English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Edvard Tagseth
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 10.01.2021 12:39    Post subject: Reply with quote

Cyrilp wrote:
En hver person som dumper Solbakken fortjener cred. Very Happy

For oss som ikke har betalt for den avisa der, snakker vi om Krim-Jim eller Ståle?
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 10.01.2021 14:30    Post subject: Reply with quote

Det prates om Jim Solbakken.
Det samarbeidet ble vel slutt fordi Tagseth var misfornøyd med jobben han gjorde i forhold til nye klubber, når oppholdet i Liverpool gikk mot slutten.
Så sier han også at han ikke lengre har Tore Pedersen som agent siden han har tenkt å være i RBK en god stund.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 10.01.2021 20:09    Post subject: Reply with quote

Rekordtidlig vinner av årets spiller. Dumper Jim Solbakken og stiller uten agent fordi han vil være i Rosenborg lenge.

Jeg tror jeg har plass til en plakat over senga.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 11.01.2021 07:42    Post subject: Reply with quote

Herlig lesing. Tagseth kommer til å slå ut i full blomst i år, og kommer til å bli utenlandsproff om 1 til 2 år.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 11.01.2021 08:58    Post subject: Reply with quote

Jeg er desværre bange for at Åge kommer til at stille konsekvent med Per, Henriksen og Doff fra start. Og ingen af de 3 bliver jo skiftet undervejes. Uanset om de leverer eller ej. Var jeg Tagseth gik jeg efter en udlejning og fuld spilletid for at udvikle mig. Han bliver ikke bedre af de få indhop på max 20 min.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 11.01.2021 13:04    Post subject: Reply with quote

Ser ikke helt det store potensialet i Tagseth, hva er egentlig hans styrker? For meg virker han litt som en veikere versjon av en ung Fredrik Winsnes. Winsnes fikk jo en grei karriere, men hadde klare begrensninger og svakheter som spiller.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Lillhammring
Senior


Joined: 05 Sep 2007
Posts: 190
Location: Lillehammer

PostPosted: 09.02.2021 10:56    Post subject: Reply with quote

På videoene fra treningene som blir presentert relativt hyppig nå syns jeg Eddie ser bra ut. Han virker offensiv, aggressiv i presset og gjør en del gode vendinger og avleveringer av ball. Hadde virkelig vært morsomt om han slo til i år. Er en tøff kamp han kjemper på midten, men håper han har en reel mulighet til å spille seg inn på laget.
_________________
I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.02.2021 11:42    Post subject: Reply with quote

Jeg er spent sjøl. En myndig og ritunert trener, et forhåpentligvis langt mer strukturert lag og kollektiv, og Ciljan som mentor. Det ligger til rette for et lite gjennombrudd i år.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 09.02.2021 11:49    Post subject: Reply with quote

mitt håp er i grunn at vi selger zachariasen til sommeren. Så tar Eddie over der, i mellomtiden så får vi inn mannsverk og faser han inn for Per som vi burde prøve å fase ut uansett. Samtidig kan det jo fort være at Henriksen klarer å fase seg selv ut om han fortsetter sånn han gjorde forrige sesong (noe jeg ikke håper han gjør)
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Lillhammring
Senior


Joined: 05 Sep 2007
Posts: 190
Location: Lillehammer

PostPosted: 09.02.2021 12:23    Post subject: Reply with quote

Han trenger jevn match-trening og føle at han blir satset på. I fjor fikk han en match, gjorde noen feil og ble satt ut av laget igjen. Han må kjenne seg trygg på at det er lov å prøve og feile. Med den erfarne treneren, et bra system og mentorer rundt bør det være mulig for gjennombruddet ja.
_________________
I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer!
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 09.02.2021 12:39    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
mitt håp er i grunn at vi selger zachariasen til sommeren. Så tar Eddie over der, i mellomtiden så får vi inn mannsverk og faser han inn for Per som vi burde prøve å fase ut uansett. Samtidig kan det jo fort være at Henriksen klarer å fase seg selv ut om han fortsetter sånn han gjorde forrige sesong (noe jeg ikke håper han gjør)


Veldig glad du ikke er trener...
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 09.02.2021 13:33    Post subject: Reply with quote

Litt nysgjerrig på hva du er uenig i der. Zachariassen er 27 og burde selges denne sesongen om vi skal få noe for han. Skulle gjerne sett han bli her lenge, men ting går fort nedover etter bikket 30.

Per er 33 og i den alderen er det greit å begynne å fase ut spillere, spesielt om man har en spiller som kan ta over. Det er ikke snakk om at han skal ut imorgen, men at man roterer han mer. Trur det også vil være bedre med en ung spiller på kunstgress enn Per som ikke er vandt med å spille på dritten.

Henriksen var ekstremt dårlig forrige sesong så om han fortsetter med det klarer han fint å fase seg selv ut. Da trenger vi for så vidt ikke selge Zachariassen for å få plass til Tagseth. Uansett, om Eddie får litt spilletid fremover så kan det godt hende at han kan gå smertefritt inn for en av de to.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 09.02.2021 13:49    Post subject: Reply with quote

- Per kommer til å være blant Eliteseriens beste spillere i minst 2-3 år til
- Henriksen er en av Norges beste midtbanespillere i sin "beste" alder, at han ikke leverer fra dag 1 uten kamptrening og i et lag som har blitt coachet av mr katastrofe himself i noen år overrasker meg ikke. Har sett veldig bra ut så langt i preseason
- Mannsverk og tagseth er unge talenter som ser ok ut, men som ikke har overbevist ennå. Vi har ikke råd til å basere drivkraften i laget på at de "kanskje" blir gode nok
- Å ønske å selge vår beste midtbanespiller siste par år (zach) bare fordi vi skal få en million eller to ekstra for ham er galematias i en sesong der vi er nødt til å snu kjerringa opp på hesten igjen

Uenig i alt du sa mer eller mindre Razz
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.02.2021 14:39    Post subject: Reply with quote

Enig i det med Zachariassen (som jeg er fullstendig uenig i at er vår beste midtbanespiller), hvis han faller litt på målsnitt - som allerede er tilfelle etter at Åge tok over, med de små og store endringer taktisk det innebærer - blir han fort den spilleren som er mest naturlig å bytte ut, for i andre faser av spillet enn på dybdeløp er han faktisk en av de svakeste spillerne på laget. Teknisk middelmådig selv på Eliteserienivå, og ikke spesielt bra individuelt defensivt heller.

Dette er nok også hovedgrunnen til at vi ikke har fått noen bud vi ikke kan avslå på en såpass produktiv midtbanespiller. Klubbene har tilgang til mye mer detaljert data, og har nok en velbegrunnet frykt for at han skal falle gjennom.

Det beste vi kan gjøre tror jeg er å identifisere de detaljene i det kollektive spillet som lar oss utnytte Zachariassens rettvendte løpskraft og fart, slik at han får lov til å komme i avslutningsposisjon. Teknisk blir han vel neppe voldsomt mye bedre, men i forsvar burde han kunne bli en fryktet ballvinner med noe justering som jeg tror Åge fort kan være mannen til. Det ville hjulpet mye med en Tettey-aktig indreløper med fart til "alltid" å komme seg på rett side på overganger imot.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 09.02.2021 18:20    Post subject: Reply with quote

Har sagt det før - der er intet nyt under solen med Åge - vi kommer til at spille med de 3 som sidste år, Zac, Per og Henriksen. Åge skifter ingen af dem ud med mindre de ikke kan spille videre. Ingen af dem er gode til at sætte spillet offensivt og jeg ved allerede nu det bliver grim og langsom fodbold. Var jeg Tagseth ville jeg også gå efter en udlejning 1 år. Han bliver ikke udviklet i Rosenborg pt. med det han bliver budt.
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 09.02.2021 21:42    Post subject: Reply with quote

Doff var vår beste spiller i år. De to andre har vært blant Norges aller beste midtbanespillere i lang tid og vi forventer høyt nivå i år. Dersom man i tillegg henter Mannsverk som nok er et av de største midtbanetalentene i landet så er Tagseth klar for utlån ja.

Han er ikke i nærheten av de tre vi har nå i allefall. Han har bra nærteknikk, men har mange skumle ballmist/feilpasninger. Videre spiller han for ofte bakover og det viktigste: Han er ufattelig svak defensivt. Er han en av de dårligste ballvinnerne/duellspillerne i ES? ALLE vender han enkelt bort med kroppen. I tillegg mangler han fart til defensiv forflytning.

Vet man elsker han i Trøndelag, men jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor. Jeg blir overrasket om toppnivået er bedre enn god ES-spiller. Det er noen steg dit i allefall.
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 09.02.2021 22:25    Post subject: Reply with quote

enig i noget af det du skriver. Men at Doff var vor bedste mand i en helt igennem elendig sæson siger ikke meget. Han var god til at komme i feltet og på dødbolde, men han er en løber og tænker jo ikke fodbold eller næste træk før han nærmest skal til det. Muligt at Henriksen er Norges bedste midt men han var da skuffende dårlig alt den tid han spillede. Jeg husker ikke bare en god kamp fra hans side. Han spillede kun fordi man ikke turde bænke ham og fordi man overhovedet ingen alternativer havde. Per er den eneste der i min bog burde starte og det som den defensive styrende midt. På de 2 andre positioner burde man finde mere offensivt indstillede typer og nogle der er bedre på bolden.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 990

PostPosted: 10.02.2021 11:02    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Litt nysgjerrig på hva du er uenig i der. Zachariassen er 27 og burde selges denne sesongen om vi skal få noe for han. Skulle gjerne sett han bli her lenge, men ting går fort nedover etter bikket 30.


Math genius here... 30 - 27 = 3, ikke 1
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 10.02.2021 12:07    Post subject: Reply with quote

Pinne69 wrote:
Han er ufattelig svak defensivt. Er han en av de dårligste ballvinnerne/duellspillerne i ES? ALLE vender han enkelt bort med kroppen. I tillegg mangler han fart til defensiv forflytning.

Vet man elsker han i Trøndelag, men jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor. Jeg blir overrasket om toppnivået er bedre enn god ES-spiller. Det er noen steg dit i allefall.


Ser man på statistikken, var Tagseth 5. beste ballvinner for oss i 2020, nummer 3 om man tar vekk dem som er ute av klubben.

Gjenvinninger per 90. minutt:

Skjelbred: 2,06
Reginiussen: 1,85
Trondsen: 1,70
Hovland: 1,39
Tagseth: 1,34


Hentet fra denne rapporten:
https://issuu.com/heborre...erien_2020

Dette så klart dette kun tall, og de viser like mye posisjon på banen x spillestil, som individuell kvalitet. Vi ønsker å gjenvinne mye, og er dessuten ikke spesielt gode til å ha ball, ergo flere gjenvinninger på midtbanegutta, uansett.

Til sammenligning: B/G bare to med flere gjenvinninger enn Tagseth per 90: Berg med 1,74 og Lode med 1,43.

Konklusjonen får uansett være at «en av de dårligste ballvinnerne/duellspillerne i Eliteserien» er riv ruskende galt når det er sagt om Edvard Tagseth.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.02.2021 12:33    Post subject: Reply with quote

Nest høyest på taklinger også, kun etter Per, som virkelig dominerer både defensive statistikker og pasningsstatistikken.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 10.02.2021 12:41    Post subject: Reply with quote

gucci wrote:
Gjenvinninger per 90. minutt:

Skjelbred: 2,06
Reginiussen: 1,85
Trondsen: 1,70
Hovland: 1,39
Tagseth: 1,34


Hentet fra denne rapporten:
https://issuu.com/heborre...erien_2020


Den statistikken der sier jo lite med mindre den også inkluderer antall ganger han har blitt vendt bort, passert, løpt fra, driblet eller frattatt ball
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.02.2021 13:38    Post subject: Reply with quote

Ja, du forusetter altså at han er i duellsituasjoner så sinnssykt mye oftere enn medspillere i samme rolle at han både rekker å sette inn et stort antall taklinger og gjenvinninger og bli vendt bort, driblet, fraløpt, passert osv.?

Statistikken sier selvsagt ikke 'lite' uten absolutt alle tenkbare og tvilsomme variabler synlige. Selv om man åpenbart må være obs på at det fins ulike roller på banen, og tolke statistikken deretter.

edit: mer tankevekkende på den statistikken er jo Zachariassens fravær i tetsjiktet - som tidligere antydet.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 10.02.2021 14:56    Post subject: Reply with quote

stort og stort antall fru blom. 1.34 gjenvinninger per i gjennomsnitt per kamp betyr ikke at han ikke blir vendt bort, driblet eller fraløpt i de samme kampene.

Har ikke analysert Tagseth spesielt, men opplever at han er involvert i forholdsvis mange dueller, og taper en god del av de.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.02.2021 15:11    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
stort og stort antall fru blom.


Quote:
Til sammenligning: B/G bare to med flere gjenvinninger enn Tagseth per 90: Berg med 1,74 og Lode med 1,43.


Viktig at man forholder seg til riktig rammeverk når man tenker på hva som er et stort antall. Poenget mitt var altså at Tagseth er involvert i X situasjoner i en kamp der man har muligheten til enten å takle eller gjenvinne, eller bli rundet, driblet osv.

Denne X må man kunne anta er noenlunde stabil i en rolle over en hel sesong.

Når Tagseth skårer høyt på de positive utfallene av situasjonene X må han nødvendigvis skåre svært høyt også på de negative utfallene av X for at konklusjonen skal bli "Tagseth er unormalt dårlig i situasjonene X". Og det forutsetter dermed at tallet X er veldig høyt - ellers er det jo ikke mange nok situasjoner igjen til å mislykkes i.

Så du kan jo bestemme deg for at statistikken er verdiløs, og øyemålet bedre - fair enough, vi her jo hatt trenere i samme båt. Men det må i så fall virkelig kunne sies å være en styrke for Tagseth at han klarer å komme opp i så mange dueller som 20-åring. Da ser jeg for meg at han kommer til å vinne veldig mange dueller når han blir 22-23 år.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 10.02.2021 15:16    Post subject: Reply with quote

Jeg har, for å si det pent, begrenset entusiasme for bruk av statistikk i fotball. Rene tall skjuler gjerne like mye som de viser, og fotball er en "gren" det kanskje er spesielt vanskelig å koke ned til tall grunnet sin spesielle dynamikk. Eksempelvis er det ikke sikkert Hovland gjør flere feil enn sine stoppermakkere, men når "halvparten" fører til stygge brudd og/eller målsjanser imot, er lite vits i å bruke statistikken for å vurdere ham mot kollegene. Konsekvensen av X eller Y er som regel viktigere enn hvor ofte X og Y oppstår.

Når det er sagt synes jeg det blir vanskelig å forsvare en tanke om at Tagseth er blant de dårligste i ligaen på noe han statistisk sett er en av de beste i klubben på. Om statistikk kanskje ikke gir noen rettferdig dybdeanalyse, kan den om ikke annet gi en brukbar pekepinn på enkelte kriterier.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 26, 27, 28  Next
Page 19 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb