.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 10.07.2021 15:05    Post subject: Reply with quote

Brattbakk er utlånt, mens Ceide ikke kan starte pga. 2.lagskamp. Besim og Holmar mener jeg sliter med skader, så den startoppstillinga er ikke sannsynlig.

Jeg vil også at vi skal satse ungt, men ikke alle samtidig. Fas dem inn. Holse er nå etablert i elleveren, håper Tagseth kan utnytte åpningen og ta sin plass en gang for alle. Imidlertid er han best som indreløper, ikke sentral - hvor vi tross er alt veldig godt forspent. Ceide bør selvsagt prioriteres framover. Brattbakk bør fortsatt være utlånt til Ranheim. Kortsiktig å hente ham nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 10.07.2021 16:07    Post subject: Reply with quote

Det er ikke bare å satse ungt uten videre, vi må ha unge spillere som med noe ekstraordinært. Det er ikke bare å hive inn unge spillere så blir de fantastisk gode. Tagseth og Brattbakk har foreløpig ikke vist noe som tilsier at de hever laget vårt, selv om det er fristende å hype Tagseth litt i mangel på noe annet. Ceide har jo faktisk blitt satset på, men kanskje fått FOR mye, og en hype skapt av klubben for stor til hva skuldrene hans tåler.

Vi må begynne i riktig ende her. Først må vi profesjonalisere klubben og akademiet (man blir ikke god nok til å være trener fordi man har spilt på Eggens RBK). Så må vi ha en trener som ikke slakter unge spillere som gjør en dårlig kamp, men bygger OPP unge spillere. Får vi til dette kan vi kanskje begynne å tiltrekke oss unge spillere som Holm, Hjelde osv.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 10.07.2021 21:42    Post subject: Reply with quote

Tagseth har ikke vist noe spesielt kan være helt enig i det, men det har helle ikke Skjelbred gjort siden han kom hjem igjen og da er det mer fornuftig å investere den spilletiden i Tagseth som vi vil ha noe igjen for om han får en god utvikling. Skjelbred blir ikke bedre og er på siste verset. Det samme gjelder over hele linjen og det er skremmende å se hvordan vi holder på kontra Molde som våger å satse på unge spillere eller for den slags skyld Bodø Glimt. Vi er et gamlehjem med en haug med spillere på siste reis og det er trist å se på.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.07.2021 21:54    Post subject: Reply with quote

At Tagseth ikke hever laget vårt vet jeg ikke om jeg er enig i, for han har slettes ikke vært noe dårligere enn f.eks Skjelbred og Hoff, snarere tvert i mot. Hovedforskjellen er dog at han fortsatt har et utviklingspotensiale, og faktisk kan heve seg. Det gjør neppe de 2 andre. Og nettopp derfor bør han stå først i køen.

Å være 35 er ikke diskvalifiserende i seg selv, men da må man også klart heve laget. Om 20åringen er like god, så bør 20 åringen prioriteres 10 av 10 ganger.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 10.07.2021 21:57    Post subject: Reply with quote

Unge spillere blir bare bedre av god coaching og matchtid. Er ikke noe vits i akademiet eller i å hente talenter om vi ikke blir bedre på begge deler på A-laget. Vi er tilnærmet verst i ES der, når det gjelder å utvikler unge talenter videre til etablerte spillere og salgsobjekter.
Back to top
View user's profile Send private message
Maro
Rutinert


Joined: 10 Nov 2019
Posts: 785
Location: Trondheim

PostPosted: 21.07.2021 22:11    Post subject: Reply with quote

Fine uttalelser av Tagseth i adressa nå. ”Vil ikke forlate RBK før han har vunnet noe” elsker lojaliteten for klubben. Han vil virkelig være her, man kan spørre seg hvor mange andre som har denne holdninga og lojaliteten til klubben for tia. Fantastisk Tagseth!
_________________
Det kan stort sett bare gå oppover
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 21.07.2021 22:49    Post subject: Reply with quote

Zacha sa det samme i våres.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 21.07.2021 22:59    Post subject: Reply with quote

Zachariassen var en lojal og god spiller for oss i all den tid han var her, og det ville gitt absolutt null mening for noen av partene å holde på han nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 22.07.2021 08:07    Post subject: Reply with quote

Enig. Forandrer ikke uttalelsen. Dette er lip service. Kommer de større klubbene med millioner og RBK sier ja er ikke spiller vond og be. Sånn er det bare. Ingen tippeligaspiller vil nekte en positiv overgang fordi de ikke har vunnet noe her.

Edith: for å klargjøre. Ingen grunn til å hylle Tagseth eller andre spillere for slike uttalelser. Foretrekker selvsagt en hvit løgn fremfor en direkte sannhet hva spillernes ønsker er. "Ja, jeg håper jeg gg ser bra ut i noen kamper og det kommer noen og gir meg et par mill i månedslønn et sted hvor snøen aldri faller".Kontraktsigneringer og ønske om ny kontrakt når en er ettertraktet derimot, det hyller jeg gledelig. Sort på hvitt og garanti om at en må kjøpes ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.07.2021 09:33    Post subject: Reply with quote

Joda, lojalitet er billig i denne bransjen, men Tagseth stikker seg litt ut. Ikke bare valgte han Rosenborg foran større internasjonale tilbud, han har også sagt fra seg agent, da han etter eget utsagn ønsker å bli her lenge.

Selvsagt stikker også Edvard om det kommer et godt tilbud, men han skiller seg ut med at han virker å reelt planlegge å være her en stund utifra både ord og handling.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 334

PostPosted: 23.07.2021 20:06    Post subject: Reply with quote

La oss ikke bli for moraliserende!

Det ar noen virkelig vil bli, men drar om 6 mnd betyr ikke at de løy. Hvis samboeren din elsker deg nå, er ikke det ensbetydende med at det gjelder for alltid.

At spillerne virkelig vil være her, er selvsagt positivr. Vi har alt for mange eksempler på spillere som tvinger seg vekk fra klubber. Dette er i det minste et tegn på at det ikke vil skje
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 22 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 27.07.2021 19:35    Post subject: Reply with quote

Folk lover evig troskap til døden skiller ad i god tro også. Betyr ikke at fremtiden er skrevet i stein, kun at intensjonen og viljen er til stede i øyeblikket. Og dét er jo i seg selv beundringsverdig.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 29.07.2021 19:51    Post subject: Reply with quote

Var redd for at han ikke ville slå igjennom med det første slik han spilte i starten av sesongen, men han har vært ren klasse i det siste. Fortsetter han slik, så kan vi få store summer for han - spesielt med tanke på navnet han har fra før av.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.08.2021 12:40    Post subject: Reply with quote

- Jeg er glad for det. Jeg føler at rollen min har blitt klarere og klarere. Jeg vet mer hva rollen min innebærer, og jeg føler at jeg har gjort det ganske greit. Jeg trives veldig som indreløper nå - både som høyre og venstre indreløper, slår Tagseth fast overfor rbkweb.no.

- Har det noe å si at du bytter en del side?

- Nei, det syns jeg ikke. Jeg vet ikke hva jeg foretrekker heller. Det er egentlig de samme prinsippene på begge sidene, sånn sett går det greit på begge.

- Det er en del skader på midtbanen, men du har fått tillit framfor for eksempel Konradsen over tid. Det har litt å si?

- Selvfølgelig. Du vokser mer og mer inn i rollen. Jeg føler at jeg blir bedre og bedre jo mer kamper jeg får spille - spesielt sammenhengende. Det er viktig for meg å få den tilliten, sånn at det ikke blir så mye avbrudd mellom kampene. Det har vært kjempeartig og kjempebra!

Les mer: - Jeg trives som indreløper
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 29.08.2021 20:07    Post subject: Reply with quote

Hvorfor i alle dager har han havnet bak Konradsen i køa? Uforståelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 29.08.2021 20:19    Post subject: Reply with quote

Fordi det er viktigere å spille Konradsen i form for Bodø Glimt enn at en Tagseth som har vært glimrende får spille.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 29.08.2021 20:20    Post subject: Reply with quote

Åge spiller med Konradsen, Ciljan og Tettey når de er klar. Han bør ganske enkelt søge væk for at få den spilletid han fortjener.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 29.08.2021 20:21    Post subject: Reply with quote

Skjønner faktisk ikke hvorfor Hareide ikke bruker Tagseth. Rett og slett sykt, spør du meg. Kan være at det er en god grunn, men den sliter jeg med å se.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 26, 27, 28  Next
Page 21 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb